Wiadomości

  • Oficjalne obostrzenia i indywidualne obawy o własne zdrowie spowodowały, że kupujący zaczęli bywać w sklepach rzadziej i spędzać w nich mniej czasu. To przełożyło się na większe jednorazowe wydatki, wybór sklepów położonych blisko domu i przyspieszenie rozwoju e-handlu. Zmieniła się także zawartość koszyka. Częściej wkładamy do niego produkty prozdrowotne. Wciąż... Czytaj więcej »

  • Pandemia mocniej uwidoczniła wyzwania, przed którymi już wcześniej stał polski rynek handlowy, podkreślając nie tylko wagę wielokanałowej sprzedaży, ale też konieczność poszukiwania alternatywnych lokalizacji. Firma doradcza JLL podsumowała sytuację na rynku nieruchomości handlowych w Polsce na koniec 2020 roku. Czytaj więcej »

  • Agencja badawczo-analityczna Zymetria przygotowała raport pt. „Podatek cukrowy oczami konsumentów” w oparciu o badanie przeprowadzone 2 tygodnie po wprowadzeniu w życie podatku cukrowego. Z raportu wynika, że skala wzrostu cen napojów słodzonych bardzo zaskoczyła Polaków. Mimo że już prawie wszyscy słyszeli o wprowadzeniu podatku, to konsumenci nadal czują się niedoinformowani.... Czytaj więcej »

  • W czasie pandemii 29% Polaków w dużej części zastąpiło zakupy stacjonarne internetowymi. Ponad 25% nieznacznie zmieniło w ten sposób nawyki, a więcej niż 3% całkowicie przeszło do e-commerce. Głównym powodem było bezpieczeństwo. Kolejnym był utrudniony dostęp do placówek. Ale ponad połowa osób zamierza do nich wrócić. Niespełna 23% będzie nadal robiło e-zakupy, a 22%... Czytaj więcej »

  • Komentarz Agnieszki Sałek, dyrektor handlowej Quick Service Logistics Polska. Czytaj więcej »

  • Legia Warszawa przedłużyła umowę partnerską z PepsiCo, jednym z największych na świecie producentów napojów i produktów spożywczych. Współpraca globalnego koncernu z największym polskim klubem sportowym trwa nieprzerwanie od 2010 roku. Czytaj więcej »

  • Prawie połowa Polaków zamierza zmniejszyć wydatki na zakupy w I kwartale br. Niemal tyle samo osób tego nie przewiduje. Głównym powodem ograniczeń są rosnące ceny, co deklaruje prawie 40% badanych planujących oszczędzanie. Redukcje będą oscylowały średnio wokół 5-20%. Najmocniej dotkną kategorię słodyczy i przekąsek. Na pierwszej linii są też art. odzieżowe i napoje... Czytaj więcej »

  • Podsumowanie roku 2020 - rynek FMCG

    Niedziela, 17 stycznia 2021

    W nowy, 2021 rok, wchodzimy pełni optymizmu. Mimo trudów minionych miesięcy i prowadzenia działalności w pandemicznych restrykcjach, wiele firm zapowiada nowości produktowe czy inwestycyjne. Podsumowujemy rok 2020, a przedstawiciele branży FMCG opowiadają o najbliższych planach na przyszłość. Czytaj więcej »

  • Ambitne plany Hochland w Kaźmierzu!

    Niedziela, 17 stycznia 2021

    Prawdziwy raj dla wszystkich fanów sera otworzył swoje drzwi w Kaźmierzu, w którym znajduje się główna siedziba Hochland Polska. Powstało tam miejsce, gdzie każdy miłośnik tych produktów znajdzie coś dla siebie. Sklep CHLEB & SER zlokalizowany jest na terenie, który Hochland w maju tego roku kupił od Okręgowej Spółdzielni Mleczarskiej „Jana”, położonej w Kaźmierzu,... Czytaj więcej »

  • Przełom starego i nowego roku to zwykle czas podsumowań oraz prognoz. Pozostańmy więc w tej konwencji, bowiem okres, w jakim funkcjonujemy jest wyjątkowy. Czytaj więcej »

  • Sieci zmieniają nastawienie do gazetek

    Piątek, 15 stycznia 2021

    Z obserwacji sieci handlowych wynika, że duża grupa Polaków jest wciąż mocno przywiązana do papierowych gazetek. I nie są to sami seniorzy. Natomiast w czasie pandemii zyskała na popularności wersja online, która daje retailerom większe możliwości. Eksperci twierdzą, że przyszłością jest sprzedaż towarów w tym kanale. Ale najpierw trzeba pokonać sporą barierę mentalną i... Czytaj więcej »

  • Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy gotowa do 29. finału, nietypowego ze względu na pandemię i obowiązujące obostrzenia. Tegoroczna akcja charytatywna to już blisko 8 tys. puszek stacjonarnych, 12 tys. eSkarbonek, prawie 1,4 tys. sztabów oraz rzesza wolontariuszy. – Liczymy się z tym, że w czasie pandemii zebranych pieniędzy może być dużo mniej. Ale zbiórka już trwa i o dziwo... Czytaj więcej »

  • Rok 2020 był wyzwaniem dla całego świata. Jednak pomimo wymuszonego dystansu i barier między ludźmi i narodami, wszyscy zyskaliśmy silniejszą świadomość wagi jedności i wzajemnego wsparcia. Podążając za tym duchem i wieloletnim zaangażowaniem na rzecz zrównoważonego rozwoju na całym świecie, Lavazza łączy siły z WOŚP: włoska firma kawowa podjęła dwuletnią... Czytaj więcej »

  • Już w najbliższy weekend 15-17 stycznia w Zakopanem odbędzie się Puchar Świata w Skokach Narciarskich. Firma Sokołów – wieloletni mecenas polskiego sportu – została partnerem tego wydarzenia. Sokołów po raz kolejny w tym sezonie sponsoruje zawody w skokach narciarskich – w listopadzie firma była partnerem inauguracji Pucharu Świata, która odbyła się na Skoczni im. Adama... Czytaj więcej »

  • PepsiCo, wiodący producent żywności i napojów na świecie, ogłosił plan zapewniający osiągnięcie neutralności emisyjnej do roku 2040, czyli o dekadę wcześniej, niż postulują zapisy porozumienia paryskiego. Czytaj więcej »

  • Rząd uznał argumenty Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców, w związku z czym PFR wprowadził w Tarczy Finansowej 2.0 dwie zasady postulowane przez Rzecznika. To dobra wiadomość dla przedsiębiorców - czytamy w komunikacie Rzecznika MŚP. Czytaj więcej »

  • W tym roku noworoczne wyprzedaże mają specyficzny charakter, gdyż ze względu na pandemiczne obostrzenia można z nich skorzystać przede wszystkim w sklepach internetowych. Czy na początku 2021 roku klienci mogą liczyć na atrakcyjne okazje? Jak wynika z kolejnej edycji „Świątecznego Barometru Cenowego”, ruch cenowy w największych sklepach online w pierwszej dekadzie stycznia 2021... Czytaj więcej »

  • Prawie sześciu na dziesięciu Polaków uważa, że po 18 stycznia br. rząd ze względu na sytuację epidemiologiczną nie powinien przedłużać lockdownu. Natomiast w gronie osób wyrażających przeciwne zdanie, zdecydowanie najczęściej pojawia się odpowiedź o utrzymaniu tych obostrzeń do czasu mocnego spadku liczby zakażeń. Z kolei ponad dwa razy mniej rodaków wskazuje na okres do... Czytaj więcej »

  • 12 stycznia 2021 roku na stanowisko dyrektora zarządzającego Polskiej Rady Centrów Handlowych powołano Krzysztofa Poznańskiego. Nowy dyrektor zarządzający z blisko trzydziestoletnim doświadczeniem w zarządzaniu firmami, operacjami i sprzedażą od lat jest związany z branżą centrów handlowych. Odpowiadał między innymi za finalizację inwestycji, zarządzanie i przekazanie nowemu... Czytaj więcej »

  • „Kto czyta, nie błądzi” – warto czytać etykiety”. 13 stycznia, w rocznicę wprowadzenia obowiązującej definicji Polskiej Wódki, chronionego oznaczenia geograficznego, nieoficjalnego święta naszego narodowego trunku – ruszyła akcja edukacyjna Stowarzyszenia Polska Wódka i Muzeum Polskiej Wódki. Czytaj więcej »

  • Wchodząca w skład JNT Group, spółka Platinum Wines z dniem 1 marca 2021 przejmuje na polskim rynku dystrybucję JP. Chenet, największej francuskiej marki wina. Firma planuje intensywną kampanię marketingową, dzięki której w ciągu najbliższych 2-3 lat zamierza potroić wartość sprzedaży JP. Chenet w Polsce. Czytaj więcej »

