Po roślinne zamienniki mięsa statystycznie częściej sięgają kobiety oraz młodsi konsumenci. To kategoria, którą często znajdziemy w koszykach ze zdrową żywnością, za to rzadko z używkami. Czytaj więcej »
Po roślinne zamienniki mięsa statystycznie częściej sięgają kobiety oraz młodsi konsumenci. To kategoria, którą często znajdziemy w koszykach ze zdrową żywnością, za to rzadko z używkami. Czytaj więcej »
Konsument, który w produktach nowej generacji odnalazł alternatywę dla papierosów, oczekuje od nich ciągłego doskonalenia. Rośnie także jego świadomość i wiedza o dostępnych alternatywach dla tradycyjnych wyrobów tytoniowych. Na rynku następują pewne zmiany jednak to nie musi oznaczać całkowitej rezygnacji z tego typu wyrobów. Czytaj więcej »
W sercach kibiców mistrzostwa w piłce nożnej zawsze są wyjątkowym wydarzeniem – niezależnie od tego czy mecze oglądane są z trybun stadionów czy z wygodnej kanapy we własnym domu. A dla producentów to dodatkowa okazja do zwiększenia sprzedaży oferowanych produktów. W tym roku taką okazją są Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej – UEFA EURO 2024. Czytaj więcej »
Rynek słodyczy jest niezwykle szeroki, a trendy stale ewoluują. Mimo wysokiej inflacji i stale rosnących cen Polacy nie przestali kupować produktów z tej kategorii. A w jakim kierunku rozwija się branża? Co czeka światowy i polski rynek? Czytaj więcej »
Kawa i herbata to te ciepłe napoje, które spożywamy codziennie, także o poranku. I chociaż pora dnia to istotny czynnik determinujący wybór konkretnego wariantu, to w naszym kraju klasyka wiedzie prym. Najczęściej zamawiamy kawę typu latte, a w domu najchętniej pijamy mieloną arabikę. Wśród herbat króluje czarna ekspresowa, ale Polki i Polacy są otwarci na eksperymenty i... Czytaj więcej »
W sklepowych zamrażarkach nieustannie pojawiają się nowe pozycje w kategorii lodów. Na patyku, w kubeczku, w waflu czy w opakowaniu familijnym? A może lody premium? Wśród szerokiej oferty z pewnością każdy znajdzie coś dla siebie. Dodatkowo trendy sprzyjają pojawianiu się innowacyjnych propozycji i nieoczywistych kompozycji smakowych. Czytaj więcej »
Rynek alkoholowy nieustannie ewoluuje i boryka się z dynamicznymi zmianami w kontekście gospodarczym, ekonomicznym czy społecznym. Zmiany podatkowe, nowe trendy i inflacja mają ogromny wpływ na kształt branży czy wybory konsumenckie. A szczególne miejsce w całym segmencie zajmują kategorie alkoholi kolorowych – zarówno z procentami jak i bez. Czytaj więcej »
Kuchnia śródziemnomorska to nie tylko bogactwo smaków i różnorodne potrawy, to także prozdrowotne właściwości oraz styl życia. Czytaj więcej »
Polacy uwielbiają celebrować tradycje – a jedną z nich jest grillowanie! Amatorzy posiłków „pod chmurką” z utęsknieniem wyczekują momentu, gdy pogoda pozwoli na rozpoczęcie sezonu, a producenci zawczasu się na ten czas przygotowują poszerzając swoje portfolia o tematyczną ofertę. Czytaj więcej »
Wybierając produkty dla zwierząt domowych właściciele biorą pod uwagę wiele czynników. Zarówno pies, jak i kot potrzebują dopasowanych do swoich potrzeb produktów. A każdy sklep powinien mieć odpowiednią ofertę. Na co zwracają uwagę właściciele zwierząt domowych przy wyborze karmy? Czytaj więcej »
Trendy w handlu zmieniają się bardzo dynamicznie. Nowe pokolenia zawsze wprowadzają dużo zamieszania w branży „dyktując” producentom czego oczekują. Światowe instytuty prześcigają się w prognozowaniu trendów, by firmy mogły sprostać wymaganiom coraz bardziej świadomych swoich wyborów konsumentów. Czytaj więcej »
