W 2024 roku PINTA Barrel Brewing wyśle za granicę dwa razy więcej piwa niż w 2023 roku, a udział eksportu w sprzedaży browaru zwiększy się z około 20% do 30%. Czytaj więcej »
W 2024 roku PINTA Barrel Brewing wyśle za granicę dwa razy więcej piwa niż w 2023 roku, a udział eksportu w sprzedaży browaru zwiększy się z około 20% do 30%. Czytaj więcej »
Robimy zdjęcia lub screeny produktów, które chcemy kupić. Wysyłamy je bliskim, porównujemy ceny w internecie albo po prostu potrzebujemy czasu, żeby przemyśleć zakup. Taka praktyka to niemal codzienność dla 70% z nas. Takie wnioski płyną z badania zleconego przez VeloBank. Konsumenci, którzy robią screeny produktów najczęściej mają w swoim telefonie do 49 zdjęć tego typu.... Czytaj więcej »
Grupa InPost otworzyła nowe, największe w Polsce centrum logistyczne w Woli Bykowskiej – niedaleko Warszawy i Łodzi. InPost jest obecnie drugim największym operatorem pod względem powierzchni magazynowo logistycznej w Polsce. Czytaj więcej »
Firma MAGO otworzyła kolejny automatyczny sklep NEXTO Display – tym razem z jedną z najbardziej rozpoznawalnych polskich sieci handlowych, SPOŁEM. Nowy, w pełni zautomatyzowany punkt sprzedaży został uruchomiony w samym sercu Częstochowy, przy popularnym Megasamie SPOŁEM i jest dostępny dla klientów przez całą dobę, oferując wygodne zakupy 24/7. Kupujący mogą szybko nabyć... Czytaj więcej »
AliExpress wprowadza nową możliwość sprzedaży dla polskich firm. Nowa inicjatywa ma na celu wsparcie rodzimych przedsiębiorstw poprzez umożliwienie im dotarcia do zróżnicowanej bazy klientów w Polsce i na świecie za pośrednictwem AliExpress. Globalna platforma zaoferuje lokalnym sprzedawcom dostęp do rozległej sieci sprzedaży oraz szereg udogodnień. Czytaj więcej »
W wakacje br. ruch w pizzeriach spadł rdr. o 10,3%, a w lokalach oferujących kanapki i dania z kurczaka – o 3,2%. W obu rodzajach placówek ubyło klientów – odpowiednio 11,4% i 1,7%. W tych pierwszych restauracjach średnia liczba odwiedzin przypadająca na konsumenta w jednym miesiącu minimalnie wzrosła, a w drugich – nieznacznie się zmniejszyła. Z kolei średni czas trwania... Czytaj więcej »
78,1% Polaków deklaruje, że ważne jest dla nich, czy producent prowadzi swoją działalność z poszanowaniem ludzi i środowiska – wynika z badania „Zrównoważony rozwój produkcji żywności”[1], przeprowadzonego przez Agencję Badawczą SW Research na zlecenie grupy spółek DANONE. Jak to zweryfikować? Na przykład sprawdzając, czy jego producent posługuje się certyfikatem... Czytaj więcej »
Najnowsze badania przeprowadzone przez GlobeScan na zlecenie MSC pokazują rosnące zaniepokojenie polskich konsumentów kondycją mórz i oceanów. Niemal 80 proc. z nich uważa, że dla ich ochrony konieczne jest sięganie po ryby i owoce morza pochodzące wyłącznie ze zrównoważonych źródeł. Organizacja MSC, która zajmuje się promowaniem zrównoważonego rybołówstwa, po raz drugi... Czytaj więcej »
Audyt jest dla producentów okazją do poznania mocnych i słabych stron produktów w sklepie. W tym zakresie producenci często korzystają z usług wyspecjalizowanych partnerów, ale możliwe jest także przeprowadzenie go na inne sposoby. Samodzielne zorganizowanie audytu staje się coraz łatwiejsze dzięki szerokiemu dostępowi do wiedzy, nowoczesnym technologiom oraz możliwościom, jakie... Czytaj więcej »
Jesień zbliża się wielkimi krokami, a w polskich domach trwa intensywna produkcja przetworów, które mają umilić nam zimowe dni. Rosnącą popularność polskie owoce zyskują także za granicą. Według International Trade Center, w 2023 roku byliśmy ich 7. największym dostawcą w Europie, a wartość owocowego eksportu wyniosła blisko 1,5 mld euro. To o niemal jedną trzecią więcej... Czytaj więcej »
Branża retail co chwilę testuje nowe rozwiązania i technologie. Inteligentne narzędzia usprawniające działanie handlu są na porządku dziennym i zdają się nie mieć ograniczeń. A jak wyglądają obecne trendy? W co inwestują producenci wyposażenia sklepów i co aktualnie zyskuje na popularności? Czytaj więcej »
