Handel

  • Ponad rok temu weszły w życie przepisy wynikające z dyrektywy potocznie zwanej Omnibus, które wprowadziły zmiany m.in. w ustawie o informowaniu o cenach towarów i usług. Obecnie przedsiębiorcy, którzy organizują promocje, mają obowiązek informować o najniższej cenie z 30 dni poprzedzających daną obniżkę. Czytaj więcej »

  • Rok 2025 będzie dla polskich konsumentów przełomowy. Jak wynika z badań przeprowadzanych w ostatnim czasie, przeważająca większość z nas z niecierpliwością oczekuje systemu kaucyjnego, który wprowadzi kaucję na sprzedawane opakowania napojowe. W dużym skrócie, przy zakupie napoju w oznaczonej specjalnym logo butelce plastikowej, szklanej czy puszce zostanie pobrana kaucja,... Czytaj więcej »

  • Tocząca się w przestrzeni publicznej dyskusja o małych formatach napojów spirytusowych skłania do przyjrzenia się nie tylko konkretnym liczbom, ale także przypomnienia, że polscy konsumenci spożywają najwięcej alkoholu w piwie (55 proc. całego spożywanego alkoholu, 93l per capita rocznie), co ma bezpośrednie przełożenie również na fakt, że piwo jest najczęściej kupowanym... Czytaj więcej »

  • Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług (ZPPHiU) wskazuje, że raportowanie ESG w odniesieniu do centrów handlowych jest wyłączną odpowiedzialnością właścicieli obiektów. Żaden najemca, prowadzący sklep czy punkt usługowy w centrum handlowym, nie może i nie powinien być angażowany przez wynajmujących w dostarczanie informacji o śladzie węglowym dotyczącym lokalu.... Czytaj więcej »

  • Panattoni pozyskało finansowanie na budowę nowego obiektu - Panattoni Park Bieruń I. Kredytu w wysokości 10,5 mln euro udzielił Alior Bank. Inwestycja o powierzchni prawie 20 000 m kw. zostanie ukończona w lutym 2025 roku. Czytaj więcej »

  • Sezon na polską paprykę niedawno się rozpoczął, a jego szczyt przypada na początek sierpnia, kiedy krajowego warzywa jest pod dostatkiem. Jednocześnie – jak co roku – w momencie pojawienia się polskiej papryki na sklepowych półkach ta pochodząca z Holandii tanieje w ciągu kilku dni o 50 proc. – alarmuje Zrzeszenie Producentów Papryki RP i podkreśla, że polskich producentów... Czytaj więcej »

  • DHL Express Polska, chcąc ułatwić klientom międzynarodową wysyłkę, uruchomił ShipNow. To intuicyjna platforma internetowa, która umożliwia szybkie i wygodne nadawanie międzynarodowych przesyłek lotniczych. Narzędzie jest proste w obsłudze i oferuje szeroki zakres funkcji, które upraszczają i skracają ten proces. Czytaj więcej »

  • Salesforce opublikował nowy raport State of Sales, dzieląc się spostrzeżeniami zebranymi od 5500 specjalistów ds. sprzedaży z 27 krajów - w tym 200 z Polski. Czytaj więcej »

  • Grupa InPost, lider wśród platform dostaw dla e-commerce w Europie, otworzyła nowy oddział w Jeleniej Górze. Nowoczesny obiekt ma 5906,50m2 powierzchni magazynowo biurowej, 14 wiat kurierskich umożliwiających obsługę 103 kurierów jednocześnie i 4 doki do załadunku ciężarówek. Zainstalowane oświetlenie LED jest zasilane panelami fotowoltaicznymi, które zaspokaja potrzeby... Czytaj więcej »

  • Panattoni, najaktywniejszy deweloper nieruchomości przemysłowych na świecie, rozpoczął ostatni etap budowy parku miejskiego City Logistics Kraków I w Nowej Hucie. W ramach rozbudowy powstanie 11 300 m kw. nowej powierzchni, a cały park osiągnie swoją docelową wielkość – 36 500 m kw. Czytaj więcej »

  • Polacy nie oszczędzają na diecie

    Piątek, 26 lipca 2024

    Catering dietetyczny jest jednym z segmentów rynku HoReCa. Jak wynika z raportu „Rynek cateringu dietetycznego w Polsce 2024” opublikowanego przez PMR Market Experts jego wartość w 2023 roku przekroczyła 3 mld złotych. Segment rósł w tempie 19 proc. r/r. Prognozy wskazują, że dynamika rozwoju rynku w kolejnych latach będzie wysoka, jednak niższa niż w latach 2020-2023, kiedy... Czytaj więcej »

