Wiadomości

  • Zdaniem większości Polaków podatek akcyzowy, którym obłożono piwo, już teraz jest stosunkowo wysoki, a motywacje władz stojące za jego zwiększeniem są nieprzekonujące. Rządzącym nie chodzi o zdrowie społeczeństwa, ale o wpływy do budżetu – twierdzi większość respondentów badania Agencji Badań Rynku i Opinii SW Research [1]. Czytaj więcej »

  • Pomimo trwających utrudnień związanych z pandemią COVID-19 galerie Carrefour utrzymują stabilny poziom komercjalizacji i rozszerzają portfolio o nowych najemców. Czytaj więcej »

  • W październiku 2021 r. łączna wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 3,1% wyższa niż przed rokiem, a liczba transakcji wzrosła w tym czasie o 1,6% - wynika z danych PIH i CMR Panel. Czytaj więcej »

  • Świeże warzywa i owoce są przez 64% Polaków najczęściej wskazywane jako produkty podnoszące odporność organizmu - wynika z badania Kantar. Niemal połowa badanych wskazuje kiszonki (48%). Rzadziej wymieniane są suplementy diety (19%). Nawet ci, którzy deklarują, że jedzą warzywa i owoce, żeby budować odporność organizmu, jedzą ich za mało. Warzywa i owoce powinny stanowić... Czytaj więcej »

  • Zaległości e-handlu wobec banków i dostawców wzrosły przez rok o ponad 21 mln zł i przekroczyły 292 mln zł. wynika z danych Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor i bazy informacji kredytowych BIK. Czytaj więcej »

  • Od przyszłego roku Państwowa Inspekcja Pracy uważniej przyjrzy się pracy na czarno, wypłacaniem wynagrodzeń „pod stołem”, umowom cywilnoprawnym i przypadkom, w których pracownicy zostali zmuszeni przez pracodawcę do założenia jednoosobowej działalności gospodarczej. Czytaj więcej »

  • Największa sieć handlowa w Polsce została jednym ze sponsorów głównych 30. Finału WOŚP, który odbędzie się 30 stycznia 2022 roku. Sieć Biedronka po raz pierwszy od najbliższego, jubileuszowego, Finału angażuje się w największą akcję charytatywną w Polsce. Już wkrótce klienci Biedronki będą mogli kupić specjalne produkty z kolekcji WOŚP, a od połowy grudnia wspierać... Czytaj więcej »

  • Premier Mateusz Morawiecki przedstawił tarczę antyinflacyjną, która zakłada obniżkę akcyzy na paliwo, obniżkę podatku VAT na gaz i energię elektryczną oraz dodatek osłonowy dla 5 mln gospodarstw domowych. Czytaj więcej »

  • 85% Polaków zamawia produkty spożywcze w sieci, a 41% planuje w ten sposób kupić żywność na Święta.[1] Nie oznacza to jednak, że tradycyjne zakupy przechodzą kryzys - prognozy wskazują raczej na upowszechnienie się w przyszłości modelu hybrydowego, w którym kanał online płynnie łączy się ze stacjonarnym i go uzupełnia. Czytaj więcej »

  • Carrefour Polska przeprowadził gruntowny remodelling swojego hipermarketu w Galerii Mokotów. Nowy sklep charakteryzuje się nowatorskim ustawieniem sali sprzedaży opartym o zastosowanie ukośnej alei centralnej, rozwiązań store in store oraz tematycznych stref zakupowych, które ułatwiają logistykę oraz podnoszą komfort zakupów. Sieć wprowadziła także szereg rozwiązań... Czytaj więcej »

  • Dla kogo wzrost cen drobiu oznacza zyski?

    Środa, 24 listopada 2021

    Branża drobiarska jeszcze nie zdążyła poradzić sobie z komplikacjami, jakie przyniosła jej tegoroczna fala grypy ptaków i kryzys związany z globalną pandemią Covid-19, tymczasem zaczęły pojawiać się głosy wskazujące ceny drobiu jako jedne z rosnących najszybciej. Z czego wynikają te wzrosty? Warto przyjrzeć się zmianom kosztów kompleksowo w całym łańcuchu produkcji. W... Czytaj więcej »