Okazuje się, że dla dostawców i producentów sieci franczyzowe pozostają niezwykle ważnym partnerem biznesowym. Starają się jednak traktować na równi wszystkie obecne na rynku kanały dystrybucji detalicznej. Czytaj więcej »
Super Sklep to program edukacyjny dla detalistów, sieci handlowych, branży retail i wyposażenia, a także wszystkich zainteresowanych handlem. Z każdego odcinka, który dostępny jest na kanale YouTube SpożywczaTV, dowiecie się, jak właściwie zarządzać placówką, w jaki sposób zaprojektować jej przestrzeń i jakie elementy są kluczowe, by osiągnąć sukces sprzedażowy. W każdym... Czytaj więcej »
Notowana na GPW spółka holdingowa Mex Polska spodziewa się osiągnięcia ponad 49 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży na koniec I półrocza, co oznacza wzrost o ponad 10 proc. w ujęciu rocznym. Zysk operacyjny (EBIT) ma pozostać na stabilnym poziomie, wynoszącym niemal 2,5 mln zł. Zysk netto Grupy wynieść ma ok 1,3 mln zł, jednak na jego wysokość w dużej mierze... Czytaj więcej »
Jak wyróżnić się na tle konkurencji? W jaki sposób zwiększyć rentowność biznesu? Jakie narzędzia i strategie wdrożyć? To pytania, które spędzają sen z powiek właścicielom restauracji. Eksperci z branży wskazali jednak kilka praktycznych porad, które dla wielu przedsiębiorców mogą okazać się inspirujące i być może staną się motorem napędowym w podjęciu decyzji,... Czytaj więcej »
Panattoni kupiło działkę, na której powstanie Panattoni Park Kraków East V. Start budowy zaplanowany jest na październik tego roku a inwestycja ma już pierwszego najemcę – firmę Highway Automotive. Czytaj więcej »
59 proc. polskich nastolatków sięgnęło kiedykolwiek po jednorazowe e-papierosy – wynika z badania Fusion Labs i MOYA. Ponad połowa wapujących nastolatków deklaruje, że jeśli te produkty znikną ze sklepowych półek, będą korzystać z innych kanałów dystrybucji albo sięgną po inne wyroby nikotynowe. – To nie zakazy, ale edukacja i efektywna walka z szarą strefą i... Czytaj więcej »
Do 2028 roku globalny rynek automatyzacji w logistyce wzrośnie o ponad 50 proc. – przewidują analitycy Markets and Markets. Wpłyną na to czynniki związane ze wzrostem kosztów pracowniczych, dążenie klientów do osiągania optymalnego zarządzania ich towarem, a także czynniki pozarynkowe, takie jak cele środowiskowe. Już dziś za rozładunek towaru odpowiadają coraz częściej... Czytaj więcej »
Panattoni, najaktywniejszy deweloper nieruchomości przemysłowych na świecie, sprzedał centrum dystrybucyjne, zrealizowane na potrzeby Orbico Supply – czołowego dystrybutora produktów kosmetycznych czy FMCG w Europie. Obiekt o powierzchni 37 000 m kw. nabył globalny podmiot specjalizujący się w inwestycjach nieruchomościowych. Czytaj więcej »
Rosnąca globalizacja zmniejsza znaczenie barier geograficznych, co odczuwają również sprzedający w Internecie. Trend handlu transgranicznego zyskuje na popularności wśród konsumentów, którzy są przyzwyczajeni do robienia zakupów w sieci i coraz mniejszą wagę przywiązują do tego, z jakiego kraju zostanie nadana przesyłka z ich zamówieniem. Z raportu IdoSell „Raport... Czytaj więcej »
Podczas kompletowania wrześniowej wyprawki, polscy rodzice coraz częściej biorą pod uwagę gust dziecka – deklaruje tak ponad 64 proc. osób przepytanych w ramach cyklicznego badania Barometr Providenta. Cena jest dla nich równie ważna, co odzwierciedla przeciętna kwota przeznaczana na wyprawkę dla jednej pociechy – o 146 zł niższa niż w ubiegłym roku. Czytaj więcej »
Import czereśni niskiej jakości w polskim sezonie jest wyzwaniem dla krajowych producentów tych owoców. To antyreklama dla polskiej czereśni – podkreślają sadownicy. Konsumenci oczekują ładnych, dużych i słodkich owoców i są gotowi zapłacić za nie więcej, ale często brakuje ich w dużych sieciach sklepów. Pozycja pojedynczych sadowników względem sieci jest jednak zbyt... Czytaj więcej »
