Technologia

  • Polskie firmy wciąż mają problem z cyfryzacją, ale coraz lepiej identyfikują swoje potrzeby i chcą inwestować w sztuczną inteligencję: takie wnioski płyną z raportu „Made in Poland. Jak przebiega cyfrowa transformacja w średnich i dużych polskich przedsiębiorstwach” przygotowanego przez firmę badawczo-analityczną PMR Market Experts na zlecenie Comarch. Czytaj więcej »

  • AI coraz częściej wspomaga pracę firm

    Poniedziałek, 28 października 2024

    Adaptacja rozwiązań bazujących na sztucznej inteligencji w firmach jest coraz większa, ale przedsiębiorstwa muszą przyłożyć większą wagę do jej wykorzystywania w sposób świadomy i bezpieczny. – Dość powszechnym zjawiskiem w korporacjach jest obecnie tzw. Shadow AI, czyli wykorzystanie rozwiązań sztucznej inteligencji i narzędzi zewnętrznych dostawców do wspomagania pracy.... Czytaj więcej »

  • Starsza kadra menedżerska okazuje się głównym „hamulcowym” we wdrażaniu technologii z zakresu sztucznej inteligencji w firmach – twierdzą eksperci. Brakuje nam solidnej edukacji cyfrowej, dostosowywania prawa do zmieniającego się świata i umiejętnego wykorzystania źródeł danych. W efekcie Polska pod kątem wdrażania SI w firmach wyprzedza w Unii Europejskiej tylko Bułgarię... Czytaj więcej »

  • Wycieki i utrata danych kosztują firmy coraz więcej

    Poniedziałek, 21 października 2024

    Konsekwencje incydentów naruszenia i utraty danych są dla firm coraz bardziej dotkliwe: w ubiegłym roku kosztowały je średnio 2,61 mln dol., odpowiadały za 26 godz. nieplanowanego przestoju i spowodowały stratę 2,45 TB danych – wynika z ostatniego raportu „Global Data Protection Index”. – Świadomość dotycząca konieczności zabezpieczania danych w firmach z roku na rok... Czytaj więcej »

  • Niewielki odsetek firm w Polsce, bo jedynie 21 proc., korzysta z rozwiązań opartych o sztuczną inteligencję (AI). Kluczową barierą pozostają wysokie koszty wdrożeń i trudności w połączeniu z obecnymi procesami. Wśród części przedsiębiorstw pojawiają się również obawy, że w przyszłości rozwój AI może wpłynąć na redukcję zatrudnienia. Raport z badań wykonanych przez... Czytaj więcej »

  • Firma MAGO uruchomiła automatyczną witrynę samoobsługową MAGO NEXTO DISPLAY z ofertą GORĄCO POLECAM w samym sercu Warszawy, tuż obok Złotych Tarasów! To kolejny innowacyjny krok w rozwoju linii automatycznych sklepów MAGO NEXTO, który umożliwia szybki, wygodny i nowoczesny sposób zakupów. Czytaj więcej »

  • DPD Polska zainstalowała już ponad 8 tysięcy automatów paczkowych SwipBox Infinity w ramach ogólnopolskiej sieci DPD Pickup, która liczy łącznie 30 tysięcy punktów i automatów odbioru. Do końca 2024 roku zostanie zainstalowanych kolejnych tysiąc zewnętrznych, wolnostojących urządzeń. Czytaj więcej »

  • Wrzesień to dla wielu sprzedawców okres wzmożonego napływu klientów – powrót do szkół i koniec wakacji dla wielu konsumentów oznacza wzmożone potrzeby zakupowe związane z wyprawką szkolną, nową garderobą czy zbliżającymi się jesiennymi porządkami i naprawami w domu. Jednym ze sposobów na przyciągnięcie nowych klientów jest oferowanie szerokiego wachlarza metod... Czytaj więcej »

  • Firma Brother dodała do swojej oferty dwa nowe zaawansowane urządzenia do skanowania – ADS-1300 oraz ADS-1800W. Nowe modele z serii ADS to przenośne skanery dokumentów, które pozwalają na pracę w dowolnym miejscu – mogą być zasilane przy użyciu powerbanka, co gwarantuje mobilność przy pracy. Dodatkowo urządzenia wykorzystują zaawansowane oprogramowanie do edycji plików PDF i... Czytaj więcej »