  • Marki własne mają się w Polsce świetnie, a perspektywy dla ich rozwoju są bardzo optymistyczne. Obecnie udział takich produktów w skali całego rynku spożywczego sięga ponad 22%[1], co przekłada się na 48 mld złotych wydanych na nie przez klientów[2]. Są oczywiście sklepy, w których sprzedaż marek własnych jest jeszcze wyższa i sięga ponad 40%[3], to jednak głównie... Czytaj więcej »

  • Polscy konsumenci regularnie decydują się na skorzystanie z usługi cashback, czyli wypłaty gotówki przy okazji płatności kartą. Jak wynika z badania przeprowadzonego przez Fundację Polska Bezgotówkowa, o rozwiązaniu słyszało już blisko 3/4 Polaków, a niemal połowa ankietowanych miała okazję z niego skorzystać. Cashbacku można użyć już prawie w 300 tys. placówek... Czytaj więcej »

  • – Na rynku e-liquidów mamy największą szarą strefę, z którą fiskus niezbyt dobrze sobie radzi. Gwałtowna podwyżka akcyzy nie pomoże w rozwiązaniu tego problemu, tylko go spotęguje – mówi Piotr Leonarski, ekspert Federacji Przedsiębiorców Polskich. Krajowi producenci płynów do e-papierosów zaapelowali już do ministra finansów o rewizję planowanych podwyżek akcyzy na... Czytaj więcej »

  • Ostatnie tygodnie obfitowały w dwa kluczowe wydarzenia polityczne, wywierające bezpośredni wpływ na jedne z największych gospodarek w Europie. Jak wskazuje biuro maklerskie BNP Paribas, wybory we Francji sprawiły, że w krótkim terminie możemy być świadkami niepewności rynkowej związanej z formowaniem nowego rządu, który prawdopodobnie będzie utrzymywać kierunek kształtowania... Czytaj więcej »

  • Celem Lidl Polska jest zapewnianie produktów wysokiej jakości, w niskiej cenie oraz wyprodukowanych w sposób zrównoważony. Sieć dba o równą politykę cenową dla wszystkich konsumentów w Polsce. O tym mówiła ostatnia kampania „Lidlowy przegląd cenowy”, w której pokazano, że ceny przykładowego zestawienia produktów w różnych sklepach Lidl są takie same. Jak te działania... Czytaj więcej »

  • Pandemia, kryzys gospodarczy, a następnie dwucyfrowa inflacja umocniły w Polsce i tak silny już dotychczas trend smart shoppingu. Zgodnie z danymi firmy CPS GfK, pochodzącymi z najnowszego raportu Shopping Monitor, już 73 proc. kupujących można określić mianem sprytnych nabywców. To osoby, które m.in. podejmują przemyślane decyzje zakupowe, dobrze orientują się w ofertach... Czytaj więcej »

  • Handel odczuwa kryzys demograficzny

    Wtorek, 16 lipca 2024

    30 proc. firm handlowych uważa niedostępność pracowników za ważną lub bardzo ważną barierę w rozwoju – wynika z Miesięcznego Indeksu Koniunktury PIE z lipca br. Ponad dwukrotnie więcej uznało, że są nią wysokie koszty pracownicze. Brak kadr, który odczuwalny jest w wielu różnych branżach, często nawet mocniej niż w handlu, oznacza konieczność sięgania po pracowników... Czytaj więcej »

  • Sięgając na sklepową półkę po mięso, warzywa czy nabiał konsument ufa, że wybiera produkty świeże, a przede wszystkim bezpieczne. Na tym etapie za zapewnienie ich właściwej jakości odpowiada właściciel sklepu. Wcześniej pieczę nad towarem sprawuje jednak operator logistyczny i to do niego należy, by do sprzedaży trafił towar spełniający najwyższe wymagania. Nie jest to... Czytaj więcej »

  • Rolnictwo i hodowla zwierząt to jedna z głównych przyczyn wycinki lasów na świecie, utraty bioróżnorodności i największy emitent metanu. Sektor ten pochłania ogromne zasoby wody i odpowiada w dużym stopniu za zanieczyszczenie gleby. Ekspansja rolnictwa przyczynia się więc do zmian klimatu, a jednocześnie sektor boleśnie odczuwa ich skutki, co odbija się na produkcji rolnej.... Czytaj więcej »

