Z rynku FMCG

  • Polscy klienci zyskali łatwiejszy dostęp do produktów ekologicznych. Dostawy artykułów ze sklepów Carrefour BIO, oferujących certyfikowaną żywność ekologiczną, można już zamawiać w serwisie zakupowym Everli oferującym sprawne dostawy domowe. W serwisie Everli dostępna jest również oferta innych sklepów sieci Carrefour Polska. Czytaj więcej »

  • Happy Meal bez plastikowych zabawek

    Wtorek, 28 września 2021

    McDonald’s ogłosił, że do końca 2025 roku plastik ze wszystkich zabawek w Happy Meal zostanie zastąpiony bardziej sprzyjającymi środowisku materiałami – pochodzącymi z recyklingu lub odnawialnych. Czytaj więcej »

  • Unilever stawia na pracę hybrydową

    Wtorek, 28 września 2021

    Unilever, właściciel m.in. takich marek jak: Knorr, Dove, czy Domestos, pod koniec października br. wprowadza model pracy hybrydowej w warszawskim biurze. Pracownicy – raz w roku – będą mogli również pracować zdalnie przez miesiąc z dowolnego miejsca na świecie. Czytaj więcej »

  • Otwarci na dobro to inicjatywa Auchan Retail, która na przełomie września i października odbywa się we wszystkich krajach, w których Auchan prowadzi swoją działalność. Przez cały miesiąc, we wszystkich sklepach Auchan w całej Polsce odbędą się zbiórki żywności na rzecz potrzebujących oraz promowanie idei zdrowego odżywiania oraz wolontariatu pracowniczego. Akcja, która... Czytaj więcej »

  • Początek roku szkolnego to dla dzieci czas nowych wyzwań, nowych przyjaźni i powrotu do szkolnych obowiązków. To również doskonała okazja, by porozmawiać z najmłodszymi o podstawowych zasadach bezpieczeństwa. Z pomocą przychodzi Akademia Bezpiecznego Puchatka, której celem jest edukacja pierwszoklasistów w zakresie bezpieczeństwa w domu, w szkole, na drodze i podczas korzystania... Czytaj więcej »

  • Firma Nestlé przedstawiła dziś plany przyspieszenia transformacji systemów żywnościowych na regeneracyjne – tj. takie, które mają na celu ochronę i przywracanie optymalnego stanu środowiska oraz poprawę warunków życia rolników i społeczności rolniczej. Działania z tego obszaru wdrażane są globalnie, w tym również w Polsce. Czytaj więcej »

  • W ramach programu „Pomagamy w gotowaniu i niemarnowaniu”, marka Winiary otworzyła pierwszy w Kaliszu punkt sąsiedzkiego dzielenia się żywnością. Kaliska jadłodzielnia, która stanęła przy ulicy Towarowej 1, powstała we współpracy z władzami miasta oraz lokalną Fundacją Chops. Projekt inauguruje jednocześnie otwarcie szeregu takich punktów w całej Polsce. Czytaj więcej »

  • Południowy Tyrol należy do najpiękniejszych miejsc w Europie. Jest to najbardziej na północ wysunięta prowincja we Włoszech, która zachwyca górzystym, zapierającym dech w piersiach krajobrazem. To właśnie na jej terenie znajdują się wpisane na listę UNESCO Dolomity. To, co przyciąga w te rejony turystów to także piękna, słoneczna pogoda, która dopisuje tu aż do końca... Czytaj więcej »

  • Apetyt na kawę służy zdrowej starości

    Środa, 22 września 2021

    Co piąty mieszkaniec Unii Europejskiej ma 65 lat i więcej. Oznacza to, że niemal 100 milinów ludzi na naszym kontynencie mierzy się z wyzwaniami późnego wieku. Wśród nich znajduje się wiele rodzajów zaburzeń zdolności poznawczych, w tym choroba Alzheimera. Schorzenie to dotyka już 5 proc. osób w tym wieku [1]. Przewiduje się, że populacja osób starszych będzie rosła, co... Czytaj więcej »

  • Piwne marki Carlsberg Polska z medalami

    Środa, 22 września 2021

    W Rzeszowie odbyła się kolejna edycja Polskiego Kongresu Browarniczego, w ramach której już po raz 9. rozdane zostały nagrody Good Beer 2021. Srebrny medal dla Carlsberg Polska otrzymał Žatecký Černý, a brązowy Okocim Pszeniczne. Swoje nagrody - „Piwne Akordy” – przyznali również uczestnicy Kongresu, a medale powędrowały m.in. do marek: Karmi, Somersby i Garage. Czytaj więcej »

