Wiadomości

  • Wawel z tytułem Superbrands

    Czwartek, 24 czerwca 2021

    Wawel, producent czekolad i słodyczy, został laureatem tegorocznej edycji projektu Superbrands. Wyróżnienie Superbrands przyznawane jest najsilniejszym polskim markom, których produkty najlepiej odpowiadają na potrzeby konsumentów oraz są chętnie przez nich rekomendowane. Czytaj więcej »

  • Auchan Retail Polska uruchomi w regionie Górnego Śląska kolejny magazyn, który otwarty zostanie przy trasie ekspresowej S1, w nowopowstającym centrum logistycznym GLP w Lędzinach – jednej z najnowocześniejszych inwestycji tego typu w Polsce. To pierwszy etap transformacji infrastruktury logistycznej Auchan, zgodny z założeniami nowej strategii Supply Chain i Logistyki sieci. 54... Czytaj więcej »

  • 40% osób wybrało zatrudnienie w sektorze handlu detalicznego ze względu na możliwość kontaktu z ludźmi, a blisko co piąty badany docenił dynamikę i brak nudy podczas wykonywania zadań* – wynika z badania firmy doradczej MJCC. Praca w markecie, mimo iż wymagająca, ma również sporo zalet. Opowiedziała o nich załoga Kauflandu podczas spotkań z ekspertami do spraw relacji... Czytaj więcej »

  • Czas pandemii nie był łatwy dla rolników. Szacuje się, że tylko części zadłużonych osób udało się spłacić długi. Reszta wpadła w jeszcze głębsze tarapaty. Do tego widać, że dłużnicy zazwyczaj zgłaszają się po pomoc niemal w ostatniej chwili, czyli tuż przed licytacją majątku. Ale nawet wtedy nie jest jeszcze za późno. Rozwiązań jest kilka. Jeżeli rolnik wybierze... Czytaj więcej »

  • Mięso to niezbędny składnik diety człowieka. Cechuje je wyjątkowy skład chemiczny, wartość odżywcza i fakt że jest źródłem pełnowartościowego białka o korzystnych proporcjach aminokwasów. Białko mięsa zawiera wszystkie aminokwasy egzogenne niezbędne do syntezy białek ustrojowych, umożliwia wzrost i rozwój organizmu, odbudowę komórek, jest ważne w procesach obronnych,... Czytaj więcej »

  • Polacy z wiekiem stają się coraz bardziej świadomymi konsumentami. Według badania przeprowadzonego w ramach kampanii Wybieram Lokalne ogółem blisko trzech na czterech Polaków twierdzi, że robi świadome zakupy. Podczas gdy wśród młodych w wieku do 24 lat taką postawę deklaruje 68%, to wśród osób powyżej 50 roku życia ten odsetek wzrasta aż do 78,1%. Świadome zakupy to dla... Czytaj więcej »

  • Mrożona żywność na dobre zagościła na stołach Polaków i zyskuje kolejnych zwolenników. Od momentu wprowadzenia pierwszych obostrzeń do maja ub.r. jej sprzedaż wzrosła o 15 proc. w stosunku do analogicznego okresu rok wcześniej[1]. Polacy dostrzegają zalety mrożonych produktów, którymi są m.in. naturalna metoda konserwacji żywności, zachowanie wysokich wartości odżywczych,... Czytaj więcej »

  • Mimo rosnącej inflacji, ceny w sieciach handlowych analizowanych w Badaniu i Raporcie Koszyk Zakupowy® spadły nieznacznie, o 0,04% wobec kwietnia oraz o 4,9% wobec maja 2020 roku. Eksperci ASM Sales Force Agency obserwują silną konkurencję pomiędzy sieciami, zwłaszcza po luzowaniu pandemicznych obostrzeń. Zakupy przez Internet wciąż pozostają znacznie droższą alternatywą dla... Czytaj więcej »

  • Wytwórcza Spółdzielnia Pracy „Społem” z dniem 15 czerwca 2021 roku wycofała z produkcji Majonezu Kieleckiego Omega-3 jaja z chowu klatkowego oraz wszystkie składniki i komponenty z tej klasy jaj. Zostały one zastąpione odpowiednikami pochodzącymi od kur z chowu ściółkowego. Informacja ta znalazła się na nowej etykiecie wyrobu. Jest to już kolejny etap realizacji długofalowej... Czytaj więcej »

