Z rynku FMCG

  • W ciągu ostatnich trzech lat wzrosło zaangażowanie mężczyzn w obowiązki domowe, zwłaszcza jeśli chodzi o robienie większych zakupów. Jednak nadal to kobiety głównie odpowiadają za przygotowanie posiłków i codzienne zakupy. To główne spostrzeżenia płynące z badania konsumenckiego, które przeprowadziła na początku 2024 roku FRoSTA – jedna z wiodących marek w kategorii... Czytaj więcej »

  • W kuchni marzeń spiżarnia zdrowia

    Czwartek, 29 lutego 2024

    – Decyzja o przejściu na zdrowy styl życia staje się już nie tylko mądrym wyborem każdego człowieka, ale we współczesnej Europie jest już po prostu koniecznością – ocenia dr Agnieszka Maj z Instytut Sportu, Turystyki i Żywienia Uniwersytetu Zielonogórskiego. Dziś znaczenie ma nie tylko to, co jemy, ale też jak i gdzie przygotowujemy posiłki. Na popularności zyskuje... Czytaj więcej »

  • W Opolu, w budynku lokalnej stacji paliw Viwa, został otwarty sklep Żabka. To druga placówka sieci tego typu przeznaczona nie tylko dla zmotoryzowanych klientów. Prócz standardowej oferty produktowej Żabki, asortyment został dostosowany w taki sposób, aby klienci zmotoryzowani mogli kupić to, czego będąc w drodze czy podróży potrzebują. Nie zabrakło w niej pysznej kawy na wynos... Czytaj więcej »

  • I Bieg Almette Doliną Liwca 2024

    Środa, 28 lutego 2024

    Już 25 maja odbędzie się I Bieg Almette Doliną Liwca 2024. Bieg organizowany jest przez klub sportowy Aktywni Węgrów oraz producenta serka Almette pod patronatem Burmistrza Miasta Węgrów. Na laureatów czeka wiele atrakcyjnych nagród, w tym voucher na lot balonem Almette oraz zaproszenie do zakładu Hochland i przygotowanie własnej wersji puszystego serka Almette. Czytaj więcej »

  • Hochland na Expo Sweet 2024

    Wtorek, 27 lutego 2024

    W warszawskim Centrum Expo XXI trwają największe w Polsce targi branży cukierniczej i lodziarskiej – Expo Sweet. Wśród niemal 200 wystawców nie zabrakło stoiska Hochland Professional, czyli działu oferującego produkty i profesjonalne rozwiązania przeznaczone dla branży HoReCa. Czytaj więcej »

  • Wraz z pierwszymi promieniami słońca zbliża się nie tylko wiosna, ale także wyjątkowy czas – Wielkanoc. Świętowanie wymaga szczególnej oprawy. Od 19 lutego w sklepach Lidl Polska klienci znajdą wyjątkowe produkty linii Deluxe w atrakcyjnych cenach. Aż do Wielkanocy będą mogli wybierać z szerokiej oferty ponad 100 produktów Deluxe! Czytaj więcej »

  • Spółdzielnia Mleczarska Mlekpol po raz kolejny prezentuje bogatą ofertę swoich produktów podczas Gulfood 2024 w Dubaju. To jedno z najważniejszych wydarzeń branży spożywczej na świecie, które zgromadziło ponad 5,5 tys. wystawców ze 190 krajów. Czytaj więcej »

  • Już po raz 8. Südzucker Polska S.A. wybrał beneficjentów autorskiego programu grantowego. Darowiznę w kwocie 5 000 zł otrzymało sześć kolejnych instytucji z obszaru działalności producenta Cukru Królewskiego. Od 2015 roku Grant 5000 przyznano 52 niekomercyjnym podmiotom. Czytaj więcej »

  • W roku 2022 Grupa Lorenz dołączyła do inicjatywy Science Based Targets (SBTi), stawiając na rozwiązania oparte na wiedzy naukowej, których celem jest redukcja emisji dwutlenku węgla. Zarówno krótko-, jak i długoterminowe plany na rzecz poprawy klimatu zostały właśnie zatwierdzone przez SBTi. Czytaj więcej »

  • Rozpoczęła się 9. już edycja programu edukacyjnego realizowanego przez Grupę Maspex i markę Lubella. Klasy VI-VIII szkoły podstawowej po raz kolejny mogą dołączyć do bezpłatnego programu Akademia Lubella, który edukuje w zakresie znaczenia zróżnicowanej diety i niemarnowania żywności. Dotychczas w programie wzięło udział ponad 1,2 mln uczniów szkół podstawowych w całej... Czytaj więcej »