Spiżarnia, jedna z największych polskich firm zajmującą się dystrybucją produktów spożywczych i artykułów chemiczno-kosmetycznych za granicę, jeszcze w tym roku powiększy swoją bazę magazynową. Nowy cross-dock w Gainsborough pozwoli na rozszerzenie sieci dystrybucji w Wielkiej Brytanii. Czytaj więcej »
Nie ulega wątpliwości, że cena jest jednym z najważniejszych kryteriów, jakimi kieruje się konsument przy wyborze danego produktu ze sklepowej półki. Przedsiębiorcy mają określone obowiązki związane z jej prezentacją. Zgodnie z ustawą w miejscu sprzedaży detalicznej i świadczenia usług cenę całkowitą oraz jednostkową należy oznaczać w sposób jednoznaczny, niebudzący... Czytaj więcej »
Ponad rok temu weszły w życie przepisy wynikające z dyrektywy potocznie zwanej Omnibus, które wprowadziły zmiany m.in. w ustawie o informowaniu o cenach towarów i usług. Obecnie przedsiębiorcy, którzy organizują promocje, mają obowiązek informować o najniższej cenie z 30 dni poprzedzających daną obniżkę. Czytaj więcej »
Rok 2025 będzie dla polskich konsumentów przełomowy. Jak wynika z badań przeprowadzanych w ostatnim czasie, przeważająca większość z nas z niecierpliwością oczekuje systemu kaucyjnego, który wprowadzi kaucję na sprzedawane opakowania napojowe. W dużym skrócie, przy zakupie napoju w oznaczonej specjalnym logo butelce plastikowej, szklanej czy puszce zostanie pobrana kaucja,... Czytaj więcej »
Tocząca się w przestrzeni publicznej dyskusja o małych formatach napojów spirytusowych skłania do przyjrzenia się nie tylko konkretnym liczbom, ale także przypomnienia, że polscy konsumenci spożywają najwięcej alkoholu w piwie (55 proc. całego spożywanego alkoholu, 93l per capita rocznie), co ma bezpośrednie przełożenie również na fakt, że piwo jest najczęściej kupowanym... Czytaj więcej »
Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług (ZPPHiU) wskazuje, że raportowanie ESG w odniesieniu do centrów handlowych jest wyłączną odpowiedzialnością właścicieli obiektów. Żaden najemca, prowadzący sklep czy punkt usługowy w centrum handlowym, nie może i nie powinien być angażowany przez wynajmujących w dostarczanie informacji o śladzie węglowym dotyczącym lokalu.... Czytaj więcej »
Panattoni pozyskało finansowanie na budowę nowego obiektu - Panattoni Park Bieruń I. Kredytu w wysokości 10,5 mln euro udzielił Alior Bank. Inwestycja o powierzchni prawie 20 000 m kw. zostanie ukończona w lutym 2025 roku. Czytaj więcej »
Sezon na polską paprykę niedawno się rozpoczął, a jego szczyt przypada na początek sierpnia, kiedy krajowego warzywa jest pod dostatkiem. Jednocześnie – jak co roku – w momencie pojawienia się polskiej papryki na sklepowych półkach ta pochodząca z Holandii tanieje w ciągu kilku dni o 50 proc. – alarmuje Zrzeszenie Producentów Papryki RP i podkreśla, że polskich producentów... Czytaj więcej »
Rozmowa z Piotrem Romańczukiem, Członkiem Zarządu Grupy...
Wywiad z Aleksandrą Robaszkiewicz, Dyrektorką Corporate...
Cezary Wytych, Prezes Fusion Labs...
Rola neuromarketingu w budowaniu strategii sprzedaży...
Rozmowa z Andrzejem Kowalskim, Dyrektorem sprzedaży i...
W listopadzie 2024 r. całkowita wartość sprzedaży w...
ALDI kontynuuje dynamiczną ekspansję na polskim rynku...
Najwięcej konsumentów chce kupić podarunki dla 4-5 osób –...
Polacy coraz mniej zainteresowani zmianą klimatu...
Selgros ufunduje nagrody dla zwycięzców konkursu w postaci...
Marka HELIO została sponsorem głównym wyjątkowego...
Żabka odsłania kurtynę...
Otwarcie już 20 grudnia...
Pewni Dobrego...
Marka Diamant wprowadza udoskonalone rozwiązanie do...
Tymbark rozszerza swoją ofertę musów owocowych 100% o nowe...
To niezwykłe, kultowe połączenie smaku klasycznej kawy...
To pyszne połączenie klasycznego smaku kawy zbożowej Inka z...
Rusza kampania linii Duda High Protein z udziałem topowych...
Marka Lorenz z nową ramą komunikacyjną...
Z okazji nadchodzących świąt Bożego Narodzenia, DecoMorreno...
Marka HELIO jak co roku przed świętami Bożego Narodzenia...