Wiadomości

  • Produkty BIO zdrowo rosną pomimo pandemii

    Czwartek, 13 sierpnia 2020

    Pandemia Covid-19 wpłynęła na wszystkie aspekty codziennego życia, w tym na to, jak i gdzie robimy zakupy. Jednak pomimo wielu zmian w branży FMCG, jedna rzecz pozostaje stała: sprzedaż produktów BIO posiadających unijny certyfikat zielonego liścia nadal bardzo dobrze się rozwija i pozostaje ważnym obszarem rozwoju dla producentów i sprzedawców detalicznych. - wynika z badania... Czytaj więcej »

  • Zamknięcie w marcu granic wewnątrzunijnych oraz lokali gastronomicznych spowodowało zatrzymanie eksportu polskiego mięsa drobiowego i nadpodaż tego produktu na rynku. Wynikiem tego był spadek cen, które obecnie nie wyrównują nawet kosztów produkcji. Producenci mają nadzieję na powrót na rynek kolejnych firm z sektora HoReCa i na uznanie Polski za kraj wolny od grypy ptaków, co... Czytaj więcej »

  • Od sierpnia funkcję Wiceprezesa Zarządu ds. Produkcji i Rozwoju w Sokołów S.A. pełni Kazimierz Kisiel, dotychczasowy Dyrektor Oddziału w Sokołowie Podlaskim. Zmiana jest wynikiem przejścia na emeryturę dotychczasowego Wiceprezesa Stanisława Wierzbickiego, który piastował to stanowisko od 2000 roku. Czytaj więcej »

  • Pandemia koronawirusa wpłynęła na wzrost płatności bezgotówkowych w małych sklepach, w szczytowym okresie niemal o 40%. Najnowsze dane dostarczone przez system M/platform wskazują, że powoli powracamy do gotówki, jednak część konsumentów na trwałe zmieniła swoje zwyczaje zakupowe i liczba transakcji realizowanych bezgotówkowo stabilizuje się na podwyższonym poziomie. Czytaj więcej »

  • Od 20 kwietnia do 20 lipca br. ruch w fast foodach był mniejszy o blisko 40% w porównaniu do analogicznego okresu ub.r. Z trzech największych tego typu sieci najmocniejszy spadek odwiedzin klientów, bo o ponad połowę, zaliczył Burger King. W KFC ubyło ich o prawie 40%, a w restauracjach McDonald’s – o przeszło 35%. Tak wynika z obserwacji blisko 7 mln wizyt konsumenckich... Czytaj więcej »

  • „W pierwszym półroczu 2020 roku Henkel istotnie odczuł wpływ głębokiej dekoniunktury gospodarczej i gwałtownego spadku popytu w wielu branżach. W sytuacji nieprzewidzianego kryzysu o globalnej skali, naszym celem jest ochrona pracowników, zaopatrywanie klientów, zapewnienie ciągłości działania firmy i wsparcie społeczności. Dzięki wyjątkowej woli współpracy i... Czytaj więcej »

  • POHiD popiera zapowiadane przez Ministerstwo Zdrowia wprowadzenie normy prawnej, która pozwoli nie obsłużyć klientów nienoszących masek ochronnych na terenie sklepów. Zdaniem POHiD powinno powstać prawo do odmowy obsługi klienta bez maski, jak również prawo do niewpuszczania takich osób do sklepu. Zwracamy uwagę, że w żadnym wypadku nie może to być obowiązek nałożony na... Czytaj więcej »

  • Pandemia mocno zachwiała cenami owoców

    Wtorek, 11 sierpnia 2020

    W ostatnich trzech miesiącach owoce zdrożały średnio o ponad 21% w porównaniu do wyników z analogicznego okresu zeszłego roku. Na taki wzrost wpłynęły głównie podwyżki cen jabłek, które sięgnęły blisko 130%. Ponadto wyraźnie poszły w górę m.in. cytryny, tj. o przeszło 34%. Natomiast nektarynki podrożały o prawie 29%. Na dziesięć analizowanych towarów potaniały tylko... Czytaj więcej »

  • Z raportu agencji badawczo-analitycznej Hiper-Com Poland oraz Grupy BLIX wynika, że średnio o 5,5% podrożały najczęściej promowane piwa w sklepach. W tegorocznym sezonie letnim statystyczna cena półlitrowego napoju wyniosła 2,61 zł. Natomiast w analogicznym okresie ubiegłego roku trzeba było zapłacić o 14 groszy mniej. Jednocześnie sieci handlowe zwiększyły liczbę promocji o 8%. Czytaj więcej »

