Raporty

  • Wielkanoc w handlu

    Piątek, 19 lutego 2021

    W poprzednim roku pandemia zaskoczyła Polaków na krótko przed świętami Wielkiej Nocy. Był to czas inny niż zawsze, spędzany w gronie jedynie najbliższej rodziny. Ciężko przewidzieć jak sytuacja ukształtuje się tym razem, natomiast jedno wiadomo na pewno – Polacy będą celebrować święta. A przygotowania do nich zawsze zaczynają się w sklepie. Przedstawiamy kategorie... Czytaj więcej »

  • Alkohole od święta i na co dzień

    Poniedziałek, 16 listopada 2020

    Alkohole to jedna z najważniejszych kategorii produktowych pod względem sprzedaży. Szczególne znaczenie mają w okresie świątecznym, gdy dużą rolę odgrywają też zestawy prezentowe czy trunki z segmentu premium. Z kolei na co dzień popularnością cieszą się warianty niskoalkoholowe, które stanowią duży udział w całej kategorii. Czytaj więcej »

  • Święta to przede wszystkim czas wzmożonej konsumpcji mięsa, wędlin oraz ryb. Kupujący stawiają na wysoką jakość i są skłonni do większych wydatków. A producenci oferują znakomite wyroby wytwarzane według tradycyjnych receptur. Czytaj więcej »

  • Boże Narodzenie w handlu - Przyprawy i dodatki

    Wtorek, 13 października 2020

    Trudno wyobrazić sobie święta bez aromatycznych tradycyjnych potraw, które swój wyjątkowy smak zawdzięczają przyprawom. Bez nich nie powstałaby prawdziwa świąteczna uczta. Istotne są też dodatki, które można wykorzystać do wielu dań np. do sałatek. Czytaj więcej »

  • Boże Narodzenie w handlu - Słodkie wypieki

    Wtorek, 13 października 2020

    Wypieki to jeden z najistotniejszych elementów przygotowań przedświątecznych, bez którego nikt nie wyobraża sobie świątecznego stołu. Serniki, makowce, torty czy pierniki to podstawa. Oprócz tego gospodynie co roku wyszukują nowe przepisy, by zaskoczyć swoich gości. W związku z tym na znaczeniu zyskuje segment produktów do wypieków ciast oraz wszelkiego rodzaju dodatków. Czytaj więcej »

  • Święta to z jednej strony wymagający, a z drugiej wyjątkowo przyjemny okres dla branży słodyczy. Popyt na produkty czekoladowe rośnie, zmienia się nieco także rodzaj wybieranych łakoci. Dla producentów to najważniejszy okres w roku pod względem potencjału sprzedaży. W związku z tym co roku przygotowują okolicznościowe propozycje, które stanowią element dopełniający... Czytaj więcej »

  • Boże Narodzenie w handlu - Trunki i napoje

    Wtorek, 13 października 2020

    Alkohol towarzyszy świątecznym potrawom w większości polskich domów. Trunki wybierane na Boże Narodzenie nieco różnią się od tych, po które konsumenci sięgają w ciągu roku. Na znaczeniu zyskują marki premium oraz warianty prezentowe. Czytaj więcej »

  • Słodki rynek

    Czwartek, 10 września 2020

    Rynek słodyczy to bardzo rozwojowy segment. Producenci prześcigają się w innowacjach i nowościach zgodnych z aktualnymi trendami. Mierzą się z wieloma wyzwaniami, by utrzymać pozycję na tym niełatwym rynku. Czytaj więcej »

  • Rok szkolny na 6!

    Środa, 19 sierpnia 2020

    Ten rok szkolny z pewnością będzie wyjątkowy. Uczniowie po długiej przerwie wreszcie wrócą do swoich klas i nauczycieli albo będą w dalszym ciągu uczestniczyć w lekcjach online. Niezależnie od formy zajęć – nadchodzący czas to wyzwanie dla producentów oferujących produkty dla dzieci i nastolatków. Dlatego powinni szczególnie zadbać o obecność swojego asortymentu w... Czytaj więcej »

  • Wakacyjne biesiady

    Poniedziałek, 13 lipca 2020

    W czasie letnich miesięcy nasze menu się zmienia. Chętniej sięgamy po lekkie i sezonowe produkty, a także te, które możemy serwować w czasie wakacyjnych spotkań z bliskimi. To okres kiedy częściej delektujemy się smakiem schłodzonych trunków, potraw z grilla czy lodów. Sprawdzamy czego w sezonie letnim 2020 nie może zabraknąć na sklepowych półkach. Czytaj więcej »