  • Największym zainteresowaniem najemców powierzchni magazynowych cieszy się Wielkopolska i Mazowsze. Rynek rośnie średnio o 16 proc. rocznie, w budowie pozostaje aż 2,5 mln mkw. powierzchni magazynowych Czytaj więcej »

  • Z dniem 1 lipca br. do Grupy MLEKOVITA dołączą kolejne podmioty: Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska w Ostrowcu Świętokrzyskim i Kaliska Spółdzielcza Grupa Producentów Mleka w Kaliszu, rozszerzając liczbę zakładów produkcyjnych skupionych pod szyldem MLEKOVITY do 22. Czytaj więcej »

  • Anna Wendzikowska ambasadorką J.P. Chenet

    Poniedziałek, 21 czerwca 2021

    Anna Wendzikowska, popularna prezenterka telewizyjna i aktorka została Ambasadorką marki J.P. Chenet, najpopularniejszego francuskiego wina, jednej z dziesięciu największych marek na świecie. Umowę o współpracy z Ambasadorką podpisali właśnie w Warszawie Jakub Nowak, Prezes Zarządu JNT Group oraz Platinum Wines i Witold Franczak, Dyrektor Generalny, Wiceprezes Zarządu Platinum Wines. Czytaj więcej »

  • Internauci i niezależne jury do połowy sierpnia wybiorą 100 laureatów w ramach konkursu „Herosi Polskiej Przedsiębiorczości” organizowanego przez Grupę Eurocash, na których czekają nagrody pieniężne o łącznej wartości niemal 700 tys. zł. Na razie na liście zgłoszonych kandydatów jest już ponad 800 przedsiębiorców. Czytaj więcej »

  • 21 czerwca w Polsce obchodzimy Dzień Przedsiębiorcy. To święto wszystkich właścicieli firm, których z roku na rok przybywa coraz więcej. Ogromna większość z działających w Polsce przedsiębiorstw (99,8%) to mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa[1]. Co czwarta polska firma działa na rynku handlu. Czytaj więcej »

  • Procter & Gamble jest jedną z największych firm z branży FMCG oraz ważnym zagranicznym inwestorem w Polsce. Od 30 lat jest istotnym partnerem biznesowym i odgrywa znaczącą rolę dla globalnego funkcjonowania P&G, będąc 2 co do wielkości jednostką w Europe i jedną z 10 największych na świecie. W Polsce firma ulokowała 7 jednostek biznesowych, w tym trzy fabryki, wśród których... Czytaj więcej »

  • Nowoczesne zakupy

    Piątek, 18 czerwca 2021

    To już szósta edycja raportu Izby Gospodarki Elektronicznej, wzbogacona o wpływ COVID-19 na zachowania zakupowe Polaków. Raport „Omni-commerce. Kupuję wygodnie 2021” został zrealizowany przez Mobile Institute na zlecenie Izby Gospodarki Elektronicznej. R(ewolucja) w e-commerce pokazuje jak zmienił się obraz optymalizacji zakupów: preferencji zakupowych, nowych metod płatności,... Czytaj więcej »

  • Jak wynika z najnowszej edycji badania Experience 2030 „Czy COVID-19 wciąż wpływa na zmianę zachowań klientów?”, jedynie co dziesiąty konsument z Polski uważa, że masowa dystrybucja szczepionki wpłynie na zwiększenie jego wydatków i powrót do zwyczajów zakupowych z okresu przed pandemią. To jeden z najniższych wskaźników wśród wszystkich krajów z regionu EMEA, które... Czytaj więcej »

  • Nawet o kilkaset procent wzrosła w ostatnich tygodniach liczba pytań kierowanych do firm pomagających prowadzić działalność gospodarczą za naszą południową granicą. Wzmożona aktywność Polaków w tym względzie nastąpiła tuż po prezentacji założeń Nowego Ładu i wciąż jest widoczna, choć nieco straciła na intensywności. Zatem okazuje się, że przedsiębiorcy nadal... Czytaj więcej »

  • Z badania na panelu Ariadna wynika, że połowa Polaków pije butelkowaną wodę niegazowaną, z czego 72 proc. codziennie lub prawie codziennie. Niewielu konsumentów jest jednak świadomych, jakie znaczenie ma jej pH. – Im wyższy poziom, tym więcej korzyści dla organizmu – podkreślają dietetycy i kosmetolodzy. Woda alkaliczna, o odczynie zasadowym powyżej 7,5 pH, lepiej nawadnia... Czytaj więcej »

