Z rynku FMCG

  • W roku jubileuszu 35-lecia Grupa Colian potwierdza swoją silną pozycję w branży spożywczej. Firma, obecna na ponad 70 rynkach, łączy rodzinne wartości z nowoczesną strategią ekspansji i innowacji. Kulminacją obchodów była uroczysta gala, która odbyła się 5 czerwca br. w Warszawie, podczas której przedstawiono dotychczasowe kierunki rozwoju oraz zarysowano plany działania na... Czytaj więcej »

  • Gotowanie i pieczenie coraz rzadziej traktujemy jak obowiązek, a częściej – jak sposób na bliskość, radość i chwilę oddechu. Z badania zrealizowanego przez SW Research z inicjatywy Grupy Amica wynika, że niemal połowa Polaków kojarzy te czynności z czasem spędzanym z rodziną, a prawie tyle samo – ze sprawianiem przyjemności innym. Czytaj więcej »

  • W Żabce robi się naprawdę włosko! Do zespołu dołączył właśnie Stefano Terrazzino – tancerz, artysta i miłośnik włoskiej kuchni – który jako nowy Ekspert Włoskości będzie czuwał nad autentycznością i smakiem Pinsy Italiana – przygotowywanej z długo dojrzewającego ciasta, ręcznie formowanej, produkowanej we Włoszech i dostępnej w formie ciepłej przekąski tylko w... Czytaj więcej »

  • Firma TEMAR Sp. z o.o. Sp. k., jeden z wiodących importerów i dystrybutorów serów w Polsce, zaprasza do udziału w Międzynarodowych Targach Serów 2025 - pierwszym w kraju wydarzeniu w pełni poświęconym kategorii serów. Targi odbędą się w prestiżowej przestrzeni GAMA CONCEPT na Placu Konesera w Warszawie. Czytaj więcej »

  • ALDI otwiera nowy sklep w Poznaniu

    Środa, 09 lipca 2025

    Swoje progi dla klientów otworzył nowy sklep ALDI w Poznaniu. Placówka, zlokalizowana przy ulicy Moniki Gruchmanowej 2, jest już 13. sklepem sieci w tym mieście. Dzięki nowemu otwarciu ALDI będzie posiadać 35 placówek w województwie wielkopolskim, a w skali całego kraju – 374. Czytaj więcej »

  • W ramach ogólnopolskiego programu „WINIARY Pomagamy w gotowaniu i niemarnowaniu”, marka otworzyła dwa kolejne punkty sąsiedzkiego dzielenia się żywnością w Gostyniu i Pabianicach. Obie powstały we współpracy z Fundacją CHOPS i są odpowiedzią na problem marnowania żywności w Polsce. Czytaj więcej »

  • Mszczonów – położony w woj. mazowieckim, na południe od Warszawy – to kolejne, liczące kilka tysięcy mieszkańców miasto, w którym Lidl Polska otwiera swój sklep. Pierwsi klienci będą mogli zrobić zakupy w nowej placówce już w najbliższy czwartek, 11 lipca br., od godz. 6:00. Lidl Polska rozwija sieć sklepów, mając na uwadze troskę o środowisko oraz dbając o łatwy... Czytaj więcej »

  • Carrefour Polska po raz kolejny stawia na lokalnych producentów i rzemieślników, organizując kolejną edycję ogólnopolskiej inicjatywy „Tydzień Dostawców Lokalnych”. Tegoroczna odsłona wydarzenia, która odbywa się w dniach 7–12 lipca br. ma największy w historii akcji zasięg – po raz pierwszy produkty od lokalnych dostawców pojawią się we wszystkich sklepach Carrefour w... Czytaj więcej »

  • Jak rozmawiać z dziećmi o marnowaniu jedzenia? Najlepiej w prosty i zrozumiały sposób. Z takiego założenia wychodzi firma wpływu społecznego Too Good To Go, która przygotowała edukacyjne zeszyty ćwiczeń dla dzieci w wieku 6-11 lat. W formie zabawy, zeszyty kompleksowo pokazują na czym polega marnowanie jedzenia, z czego wynika i dlaczego szkodzi środowisku. Czytaj więcej »