  • Sezon grillowo-piknikowy

    Wtorek, 12 maja 2020

    Aromatyczne potrawy z grilla czy lekkie i poręczne przekąski zapakowane w piknikowym koszyku to symbole wiosny oraz lata. Wraz z nadejściem cieplejszych dni chętniej spożywamy posiłki na świeżym powietrzu oraz delektujemy się smakiem grillowanych mięs, ryb, warzyw czy serów również w zaciszu własnego mieszkania. W ogródku, na balkonie czy w domu – letnie smaki pozwalają na... Czytaj więcej »

  • Napoje na zimno i na gorąco

    Wtorek, 07 kwietnia 2020

    Zimne na ochłodę czy gorące na rozgrzanie – producenci oferują szeroki asortyment, a na rynku wciąż pojawiają się nowe kategorie. Napoje są dostępne w większości sklepów, tym samym stanowiąc jedną z ważniejszych kategorii FMCG. Czytaj więcej »

  • Słodka Wielkanoc

    Czwartek, 12 marca 2020

    Wielkanoc to nie tylko świąteczny obiad, ale również tradycyjny deser. Babki piaskowe, keksy, mazurki, serniki, czekoladowe i cukrowe figurki. Wszystko to sprawia, że wiosenne święta są niezwykle słodkie. Sprawdzamy jak wygląda oferta producentów, a detalistów pytamy o wielkanocne wybory klientów. Czytaj więcej »

  • Smak tradycji

    Czwartek, 12 marca 2020

    Co w najbliższym czasie znajdzie się na świątecznym stole większości Polaków. Na jakie kategorie, w kontekście Wielkanocy, warto zwrócić szczególną uwagę? Które marki cieszą się największym powodzeniem? Co wpływa na decyzje zakupowe nie tylko starszych, ale i młodszych konsumentów? Czytaj więcej »

  • Wielkanoc w handlu

    Czwartek, 12 marca 2020

    Wielkanoc to jeden z ważniejszych okresów dla handlu w skali roku, o czym wiedzą nie tylko hurtownicy, ale i detaliści. Jak przygotować swoje półki na przedświąteczne zakupowe szaleństwo? Czego oczekują klienci i co jest dla nich najważniejsze? Czytaj więcej »

  • Alkohole to kluczowa pozycja w każdym sklepie. Z tego względu na rynku obserwujemy bardzo dużą konkurencję. Na sprzedaż wpływają też zmieniające się trendy i upodobania konsumentów. Sprawdzamy jak moda wpływa na rotację alkoholi i co obecnie jest na topie. Czytaj więcej »

  • 2020 rok na talerzu

    Środa, 22 stycznia 2020

    Kulinarne trendy w 2020 roku stanowią odpowiedź na problem zmian klimatycznych, dlatego nacisk został położony na dietę opartą na pokarmach roślinnych, zrównoważony rozwój, niemarnowanie jedzenia oraz lokalność produktów. Czytaj więcej »

  • Rynek alkoholi w Polsce

    Wtorek, 26 listopada 2019

    Premiumizacja w kategoriach alkoholowych, rosnące na znaczeniu trunki smakowe, nowa odsłona win owocowych, innowacyjne opakowania, orientacja na lokalne wyroby oraz trunki 0.0% – to jedne z ważniejszych trendów w branży alkoholowej. Czytaj więcej »

  • W szklance i kieliszku

    Środa, 16 października 2019

    Obok wyśmienitych dań na świątecznym stole nie może zabraknąć napojów oraz trunków, które stanowią część świątecznego menu. W tym czasie na znaczeniu zyskują zwłaszcza alkohole w wersji premium i prezentowych opakowaniach oraz soki i napoje wysokiej jakości. Czytaj więcej »

  • Świąteczne potrawy

    Środa, 16 października 2019

    Święta to czas wzmożonej konsumpcji mięsa, wędlin a także ryb. W świątecznym menu produkty te znajdują się pod różnymi postaciami. Pieczone mięsa, sałatki, przystawki, ryba smażona czy w galarecie – potraw powstających na ich podstawie jest bardzo wiele. Czytaj więcej »

  • Aromatyczny stół świąteczny

    Środa, 16 października 2019

    Dania świąteczne swój wyjątkowy smak zawdzięczają w dużej mierze przyprawom. Dzięki nim nie tylko uzyskują odpowiedni smak, ale również aromatyczny zapach. Czytaj więcej »

  • Piernik, makowiec czy sernik?