  • Lidl Polska w ramach strategii REset Plastic zamierza do końca 2025 roku osiągnąć cel stosowania w opakowaniach marek własnych ok. 20% plastiku pochodzącego z recyklingu. Ponadto Lidl postawił sobie za cel wyeliminowanie czarnego plastiku z opakowań marek własnych do końca 2021 roku, a tym samym znaczne zwiększenie możliwości recyklingu swoich opakowań. Czytaj więcej »

  • W ub.r. największą aktywność konsumentów w kwestii przeglądania materiałów z promocjami w sieci generowały dyskonty. Miały 5 razy lepszy wynik od supermarketów, hipermarketów, a także sklepów typu DIY. Za nimi były drogerie i apteki, które wyprzedziły format convenience. Ten z kolei wypadł najsłabiej w całym segmencie FMCG. Najmniejszy ruch rejestrowały sklepy RTV i AGD,... Czytaj więcej »

  • Konsumenci na nowo analizują rynek i oczekują od firm odpowiedzialności oraz zrównoważonego rozwoju. Ochrona środowiska i troska o zdrowie stały się nową definicją bezpieczeństwa. Czytaj więcej »

  • Hochland gotowy na Dzień Sushi

    Wtorek, 15 czerwca 2021

    Dzień Sushi przypada na 18 czerwca. Hochland przygotował specjalnie z tej okazji szeroką promocję serów twarogowych Hochland Cremette oraz Hochland Creamland, rekomendowanych, jako najlepsze spoiwo do rolek sushi. Czytaj więcej »

  • Cała branża centrów handlowych wraz z konsumentami z niecierpliwością oczekiwała pełnego otwarcia obiektów i możliwości wznowienia działalności po okresie obostrzeń związanych z ostatnim, czwartym lockdownem. Polska Rada Centrów Handlowych przeanalizowała wyniki odwiedzalności centrów handlowych za miesiąc maj porównując je z poprzednimi latami. Wyniki napawają optymizmem.... Czytaj więcej »

  • W zakładzie napojowym PepsiCo w Michrowie właśnie ruszyła niezwykle nowoczesna, wydajna i uniwersalna linia do produkcji napojów w opakowaniach szklanych. W tym jednym z największych zakładów napojowych firmy na terenie całej Europy produkowane i rozlewane są popularne napoje, takie jak Pepsi, Lipton Ice Tea, soki Toma, a także wody mineralne. Dzięki inwestycji zakład będzie... Czytaj więcej »

  • Oliver Kutz objął stanowisko Dyrektora Generalnego Klastra Europa Centralna i Ukraina w Grupie Imperial Brands, jednym z największych na świecie producentów wyrobów tytoniowych i nietytoniowych. W ramach pełnionych obowiązków będzie nadzorował działania na 11 rynkach – w tym Polsce. Czytaj więcej »

  • Listek CSR trafił do Hochland Polska

    Poniedziałek, 14 czerwca 2021

    Już po raz dziesiąty tygodnik POLITYKA we współpracy z firmą doradczą Deloitte oraz Forum Odpowiedzialnego Biznesu zaprosił firmy działające w Polsce do przeglądu ich rozwiązań wspierających zrównoważony rozwój i zaangażowanie społeczne. W tegorocznej edycji podsumowania Biały Listek CSR POLITYKI trafił do Hochland Polska! Czytaj więcej »

  • Mali i średni przedsiębiorcy chcą, by płaca minimalna różniła się w poszczególnych regionach kraju w zależności od średniego wynagrodzenia oraz cen i kosztów życia. Ma to ułatwić życie właścicielom firm w mniej zamożnych regionach oraz powstrzymać odpływ pracowników i mieszkańców do bogatszych aglomeracji. Co ważne, warunkiem zadziałania tego mechanizmu powinna być... Czytaj więcej »

  • Trzecia fala powoli wygasa, ale Hortex wciąż niesie pomoc potrzebującym. Grupa Hortex naturalnie pomaga dalej. Ponad 10 tysięcy litrów wody trafiło do lekarzy pielęgniarek i personelu medycznego. Czytaj więcej »

  • Blisko 18 proc. firm planuje inwestycje, głównie w sprzęt i maszyny. Równocześnie już co piąta firma zamierza w najbliższym czasie zatrudnić nowych pracowników. Spadła natomiast liczba przedsiębiorców planujących organizację szczepień dla swoich pracowników. Takie wnioski płyną z VIII edycji badania Krajowego Rejestru Długów „KoronaBilans MŚP”. Czytaj więcej »

więcej artykułów