  • Aby handel mógł wprowadzać rozwiązania prośrodowiskowe, potrzebne jest zabezpieczenie przedsiębiorców przed ponoszeniem dodatkowych kosztów. Tymczasem trwające w sieciach detalicznych przygotowania do wdrożenia systemu kaucyjnego wskazują, że spełnienie wymogów ustawy kaucyjnej może przynosić straty dla sklepów. Czytaj więcej »

  • Polski rynek słodyczy w 2024 wyniósł ok. 20 miliardów złotych rocznie, co plasuje nas na 5 miejscu w Europie[1]. Jak podaje Centrum Monitorowania Rynku, największa wartość rynku słodyczy przypada na dyskonty (46%), sklepy małoformatowe (30%) oraz supermarkety (15%). To właśnie te sklepy mają decydujący wpływ na zmiany materiałów opakowaniowych, czego przykładem jest historia... Czytaj więcej »

  • Świat w łyżce miodu

    Czwartek, 03 lipca 2025

    Miód coraz rzadziej kojarzony jest wyłącznie z tradycją i domową spiżarnią. Staje się natomiast celem kulinarnych poszukiwań, symbolem bogactwa smaku i przedmiotem zainteresowania naukowców. Każdy słoik kryje historię miejsca z którego pochodzi, roślin i ciężkiej pracy pszczół. Na półkach w naszym kraju pojawiają się odmiany miodu z całego świata. W tym samym czasie... Czytaj więcej »

  • Projekt MŁODE GŁOWY Fundacji UNAWEZA Martyny Wojciechowskiej odpowiada na rosnące potrzeby psychiczne młodych ludzi i ich bliskich, promując zasady Pierwszej Pomocy dla Zdrowia Psychicznego (PPP). Czytaj więcej »

  • 266 653 00 PLN to kwota zebrana dzięki hojności klientów Auchan w ramach ogólnopolskiej akcji dobroczynnej „Małe gesty, wielki wpływ” dla 24 organizacji dobroczynnych, stowarzyszeń i fundacji działających w Polsce na rzecz potrzebujących dzieci, osób z niepełnosprawnościami oraz hospicjów. Zbiórka zrealizowana została w okresie od 8 maja do 14 czerwca 2025 r. Czytaj więcej »

  • Marka Kubuś od lat pojawia się na eventach Runmageddonu KIDS, czyli wyjątkowych zawodów skierowanych do najmłodszych zawodników w wieku od 4 do 11 lat. Kubuś od niedawna obecny jest również w formule FAMILY, gdzie dzieciaki mogą wystartować razem z rodzicami. Czytaj więcej »

  • Polskie nastolatki piją zdecydowanie mniej alkoholu niż w latach ubiegłych. Sprzyja temu zmniejszona dostępność napojów alkoholowych dla osób niepełnoletnich, co jest zasługą sprzedawców. Wsparciem dla pracowników sklepów i punktów gastronomicznych jest bezpłatne, internetowe szkolenie „Zostań OSA – Odpowiedzialnym Sprzedawcą Alkoholu!”. Skorzystało z niego już ponad... Czytaj więcej »

  • Wraz z zakończeniem roku szkolnego dobiegła końca 12. edycja programu edukacyjnego „Dziel się Uśmiechem”. Jak podsumowują organizatorzy, w tegorocznej rekordowej odsłonie udział wzięło 1360 placówek edukacyjnych, 6788 klas oraz 2178 nauczycieli. Dzięki temu kolejne 135 tysięcy dzieci mogło poznać zasady prawidłowej higieny jamy ustnej. Czytaj więcej »

  • Ikoniczne torty galaretkowe bounce’ujące w rytm muzyki, spotkanie na parkiecie z ulubionymi influencerami, zaskakujące desery oraz poranna dawka pozytywnej energii – tak wyglądało Jelly Disco, czyli autorskie wydarzenie marki WINIARY inspirowane trendem coffee party! Event miał miejsce 21 czerwca w warszawskiej restauracji Marcello i przyciągnął osoby szukające niekonwencjonalnych... Czytaj więcej »

