Marketing

  • Współczesny klient oczekuje od marek czegoś więcej niż tylko produktu czy usługi – chce doświadczeń, które angażują, bawią i pozostają w pamięci. Gamifikacja w marketingu sensorycznym to właśnie odpowiedź na te potrzeby: łączy elementy gry z wielozmysłowymi bodźcami, tworząc interaktywne i emocjonujące doświadczenia zakupowe. Czytaj więcej »

  • Marka Helcom stawia na marketing

    Wtorek, 11 marca 2025

    Marka Helcom z mocnym marketingiem! W 2025 roku firma GreekTrade kontynuuje i poszerza działania w mediach oraz koncentruje się na spójnym i wielokanałowym marketingu: od digitalu i radia, po promocje i degustacje w sklepach. Czytaj więcej »

  • Innowacyjne materiały POS

    Środa, 11 grudnia 2024

    Materiały POS, opracowywanie strategii marketingowych oraz wdrażanie innowacyjnych rozwiązań technologicznych to kluczowe obszary działalności Edelweiss. O podejściu firmy, procesach i wyróżnikach opowiada Ewa Stankiewicz, Chief Commercial Officer w Edelweiss, w rozmowie w ramach programu Sklepowy Masterclass. Czytaj więcej »

  • Prawie 70 proc. strategii marketingowych wykorzystuje obecnie sztuczną inteligencję, a w przypadku kampanii influencerskich – prawie połowa – wynika z badań duńskiej firmy Influencer Marketing Hub. Technologia ta ułatwia dobór influencerów, przewidywanie trendów i analizę zaangażowania odbiorców. Czytaj więcej »

  • Z badań GroupM wynika, że już w najbliższym czasie połowa inwestycji w media będzie oparta na decyzjach wspomaganych przez sztuczną inteligencję, a do 2028 roku będą to już dwie na trzy transakcje. Czytaj więcej »

  • Nowa komunikacja marketingowa NESCAFÉ

    Wtorek, 10 września 2024

    Najlepsze aromaty NESCAFÉ Classic uchwycone w trakcie procesu palenia i mielenia dla unikalnego aromatu i smaku, sprawią, że pozytywnie rozpoczniesz poranek i pozwolą wykorzystać w pełni dzień, który jest przed Tobą. Czytaj więcej »

  • Rynek produktów FMCG z licencjonowanymi grafikami postaci z bajek, filmów i seriali dalej rośnie. W okresie od maja 2023 r. do kwietnia 2024 r. wartość tego segmentu zbliża się do 482 milionów złotych. Oznacza to wzrost o ponad 17 pp. w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej. Dynamiczny wzrost tego rynku pokazuje, jak istotna jest strategia wykorzystania popularnych postaci... Czytaj więcej »

  • Lidl zadebiutował na TikToku

    Poniedziałek, 05 sierpnia 2024

    TikTok to prawdziwa kopalnia internetowej rozrywki, która każdego dnia przyciąga miliony użytkowników z całego świata. Od viralowych filmików, przez taneczne wyzwania, aż po kreatywne tutoriale – platforma stała się centrum trendów, wyszukiwarką i miejscem, gdzie każdy może poczuć się jak gwiazda. Jak sobota, to tylko do Lidla! Chyba nie wyobrażaliście sobie lepszego dnia... Czytaj więcej »

  • Kupuj! Graj! Wygrywaj!

    Środa, 15 maja 2024

    W dynamicznie rozwijającym się środowisku rynkowym, a takim śmiało można nazwać branżę FMCG, nieszablonowe promocje oraz aktywacje konsumenckie są kluczowym elementem w walce o uwagę i lojalność konsumentów. Przykładem takich rozwiązań, które przyciągają uwagę klientów oraz zwiększają zaangażowanie – jednocześnie wpływając na sprzedaż – są loterie oraz konkursy. Czytaj więcej »

  • Aż 80% Polaków w ciągu ostatniego roku wzięło udział w akcji promocyjnej. Co siódmy konsument w naszym kraju twierdzi, że udział w konkursie, loterii lub akcji wsparcia sprzedaży sprawia, że łatwiej zapamiętuje markę lub konkretny produkt związany z akcją. Z kolei aż 66% badanych przyznaje, że chętniej kupuje produkty, dzięki którym może wygrać nagrodę w konkursie,... Czytaj więcej »