  • Subindeks Barometru EFL na IV kwartał br. był najniższy wśród 6 branż i wyniósł tylko 47,2 pkt. To spadek o 12,7 pkt. w porównaniu do poprzedniego kwartału, w którym wskaźnik osiągnął najlepszy wynik od ponad 2 lat (59,9 pkt.). Na taki wynik największy wpływ miały prognozy dotyczące sprzedaży – 40% hotelarzy i restauratorów spodziewa się mniejszej liczby zamówień w... Czytaj więcej »

  • Grupa MLEKOVITA konsekwentnie rozwija swoją ofertę, uwzględniając trendy rynkowe i wychodząc naprzeciw oczekiwaniom konsumentów, którzy poszukują wyrobów o korzystnym wpływie na ich organizm, ale też szybkich i wygodnych w przygotowaniu. W 2021 roku firma rozszerzyła swój asortyment o 39 nowości, m.in. z kategorii: dania gotowe, produkty funkcjonalne, czyli o wysokich naturalnych... Czytaj więcej »

  • Inflacja osiąga już poziom prawie 6-procentowy i wszystko wskazuje na to, że na początku 2022 roku doświadczymy inflacji na poziomie 6,5 % – a może nawet 7%. Czytaj więcej »

  • Carrefour rezygnuje ze sprzedaży żywego karpia

    Poniedziałek, 22 listopada 2021

    Carrefour ogłosił, że w tym roku nie będzie sprzedawać żywego karpia. Klienci sieci będą mogli zakupić świeżego karpia, w tym także ryby pochodzące z certyfikowanej hodowli BIO. Czytaj więcej »

  • Wieprzowinie od lat przypisywano szkodliwość dla zdrowia i przestrzegano przed jej jedzeniem. Najnowszy raport Związku Polskie Mięso rzuca wiele światła na te kwestie. Prezentuje obszerny przegląd badań na temat wpływu mięsa wieprzowego na zdrowie. Okazuje się, że w odpowiednich ilościach wieprzowina nie jest szkodliwa dla zdrowia, a jest wręcz bardzo ważnym składnikiem... Czytaj więcej »

  • Zadłużenie Polaków minimalnie poszło w dół

    Poniedziałek, 22 listopada 2021

    Jak wynika z analizy danych, pochodzących z rejestrów długów, średnie zadłużenie Polaków wynosi od ponad 6,7 tys. zł do przeszło 28,5 tys. zł. Powyższe kwoty z końca trzeciego kwartału br. nieznacznie spadły w porównaniu z analogicznym okresem ub.r. W dwóch z trzech przypadków są one wyższe niż we wrześniu 2019 roku. Najwyższy średni dług przypada na osoby w wieku 45-55... Czytaj więcej »

  • Polacy ostro tną wydatki w sklepach

    Piątek, 19 listopada 2021

    Obecnie dwóch na trzech konsumentów ogranicza wydatki w sklepach przez inflację i wysokie ceny. Cięć dokonują głównie osoby najstarsze, z najniższymi dochodami i pochodzące z największych miast. Do tego Polacy twierdzą, że najbardziej oszczędzają na artykułach odzieżowych, napojach alkoholowych oraz słodyczach i przekąskach. Z kolei na końcu zestawienia znalazł się taki... Czytaj więcej »

  • 64 proc. konsumentów przyznaje, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy zaczęło bardziej interesować się wpływem spożywanych produktów na ich zdrowie. Liderem pod tym względem są Polacy, spośród których niemal 75 proc. deklaruje, że częściej sięga po owoce i warzywa, a prawie 60 proc. ograniczyło w ostatnim roku spożycie alkoholu. Częściej niż inne nacje jesteśmy także... Czytaj więcej »

  • Chińscy konsumenci cenią europejskie produkty i traktują je jako kategorię premium. Na razie jednak spośród polskiej żywności rozpoznawalne jest mleko. – Potencjał jest ogromny, ale potrzeba do tego stałej, konsekwentnej i dobrze zorganizowanej promocji – mówi Ireneusz Ozga, prezes Vici Group, specjalizującej się w eksporcie żywności. Tym bardziej że konkurencja jest ogromna... Czytaj więcej »

  • Sprzedaż Grupy Henkel w trzecim kwartale roku obrotowego 2021 wyniosła około 5,1 mld euro. Oznacza to silne zwiększenie sprzedaży w ujęciu organicznym, o 3,5%, spowodowane przede wszystkim przez korzystne kształtowanie cen we wszystkich sektorach biznesowych. Stabilnemu wzrostowi wielkości sprzedaży towarzyszyła normalizacja popytu w segmentach produktów przeznaczonych dla klientów... Czytaj więcej »

