Handel

  • Rynek franczyzowy już nie jest taki łatwy

    Poniedziałek, 13 stycznia 2025

    Od ubiegłego roku franczyzowych sklepów spożywczych jest coraz więcej. To jednak zasługa zaledwie kilku firm. Czy taka tendencja utrzyma się także w roku 2025? Czytaj więcej »

  • Mimo kryzysu polskie firmy transportowe przewożą 20 procent towarów w Europie. Ponad połowa przedsiębiorców deklaruje spadek przychodów. Czytaj więcej »

  • Globalny rynek kawy wkracza w nową, trudną erę. Ceny arabiki i robusty – dwóch najważniejszych gatunków kawy – osiągają historyczne szczyty. Zmienne warunki pogodowe, rosnące koszty produkcji i ograniczona podaż zmuszają przemysł do szukania rozwiązań. Czytaj więcej »

  • Badania SW Research pokazują, że Polacy widzą problem społeczny i zdrowotny związany z dostępnością wódki w opakowaniach do 300 ml. Czytaj więcej »

  • Sztuczna inteligencja w obsłudze klienta, rozwój marketplace'ów oraz ekspansja zagraniczna wyznaczą główne kierunki rozwoju polskiego e-commerce w 2025 roku. Czego jeszcze możemy spodziewać się w 2025 roku? Eksperci Grupy Shoper prezentują 10 kluczowych trendów, które zmienią oblicze handlu internetowego. Czytaj więcej »

  • Panattoni rozpoczął spekulacyjnie budowę kolejnej fazy kompleksu logistycznego Wrocław Campus 2. Do czerwca 2025 r. powstanie blisko 30 000 m kw. – część hali, która docelowo osiągnie 130 000 m kw., a cała inwestycja – 160 000 m kw. Czytaj więcej »

  • Wynajmujący powinni uzgodnić między sobą i zaproponować najemcom standard tzw. zielonych załączników do umów najmu w centrach handlowych. Kluczowe jest, aby nowe zapisy uwzględniały właściwie rozłożoną odpowiedzialność obu stron umowy oraz przynosiły korzyści obu stronom – a nie tylko właścicielom galerii handlowych - wskazuje Związek Polskich Pracodawców Handlu i... Czytaj więcej »

  • 2/3 Polaków postrzega siebie jako świadomych konsumentów - chcą wiedzieć, co kupują, a ponad połowa regularnie sprawdza informacje na opakowaniach przed zakupem. Takie wnioski płyną z badania Kantar na zlecenie GS1 Polska [1]. Jednocześnie smartfon stał się nieodłącznym elementem procesu zakupowego – w sklepach korzysta z niego aż 90% badanych. Czytaj więcej »

  • Jak postrzegamy spożywanie alkoholu?

    Czwartek, 09 stycznia 2025

    W Polsce wciąż funkcjonuje wiele stereotypów dotyczących różnic w podejściu kobiet i mężczyzn do spożywania napojów alkoholowych. Jak naprawdę kształtują się ich przekonania, nawyki, preferencje związane z konsumpcją? Czytaj więcej »

  • Zawieszenie ceł przez UE na towary z Ukrainy od czerwca 2022 roku oznacza de facto proces integracji tego kraju z jednolitym rynkiem europejskim, z wyjątkami dotyczącymi kilku produktów rolnych. Oznacza to poważne wyzwania dla polskiego rolnictwa, zwłaszcza że 73 proc. eksportu naszej żywności trafia na rynek unijny. Zdaniem ekspertów w odpowiedzi na tę konkurencję polskie rolnictwo... Czytaj więcej »

  • Rok 2024 był przełomowy dla e-commerce, zarówno w Polsce, jak i w ujęciu globalnym. Sektor, który już od lat notuje dynamiczne wzrosty, w ostatnich miesiącach przeszedł kolejną fazę transformacji. Czytaj więcej »

