Wiadomości

  • W raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce 2020. Dobre praktyki" znalazło się 10 dobrych praktyk z firmy Hochland Polska. Najnowszy opublikowany przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu największy w Polsce przegląd CSR i zrównoważonego rozwoju potwierdza ogromną mobilizację i zaangażowanie w walkę z pandemią. Wiele firm wdrożyło zupełnie nowe działania CSR, które miały nieść... Czytaj więcej »

  • Marki własne nadal priorytetem dla PGS

    Piątek, 16 kwietnia 2021

    Nawet 500 produktów marek własnych do końca roku i rozwój zupełnie nowych, zaskakujących kategorii produktowych – to plany Polskiej Grupy Supermarketów, dla której rozwój marek własnych stanowi wciąż centralny element strategii realizowanej w najbliższych latach. Czytaj więcej »

  • Resource Partners, jeden z wiodących inwestorów private equity w regionie CEE poinformował o przejęciu pakietu 100% udziałów w spółce Atlantic Products sp. z o. o. Czytaj więcej »

  • W minionym roku przybyło 15 milionów nowych e-nabywców, wśród których silniej zaistniała grupa osób powyżej 55 roku życia – wynika z analizy Barometru E-shopper przeprowadzonej przez DPDgroup przedstawiającej wpływ pandemii Covid-19 na zachowania konsumentów oraz sytuację e-sklepów. W czasie pandemii nastąpił znaczny wzrost sprzedaży żywności w sieci - pomiędzy marcem a... Czytaj więcej »

  • Na blisko 25 mln złotych wyceniła Fabryka Cukierków „Pszczółka” sp. z o.o. swoje nieruchomości, których chce się pozbyć. Są one zlokalizowane w Lublinie i Opolu Lubelskim. To dawne lokalizacje zakładów produkcyjnych „Pszczółki”, która kilka lat temu przeprowadziła się do nowoczesnej fabryki w lubelskiej strefie ekonomicznej. Czytaj więcej »

  • ID Logistics, partner logistyczny specjalizujący się w zarządzaniu projektami logistycznymi w ramach kompleksowych łańcuchów dostaw, rozszerza zakres współpracy z jednym z największych światowych liderów branży e-commerce/B2C. Przygotowując się do zwiększonej obsługi zamówień składanych online przez klientów z Polski i Europy, operator rekrutuje nowych pracowników i... Czytaj więcej »

  • – Pandemia koronawirusa powoduje perturbacje gospodarcze. Dzięki zwiększeniu sprzedaży polskich produktów wspieramy krajową gospodarkę – mówi Arkadiusz Mierzwa, dyrektor ds. komunikacji sieci Biedronka. Największa w Polsce sieć handlowa od ponad 25 lat stale i konsekwentnie bazuje na współpracy z krajowymi rolnikami i dostawcami. W ubiegłym roku sprzedała 93 proc. mięs, niemal... Czytaj więcej »

  • Firma Tetra Pak, światowy lider w zakresie przetwarzania i pakowania żywności, powołała Lyndsey Loyden-Edwards na stanowisko Dyrektora Zarządzającego na Europę Wschodnią, zastępując Guillaume’a Latourrette’a, który odszedł z firmy pod koniec marca. Czytaj więcej »

  • Podobnie jak w latach ubiegłych, w tygodniu poprzedzającym Wielkanoc w koszykach zakupowych tradycyjnie pojawiło się znacznie więcej produktów spożywczych wykorzystywanych do przygotowania potraw świątecznych. Z uwagi na bardzo duże zapasy, zgromadzone od początku lockdown’u do Wielkanocy w roku ubiegłym, porównanie rok do roku pokazuje, iż w tym roku kategorie „wielkanocne”... Czytaj więcej »

  • Produkty mleczne odgrywają istotną rolę w diecie każdego człowieka, także we wspieraniu funkcjonowania układu odpornościowego. Zawierają bowiem wiele ważnych składników odżywczych, m.in. najwyższej jakości białko i wapń, witaminy, makro- i mikroelementy. Tylko w ostatnim roku MLEKOVITA odnotowała znaczny wzrost zainteresowania produktami funkcjonalnymi, o bardzo wysokich... Czytaj więcej »

