Z rynku FMCG

  • Europejski Zielony Ład, którego plan został przedstawiony przez Komisję Europejską pod koniec grudnia minionego roku, ma pomóc walczyć ze zmianami klimatu. Zakłada m.in. ograniczenie zużycia środków ochrony roślin, nawozów, antybiotyków, a także podniesienie warunków dobrostanu zwierząt. Można powiedzieć, że europejskich, a zatem i polskich rolników, czeka prawdziwa... Czytaj więcej »

  • Strategia dla natury

    Poniedziałek, 24 lutego 2020

    Dbałość o środowisko naturalne staje się dziś jednym z najbardziej pożądanych elementów działalności firm. Aby znaleźć się na podium i stać się prawdziwym liderem wyznaczającym trendy niezbędny jest tzw. zrównoważony rozwój. Od lat stanowi on DNA marki Bonduelle. Do swojej strategii firma wprowadza właśnie politykę B!PACT, która wzmocni jej starania o tworzenie... Czytaj więcej »

  • Amerykańska organizacja charytatywna – Dom Ronalda McDonalda w Kentucky – korzysta z bezprzewodowego systemu monitorowania temperatury od firmy Blulog w celu zapewnienia odpowiedniej temperatury żywności przechowywanej w lodówkach i zamrażarkach. Czytaj więcej »

  • FRoSTA po raz kolejny charytatywnie angażuje się w działania na rzecz oceanów. W ubiegły weekend na Zimowym Narodowym stanął Food Truck marki, w którym zbierano środki na rzecz organizacji Parley for the Oceans zajmującej się oczyszczaniem akwenów morskich. Czytaj więcej »

  • Firma Maspex od stycznia br. współpracuje z Nestlé Waters w zakresie partnerstwa dystrybucyjnego i produkcyjnego w celu obecności marki NESTEA na rynku polskim. Maspex współpracuje z Nestlé Waters także w zakresie dystrybucji produktów na innych rynkach. Czytaj więcej »

  • Polacy coraz chętniej wybierają ulubione produkty McDonald’s z dostawą do domu. Od 2017 roku sieć zrealizowała już 2 mln zamówień z dowozem i stale poszerza zasięg działalności. Od 20 lutego do grona miast objętych usługą McDelivery dołącza Radom. Czytaj więcej »

  • Panattoni, lider rynku nieruchomości przemysłowych w Europie, całkowicie wynajął obiekty zrealizowane w ramach pierwszego etapu budowy City Logistics Wrocław I. Na ponad 36 700 m kw. powierzchni ulokowały się przede wszystkim firmy z sektora logistyczno-dystrybucyjnego. Teraz deweloper rusza z budową kolejnych o powierzchni odpowiednio 11 300 i 10 900 m kw. Ich oddanie planowane jest... Czytaj więcej »

  • W najbliższy weekend 21-23 lutego marka Familijne zaprasza do Białki Tatrzańskiej na wielki finał akcji „Start do nart” z Radiem ZET. Jako sponsor całego cyklu wydarzeń, Familijne towarzyszą rodzinom od początku ferii, zapewniając szereg atrakcji na stokach narciarskich w zimowych miejscowościach. Czytaj więcej »

  • Stare, ludowe porzekadło mówi, że Ci, którzy w Tłusty Czwartek odmówią sobie pączka nie będą mieć szczęścia. Jeżeli jednak dałoby się liczbę zjedzonych słodkich wypieków, przekuć na wspomniane szczęście Polacy byliby zdecydowanie na szczycie, bowiem to właśnie my pochłaniamy tego dnia około 100 milionów pączków! Jak więc do tego szczególnego dnia przygotowują... Czytaj więcej »

  • Firma DHL Parcel zdobyła certyfikację Top Employer, plasując się tym samym w gronie najlepszych pracodawców w kraju. Wyniki niezależnego badania Top Employers Institue wykazały, że firma zapewnia swoim pracownikom optymalne warunki zatrudnienia i w wyjątkowy sposób dba o ich rozwój w wymiarze zawodowym i osobistym. Czytaj więcej »

  • Centrum Handlowe Auchan Sosnowiec rozszerza portfolio najemców oferujących usługi. Pod koniec stycznia do tego grona dołączyło biuro podróży TUI, które zajęło lokal o powierzchni blisko 50 mkw. Za komercjalizację Centrum Handlowego Auchan Sosnowiec odpowiada Ceetrus Polska. Czytaj więcej »