  • 2025 rok przyniesie szereg zmian prawnych, technologicznych i operacyjnych, które znacząco wpłyną na sektor transportu, spedycji i logistyki. Od nowych regulacji celnych, przez wdrożenie zaawansowanych technologii, po zmieniające się wymagania środowiskowe – przedsiębiorstwa będą musiały dostosować się do nowych realiów, by utrzymać swoją konkurencyjność. Czytaj więcej »

  • Ceny jajek biją rekordy

    Wtorek, 07 stycznia 2025

    W niektórych sklepach za tuzin jaj trzeba zapłacić nawet 11 zł. Skąd taki dramatyczny wzrost i co to oznacza dla konsumentów? Czytaj więcej »

  • Transport drogowy stoi przed wieloma wyzwaniami, ale jednocześnie stwarza nowe możliwości. Kluczowe aspekty, które warto wziąć pod uwagę także w 2025 roku to koszty utrzymania pracownika, zadbanie o zrównoważony rozwój, regulacje prawne, czyli zmiany w przepisach i wymogach dotyczących ochrony środowiska oraz szkolenia kierowców i wdrażanie nowych technologii, w tym... Czytaj więcej »

  • EPP podsumowuje swoje osiągnięcia w obszarze ESG w roku finansowym 2023/2024*. Firma zredukowała swój ślad węglowy w całym zarządzanym portfelu w zakresie 1 i 2 o 48%. Tym samym zbliżyła się znacząco do celu założonego na 2030 rok, który wynosi 50%. Czytaj więcej »

  • Panattoni Park Zabrze II sprzedany

    Czwartek, 02 stycznia 2025

    Panattoni sfinalizował sprzedaż jednej ze swoich śląskich inwestycji. Firma Generali Fond Realit (fundusz Generali Group) nabyła Panattoni Park Zabrze II. Czytaj więcej »

  • Podsumowanie roku w branży alkoholi

    Wtorek, 31 grudnia 2024

    Kończący się rok przyniósł w branży alkoholi dynamiczne zmiany, które odzwierciedlają zarówno zmieniające się nawyki konsumentów, jak i wyzwania stojące przed producentami. W ostatnich miesiącach producenci mierzyli się ze spadającą sprzedażą, rosnącymi kosztami działalności oraz coraz większym zainteresowaniem alternatywami bezalkoholowymi i niskoprocentowymi. Czytaj więcej »

  • Rok 2025 zapowiada się jako przełomowy w branży e-commerce. Dynamiczny rozwój technologii i rosnące oczekiwania klientów wyznaczają nowe standardy w tym sektorze. Nowoczesne procesy płatności, cross-border, automatyzacja procesów i personalizacja to tylko niektóre z trendów, które zmienią sposób, w jaki kupujemy online. Jakie trendy zdominują rynek i jak się do nich... Czytaj więcej »

  • Warszawska Reduta jest pierwszym i jedynym obiektem w stolicy, w którym klienci znajdą zarówno supermarket Biedronka, jak i hipermarket Carrefour. Dzięki połączeniu dwóch wiodących sieci w jednym miejscu, centrum zaoferuje klientom szeroki wybór produktów codziennego użytku – od produktów spożywczych po artykuły gospodarstwa domowego. Czytaj więcej »

  • Święta Bożego Narodzenia, łączone tradycyjnie z potrawami z karpia, śledzi oraz „​rybą po grecku”, sprawiają, że wydatki Polaków na ryby są pod koniec roku nawet dwukrotnie wyższe niż średnio w innych miesiącach. Czytaj więcej »

  • Klienci chcą nie tylko znaleźć idealny produkt, oczekują też, żeby szybko trafił w ich ręce. To właśnie w tym gorącym okresie przedświątecznych zakupów najlepiej widać potrzeby polskich konsumentów. Cena przyciąga uwagę, ale to jakość dostawy decyduje, czy klient zostanie na dłużej. Czytaj więcej »