    Środa, 16 października 2019

    Nastrój Świąt Bożego Narodzenia wprowadzamy do naszych domów przez wspólne przygotowywanie potraw czy pieczenie ciast. Wyrażanie uczuć, rodzinna atmosfera i ten aromat świątecznego ciasta – to jedne z wielu powodów, dla których i w tym roku w wielu polskich domach odbywać się będzie wielkie świąteczne pieczenie! Czytaj więcej »

  • Z okazji świąt – WSZYSTKIEGO NAJSŁODSZEGO!

    Środa, 16 października 2019

    Boże Narodzenie to dla Polaków jedno z najważniejszych świąt w roku. To dni przepełnione miłością, wzmacnianiem więzi rodzinnych, wspólnym kolędowaniem, obdarowywaniem się prezentami, a także spotkaniami przy suto zastawionym stole. Poza duchowym wymiarem świąt – ich ekonomiczny i bardziej przyziemny aspekt, zawłaszcza w polskim handlu staje się bardzo ważny. Bo święta... Czytaj więcej »

  • Słodki rynek

    Wtorek, 17 września 2019

    Sklepowa półka słodyczy wciąż się powiększa a konsument jest coraz bardziej wymagający. Producenci mierzą się z wieloma wyzwaniami, by utrzymać pozycję na tym niełatwym rynku. Przedstawiamy trendy, analizujemy dane z paragonów, przyglądamy się zmianom na rynku oraz sprawdzamy czego oczekuje dzisiejszy konsument. Czytaj więcej »

  • Powrót do szkoły

    Poniedziałek, 19 sierpnia 2019

    Wrzesień bez wątpienia jest dużym wyzwaniem dla producentów z rynku FMCG. Powroty uczniów do szkół zwykle wiążą się z dużymi wydatkami właśnie na produkty dla najmłodszych. Poręczne formaty wody i napojów, artykuły śniadaniowe, nabiał, wędliny czy słodycze – dzieci w wieku szkolnym mają duże potrzeby. Sprawdzamy co oferują polscy producenci. Czytaj więcej »

  • Rynek napojów bezalkoholowych w Polsce

    Środa, 24 kwietnia 2019

    Rynek napojów bezalkoholowych jest mocno zróżnicowany, każda kategoria rządzi się swoimi prawami. Łączy je jedno – w każdym segmencie rośne znaczenie trendu prozdrowotnego. Jednak z drugiej strony jak wynika z raportu Nielsena, kategorie takie jak napoje gazowane i napoje energetyczne, izotoniczne oraz witaminowe stale notują wzrosty sprzedaży. Należy jednak podkreślić, że... Czytaj więcej »

  • Wielkanoc to czas, gdy konsumenci przyrządzają tradycyjne potrawy i sięgają po zaufane marki. Szukają sprawdzonych produktów, które będą pomocne w przygotowaniu wyjątkowych dań i wypieków dla całej rodziny. Jednocześnie zwracają oni uwagę na jakość produktów i ich skład, uważnie czytając etykiety. W kategorii tłuszczów – na uwagę zasługuje portfolio firmy Upfield, do... Czytaj więcej »

  • Tradycyjne smaki

    Środa, 20 marca 2019

    Wielkanoc to najważniejsze święto w tradycji kościoła katolickiego, ale też niezwykle istotny okres dla handlu. Z racji silnego przywiązania Polaków do obyczajów, co roku wzrost sprzedaży notują określone kategorie produktowe. Barszcz biały, żur, warzywa w puszkach, biała kiełbasa, wędliny czy majonez, chrzan i ćwikła – to podstawa na wielkanocnym stole. Sprawdzamy co... Czytaj więcej »

  • Świąteczne wypieki

    Środa, 20 marca 2019

    Mazurek z bakaliami, babka cytrynowa z lukrem, sernik z posypką, makowiec z lukrem – ciasta, które przygotowywane są w polskich domach na Wielkanoc różnią się dodatkami, składnikami, sposobem wykonania, recepturami – ale jedno jest pewne – aby przygotować słodkie wypieki na świąteczny stół musimy skorzystać z najlepszych produktów. Jakie propozycje mają dla konsumentów... Czytaj więcej »

  • Trendy w branży alkoholowej

    Piątek, 08 lutego 2019

    Rynek alkoholi ulega ciągłym zmianom i musi borykać się z wieloma wyzwaniami – nowe przepisy prawne, silna konkurencja, ograniczenia w promowaniu produktów bądź rosnące koszty prowadzenia biznesu. Niemniej, pod względem wielkości sprzedaży, jest to jedna z najważniejszych kategorii FMCG. Czytaj więcej »

więcej artykułów