  • InPost ogłosił partnerstwo z eBay w Wielkiej Brytanii. Oznacza to dalszą ekspansję InPost w UK, dostarczanie elastycznych rozwiązań dla rosnącego rynku e-commerce oraz dostęp do 2500 Paczkomatów® dla sprzedawców i klientów eBay. Dodatkowo 250 Paczkomatów® InPost zostanie opatrzonych wspólną z eBay identyfikacją wizualną. Dla e-sprzedawców to nowa opcja szybkiej i wygodnej... Czytaj więcej »

  • Global Cosmed zwiększa wydajność produkcji

    Czwartek, 18 listopada 2021

    Dwie nowoczesne, kompletne i w pełni automatyczne linie produkcyjne zostały zakupione do polskiego i niemieckiego zakładu Global Cosmed S.A. Producent kosmetyków i chemii gospodarczej podkreśla najwyższą jakość i niezawodność maszyn, których szacowana wartość rynkowa wynosi ponad 4 mln euro. Renomowani producenci i nowe możliwości techniczne mają być gwarantami zdecydowanej... Czytaj więcej »

  • "Poradnik młodych ratowników Ziemi" autorstwa Tomasza Samojlika został wrześniową Książką Miesiąca PWN. Dzięki firmie Hochland Polska, Partnerowi Wydania, książka ze wspaniałym przekazem dla najmłodszych czytelników dostępna jest także w Bibliotece Publicznej i Centrum Kultury w Kaźmierzu. Czytaj więcej »

  • W październiku 2021, podobnie jak w miesiącu poprzednim, obserwowany jest dalszy wzrost obrotów w handlu tradycyjnym – wynika z danych M/platform. W stosunku do analogicznego okresu sprzed roku, łączna wartość sprzedaży w tym kanale była wyższa o 3,7%. To, co odróżniało październik 2021 od poprzedniego miesiąca był powrót do podobnej częstotliwości naszych odwiedzin w... Czytaj więcej »

  • Inflacja w Polsce galopuje a prognozy wskazują, że będzie jeszcze drożej. Największe sieci handlowe wciąż optymalizują swoje strategie cenowe i wprowadzają aktywną politykę promocyjną tak żeby ograniczyć podwyżki cen żywności. Jak wynika z najnowszego Badania i Raportu Koszyk Zakupowy® autorstwa ASM Sales Force Agency, średnie ceny podstawowych produktów utrzymały się na... Czytaj więcej »

  • Do zespołu PRAVDA Sp. z o.o. dołączył Rafał Krauze. Jako Doradca Zarządu ds. Marketingu będzie odpowiedzialny za stworzenie strategii marek należących do spółki. Czytaj więcej »

  • Mazurska Manufaktura S.A., producent rzemieślniczych alkoholi mocnych oraz regionalnego piwa, obejmie 100 proc. udziałów wrocławskiego, rzemieślniczego Browaru Profesja. Zakup sfinansuje nową emisją akcji, którą obejmą obecni właściciele. Impulsem dla transakcji jest strategia rozwoju Spółki zakładająca rozszerzanie portfolio o pozycje kraftowe w wyniku konsolidacji lokalnych... Czytaj więcej »

  • Ważą się losy podwyżek cen alkoholu

    Poniedziałek, 15 listopada 2021

    Już w środę senatorowie pochylą się nad projektem ustawy zakładającym podwyżki akcyzy na alkohol o 10% w 2022 r. oraz dalsze wzrosty cen w latach 2023–2027. Polski przemysł spirytusowy apeluje o zrównoważoną politykę akcyzową państwa. Producenci są gotowi na podwyższenie podatku w przyszłym roku, ale kolejne wzrosty odbierają jako niebezpieczne dla krajowego rynku i zdrowia... Czytaj więcej »

  • Październik przyniósł kolejny szok cenowy

    Poniedziałek, 15 listopada 2021

    Monitoring blisko 36 tys. cen detalicznych wykazał, że w październiku br. w relacji rocznej podrożało aż 8 z 12 analizowanych kategorii. Najmocniej, bo o prawie 60%, zdrożały produkty tłuszczowe. Wśród nich najbardziej wystrzelił w górę olej – aż o blisko 84%. Drugą drożejącą grupą są artykuły sypkie – wzrost o ok. 17%. W pierwszej trójce jest też mięso –... Czytaj więcej »

więcej artykułów