W strefie kasy jest zawsze bardzo słodko. Jakie znaczenie dla sprzedaży mają produkty umieszczone w tym miejscu? Jak zaplanować ekspozycję, by najlepiej prezentowała ofertę? Jakie są propozycje producentów? Słodycze, baterie, małe napoje i wiele więcej. W strefie kasy znajdziemy same skarby! Czytaj więcej »
Sezon lodowy zbliża się wielkimi krokami. Optymistyczne prognozy pogody zachęcają do działań w kategorii, a spragnieni cieplejszych dni konsumenci, z pewnością sięgną po lody, gdy tylko temperatura będzie sprzyjać takiemu menu. Sprawdzamy jak wygląda ten rynek. Czytaj więcej »
Przed nami wielkie otwarcie sezonu napojowego. Sklepowe półki co roku uginają pod ciężarem wód, soków, nektarów, napojów gazowanych i niegazowanych, napojów izotonicznych, funkcjonalnych i energetyzujących. Kategoria jest niezwykle szeroka i pojemna. Małe sklepy są od lat kluczowym kanałem sprzedaży, oczywiście ich znaczenie jest zróżnicowane względem poszczególnych... Czytaj więcej »
Przed nami jeden z lepszych dla branży sezonów – okres przedświąteczny. Wielkanoc sprzyja wzmożonej sprzedaży wielu kategorii FMCG w sklepach. Czas, w którym przypada jest ważnym momentem dla alkoholi. W tym okresie wzrosty odnotowują droższe warianty trunków mocnych, ale konsumenci równie chętnie sięgają po wino na świąteczny stół. Czytaj więcej »
Za wytrawną stroną wielkanocnych przygotowań stoją wszelkiego rodzaju produkty pozwalające przyrządzić tradycyjne potrawy. Żurek lub barszcz biały, jajka w przeróżnej postaci, domowy pasztet, pieczony schab, różnorodne sałatki i inne przystawki. Wielkanocny stół niemal ugina się od przepysznych dań. Czytaj więcej »
Na świątecznym stole nie może zabraknąć słodkiej części menu. Babki, mazurki i serniki to obowiązkowe pozycje, ale nie brakuje także innych ciast i deserów. Z kolei czekoladowe figurki cieszą zwłaszcza najmłodszych. A cała branża słodyczy odnotowuje piki sprzedaży nie tylko w tej kategorii. Czytaj więcej »
Święta Wielkiej Nocy są bardzo mocno zakorzenione w polskiej kulturze. Na liście zakupów znajduje się mnóstwo tradycyjnych produktów. Słodkości i produkty do pieczenia, wytrawna oferta z wędlinami, mięsami, dodatkami, przyprawami i sosami oraz bogata i różnorodna półka z alkoholami. Czytaj więcej »
Czy produkty pochodzenia roślinnego podbiją menu Polaków? Z pewnością wiele zmienia się w świadomości konsumentów, a na sklepowych półkach znajdziemy sporo zamienników i alternatyw zarówno dla wegetarian, wegan czy fleksitarian. Czytaj więcej »
Polacy od zawsze chętnie degustowali dania rodem z dalekich zakątków świata. A w ostatnich latach rośnie trend samodzielnego przygotowywania takich potraw. I to nie tylko tych europejskich, na przykład z krajów basenu morza Śródziemnego, ale często z odległych państw Afryki czy Azji. Czytaj więcej »
Gotowanie to nie zawsze i nie dla każdego czysta przyjemność. Czasami potrzebujemy czegoś gotowego bądź wyjątkowo łatwego i szybkiego w przygotowaniu. Na ratunek spieszą producenci oferując ciekawą i smaczną ofertę. Czytaj więcej »
Dieta ma ogromny wpływ nie tylko na nasze zdrowie, ale też samopoczucie. Dobór odpowiednich produktów, właściwych porcji, dbanie o zawartość witamin i składników odżywczych odgrywają niebagatelną rolę. A wszystko zaczyna się od śniadania. Czytaj więcej »
Rynek słodyczy mimo wielu perturbacji wciąż jest na fali wzrostowej. Słodkie wybory Polaków bywają klasyczne, ale również innowacyjne. Prezentujemy przegląd sklepowych paragonów. Czytaj więcej »