  • Mimo, że rok 2020 spowodował reorganizację wielu planów biznesowych, największe środowiskowe zobowiązanie Żywiec Zdrój zostało zrealizowane z sukcesem. W 2018 roku podczas szczytu klimatycznego COP24 w Katowicach firma ogłosiła, że zapewni zbiórkę i podda recyklingowi taką samą ilość plastiku, jaką wprowadzi w 2020 roku na rynek. Zebrane tworzywa sztuczne przekazane zostały... Czytaj więcej »

  • W ocenie Polskiej Izby Handlu, pracownicy handlu powinni znaleźć się w grupie priorytetowo szczepionej przeciw koronawirusowi, ponieważ są osobami zapewniającymi funkcjonowanie podstawowej działalności państwa i narażonymi na zakażenie ze względu na częste kontakty społeczne. Na początku grudnia PIH zwrócił się w tej sprawie do Ministerstwa Zdrowia. Czytaj więcej »

  • Centra handlowe stracą kolejne miliardy

    Wtorek, 12 stycznia 2021

    Przedłużenie restrykcji o kolejne dwa tygodnie stycznia zwiększy straty o dodatkowe 2 mld zł powodując, że w pierwszym miesiącu roku łącznie w kasach sklepów może zabraknąć ok. 6 mld zł obrotów - czytamy w komunikacie • Polskiej Rady Centrów Handlowych. Branża centrów handlowych jest zaskoczona kolejnymi decyzjami rządu, ponieważ była i jest przygotowana do obsługiwania... Czytaj więcej »

  • W 2020 roku przychód GRUPY MLEKOVITA wyniósł ponad 5,5 mld zł. To kolejny rekordowy wynik osiągnięty przez firmę – i to mimo trudnej sytuacji rynkowej i zawirowań związanych z pandemią Covid-19. Dzięki skutecznej strategii, dokonywanym inwestycjom i rosnącemu eksportowi firma dynamicznie się rozwija, umacniając się na pozycji lidera branży w Europie Środkowo-Wschodniej. Czytaj więcej »

  • Niemal co trzeci badany internauta ma problem z określeniem, czy dany produkt w publikacjach sieci handlowych jest z kategorii zdrowej żywności. Co dziesiąta osoba nie potrafi odróżnić art. EKO-BIO od zwykłych towarów. Blisko 70% ankietowanych ocenia swoją wiedzę na temat tego asortymentu przynajmniej jako dobrą lub bardzo dobrą. Natomiast dla ponad połowy respondentów... Czytaj więcej »

  • Bardzo istotna w segmencie spożywczym branża słodyczy ucierpiała podczas pandemii, przede wszystkim ze względu na początkowe zakłócenia w łańcuchach dostaw, ale też utrudnienia w transporcie. – Nawet jeśli mieliśmy produkt gotowy do sprzedaży, to były problemy z jego dostarczeniem ze względu na brak kontenerów. To zamieszanie cały czas się utrzymuje – mówi Marek... Czytaj więcej »

  • Coraz gorsze nastroje przedsiębiorców

    Wtorek, 12 stycznia 2021

    Zgodnie z zapowiedziami ministra zdrowia Adama Niedzielskiego dotychczasowe obostrzenia w gospodarce zostaną utrzymane również po 17 stycznia. Wiele firm może nie wytrzymać przedłużającego się lockdownu. – Można się spodziewać zdecydowanie większej skali zwolnień, ale też fali niekontrolowanych bankructw – mówi Grzegorz Baczewski z Konfederacji Lewiatan. Upadłości obawia... Czytaj więcej »

  • Artur Jankowski nowym prezesem Nestlé Polska

    Poniedziałek, 11 stycznia 2021

    Simon Smith po 6 latach pełnienia funkcji prezesa zarządu Nestlé Polska S.A. i blisko 30 latach w Grupie Nestlé, w 2021 roku przejdzie na wcześniejszą emeryturę i rozpocznie kolejny etap swojego życia. Stanowisko prezesa zarządu Nestlé Polska S.A. objął z początkiem roku Artur Jankowski – czytamy w komunikacie spółki. Czytaj więcej »

  • Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców Adam Abramowicz w stanowisku skierowanym do Prezesa Rady Ministrów Mateusza Morawieckiego zwrócił się z wnioskiem o rozważne podejmowanie dalszych decyzji rządu, mających na celu zwalczanie epidemii COVID-19, ze szczególnym uwzględnieniem konsekwencji gospodarczych, a zwłaszcza tych, które dotyczą działalności przedsiębiorstw.... Czytaj więcej »

więcej artykułów