  • W lutym wystartowała nowa platforma komunikacyjna marki Jacobs pod hasłem „Doceniaj to, co wspaniałe”. Nowemu pozycjonowaniu marki towarzyszy również zmiana identyfikacji wizualnej opakowań kaw – na początek mielonych i rozpuszczalnych. Media w kampanii zaplanowała i zakupiła agencja Havas Media. Czytaj więcej »

  • Kryteria cenowe nadal są ważne przy dokonywaniu zakupów, ale konsumenci wyżej stawiają zaufanie do marki i szeroką ofertę. Co prawda porównują ceny w internecie, ale wciąż chętnie kupują offline – wynika z badania EY Retail Performance Ranking 2023. Zrównoważony rozwój jest jednym z pięciu kluczowych czynników wyboru produktów, choć rodzimi klienci częściej aspirują do... Czytaj więcej »

  • W ciągu ostatnich dwóch dekad walka z paleniem papierosów okazała się mało efektywna, a liczba palaczy od lat zamiast spadać, stoi w miejscu. Przed listopadowym szczytem w Panamie Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) opublikowała propozycję zaostrzenia zapisów Ramowej konwencji o ograniczeniu użycia tytoniu. Nie ma w nich nic o walce z papierosami, są za to propozycje dotyczące... Czytaj więcej »

  • Stale rosnące koszty życia zmuszają nas do oszczędności. Aż 91% Polaków deklaruje, że ogranicza wydatki na żywność — wynika z badań BIG InfoMonitor. Co ciekawe, młode pokolenie, wychowane ze smartfonem w ręku, w poszukiwaniu promocji sięga po… drukowane gazetki, które wydawałoby się, że powinny odchodzić w zapomnienie... I tak jest w innych krajach, ale jeszcze nie w... Czytaj więcej »

  • Współczesne punkty sprzedaży muszą stawić czoła dynamicznie rosnącej konkurencji i coraz bardziej wymagającym klientom. W obliczu tych wyzwań, budowanie trwałego wizerunku marki oraz tworzenie pozytywnych doświadczeń zakupowych stało się kluczowym elementem osiągania sukcesu na rynku. Czytaj więcej »

  • Ponad 75% Polaków popiera jakąś formę zakazu korzystania z social mediów przez osoby niepełnoletnie bez zgody rodziców bądź opiekunów. Z kolei co dziesiąty ankietowany stwierdza, że nie powinno być w ogóle tego typu obostrzeń. Najwięcej zwolenników ma ograniczenie dla dzieci poniżej 13. roku życia, a nieznacznie mniej – dla osób poniżej 15. roku życia. Rozmowy na ten... Czytaj więcej »

  • Konsumenci chcą więcej i lepiej

    Wtorek, 28 marca 2023

    Ostatnie informacje GUS-u nt. sprzedaży detalicznej potwierdzają pogłębienie recesji konsumenckiej. Odnotowano kolejne spadki zarówno rok do roku (5%), jak i w stosunku do poprzedniego miesiąca (3,6%). Szczególnie więc teraz – gdy zmagamy się z rosnącym kosztem utrzymania biznesu i spadkiem popytu na niektóre towary i usługi – marki potrzebują przemyślanych rozwiązań, które... Czytaj więcej »

  • Soul & Mind przejmuje obsługę WSP Społem

    Poniedziałek, 27 marca 2023

    Z początkiem marca Soul & Mind rozpoczęło współpracę z Wytwórczą Spółdzielnią Prac „Społem”, dołączając do znanego wśród konsumentów #teamukieleckiego. Przez najbliższy rok agencja będzie odpowiadać za tworzenie i realizację działań o charakterze PR. Czytaj więcej »

  • Agencje mediowa Starcom, należąca do Publicis Groupe, wygrywa przetarg mediowy i tym samym przedłuża współpracę z FoodWell – marką korporacyjną, powstałą z połączenia spółek Bakalland i Purella Superfoods. Czytaj więcej »