  • Sektor handlowy, a w szczególności e-commerce, jest jednym z najchętniej wykorzystujących innowacyjne rozwiązania technologiczne. Sprzedaż jest coraz bardziej złożona, a walka o wymagającego konsumenta zaostrza się. Systemy informatyczne wspierane przez AI i uczenie maszynowe (ML) oferują szereg funkcjonalności, poprawiających efektywność operacyjną, konkurencyjność oraz... Czytaj więcej »

  • Szybkie płatności, a w szczególności Blik, to metody najchętniej wybierane przez klientów podczas zakupów internetowych. W ostatnim czasie rośnie jednak popularność płatności odroczonych oraz rozłożenia płatności na raty – twierdzą przedstawiciele e-commerce. Niezmiennie ktoś, kto chce osiągnąć sukces w handlu w sieci, musi oferować wszystkie możliwe metody płatności.... Czytaj więcej »

  • W Biedronce możliwe jest zrobienie zakupów i uzyskanie cyfrowego e-paragonu fiskalnego. Sieć ogłasza nową funkcję z której będą mogli skorzystać posiadacze karty Moja Biedronka lub aplikacji mobilnej i wdraża ją szeroko w sklepach. To kolejny etap cyfryzacji Biedronki po uruchomieniu nowej aplikacji mobilnej, ofercie sklepów internetowych i ogłoszeniu instalacji elektronicznych... Czytaj więcej »

  • Auchan Polska jako pierwsza firma branży retail w Polsce wdraża platformę RELEX Solutions służącą do optymalizacji planowania łańcucha dostaw, jako istotny element wsparcia sprzedaży sieci w systemie omnichannel. To oparte na najnowszych technologiach, w tym sztucznej inteligencji, rozwiązanie pozwala na kompleksowe i w pełni zintegrowane zarządzanie łańcuchem dostaw we... Czytaj więcej »

  • Różnice między cenami na półce i przy kasie to problem nie tylko dla klientów, ale też sklepów. Prawidłowe ułożenie produktów na półkach i ich właściwe oznakowanie, wiąże się z ciągłą weryfikacją i większym nakładem pracy. Rozwiązaniem staje się digitalizacja procesów, dzięki której sklepy mogą na bieżąco zmieniać ceny przez system elektronicznych etykiet lub... Czytaj więcej »

  • Sztuczna inteligencja to jeden z głównych trendów, które będą kształtować w najbliższym czasie rozwój e-commerce. Według ekspertów IdoSell w 2024 roku AI na dobre rozgości się w tej branży, stwarzając nowe możliwości m.in. w dotarciu do konsumentów, personalizacji oferty czy zautomatyzowanej obsłudze klientów. Na wdrażanie tego typu rozwiązań w e-commerce wpłynie... Czytaj więcej »

  • Grupa InPost, lider rozwiązań logistycznych dla branży e-commerce w Europie, wprowadza nowy model maszyny Paczkomat®. Innowacyjne rozwiązanie pozwala stawiać urządzenia bez względu na dostępność sieci elektrycznej, a to wszystko dzięki wyposażeniu maszyn w panele fotowoltaiczne i magazyny energii. Pilotaż będzie prowadzony w Gdańsku oraz w Krakowie, a także na rynkach... Czytaj więcej »

  • Prawie połowa dyrektorów zarządzających firm spodziewa się, że do 2026 roku będzie wykorzystywać technologię GenAI do napędzania wzrostu i przyspieszania ekspansji swojego biznesu – wynika z 29. edycji globalnego badania IBM Institute for Business Value. Jednak w tej chwili firmy – mimo że dostrzegają potencjał GenAI i są skłonne ponieść ryzyka związane z jej wdrażaniem... Czytaj więcej »

  • Symfonia, lider rozwiązań wspierających cyfryzację i procesy biznesowe MŚP, od lat wspierająca sektor handlu, rozwija ofertę o rozwiązanie do obsługi sieci sprzedaży. Wart 124 mld PLN i rosnący w tempie niemal 10%[1] rynek B2B e-commerce w Polsce gwałtownie się cyfryzuje i integruje rozwiązania dla wzrostu konkurencyjności. Platforma B2B od Symfonii odpowiada na potrzeby... Czytaj więcej »

  • Projekt implementacji dyrektywy DAC-7 w końcu w Sejmie – polski rząd postanowił wywiązać się z obowiązku, jaki nakłada ona na nasz kraj i skierował do Parlamentu projekt ustawy implementującej. Czytaj więcej »

  • W uznaniu za innowacyjność i skuteczność rozwiązań, Asseco Business Solutions zostało uhonorowane Nagrodą Specjalną Kolegium Redakcyjnego w konkursie „Złoty Paragon – Nagroda Kupców Polskich” przez redakcję miesięcznika Hurt & Detal za swoje zaawansowane rozwiązania Image Recognition i Smart Presentation do weryfikacji Perfect Store. Czytaj więcej »

