Raporty

  • Rynek słodyczy w Polsce

    Wtorek, 10 września 2024

    Ponad 6 milionów – tyle każdego dnia odbywa się w Polsce transakcji zawierających słodycze. To ok. 250 tysięcy na godzinę. I tak przez cały rok. Ich duża liczba przekłada się na wysoką wartość rynku słodyczy, która według CMR w 2023 r. przekroczyła 20 mld zł. Jak obecnie wygląda ten segment i w jakim kierunku się rozwija? Czytaj więcej »

  • Powrót do szkoły

    Poniedziałek, 12 sierpnia 2024

    Wrześniowy powrót do szkół to wyjątkowy czas dla uczniów i ich rodziców, ale też producentów i sklepikarzy, którzy muszą przygotować ofertę skrojoną pod ich potrzeby. Powinny się w niej znajdować propozycje na pełnowartościowe śniadanie, przekąskę i picie do szkoły, a także „coś słodkiego”. Czytaj więcej »

  • Świadomi wyboru

    Wtorek, 16 kwietnia 2024

    Wydatki na „zdrową” żywność rosną i wszystko wskazuje na to, że trend, który jest już z nami od dawna, będzie nabierał intensywności. W ostatnich latach konsumenci coraz chętniej wybierają żywność z oznaczeniami typu: „bez dodatków/konserwantów”, „ekologiczne”, „wegetariańskie”, „bez laktozy”, „bez dodatku cukru”, a także „przyjazne dla... Czytaj więcej »

  • Rynek alkoholi w Polsce

    Czwartek, 15 lutego 2024

    Rynek alkoholi w trudnym 2023 roku odnotował wzrost wartości, co jednak nie oznacza, że Polacy kupili więcej trunków. Dla większości podkategorii czas ten okazał się wyzwaniem. Co przyniesie przyszłość? Optymizm jest zauważalny – ale nie w każdej branży. Czytaj więcej »

  • Alkohole i napoje na święta

    Piątek, 13 października 2023

    Świąteczny koszyk zakupowy jest bardzo obszerny. Mieści w sobie również napoje i alkohole. Czy bożonarodzeniowe wybory różnią się od tych z pozostałej części roku? Czy producenci sezonowo zmieniają ofertę? Sprawdzamy jak wyglądają kategorie napojów i trunków w czasie przedświątecznym. Czytaj więcej »

  • Zapach ciasta Sezon pieczeniowy – otwarty!

    Piątek, 13 października 2023

    Na święta Polacy chętnie pieką domowe i tradycyjne ciasta. Makowiec, sernik czy piernik – to pozycje obowiązkowe na większości polskich stołów. Które kategorie produktowe warto odpowiednio zatowarować na zbliżający się sezon pieczeniowy? Czytaj więcej »

  • Święta na słodko

    Piątek, 13 października 2023

    Słodycze są gwarancją przyjemności, stworzone do codziennej celebracji, a także jako świąteczny upominek. Stanowią niezbędną ofertę świąteczną w każdej placówce handlowej. Czytaj więcej »

  • Wytrawne smaki

    Piątek, 13 października 2023

    Podczas Wigilii najbardziej popularne są dania bezmięsne, w tym także rybne. Z kolei na bożonarodzeniowym stole istotne miejsce zajmują dania mięsne. Obie kategorie niewątpliwie zwiększają swoją sprzedaż przed świętami. Warto w tym okresie pamiętać także o daniach gotowych i mrożonkach, które pozwalają zaoszczędzić konsumentom nieco czasu w gorączce bożonarodzeniowych... Czytaj więcej »

  • Boże Narodzenie w handlu

    Piątek, 13 października 2023

    Święta Bożego Narodzenia to jeden z najważniejszych okresów handlowych w roku. Producenci już przygotowali wyjątkową sezonową ofertę. Niezbędne będą składniki na tradycyjne, wytrawne dania, ale też nowoczesne świąteczne potrawy, które pojawiają się w menu młodych pokoleń. Do tego, produkty do pieczenia ciast i innych słodkości. Nie można zapomnieć o napojach i... Czytaj więcej »

  • Polski rynek słodyczy znajduje się w trendzie rosnącym. Według raportu mBanku szacowane przychody ze sprzedaży polskiego rynku słodyczy w 2023 roku wyniosą 10,9 mld USD, co stanowi wzrost o 12,1% r/r. Pięć największych kategorii słodyczy w kanale sklepów detalicznych do 2 500 mkw. to: ciastka, słodycze impulsowe (batony czekoladowe i wafelki impulsowe), czekolady, praliny oraz... Czytaj więcej »