  • Nowe obowiązki dla e-sklepów

    Czwartek, 12 grudnia 2024

    13 grudnia br. w życie wchodzą zapisy unijnego rozporządzenia w sprawie bezpieczeństwa produktów. Wprowadza ono szereg obowiązków dla producentów, ale też importerów czy sprzedawców dotyczących m.in. informowania o właściwościach oferowanych produktów czy reagowania na ewentualne wypadki z ich udziałem. Nowy akt prawny dostosowuje przepisy do nowych wyzwań związanych m.in. z... Czytaj więcej »

  • Branża ziołowo-owocowa jest niezwykle złożonym segmentem rynku. Na jej stabilność wpływa wiele czynników, jak m.in. inflacja, sytuacja gospodarcza, rosnące koszty surowców i usług, a także zmiany klimatu czy – coraz częstsze – anomalie pogodowe. Firmy działające w branży muszą nie tylko dbać o ofertę zgodną z oczekiwaniami konsumentów, ale też elastycznie reagować na... Czytaj więcej »

  • Wszystkie przesyłki nadane przez Paczkomat® 22 grudnia zjawią się u odbiorców przed Wigilią, jeśli nadawca dostarczy je do sieci InPost do godziny 13.00, a w niektórych strefach nawet do 16.00. Ponadto, w ramach specjalnej oferty dla wybranych sklepów e-commerce m.in. Amazon, Decathlon, KRUK, Media Expert Media Markt, Modivo, SUPER-PHARM, X-kom, przesyłki nadane nawet 23 grudnia do... Czytaj więcej »

  • Kto rządzi tubkami?

    Poniedziałek, 09 grudnia 2024

    Jak wynika z danych eLeader, spółki technologicznej specjalizującej się w dostarczaniu rozwiązań do wspierania sprzedaży, w formie tubek sprzedawane jest już 312 różnych produktów. Które marki wykorzystujące takie opakowania były najbardziej widoczne na sklepowych półkach w tym roku? Czytaj więcej »

  • Innowacyjne metody zwracania towaru, czy też nowoczesne technologie, takie jak wyszukiwanie produktów za pomocą zdjęć i wirtualne przymierzalnie, zyskują coraz większą popularność wśród polskich konsumentów, szczególnie tych młodych. Jak wynika z raportu Santander Consumer Banku „Doświadczenia e-commerce”, już 43 proc. Polaków korzystało z funkcji wyszukiwania produktów... Czytaj więcej »

  • Jak wynika z danych Komendy Głównej Policji, w trzech kwartałach tego roku stwierdzono ponad 22,9 tys. przestępstw kradzieży w sklepach. To o 30,5 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2023 r[1]. i choć liczba zgłoszonych przestępstw spadła, nie oznacza to, że skala zjawiska faktycznie jest mniejsza. Czytaj więcej »

  • Co i za ile kupią Polacy pod choinkę?

    Piątek, 06 grudnia 2024

    Większość z nas lubi kupować prezenty świąteczne i szuka takich, które sprawią najbliższym przyjemność. Co czwarta pytana osoba na upominki wyda ponad 250 zł więcej niż w ubiegłym roku - wynika z badania przeprowadzonego przez PayPo – polskiego lidera usług BNPL Czytaj więcej »

  • Mimo trudnych warunków makroekonomicznych i utrzymujących się zakłóceń w łańcuchach dostaw, europejski sektor detaliczny produktów nienależących do branży spożywczej zaczyna wykazywać oznaki stabilizacji. Jednak w najbliższych latach detaliści będą musieli zmierzyć się z wyzwaniami, takimi jak potrzeba głębszej optymalizacji kosztów, wdrożenie sztucznej inteligencji... Czytaj więcej »

  • Panattoni ruszył z budową nowego parku w Wielkopolsce – Panattoni Park Poznań XIV w Głuchowie. Pierwszymi najemcami są firmy Gasa Group oraz Markat Plus. Zakończenie budowy planowane jest na luty 2025 roku. Czytaj więcej »

więcej artykułów