  • Dieta bogata w składniki odżywcze jest podstawą w walce z niedoskonałościami skóry. Aby mieć piękną i promienną cerę, należy przede wszystkim dobrać codzienny jadłospis do indywidualnych potrzeb organizmu. Niektóre produkty spożywcze mają bowiem specjalne właściwości, które pomagają uporać się z rozszerzonymi porami, nadmiernym wydzielaniem serum czy różnego typu... Czytaj więcej »

  • „TofiTo” z Bałtyku na urodzinach Gdyni

    Poniedziałek, 17 lutego 2020

    „TofiTo” – cukierki toffi w czekoladzie z Fabryki Czekolady „Bałtyk” zagościły na urodzinach Gdyni. Z okazji jubileuszu miasta firma przygotowała swoje stoisko z gorącą czekoladą, czekoladami, pralinkami, orzechami i batonami. Czytaj więcej »

  • Sertop z certyfikatami jakości

    Poniedziałek, 17 lutego 2020

    Tyski producent serków topionych i smażonych otrzymał kolejne certyfikaty dla swoich produktów. Kapituła Znaku „Jakość Tradycja” z dnia 20 stycznia 2020 r. przyznała na okres trzech lat firmie Sertop uprawnienia do oznaczania znakiem „Jakość Tradycja” produktów: „Ser topiony Gouda” oraz „Ser topiony Złoty Ementaler” – Otrzymanie znaku Jakość Tradycja jest... Czytaj więcej »

  • Od stycznia 2020 roku obowiązuje kolejne zaostrzenie zakazu handlu w niedziele. Od początku roku zakaz dotyczy większości niedziel – zakupy zrobimy tylko w 7 niedziel objętych wyjątkiem. Jakie podejście do zakazu handlu mają Polacy w trzecim roku obowiązywania regulacji? Na to i inne pytania spróbował odpowiedzieć zespół badawczy Havas Media Group – Intelligence Team w badaniu... Czytaj więcej »

  • Europejscy konsumenci odczuwają niedobór miodu na rynku, ale pszczelarze nie są w stanie dostarczyć wystarczającej ilości tego produktu. Podobnie jest w Polsce, gdzie jest mało pasiek profesjonalnych, a liczba rodzin pszczelich rośnie zbyt wolno. Problemy i uwarunkowania branży sprawiają, że na sklepowe półki trafia miód importowany m.in. z Ukrainy i Chin. Rośnie też skala... Czytaj więcej »

  • – Przygotowaliśmy na ten rok długą listę innowacji – zapowiada François Nuyts, prezes Allegro. W tym roku ulubiony serwis e-zakupów Polaków​ zainwestuje w rozwój swojej platformy e-commerce’owej 1 mld zł. Skupi się głównie na ulepszeniach w obszarze dostaw i rozwoju usługi Allegro Smart!. Zaproponuje także lepszą wyszukiwarkę opartą na sztucznej inteligencji, uczeniu... Czytaj więcej »

  • Carrefour wycofał ze swojej oferty jednorazowe talerze i sztućce plastikowe, które są objęte tzw. dyrektywą SUP. Sieć wprowadziła też biodegradowalne alternatywy w produktach higienicznych marki własnej. Czytaj więcej »

  • Lorenz Balsen Snack-Word, Intersnack Poland oraz HJ Heinz to kolejni producenci, którzy podpisali właśnie umowy o współpracy z Bos-Polem. Firma dystrybucyjna po ubiegłorocznej zmianie głównego akcjonariusza na Grupę Chorten, szybko wdraża nową strategię rozwoju. Czytaj więcej »

  • Wielkopolski gzik, lubelski forszmak czy kaczka po krakowsku to tylko mały przedsmak tego, jak rozmaita i smakowita jest kulinarna mapa Polski. Od 13 lutego br. Biedronka podkreśla wyjątkowość każdego z regionów kraju, dzięki nowej ofercie kuchni lokalnej „Zjedzaj Polskę”. Czytaj więcej »

  • By zapewnić jakość i bezpieczeństwo półproduktów Nestlé zastępuje białe drewniane palety plastikowymi europaletami CHEP wielokrotnego użytku. Czytaj więcej »