  • Różnice między cenami na półce i przy kasie to problem nie tylko dla klientów, ale też sklepów. Prawidłowe ułożenie produktów na półkach i ich właściwe oznakowanie, wiąże się z ciągłą weryfikacją i większym nakładem pracy. Rozwiązaniem staje się digitalizacja procesów, dzięki której sklepy mogą na bieżąco zmieniać ceny przez system elektronicznych etykiet lub... Czytaj więcej »

  • W 2017 roku Organizacja Narodów Zjednoczonych ustanowiła 27 czerwca Międzynarodowym Dniem Mikro, Małych i Średnich Przedsiębiorstw (MŚP). Warto przy tym wspomnieć, że aż 97,2% działających w Polsce biznesów to mikroprzedsiębiorstwa. Coraz więcej z nich, szukając przewag rynkowych, działa w oparciu o model franczyzy. Obecnie z Żabką, największą siecią franczyzową w Polsce,... Czytaj więcej »

  • Właściciele sieci handlowych w całej Europie zmagają się z niespotykaną liczbą nieobsadzonych stanowisk oraz malejącym stażem pracy. Polscy pracodawcy wyliczyli, że w handlu brakuje ok. 200 tys. pracowników, ale sieci borykają się również z wysoką rotacją personelu, szczególnie na pierwszej linii. Czytaj więcej »

  • MediaMarkt otwiera nowe sklepy w Polsce!

    Czwartek, 27 czerwca 2024

    Znana sieć z elektroniką użytkową MediaMarkt już 27 czerwca otwiera dwa nowe sklepy - w Rumi oraz Lesznie. Po raz pierwszy w Polsce pojawi się zupełnie nowy format sklepów - Xpress znany już i ceniony w Europie. W tym roku odświeżono również 10 sklepów, a na horyzoncie widać już następne otwarcia i renowacje. W ostatnich miesiącach marka wystartowała także z nową platformą... Czytaj więcej »

  • Ryzyka w handlu detalicznym

    Czwartek, 27 czerwca 2024

    Handel detaliczny należy do jednej z branż, którą bardzo szybko dotykają wszelkie perturbacje rynkowe – od ograniczeń w handlu, poprzez restrykcje znane z pandemii, aż po inflację czy zmieniające się upodobania konsumentów, a nawet poziom strat i kradzieży. To wszystko realne ryzyka, które potencjalnie mogą zagrozić naszemu biznesowi, jeśli w porę się na nie przygotujemy.... Czytaj więcej »

  • Według najnowszych badań Kantar – międzynarodowej agencji badawczej – aż 94% polskich internautów robiących zakupy online wybiera Paczkomat® InPost jako formę dostawy, a 85% jako formę wysyłki. Ponadto 82% badanych uznaje Paczkomat® InPost za najbardziej ekologiczny sposób dostaw. InPost jest też najlepiej rozpoznawalną marką dostarczającą przesyłki – otrzymał aż 98%... Czytaj więcej »

  • Co czeka handel w drugiej połowie roku?

    Poniedziałek, 24 czerwca 2024

    Salesforce opracował nowe prognozy dotyczące zakupów świątecznych w 2024 roku. Pokazują one, że kupujących i sprzedawców czeka sezon pełen wyzwań. Jednym z głównych zagrożeń z perspektywy sprzedawców będzie coraz większa ekspansja chińskich aplikacji zakupowych, o których ostatnio głośno było także w Polsce. Czytaj więcej »

  • Panattoni rusza z nową inwestycją

    Poniedziałek, 24 czerwca 2024

    Panattoni ruszyło z budową nowej inwestycji na Pomorzu Zachodnim. Panattoni Park Szczecin V osiągnie 30 000 m kw. i zyskał już pierwszego najemcę – 8 600 m kw. wynajęła firma z branży horeca. Czytaj więcej »

  • Branża retail jest nieustająco wystawiana na próbę. I nie chodzi tu tylko o globalne wydarzenia, które od czterech lat testują elastyczność i możliwości adaptacyjne polskich sprzedawców. To codzienne wyzwania związane ze stale zmieniającymi się nawykami konsumentów, pogonią za modnym portfolio produktów, optymalizacją procesów, gromadzeniem danych czy poszukiwaniem coraz to... Czytaj więcej »

  • Polska jest najszybciej rozwijającym się rynkiem e-commerce w regionie Europy Środkowo-Wschodniej i drugim najszybciej rosnącym w całej Europie. Zamierza na tym skorzystać Grupa Allegro, która w Polsce ma już blisko 15 mln aktywnych kupujących i stopniowo kontynuuje międzynarodową ekspansję: w Słowacji z sukcesem wystartowała w marcu platforma Allegro.sk, debiutując niecały rok... Czytaj więcej »

więcej artykułów