  • Światowa populacja przekroczyła 8 mld, co stanowi duże wyzwanie dla planety. W trosce o środowisko i ludzi, Lidl Polska chętnie działa na rzecz zrównoważonego rozwoju w ramach sześciu filarów swojej strategii CSR. Sieć we wrześniu 2023 r. wystartowała z inicjatywą #teamlidl YOU, której celem jest m.in. promowanie ochrony zasobów. Program przybliża ponad 360 tysiącom... Czytaj więcej »

  • Ten rok będzie należał do prosecco

    Czwartek, 15 lutego 2024

    Wina musujące – to do nich będzie należał rok 2024. „Musiaki” szturmem zdobywają polski rynek. W tym roku, jak i w poprzednich, najważniejszym winem w tej kategorii będzie prosecco. Czytaj więcej »

  • Superowoce, a polskie!

    Czwartek, 15 lutego 2024

    Narodowe Centrum Edukacji Żywieniowej uznaje owoce jagodowe za polskie superowoce. Mamy sprzyjający klimat i tradycje uprawy, a w pandemii bardzo wzrosła świadomość ich walorów. Przedstawiamy wyniki najnowszych badań Kantar Polska*. Wiedza o tym co wybierają i co wiedzą konsumenci owoców jagodowych. Czytaj więcej »

  • Kondycja zdrowotna społeczeństw oraz stan planety stanowią nierozerwalny związek – kierując się takim podejściem, firma w ciągu ostatnich 12 miesięcy zrealizowała zapowiedzi dotyczące ambitnych celów klimatycznych, ale także ochrony zasobów wodnych, praktyk regeneratywnych w rolnictwie, czy nadrzędnej misji grupy spółek DANONE – zapewnienia zdrowia poprzez żywność tak... Czytaj więcej »

  • W ślad za wzmocnieniem asortymentu i komunikacji produktów w najatrakcyjniejszych cenach na rynku, Carrefour Polska zmienia swoją strategię komunikacyjną, wprowadzając nową koncepcję kreatywną opartą na idei “misji zakupowych”. Celem tego nowego podejścia do komunikacji marki, jest zaprezentowanie klientom kluczowych wyróżników sieci w Polsce, do których należą szeroki i... Czytaj więcej »

  • – Mamy problem, który nazywamy „italian sounding”. Polega on na tym, że pewne produkty udają włoskie – mają kolory naszej flagi albo włosko brzmiącą nazwę – ale nie są oryginalne. Ten rynek jest wart 90 mld euro, więc dla naszej gospodarki jest to bardzo szkodliwe – mówi Elisabetta Caprino, dyrektorka generalna Włoskiej Izby Handlowo-Przemysłowej. Walce z podróbkami... Czytaj więcej »

  • Organizowana przez Eurocash sieć supermarketów Delikatesy Centrum ma już ponad 4 mln użytkowników w systemie Delikarta. To jeden z najbardziej zaawansowanych programów lojalnościowych dla klientów lokalnych sklepów spożywczych. Jego sukces wpisuje się w strategiczne cele Grupy Eurocash, która chce być Platformą Technologiczną dla lokalnych detalistów. Jest też spójny z... Czytaj więcej »

  • OSHEE sponsorem Dzików Warszawa

    Środa, 14 lutego 2024

    Firma OSHEE została oficjalnym sponsorem drużyny koszykarskiej Dziki Warszawa – młodej ekipy, która z impetem awansowała do koszykarskiej ekstraklasy. Czytaj więcej »

  • 1 lutego 2024 w Węgrowie odbyło się szkolenie dla Dostawców Mleka Hochland, które zorganizowane zostało przy wsparciu merytorycznym Polskiej Federacji Hodowców Bydła i Producentów Mleka. Czytaj więcej »

  • Nałęczowianka już po raz drugi zadba o nawodnienie największych fanów e-sportu w Polsce. 9 – 11 lutego pojawi się jako jedyny partner wodny na kolejnej edycji międzynarodowego turnieju Intel Extreme Masters 2024 w katowickim Spodku. Nałęczowianka przygotuje specjalną strefę, w której można będzie ugasić pragnienie wodą mineralną lub spróbować smakowych napojów... Czytaj więcej »