  • Dachser w argentyńskiej stolicy wina

    Czwartek, 13 lutego 2020

    Międzynarodowy operator logistyczny Dachser kontynuuje ekspansję w Ameryce Południowej - firma otworzyła oddział w argentyńskim regionie winiarskim Mendoza. Nowa lokalizacja znacznie przybliża Dachser do klientów z tej ważnej dla Argentyny branży i pozwala jeszcze lepiej obsługiwać łańcuch dostaw od winnicy po sklepową półkę. Czytaj więcej »

  • MAKRO Polska poszerza asortyment o nowe produkty marki MAKRO Chef sygnowane logotypem programu Polskie Skarby Kulinarne, którego celem jest zwiększenie świadomości Polaków na temat kulinarnej tradycji naszego kraju. W ofercie sieci hurtowni pojawiły się wpisujące się w kanon kuchni polskiej: jaja przepiórcze, barszcz biały, kapusta kiszona, ogórki konserwowe, kiełbasa biała... Czytaj więcej »

  • 16 stycznia br. Cykoria S.A. uczestniczyła w Polskiej Wystawie Gospodarczej "Od COP do Gospodarki 4.0", oficjalnie otwartej przez Prezydenta RP Andrzeja Dudę, podczas której na osiągnięcia i innowacyjność zaprezentowało ponad 100 polskich producentów. – Cieszymy się, że możemy uczestniczyć w rozwoju przemysłowym Polski i wspólnie z innymi tworzyć nowoczesną gospodarkę –... Czytaj więcej »

  • Tysiąc gości dziennie w jednym lokalu, 4 tys. żeberek i 20 tys. piw serwowanych w ciągu miesiąca oraz niezliczona ilość godzin w wyjątkowej atmosferze. Tak o restauracjach ‘SETKA’ w Warszawie i Wrocławiu mówią twórcy marki. Planują otwarcie kolejnego obiektu we Wrocławiu. Kwotę do 1 miliona zł na ten cel właściciele Setka Sp. z o.o. chcą pozyskać w kampanii crowdfundingu... Czytaj więcej »

  • Trudno sobie wyobrazić rynek serów bez serów pleśniowych i ich wyjątkowego, aksamitnego smaku. Mimo, że co roku liczba sympatyków serów pleśniowych rośnie, wciąż niewiele wiemy o ich zaletach, właściwościach, pochodzeniu i historii. Firma Hochland Polska, która w swojej ofercie ma sery pleśniowe, rozpoczęła w ubiegłym roku największą od lat kampanię marki Valbon. Celem... Czytaj więcej »

  • Tej zimy, w Zakopanem, Szczyrku i Stroniu Śląskim, parkują przyczepy Jack’a. To trzy miejsca, w których można poczuć prawdziwy klimat Lynchburga, miejscowości w której od 1866 roku tworzona jest Jack Daniel’s Tennessee Whiskey. A tych, których zimowe szlaki biegną przez inne rejony Polski, Jack zaprasza na cykl imprez Jack Lives Here - organizowanych w klubach na terenie całego... Czytaj więcej »

  • Najczęściej święto zakochanych celebrują ludzie młodzi, do 40. roku życia – ok. 70 proc. z nich zamierza spędzić ten dzień z drugą połówką i kupić jej prezent – wynika z badania Barometr Providenta. Wśród osób po 60. roku życia odsetek ten jest niższy, ale ciągle wysoki – 50 proc. Najpopularniejszymi podarunkami będą kwiaty i słodycze, co trzecia osoba spędzi... Czytaj więcej »

  • Hochland startuje z ogólnopolską loterią. Do wygrania jest 5 samochodów Jeep Renegade oraz codzienne nagrody pieniężne. W czasie trwania akcji, marka będzie dzielić się z uczestnikami także przepisami na pyszne dania z serami Hochland. Loteria rozpoczyna się 11 lutego i potrwa do 6 kwietnia. Czytaj więcej »

  • Za 70 proc. globalnej emisji gazów cieplarnianych od 1988 do 2015 roku odpowiada 100 firm, które mają najbardziej szkodliwy wpływ na środowisko. W nadchodzących latach to właśnie sektor przedsiębiorstw będzie mieć decydujące przełożenie na stan środowiska. Jak wynika z raportu DNB Bank Polska i PwC „Kierunki 2020”, w Polsce już 2/3 największych firm wdrożyło inicjatywy... Czytaj więcej »