  • Grillowe nowości 2025

    Wtorek, 01 lipca 2025

    Producenci ujawniają, co króluje na rusztach i jak ich handlowcy wprowadzają trendy na sklepowe półki. Czytaj więcej »

  • Początek lipca to wyjątkowy czas dla miłośników owoców - rozpoczynają się zbiory polskiej borówki. Uprawiana w Polsce od 50 lat, od 9 lat ma swoje święto. Obchodzony 1 lipca - Dzień Polskiej Borówki symbolicznie otwiera krajowy sezon. Czytaj więcej »

  • Rosnące zainteresowanie składem i jakością produktów spożywczych sprawia, że konsumenci coraz częściej sięgają po narzędzia wspierające ich w podejmowaniu codziennych decyzji zakupowych. W odpowiedzi na ten trend marka Dolina Dobra, należąca do firmy Goodvalley Polska, rozpoczęła współpracę z aplikacją mobilną Zdrowe Zakupy – niezależnym narzędziem do analizy... Czytaj więcej »

  • W niedzielę 29 czerwca w Mikołajkach odbył się piąty etap cyklu Łaciate Mazury MTB 2025. Tym samym wkroczyliśmy w drugą połowę jubileuszowej, 10. edycji wydarzenia. Czytaj więcej »

  • Rafał Kościuk, współtwórca i współwłaściciel wiodącej marki Fit Cake, pioniera w segmencie zdrowych, bezcukrowych deserów, ponownie i jednogłośnie został wybrany do zarządu Polskiej Organizacji Franczyzodawców (POF). Czytaj więcej »

  • Według badania przeprowadzonego przez Stuart, co drugi polski sprzedawca deklaruje, że jego oferta dostaw do klienta wymaga poprawy. Gdzie szukać możliwości usprawnień? Czytaj więcej »

  • Firma HELIO po raz kolejny została partnerem wyjątkowego wydarzenia – X Mistrzostw Świata Dzieci z Domów Dziecka w Piłce Nożnej, organizowanych przez Stowarzyszenie „Nadzieja na Mundial”. Czytaj więcej »

  • BITqms to oprogramowanie, które ułatwia sprawne planowanie i kontrolowanie procesów w obszarze zarządzania jakością. W tym celu oferuje kilka modułów, min. audytowy czy dokumentacyjny. Idąc śladem centrali, Hochland Polska wdraża moduł dokumentacyjny. Czytaj więcej »

  • Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od... Czytaj więcej »

  • Ministerstwo Zdrowia opracowało nowy projekt przepisów wprowadzających kolejne zakazy dotyczące wyrobów tytoniowych – całkowitą eliminację e-papierosów oraz zakaz aromatów w woreczkach nikotynowych. Najprawdopodobniej w ciągu kolejnych dwóch–trzech lat Polska będzie musiała implementować nową dyrektywę dotyczącą wszystkich produktów tytoniowych, nad którym niebawem ma... Czytaj więcej »

  • Auchan Polska od lat angażuje się w pomoc dla najbardziej potrzebujących. W tegorocznej edycji międzynarodowego konkursu grantowego Fundacji Auchan dofinansowanie w Polsce otrzymały trzy projekty: SOS Wioski Dziecięce z Lublina, Stowarzyszenie Opieki Hospicyjnej Ziemi Częstochowskiej z Częstochowy oraz Fundacja Też Chcemy Być z Piaseczna. Łączna wartość wsparcia wynosi 87 tys.... Czytaj więcej »

  • Intensywny czerwiec w Starbucks

    Czwartek, 26 czerwca 2025

    Czerwiec w Starbucks minął bardzo intensywnie – marka otworzyła aż cztery nowe lokalizacje, w tym dwie w miastach, w których dotychczas nie była jeszcze obecna - są to Kielce i Kalisz. Nowe lokale pojawiły się także w Lublinie i Rzeszowie. Czytaj więcej »

więcej artykułów