  • Produkty śniadaniowe, zdrowe przekąski, warzywa, owoce, wody i napoje w małych pojemnościach – czas powrotów do szkół wiąże się z odpowiednim zatowarowaniem placówek handlowych. Rynek produktów związanych z powrotem uczniów do szkół obejmuje wiele kategorii spożywczych. Prezentujemy przegląd najważniejszych segmentów, nowości i produktów do szkolnej wyprawki – na... Czytaj więcej »

  • Kategoria napojów, wód i soków jest bardzo obszerna. Rynek przekroczył już wartość 21 mld zł, a segment jest 3. najważniejszą kategorią pod względem wartości w sprzedaży sklepów. Podatki i sytuacja gospodarcza mocno odbiły się na aktualnych cenach produktów jednak rynek wciąż rośnie. Które kategorie zyskują najbardziej? Czytaj więcej »

  • Alkohole to kategoria, która stanowi znaczną część wartości rynku FMCG. Zmiany przyzwyczajeń konsumenckich, pandemia czy coraz to nowe podatki mocno wpłynęły na układ sił w segmencie. Które z kategorii mają najwyższe udziały? Którzy producenci mają najpopularniejsze produkty? Sprawdzamy statystyki i prognozy. Czytaj więcej »

  • Rynek alkoholi – na co dzień i od święta

    Poniedziałek, 14 listopada 2022

    Alkohole to jedna z najważniejszych kategorii produktowych pod względem sprzedaży. Szczególne znaczenie mają w okresie świątecznym. W tym czasie dużą rolę odgrywają zestawy prezentowe oraz trunki z segmentu premium. Czytaj więcej »

  • Najsłodsze święta

    Wtorek, 18 października 2022

    Czy istnieje prezent idealny? Zapewne dla każdego będzie on inny. Jednak słodycze zawsze są idealnym rozwiązaniem na upominek – zarówno dla dzieci, jak i dorosłych. W okresie okołoświątecznym szczególne znaczenie mają produkty czekoladowe: tabliczki, praliny czy figurki. Czytaj więcej »

  • Wypieki pachnące świętami

    Wtorek, 18 października 2022

    Serniki, makowce i pierniki – na samą myśl można poczuć zapach korzennych przypraw i słodycz świątecznych wypieków. A do przygotowania najlepszych ciast i deserów konieczny jest szereg produktów. Co zatem sprawia, że świąteczne wypieki smakują jak żadne inne? Czytaj więcej »

  • Świąteczne toasty – z alkoholem lub bez

    Wtorek, 18 października 2022

    W świątecznym koszyku zakupowym niezwykle istotne miejsce zajmują napoje i alkohole. Producenci tych kategorii w tym roku zmagali się z nowymi podatkami i zmianami nawyków konsumenckich. Jak będzie wyglądała ich sprzedaż w okresie przedświątecznym? Czytaj więcej »

  • Tradycyjne wytrawne smaki

    Wtorek, 18 października 2022

    Mięso, wędliny i ryby na świątecznym stole to tradycja. Szczególnie przed świętami w tych kategoriach liczy się jakość i świeżość. Aromatyczne wędliny, marynowane mięsa, wędzone kiełbasy, wyśmienite potrawy z ryb to podstawa świątecznego menu. Do tego przyprawy i dodatki – wytrawna część świątecznego menu cały swój smak zawdzięcza właśnie im. Czytaj więcej »

  • ZM Silesia – tradycyjnie na święta

    Wtorek, 18 października 2022
  • Boże Narodzenie w handlu

    Wtorek, 18 października 2022

    Święta to jeden z najbardziej „gorących” okresów w handlu. Rosną wydatki klientów, zwiększa się ich liczba w sklepach, a sprzedaż w wielu kategoriach osiąga najlepsze wyniki w roku. Już czas by odpowiednio się do tego okresu przygotować. Z pewnością pomoże ciekawa i bogata oferta, atrakcyjny sposób prezentacji produktów czy promocje cenowe – ale to nie wszystko. Czytaj więcej »

  • Słodki rynek

    Poniedziałek, 12 września 2022

    Kluczowe fakty o rynku słodyczy i prognozy przyszłego rozwoju: Czytaj więcej »