  • Klienci wracają do przedcovidowych modeli zachowań, wzrasta rola nowych kanałów reklamowych, a wdrożenie unijnych dyrektyw (towarowej, cyfrowej i Omnibus) zmieniły nieco reguły w handlu. Sytuację komentują eksperci z branży e-commerce. Czytaj więcej »

  • Polskie Stowarzyszenie Najemców Powierzchni Handlowych (PSNPH) wskazuje, że przed Świętami Bożego Narodzenia zarządcy galerii handlowych nie ograniczyli wydatków marketingowych – które są elementem kosztów wspólnych i najczęściej nie są w żaden sposób rozliczane ani dokumentowane. Nie było też widać oszczędności na energii – centra handlowe inwestowały pieniądze... Czytaj więcej »

  • Grupa Chorten podpisała umowę o współpracy ze spółką MSL Consulting, której jednym z udziałowców jest Michał Sadecki, współzałożyciel i wieloletni prezes Polskiej Grupy Supermarketów Top Market. Będzie on doradcą zarządu spółki Chorten Mazowsze, z którą działa obecnie blisko 300 sklepów. Czytaj więcej »

  • Z punktu widzenia detalisty rynek wciąż jest jeszcze żywotny. Klienci przychodzą i zapełniają koszyki. Zmienia się trochę ich lista zakupowa, ale ciężko mówić, że „przestali kupować”. Spójrzmy jednak na sytuację z perspektywy producenta. No i pomyślmy o... marcu 2023 r. Czytaj więcej »

  • Herbapol-Lublin S.A. uruchamia profil na Tik Toku

    Poniedziałek, 17 października 2022

    Działając w zgodzie z najnowszymi trendami, Herbapol-Lublin S.A. rozpoczyna komunikację na Tik Toku. Marka uruchomiła tam swój profil @herbapol_masztownaturze, na którym regularnie pojawiać się będą angażujące i przygotowane w lekkiej formie filmiki. Herbapol zapowiada systematyczny rozwój tego kanału komunikacji. Czytaj więcej »

  • Na polskim rynku alkoholi od kilku lat zmieniają się trendy. W sprzedaży wciąż króluje piwo, rośnie zwłaszcza popularność segmentu bezalkoholowego, a z drugiej strony – także mocniejszych trunków, takich jak whisky. Niezależnie od kategorii zmiany obejmują też komunikację marek – ze stricte produktowej zmierza w kierunku lifestyle’owych kampanii, skoncentrowanych na... Czytaj więcej »

  • Kompania Piwowarska przedłuża współpracę z Zenith

    Poniedziałek, 10 października 2022

    Kompania Piwowarska kontynuuje współpracę z domem mediowym Zenith, należącym do Publicis Groupe. Kolejny raz, decyzja została podjęta bez przetargu, na bazie przedstawionej oferty i oceny dotychczasowej wpółpracy. Czytaj więcej »

  • Janusz Palikot, twórca największych marek na polskim rynku alkoholowym, w tym marki BUH, wycenianej na 34,2 mln zł, zamierza tworzyć kolejne, tym razem na masową skalę. W swoim projekcie “Janusz Marketingu” zaprasza do współpracy przedsiębiorców i managerów, zamierza podzielić się z nimi biznesowym know-how. Czytaj więcej »

  • Do grona klientów agencji dołączyły Lody OH! od Wedla. Agencja przygotowała strategię i koncepcję kampanii. Przestrzeń wybrana została na drodze przetargu. Czytaj więcej »

  • Pracę nad nową platformą i komunikacją ATL Przestrzeń rozpoczęła po wygranym przetargu jeszcze jesienią zeszłego roku. W jej ramach stworzyła nową brand ideę oraz spot TV na polski rynek oraz kilka rynków europejskich. Czytaj więcej »

  • Niepewność związana z COVID-19 nie zachwiała rozwojem branży spożywczej w Polsce. Prognozy są optymistyczne – oczekiwania względem sprzedaży detalicznej mówią o wzroście 2,5 procent rok do roku*. Zdecydowaną przewagą cieszą się sklepy stacjonarne względem tych internetowych. Ogromna różnorodność produktów spożywczych to wyzwanie dla firm. Jak skutecznie wdrożyć... Czytaj więcej »

więcej artykułów