  • Czterech na pięciu Polaków korzysta lub korzystało z zabezpieczeń biometrycznych, a wśród osób w wieku 18–25 lat kontakt z biometrią miał już praktycznie każdy – wynika z badania Minds & Roses dla Mastercard. Dlatego to właśnie Polska będzie pierwszym europejskim rynkiem, na którym konsumenci będą mogli przetestować innowacyjną w globalnej skali technologię płatności... Czytaj więcej »

  • Blisko 8,3 miliarda dolarów – tyle do 2027 roku może być warty globalny rynek analizy danych za pomocą AI w sektorze FMCG według raportu Grand View Research. Sztuczna inteligencja jest szansą na zwiększenie innowacyjności, udziału w rynku i uzyskanie przewagi konkurencyjnej. Nie zaskakuje więc, że globalni liderzy biorą udział w wyścigu o zastosowanie przełomowych technologii -... Czytaj więcej »

  • – Widzimy spowolnienie ekonomiczne, również w branży handlu elektronicznego, ale w tym segmencie jest ono stosunkowo najmniejsze – mówi Patrycja Sass-Staniszewska, prezeska Izby Gospodarki Elektronicznej. Z jej raportów wynika, że gospodarcze spowolnienie może się paradoksalnie okazać nowym bodźcem dla rozwoju e-handlu, ponieważ siedmiu na 10 konsumentów w trudnych ekonomicznie... Czytaj więcej »

  • InsERT ustanawia absolutny rekord

    Poniedziałek, 13 maja 2024

    InsERT sprzedał łącznie milion licencji własnych programów. To największy producent oprogramowania dla MŚP w Polsce. Na zakup i korzystanie z tworzonych od 32 lat systemów zdecydowało się już ponad 500 tys. przedsiębiorstw. Czytaj więcej »

  • Portfolio Brother zostało zaktualizowane o 4 monochromatyczne laserowe urządzenia wielofunkcyjne. Nowe modele MFC-L2802DN, MFC-L2802DW, MFC-L2862DW i MFC-L2922DW pozwalają na szybkie i perfekcyjne wydruki. Urządzenia wielofunkcyjne są łatwe w konfiguracji oraz umożliwiają sprawne drukowanie, skanowanie, kopiowanie oraz wysyłanie i odbieranie faksów. Czytaj więcej »

  • Comarch, lider w dostarczaniu innowacyjnych rozwiązań IT, wykorzystuje w swoich systemach sztuczną inteligencję (AI). Eksperci z firmy wyjaśnili, jak pomaga ona klientom w usprawnieniu działań biznesowych. Dzielą się też przewidywaniami dotyczącymi zastosowania AI w przyszłości oraz tłumaczą, jak wdrażać zaawansowane rozwiązania AI w poszczególnych branżach. Czytaj więcej »

  • Fundacja Polska Bezgotówkowa kończy kolejny rok działalności z dalszym wzrostem aktywności terminali w ramach prowadzonego Programu Polska Bezgotówkowa. Na przestrzeni minionego roku Fundacja odnotowała znaczący wzrost w liczbie zrealizowanych transakcji, których tylko w 2023 r. było blisko pół miliarda. Czytaj więcej »

  • W dobie tak dynamicznej i powszechnej digitalizacji wiele osób zastanawia się, czy drukarki wciąż są niezbędnym narzędziem w dzisiejszych biurach. Jednak papier od zawsze pełnił istotną funkcję w świecie biznesu. Wydrukowane dokumenty były i nadal są nieodłącznym elementem wielu procesów formalnych. Nadal istnieją sytuacje, w których to właśnie drukowane materiały są... Czytaj więcej »

  • Sieci handlowe od dawna korzystają ze stanowisk POS, które składają się z: komputera, drukarki fiskalnej, skanera, terminala płatniczego, wyświetlacza klienta oraz programu sprzedażowo-magazynowego wspieranego przez system lojalnościowy. Czy istnieje na rynku fiskalny POS stworzony dla detalistów? Czytaj więcej »

  • O 2 mln hl spadła produkcja piwa w Polsce pomiędzy 2022 a 2023 r. Rosną koszty produkcji, a to wymusza na przedsiębiorcach szukanie oszczędności. Browarom mogą pomóc nowe, cyfrowe systemy, które zwiększają wydajność produkcji. Czytaj więcej »

więcej artykułów