  • Szkolny start

    Wtorek, 16 sierpnia 2022

    Szkoła to wyzwanie nie tylko dla przyszłych jej adeptów, ale też dla rodziców i opiekunów, którzy muszą zapewnić swoim pociechom wszystko czego potrzebują. A to nie tylko wyprawka w postaci podręczników i przyborów szkolnych, ale też codzienne przygotowywanie posiłków dostarczających energii do zabawy i nauki dla młodych poszukiwaczy wiedzy. Czytaj więcej »

  • Rynek napojów

    Poniedziałek, 11 kwietnia 2022

    Ostatnie lata sporo zmieniły na rynku napojów bezalkoholowych w Polsce. Trend prozdrowotny, pandemia COVID-19 czy w końcu sławetny podatek cukrowy – to wszystko odcisnęło swoje piętno na preferencjach konsumenckich i producentach, a w efekcie na poziomach sprzedaży. Jak obecnie radzi sobie ten miliardowy segment rynku FMCG? Czytaj więcej »

  • Z raportu przeprowadzonego przez markę Kasia wynika, że Polacy z okazji Wielkanocy najchętniej pieką mazurka. Na kolejnych miejscach w rankingu znalazły się sernik, babka oraz makowiec. Dużą popularnością cieszą się także wypieki wegańskie – już blisko 20% wszystkich ciast stanowią te, które powstały wyłącznie ze składników pochodzenia roślinnego. Czytaj więcej »

  • Rynek alkoholi w Polsce

    Wtorek, 08 lutego 2022

    Ostatnie lata we wszystkich branżach FMCG były czasem zmian. Handel mierzył się z licznymi obostrzeniami pandemicznymi, nowymi nawykami konsumenckimi czy wzrostem podatków. Nie bez znaczenia jest dynamicznie rosnąca w ostatnim czasie inflacja czy niepewność związana z brakiem spójnej wykładni przepisów Polskiego Ładu. Jak w tych realiach radzi sobie rynek alkoholi? Jak wyglądają... Czytaj więcej »

  • Karnawałowe menu to przede wszystkim przekąski, wędliny, sery, koreczki, kanapki, ale też dania na ciepło – zapiekanki, pizza i wiele innych. Musi być smacznie i wygodnie. Nie zapominając o napojach i sokach. Na okres Sylwestra i karnawału należy przygotować ofertę ze szczególną starannością, by nie zapomnieć o żadnej z kategorii, która może towarzyszyć Polakom na... Czytaj więcej »

  • Alkohole od święta i na co dzień

    Niedziela, 14 listopada 2021

    Alkohole – pod względem wielkości sprzedaży to jedna z najważniejszych kategorii produktowych. Polscy konsumenci mają coraz większe potrzeby i bardziej wysublimowany gust. Jakie trunki piją najczęściej, a które pozycje wybierają na prezent? Jak kształtują się obecne trendy i co zmieniło się w branży? Czytaj więcej »

  • Świąteczny toast

    Piątek, 15 października 2021

    Świąteczne ucztowanie lubimy zwieńczyć kieliszkiem wina, deserowym likierem czy mocniejszym alkoholem. Chłód za oknem sprawia, że w przeciwieństwie do okresu letniego spożywane trunki mają nas nie tyle orzeźwić, co rozgrzać. Warto pamiętać, że już kilka dni po Bożym Narodzeniu nadchodzi Sylwester, a więc czas szampańskiej zabawy… często przy okazjonalnym drinku. Czytaj więcej »

  • Słodkości pod choinkę

    Piątek, 15 października 2021

    Świąteczne opakowania produktów, edycje limitowane przygotowane specjalnie na ten okres, zachęcające do zakupu tematyczne ekspozycje oraz szeroka oferta trafiająca w gusta każdego konsumenta. Producenci już przygotowali ofertę i lada moment trafi ona na rynek. Okres przedświąteczny to czas, kiedy zyski ze sprzedaży mogą być naprawdę spore, jednak należy odpowiednio o to zadbać.... Czytaj więcej »

  • Bożonarodzeniowe wypieki

    Piątek, 15 października 2021

    Pierniki, serniki, makowce, keksy i wiele innych słodkich wypieków to obowiązkowa pozycja na każdym świątecznym stole. Tutaj niezbędne są podstawowe składniki takie jak mąka, cukier, jaja, masło, śmietana, a także wszelkiego rodzaju dodatki, m.in. bakalie, masy czy różne dekoracje. Oferta produktów do wypieków musi być bogata i różnorodna. Czytaj więcej »

więcej artykułów