  • Rolnicy ostrzegają, że wkrótce mogą nas czekać duże podwyżki. Już teraz widać gwałtowne wzrosty cen środków do produkcji. Ponadto koszty prowadzenia działalności w przetwórstwie i dystrybucji są bardzo wysokie. Sporo gospodarstw straciło zbyt z powodu obostrzeń w sektorze HoReCa, przez co musiało ograniczyło wytwórczość. Jednak patrząc na ostatni rok, nie brakuje opinii,... Czytaj więcej »

  • Pozycja dyskontów FMCG w Polsce od lat się wzmacnia, a pandemia sprawiła, że cieszą się jeszcze większym zainteresowaniem. Jakie są możliwości dalszego rozwoju tej branży? O kierunku, w jakim zmierzają dyskonty, opowiada Jakub Sadowski z międzynarodowej firmy doradczej Cushman & Wakefield. Czytaj więcej »

  • Po okresie największego pesymizmu, jaki towarzyszył branży spożywczej latem ubiegłego roku, nastroje stopniowo się poprawiają, choć do powrotu do sytuacji sprzed pandemii jeszcze daleka droga. To wnioski z badania firmy analitycznej Food Research Institute. Luty był pierwszym miesiącem w czasie pandemii, w którym widać wzrost Indeksu FRI. Czytaj więcej »

  • Polscy producenci kosmetyków utrzymali najlepszą dynamikę eksportu w 2020 roku wśród wiodących państw Unii Europejskiej. W zeszłym roku urósł on o 7,2%, podczas gdy u liderów branży takich jak Francja, Niemcy czy Włochy zanotowano około 15% spadki. Wartość eksportu kosmetyków z Polski sięgnęła w 2020 roku 4,1 mld euro. Czytaj więcej »

  • Zmiany w światowym zarządzie Henkla

    Poniedziałek, 12 kwietnia 2021

    Z dniem 1 czerwca 2021 r. Wolfgang König wejdzie do globalnego zarządu firmy Henkel, obejmując stanowisko Executive Vice President Beauty Care (sektor kosmetyków pielęgnacyjnych). Zastąpi tym samym Jensa-Martina Schwärzlera, który jest związany z firmą Henkel od ponad 28 lat, a działem Beauty Care kieruje od 2017 r. Czytaj więcej »

  • Sieć POLOmarket rozpoczęła towarowanie trzeciego, najnowszego centrum logistycznego. Jest to jedna z największych inwestycji Grupy w ostatnich latach. Obiekt w Swarożynie k. Tczewa wspierać będzie swym działaniem dotychczasowe centra zlokalizowane w Giebni k. Pakości i Kłobucku. Czytaj więcej »

  • W 2020 roku Grupa Eurocash współpracowała z ponad 91 tys. klientów. Aż 70 tys. z nich stanowili niezależni przedsiębiorcy prowadzący lokalne sklepy detaliczne w całej Polsce. Niezależne sklepy współpracujące z Grupą Eurocash docierały do 35 milionów Polaków, z czego aż 38% stanowili mieszkańcy wsi. W ramach społecznej odpowiedzialności biznesu Grupa wspierała polskich... Czytaj więcej »

  • Dwie spółki z Grupy Piotr i Paweł - Grupa Piotr i Paweł sp. z o.o. oraz Piotr i Paweł Detal sp. z o.o. – wykonały już układy z wierzycielami i dokonały należnych wypłat. Łącznie zrealizowano ponad 1250 przelewów. Do całkowitego zakończenia postępowania sanacyjnego – czyli wypłacenia środków przez trzecią spółkę Piotr i Paweł SA – brakuje tylko postanowienia sądu... Czytaj więcej »

  • Grzegorz Wróbel został nowym członkiem zarządu Fabryki Cukierków „Pszczółka” Sp. z o.o. w Lublinie. Taki był wynik konkursu ogłoszonego przez Radę Nadzorczą Spółki. Pracę na nowym stanowisku rozpoczął z dniem 1 kwietnia 2021 r. Czytaj więcej »

  • Jak wynika z najnowszego raportu „GfK. Private Brands” opracowanego przez Panel Gospodarstw Domowych GfK Polonia, rynek marek własnych w polskiej branży FMCG mierzony wartością zakupów gospodarstw domowych wart jest już 34 mld zł. Potencjał do dalszych wzrostów wciąż jest jednak ogromny – w ciągu najbliższych dwóch lat ten segmenty urośnie o kolejnych 6 miliardów złotych... Czytaj więcej »