Wielkanoc to wyjątkowa okazja do rodzinnych spotkań. Ale też niezwykle istotny okres dla handlu. Które kategorie zyskują na znaczeniu w tym okresie i jak zaplanować ofertę świąteczną w sklepie? Przygotowania do świąt czas zacząć! Czytaj więcej »
W kuchni azjatyckiej nie ma miejsca na nudę. Potrawy japońskie, chińskie, tajskie, koreańskie czy wietnamskie charakteryzują się bogactwem i różnorodnością smaków. Zawdzięczamy je oryginalnym składnikom i przyprawom, z których wiele ma bardzo pozytywny wpływ na nasz organizm. Również sposób przygotowania niektórych potraw jak gotowanie na parze czy w woku sprzyja... Czytaj więcej »
Rok 2024 będzie obfitował w ciekawe trendy na rynku spożywczym. Produkty z ziarnami kakowca, roślinne ryby czy gotowe dania premium to tylko jedne z wielu propozycji. Czy są zaskakujące? Ocenicie sami. Jakie produkty będą w szybkim tempie znikać z półek i co wpłynie na wybory konsumentów? Czytaj więcej »
Nabiał jest jedną z głównych kategorii produktowych w sklepie, po którą klienci przychodzą niemal codziennie. Jest także niezwykle wymagająca. Rozwój całej kategorii nabiału w głównej mierze opiera się o trendy takie jak dbałość o zdrowie, krótka etykieta, dobry skład, wysoka jakość, bezpieczeństwo, ciekawe połączenia smakowe, a także polskie pochodzenie i produkcja z... Czytaj więcej »
Aromatyczna gorąca kawa, a do tego świeży pączek nadziany konfiturą bądź marmoladą – taki duet skusi niemal każdego, zwłaszcza w tłusty czwartek. A ten dzień już niedługo, więc czas zaopatrzyć się we wszelkiego rodzaju produkty potrzebne do przygotowań słodkości. Do tego różnorodne pozycje kaw i herbat uzupełnią ofertę w ostatnim tygodniu karnawału. Czytaj więcej »
Walentynki to idealna okazja, by okazać jak silne są nasze uczucia. Wiele osób w tym dniu chce wręczyć prezent ukochanej osobie. Słodkości, kwiaty, kosmetyki, wino… – pomysłów na podarunki może być wiele. A jakie prezenty robią bliskim Polacy? Czytaj więcej »
Czy przepis na idealną imprezę istnieje? Niemal każdy organizator imprezy ma swoje sprawdzone menu na przekąski i drinki. Z pewnością nie brakuje zarówno pozycji wytrwanych, jak i na słodko oraz dań ciepłych. W szklankach i kieliszkach lądują ulubione drinki, wina i alkohole mocne. Całość uzupełniają napoje i soki, chipsy, paluszki czy krakersy. I przepis na idealną imprezę... Czytaj więcej »
Marta Całus, Trade&Marketing Manager, LAKMA STREFA...
Karolina Kuźnicka-Salhuana, Senior Brand Manager Lipton &...
Rozmowa z Anną Matułą – Dyrektorem ds. Audytu Zakładów...
Jakie trendy na rynku alkoholi są najbardziej widoczne?...
Na początku marca w Krakowie odbyła się XVI edycja...
Według danych National Wine Agency of Georgia (LEPL) w ciągu...
Jak wynika z raportu UCE RESEARCH, Hiper-Com Poland i Grupy...
Marka Almette rozpoczęła kolejny etap proekologicznego...
To pokój zagadek w całości poświęcony strategii...
W dniach 9 do 21. maja NORTH COAST zaprasza na wielkie święto...
Marka SNACK !T, należąca do firmy Tarczyński S.A., została...
Żyjemy w czasach, w których liczy się efekt ilościowy...
Po długiej i mroźnej zimie przyszedł, przez wielu...
Do linii Duda High Protein dołączają kabanosy i to w...
Soplica nie przestaje zaskakiwać! Kolejny rok wypuszcza nową...
Pyszny smak, kremowa konsystencja, najwyższej jakości mleko i...
Firma Heinz ogłosiła wprowadzenie na polski rynek nowego...
Marka Pepsi wystartowała z kampanią marketingową pod hasłem...
Desperados, najpopularniejsze imprezowe piwo w Polsce, od lat...
10 kwietnia wystartowała najnowsza kampania Employer...
Kolejna współpraca OSHEE z absolutnym topem polskiej sceny...
Przez cały kwiecień trwa kampania reklamowa owocowych...