  • Wina ekologiczne, wegańskie, czy organiczne to coraz powszechniejszy trend wśród konsumentów, ale warto pamiętać, że wino ekologiczne nie musi być jednocześnie organiczne ani wegańskie. Czytaj więcej »

  • Piwowarzy coraz mniej domowi

    Środa, 22 września 2021

    Piwowarzy domowi znowu będą mogli spełniać swoje marzenia o własnym piwie w szerokiej dystrybucji. Rzemieślniczy Browar PINTA i Lidl Polska ogłosili właśnie drugą edycję konkursu „Niech Świat Pozna Twoje Piwo!”. Czytaj więcej »

  • 17 września 2021 roku w Sokołowie Podlaskim odbyła się Gala Finałowa Konkursu na Najlepszego Dostawcę – edycja 2021. Z uwagi na obostrzenia pandemiczne ubiegłoroczna Gala nie mogła dojść do skutku. W związku z tym w bieżącym roku spotkano się zarówno w gronie laureatów z roku 2020, jak i 2021. Długofalowa współpraca z Dostawcami Mleka to dla Hochland Polska jeden z... Czytaj więcej »

  • Wraz ze wzrostem znaczenia usług delivery, coraz ważniejsza staje się ich odpowiedzialność względem środowiska naturalnego. Glovo, jeden z liderów wśród aplikacji branży delivery, ogłosił dzisiaj, że dołącza do sygnatariuszy Deklaracji Klimatycznej i razem z 200 innymi firmami, zobowiązał się do dalszej dekarbonizacji i osiągnięcia zeroemisyjności przed 2040 r. Czytaj więcej »

  • Nawiązanie do „Dziwnego ogrodu” Mehoffera oraz charakterystycznych miejsc z warszawskiej Woli, a także kilka planów dających wrażenie przestrzenności – przy ulicy Żelaznej można już oglądać niezwykły mural Tymbarku. Jego elementy, łącznie z zielenią, są cytatami z najbliższej okolicy. Czytaj więcej »

  • Sobota 4 września 2021 to data wyjątkowa nie tylko ze względu na przypadający tego dnia Dzień Czekolady. Dla dzieci, mieszkających w oddalonej o ponad 8 000 km od Warszawy ghanijskiej Temie, dzień ten był inauguracją roku szkolnego i początkiem nowego, ważnego etapu w ich życiu. Dzięki Omenaa Foundation i wsparciu E.Wedel otwarta została szkoła KIDS HEAVEN SCHOOL, która pomoże... Czytaj więcej »

  • Z powodu pandemii branża gastronomiczna stanęła nad przepaścią i przeżyła największy kryzys od wielu dekad. Właściciele restauracji ledwo wiązali koniec z końcem, bazując jedynie na daniach na wynos. Od kilku miesięcy ruch w lokalach powoli rośnie, ale wciąż jeszcze nie udało się wrócić do poziomu sprzed wybuchu pandemii. Aby na nowo zdobyć zaufanie klientów, trzeba dbać... Czytaj więcej »

  • Od kolejnego tygodnia klienci Biedronki w sklepach sieci znajdą świeże mięso wieprzowe z Polski z nowym znakiem weterynaryjnym na opakowaniach. W trosce o pełną transparentność sieć informuje, czym on jest i dlaczego może się pojawić na poszczególnych partiach produktów z mięsa wieprzowego. Czytaj więcej »

  • Jeden eko-kubek zamiast tysiąca plastikowych kubeczków. Takie proekologiczne rozwiązanie proponuje kibicom Legia Warszawa wraz ze swoim wieloletnim sponsorem – piwem Królewskie. Już od najbliższego meczu zespołu Mistrza Polski z Górnikiem Łęczna (19 września) można je będzie kupić w kioskach piwnych Królewskiego na promenadach obiektu. Czytaj więcej »

  • Rok temu ONZ wyznaczył nową, istotną datę w kalendarzu – 18 września to od tej pory Międzynarodowy Dzień Równej Płacy* (ang. International Equal Pay Day). Zbliżamy się do drugich w historii obchodów tego dnia. Jest to doskonała okazja, aby przypomnieć kwestię równości płacowej w Polsce. Czytaj więcej »