  • Wskaźnik Nastrojów Handlu Tradycyjnego w marcu br. spadł o 3,1 pkt. do poziomu 29,9 pkt. - wynika z najnowszego badania Comp Platformy Usług – operatora systemu M/platform. Wskaźnik dotyczący prognoz na kwiecień również zanotował spadek o 4,4 pkt. i wyniósł 47,2 pkt. Czytaj więcej »

  • Od kwietnia 2021 Marta Florczak dołącza do zarządu Lidl Polska. Jako członek zarządu odpowiadać będzie za pion personalny - czytamy w komunikacie spółki. Marta Florczak posiada wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu zasobami ludzkimi – zajmowała takie stanowiska jak: dyrektor zasobów ludzkich w Centrum Naukowo - Badawczym w Wiedniu, dyrektor zasobów ludzkich w Lafarge Cement we... Czytaj więcej »

  • Ponad 70 proc. konsumentów w Polsce zwraca uwagę na warunki hodowli kur przy wyborze jajek w sklepie – wynika z badań przeprowadzonych dla Stowarzyszenia Otwarte Klatki. Dotyczy to także żywności, do której przygotowania wykorzystywane są jajka, np. makaronów. Co istotne, w ciągu ostatnich lat świadomość w tej kwestii wśród polskich konsumentów radykalnie wzrosła. Coraz... Czytaj więcej »

  • Glovo pozyskał 450 milionów euro w ramach finansowania serii F, prowadzonej przez zarządzający inwestycjami Lugard Road Capital i Luxor Capital Group. Barceloński gracz rynku dostaw zapowiedział, że przeznaczy tę kwotę na rozwój technologiczny firmy oraz poszerzanie działalności o kolejne rynki oraz rozwój tych, gdzie jest już obecny. Czytaj więcej »

  • Jak wynika z badania „Sektor MŚP w czasie pandemii – edycja III”, zrealizowanego przez UCE RESEARCH dla Grupy Kapitałowej DGA, obecnie przedsiębiorcy najczęściej obawiają się utraty płynności finansowej – 25%. Boją się również nierzetelnych kontrahentów – 18%, a także rosnących kosztów prowadzenia działalności – 16%. Z kolei najrzadziej powodem niepokoju bywa... Czytaj więcej »

  • W 2020 roku, naznaczonym kolejnymi ogniskami ASF, pandemią koronawirusa i rekordowo niskimi cenami żywca wieprzowego, GK Gobarto wypracowała blisko 2 mld złotych przychodów ze sprzedaży oraz 25 mln zysku EBITDA. Dobre wyniki zanotował podmiot dominujący w Grupie – Gobarto S.A. Czytaj więcej »

  • W przestrzeni publicznej pojawił się ostatnio pomysł objęcia e-handlu dodatkowym podatkiem, który płacą już tradycyjne duże sklepy. Jednak eksperci mają sporo obaw co do słuszności tego rozwiązania. Jak relacjonują, wprowadzenie tej koncepcji w życie mogłoby zaszkodzić nie tylko samej branży, ale też całej gospodarce. Przede wszystkim wypadłyby z rynku małe i średnie... Czytaj więcej »

  • Przerwane łańcuchy dostaw przed rokiem i zakupy „na zapas” spowodowały chwilowy brak niektórych produktów, a w niektórych wypadkach wzrost ich cen. Nie jest to jednak znacząca skala podwyżek. Przykładowo wielkanocny koszyk będzie kosztował mniej więcej tyle samo co w ubiegłym roku. Choć niektóre czynniki, takie jak ceny nawozów czy energii elektrycznej, mogą w kolejnych... Czytaj więcej »

  • Grupa ID Logistics, jeden z europejskich liderów specjalizujących się w zarządzaniu projektami logistycznymi w ramach kompleksowych łańcuchów dostaw, podsumowała wyniki finansowe za 2020 rok. W ciągu 12 miesięcy ub.r. jej przychody wzrosły o 7,1 proc. do ponad 1 642 mld EUR, dochód z działalności operacyjnej wyniósł 60,5 mln EUR i zwiększył się o 12 proc. Czytaj więcej »

  • 3,5 tys. ton – tyle serów miękkich wytwarzanych jest średnio każdego miesiąca we wszystkich zakładach Grupy MLEKOVITA. Taki wynik czyni firmę liderem w produkcji serów z tego segmentu. Konsumenci doceniają wysoką jakość serów miękkich, których bogaty asortyment pod marką MLEKOVITA obejmuje m.in. twarogi i twarożki, sery Favita, Mozzarella, Mascarpone czy sery pleśniowe. Czytaj więcej »

więcej artykułów