  • Połowa wakacji to pełnia sezonu na owoce, szczególnie jagodowe. Każdy z nas wypatruje ich na straganach i śledzi cenę za kilogram ulubionego, letniego przysmaku. Żeby jednak owoce sezonowe znalazły się na rynku w dużej ilości i w przystępnej cenie, producenci muszą mieć dobre zbiory. W tym roku ich plany może pokrzyżować ciągnąca się epidemia koronawirusa. Przyjeżdżający... Czytaj więcej »

  • W pierwszych dniach sierpnia spółka Colian przystąpiła do realizacji inwestycji polegającej na budowie nowego magazynu w zakładzie w Opatówku. W obiekcie będą składowane napoje marki Hellena, w tym kultowa już Oranżada Hellena. Czytaj więcej »

  • Od 8 sierpnia w 19 powiatach mają obowiązywać nowe obostrzenia. Dotyczy to tych terenów, w których zanotowano wzrost liczby zachorowań na COVID-19 w ostatnich dwóch tygodniach. Zmiany dotyczą m.in. zasad zasłaniania ust i nosa, a także zmniejszenia limitu osób w restauracjach, sklepach czy na imprezach. Projekt rozporządzenia trafił do konsultacji. Czytaj więcej »

  • Sieć sklepów SPAR rozszerza współpracę z Frigo Logistics – operatorem logistycznym produktów głęboko mrożonych. W ramach dotychczasowej współpracy firma realizowała dla sieci delikatesów Piotr i Paweł – która przechodzi proces rebrandingu – usługę magazynowania oraz dystrybucji produktów mrożonych do sklepów zlokalizowanych na terenie całej Polski. Od 20 lipca 2020... Czytaj więcej »

  • Dino Polska właśnie ukończyła montaż setnej instalacji fotowoltaicznej na dachach marketów Dino. Na początku 2021 roku 400 sklepów pod szyldem Dino w całej Polsce będzie zasilanych energią ze słońca. Czytaj więcej »

  • Z początkiem lipca Thierry Klupczynski objął oficjalnie stanowisko Prezesa Dyrekcji Handlowej Intermarché w Polsce. Nowy Prezes związany jest z siecią i Grupą Muszkieterów od ponad 30 lat, w tym przez około 15 lat na polskim rynku. W czasie swojej kariery w Grupie odpowiadał m.in. za wypracowywane obroty oraz rozwój sieci. Czytaj więcej »

  • Grupa Kapitałowa Żywiec S.A. opublikowała półroczne sprawozdanie finansowe. W pierwszej połowie roku skonsolidowane przychody ze sprzedaży Spółki wyniosły 1 845 mln złotych (I poł. 2019: 1 729 mln). Skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej Grupy wyniósł 98 mln złotych (2019: 131 mln złotych). Czytaj więcej »

  • Auchan Retail Polska podpisało z Chariot platform, firmą zarządzaną przez Griffin Real Estate, umowę na przedłużenie najmu dla 6 sklepów Auchan zlokalizowanych w obiektach należących do Griffin Real Estate na okres 12 lat. Łączna powierzchnia handlowa, której dotyczy umowa najmu to 83 000 mkw. Transakcja ta jest jedną z największych umów najmu, jakie zostały podpisane ostatnio... Czytaj więcej »

  • Zarząd spółek z Grupy Piotr i Paweł ponownie podkreśla, że jego intencją jest jak najszybsze zakończenie postępowania układowego z wierzycielami i wypłacenie należnych im środków finansowych. Środki finansowe na wypłaty zostały zabezpieczone przez inwestora finansowego i mogą być uruchomione w każdej chwili. Czytaj więcej »

  • Producent wody butelkowanej zapowiada osiągnięcie neutralności węglowej, rozwijanie zrównoważonego wykorzystywania zasobów wody, a także zwiększenie stosowania tworzyw z recyklingu w ciągu 5 lat. Zobowiązania objęły wszystkie produkty, marki i oddziały Nestlé Waters – również w Polsce. Czytaj więcej »

  • Instalacja oświetlenia LED, montaż kas samoobsługowych, renowacja toalet dla klientów czy odświeżenie pomieszczeń socjalnych – to przykłady zmian, które Kaufland przeprowadza w ramach modernizacji sklepów. Prace rozpoczęto już w Brzegu i Świdniku. Czytaj więcej »