  • Podgrzewacze tytoniu są dla palaczy w Polsce najbliższym substytutem tradycyjnych papierosów – wynika z badania Maison & Partners dla Federacji Konsumentów. Wpływa na to podobny wygląd paczki z wkładami, ich zapach i smak tytoniu. Badani konsumenci, którzy sięgają po podgrzewacze, na ogół nie zamierzają definitywnie rozstawać się z nałogiem, ale szukają mniej szkodliwego... Czytaj więcej »

  • Nawyki żywieniowe Polaków w ciągu 25 lat zmieniły się w sferze świadomości. Większość konsumentów wie, jak zdrowo się odżywiać, ale trudno im tę wiedzę wdrażać w życie. Tym bardziej że Polacy traktują jedzenie jako jedną z przyjemności życiowych i doznania smakowe często są ważniejsze niż aspekty zdrowotne. Wciąż najpopularniejsza jest tradycyjna kuchnia polska,... Czytaj więcej »

  • Kolporter rozszerza ofertę tytoniową

    Czwartek, 16 września 2021

    We wszystkich salonikach Kolportera została powiększona oferta produktowa w kategorii tytoniowej. To odpowiedź na potrzeby rynku, a także na wprowadzenie nowych technologii i innowacji dla miłośników nikotyny. Czytaj więcej »

  • Strategia pep+ (pep positive) to nowa, strategiczna transformacja PepsiCo w kierunku zrównoważonego rozwoju, obejmująca wszystkie obszary działalności firmy. To sposób jednego z największych producentów żywności i napojów na świecie oraz wiodącego uczestnika procesu transformacji globalnego systemu żywnościowego na wytyczenie nowego kursu dla swojej działalności operacyjnej.... Czytaj więcej »

  • Koniec lata i gorsza pogoda za oknem do niedawna nieodwołalnie oznaczały koniec sezonu lodowego. Jak jednak pokazują trendy, lody zaczynają towarzyszyć Polakom przez cały rok. Choć w porównaniu ze Stanami Zjednoczonymi i Europą Zachodnią nasze spożycie tego mroźnego przysmaku jest jeszcze wciąż na nieporównywalnym poziomie, to tendencja jest wyraźnie wzrostowa. Z pewnością... Czytaj więcej »

  • Zdolność do osiągnięcia zaawansowanego wieku jest przywilejem zarezerwowanym dla bardzo niewielu wytrawnych win na świecie. Jednym z nich jest Biondi-Santi Brunello di Montalcino – mit i chluba Włoch, marka stojąca w jednym rzędzie z Armanim, Ferrari czy Gucci. Wino podawane jest w Rzymie podczas oficjalnych wizyt par królewskich i prezydenckich, a w lipcu tego roku celebrowali nim... Czytaj więcej »

  • Na kanale TVS wyemitowany został obszerny materiał na temat Hochland Polska. Widzowie mogli poznać bliżej działania firmy na polskim rynku, dowiedzieć się więcej na temat jej misji oraz rozwoju – od momentu powstania pierwszego zakładu w Kaźmierzu do dnia dzisiejszego. Czytaj więcej »

  • Polscy konsumenci są tradycjonalistami – wybierają smaki znane od pokoleń, ale chętnie sięgają także po klasyczne potrawy z nutą nowoczesności. Kucharze i cukiernicy szukają inspirujących dodatków, które dobrze skomponują się z najpopularniejszymi daniami. Pomysłem na urozmaicenie słodkich wypieków może być chałwa, która wprowadza do dania aksamitny, sezamowy smak i... Czytaj więcej »

  • Zatrzymaj letnie chwile z marką Gancia

    Wtorek, 14 września 2021

    Odchodzące już lato głównie kojarzy się z wolnym czasem, podróżami oraz odkrywaniem nowych miejsc i smaków. Chcąc zatrzymać te chwile, marka Gancia przygotowała dla swoich konsumentów aktywację, która przeniesie ich wprost do słonecznego Piemontu. Czytaj więcej »

  • To już ostatni dzwonek na przygotowanie zimowych zapasów. Jeżeli w długie i chłodne wieczory chcemy cieszyć się smakami lata zamkniętym w słoiczkach to co szybciej trzeba brać się do pracy! Samodzielnie przygotowane specjały sprawdzą się zarówno jako dodatek do obiadu czy kolacji, ale również jako przekąska w ciągu dnia. Które z nich warto więc przygotować? Czytaj więcej »

więcej artykułów