  • Przed nami najsłodszy dzień w roku, czyli tłusty czwartek. Kojarzy nam się on przede wszystkim z pączkami, których bogatą ofertę jak co roku znajdziecie w sklepach sieci Netto. Tradycyjna polska przekąska to jednak nie jedyny sposób na świętowanie końca karnawału - Netto przyjrzało się więc słodkościom, które cieszą się popularnością również poza granicami naszego... Czytaj więcej »

  • Słodkości na Tłusty Czwartek

    Środa, 07 lutego 2024

    Ostatni czwartek karnawału to wyjątkowy dzień dla wszystkich łasuchów. Na polskich stołach królują wtedy pączki oraz faworki, zwane także chrustami. W Tłusty Czwartek, bo o tym święcie mowa, możemy objadać się nimi do woli, bez wyrzutów sumienia. Jeśli planujemy sami coś przygotować, warto dać się zainspirować marce Diamant i przygotować pyszne słodkości dla naszych... Czytaj więcej »

  • Sieć Biedronka konsekwentnie dba nie tylko o portfele swoich klientów oferując im produkty w możliwie najniższych cenach, ale także o ich zdrowie. W 2023 roku Biedronka poprawiła skład i wartość odżywczą produktów oferowanych w sklepach i zapobiegła wprowadzeniu na rynek 28 ton cukru, 21 ton soli i ponad 39 ton tłuszczu. Czytaj więcej »

  • Z dodatkowym systemem zabezpieczeń i nowoczesną szatą graficzną. Nowe kupony papierowe Pluxee wchodzą do obiegu. Od 1 lutego 2024 na rynku dostępne będą zarówno kupony Pluxee, jak i Sodexo. Co to oznacza w praktyce? Klienci mogą płacić za zakupy i nowymi kuponami Pluxee, i wcześniejszymi Sodexo. Te drugie, są ważne zgodnie z nadrukowanym terminem, jednak nie będą już dłużej... Czytaj więcej »

  • 6,5 miliona złotych - to kwota, którą zebrała w tym roku Biedronka i jej klienci podczas zbiórki na 32. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy, którego sieć po raz kolejny została sponsorem głównym. Co oznacza, że do tej pory Biedronka i jej klienci na cele Finałów WOŚP przekazała 21 milionów złotych. Kwota, w skład której weszły donacje od klientów oraz przychód... Czytaj więcej »

  • Dziś Światowy Dzień Kremu Nutella.

    Poniedziałek, 05 lutego 2024

    Już od 18 lat, co roku, 5 lutego, miłośnicy kremu Nutella® z całego świata dzielą się swoimi doświadczeniami i kulinarnymi pomysłami, aby świętować dzień swojego ulubionego kremu z orzechów laskowych i kakao – Światowy Dzień kremu Nutella #WorldNutellaDay, www.nutella.pl Czytaj więcej »

  • Żywiec Zdrój oraz Centrum Ochrony Mokradeł zawiązały partnerstwo na rzecz odtwarzania i ochrony mokradeł. List intencyjny, w którym obie strony zobowiązały się do współpracy w zakresie retencji wody, ochrony bioróżnorodności i klimatu został podpisany podczas Światowego Dnia Mokradeł. Czytaj więcej »

  • Początki tego znanego produktu mogą zadziwić, bowiem w pewnym sensie otworzyły one nowy rozdział w historii 100-letniego zakładu WSP Społem. Snack - Przysmak Świętokrzyski, bo o nim mowa, to nie tylko pyszna przekąska, lecz także symbol przetrwania fabryki i jej pracowników. Czytaj więcej »

  • Wślad z unijną dyrektywą Single Use Plastic, Ministerstwo Klimatu i Środowiska od nowego roku nałożyło na sklepy spożywcze i punkty gastronomiczne obowiązek przyjmowania od klientów opłat za pudełka, pokrywki, wieczka czy kubki plastikowe jednorazowego użytku. Polscy konsumenci, którzy od dawna są smart-shopperami znaleźli sposób na obejście nowych przepisów - zabierają na... Czytaj więcej »

  • Lidl Polska ogłosił wynik zbiórki organizowanej we wszystkich sklepach sieci w ramach 32. Finału WOŚP. Sieć już po raz 15. zagrała z Orkiestrą w słusznej sprawie, tym razem przekazując na cel zbiórki imponującą kwotę ponad 5 mln zł! Od początku współpracy w ramach styczniowych zbiórek sieć wspólnie z klientami zasiliła konto Fundacji łączną kwotą ponad 49 mln zł. Czytaj więcej »

więcej artykułów