  • Hebe rezygnuje z aptek

    Poniedziałek, 03 sierpnia 2020

    Spółka Jeronimo Martins Drogerie i Farmacja, zarządzająca siecią drogerii i aptek Hebe, zdecydowała, że skoncentruje swoje plany rozwojowe tylko na części drogeryjnej i zamknie wszystkie 47 aptek - podała spółka w komunikacie prasowym. Czytaj więcej »

  • Woda mineralna w te wakacje droższa niż rok temu

    Poniedziałek, 03 sierpnia 2020

    Od początku czerwca do połowy lipca br. wody mineralne gazowane były droższe niż w analogicznym okresie ubiegłego roku średnio o 5,5%. Z kolei niegazowane zdrożały o blisko 5%. Wody z bąbelkami najmocniej poszły w górę w dyskontach – o ponad 17%. Wyraźny wzrost został również odnotowany w supermarketach – o prawie 10%. Artykuły bez gazu też najbardziej podrożały w... Czytaj więcej »

  • Żywność to jedna z kategorii zakupów internetowych, która najmocniej zyskała w czasie lockdownu. Zgodnie z badaniem „Omni-commerce. Kupuję wygodnie” Izby Gospodarki Elektronicznej zakupy spożywcze w sieci robi 16 proc. internautów, czyli o 6 pkt proc. więcej niż rok temu. Dzięki pandemii zakup artykułów żywnościowych bez wychodzenia z domu jest już możliwy nie tylko w... Czytaj więcej »

  • Restauracje działające w ramach sieci zarządzanych przez Sfinks Polska w I kw. 2020 r. wypracowały przychody ze sprzedaży gastronomicznej w wysokości 39,88 mln zł wobec 44,66 mln zł w tym samym okresie rok wcześniej. Zmniejszenie obrotów było bezpośrednią konsekwencją zamknięcia wszystkich restauracji 14 marca z powodu pandemii. W miesiącach styczeń-luty br. sieci Sfinksa... Czytaj więcej »

  • W związku z pojawieniem się pandemii koronawirusa i trudnymi do przewidzenia jego skutkami dla polskiej i światowej gospodarki, Zarząd Grupy Eurocash zamierza rekomendować Zwyczajnemu Walnemu Zgromadzeniu Spółki rezygnację z wypłaty dywidendy za 2019 r. i przeznaczenie całości zysku na kapitał zapasowy. Czytaj więcej »

  • 48 proc. mieszkańców naszego kraju obawia się powrotu pandemii, a wśród kobiet odsetek ten wynosi 51 proc. – to wnioski z badania przeprowadzonego na zlecenie Dentsu Aegis Network Polska w czerwcu. Nastroje Polaków poprawiły się w porównaniu z początkowym okresem pandemii, jednak podczas zakupów jedna czwarta ogranicza wydatki, ponad połowa koncentruje się na produktach, które... Czytaj więcej »

  • Grupa MLEKOVITA, lider branży mleczarskiej w Europie Środkowo-Wschodniej, nieustannie ewoluuje i stawia sobie ambitne cele. Dąży także do stosowania najwyższych standardów w zakresie ochrony środowiska. W tym poczyniła szereg inwestycji prośrodowiskowych, m.in. wybudowała kotłownię gazową i elektrociepłownię w zakładzie w Trzebownisku na Podkarpaciu, wybudowała... Czytaj więcej »

  • Ponad 66% konsumentów chce, żeby sieci handlowe wprowadziły więcej kas samoobsługowych zastępujących kasjerów. Prawie 22% jest przeciwnego zdania, a ok. 12% nie ma opinii na ten temat. Eksperci przekonują, że w obliczu zagrożenia drugą falą epidemii to jedno z najlepszych narzędzi usprawniających zakupy stacjonarne. Obniża też koszty, co jest ważne w sytuacji zamkniętych... Czytaj więcej »

  • Auchan Retail Polska podjęło decyzję o zamknięciu sklepów zlokalizowanych w Grudziądzu i Lubinie. Decyzję poprzedziła wnikliwa analiza finansowa i organizacyjna obu placówek, przeprowadzona pod kątem możliwości osiągnięcia przez nie trwałej rentowności. Czytaj więcej »

  • Gabriel Ragy objął stanowisko Dyrektora Generalnego i Prezesa Zarządu Procter & Gamble w Europie Środkowej, przejmując odpowiedzialność za działalność spółki w 10 krajach: w Polsce, Czechach, Słowacji, Chorwacji, Słowenii, na Węgrzech, w krajach bałtyckich oraz na Ukrainie. Czytaj więcej »

więcej artykułów