Marki, które regularnie organizują tego typu akcje, pozytywnie umacniają swój wizerunek jako proklienckich i zaangażowanych. To z kolei przekłada się na lojalność i regularne zakupy. Jednak zauważamy dziś narastające „zmęczenie” konsumentów tradycyjnymi formami promocji, takimi jak konkursy czy loterie, które od lat stanowiły podstawę strategii marketingowych w tej branży. Obecnie, aby skutecznie zainteresować nawet najbardziej oddanego fana, marka musi przejść na kolejny poziom kreatywności i wyjść poza utarte schematy, oferując innowacyjne i angażujące doświadczenia.
Sięgaj po elementy grywalizacji
W agencji kreatywnej Amooco stale monitorujemy rynek i zachowania konsumenckie po to, by proponować najskuteczniejsze rozwiązania odpowiadające na potrzeby klientów. Aby skutecznie zaangażować klienta w interakcję z marką, niezbędne jest wprowadzenie nowych form gamifikacji, które będą dla uczestników atrakcyjne i wywołają pozytywne emocje. W tworzonych przez nas aktywacjach rozpoczęliśmy implementację dodatkowych elementów zaskoczenia, na przykład umożliwiając uczestnikom samodzielny wybór pytania, wyzwania, a nawet nagrody, którą mogą otrzymać. W jednym z naszych działań uczestnik miał możliwość wyboru między udziałem w loterii z szansą na wygranie jednej z wielu nagród, a otrzymaniem zwrotu płatności za produkt, znanej jako cashback. Taka modyfikacja czy cross klasycznej loterii przyniosła zwiększone zainteresowanie i przyciągnęła większą liczbę nowych uczestników. Jak widać, tradycyjne działania loteryjne mogą nadal pozostać atrakcyjne dzięki kreatywnemu podejściu do zastosowanej mechaniki. Kluczowe jest zapewnienie zrozumiałych i przejrzystych zasad aktywności oraz ciekawej, choć niezbyt skomplikowanej mechaniki.
Nie bój się nowego!
Czy organizując aktywację konsumencką warto stawiać na dobrze znaną mechanikę konkursową, polegającą na odpowiedziach tekstowych na zadane pytania? Czy może postawić na kreatywną formę odpowiedzi w postaci zdjęć? Oczywiście, istnieje wiele innych możliwość i w tym obszarze agencja kreatywna Amooco może być nieocenionym wsparciem. Od pewnego czasu staramy się zaskakiwać uczestników naszych aktywacji za pomocą różnorodnych i nowatorskich mechanik. Przykładem może być niedawno zorganizowany przez nas Quiz dla marki Dooti Donuts. Pytania były zaprojektowane tak, aby nie tylko bawić uczestników, ale również edukować na temat marki i jej produktów. Wystarczyło dokonać zakupu trzech produktów z portfolio marki w sieci Biedronka, zarejestrować paragon na stronie i rozpocząć swoją przygodę z szeregiem pytań quizowych w klimacie komunikacji marki Dooti Donuts. Codziennie najlepsza szóstka graczy z najkrótszym czasem otrzymywała nagrody. Prosta mechanika i szybka informacja o wygranej – bo ranking był publikowany już następnego dnia na stronie – sprawiły, że komunikacja i udział w akcji okazały się atrakcyjne dla grupy docelowej. Organizując takie aktywacje, niezbędne jest zachowanie czujności, aby uniknąć sytuacji, w której pozornie prosta i łatwa zabawa byłaby potraktowana prawnie jako gra losowa, co mogłoby naruszyć przepisy dotyczące promocji oraz podlegać ustawie o grach hazardowych.
Wspieramy klientów w kreowaniu wartościowych Interakcji
Tworząc kreatywne aktywacje, mające zastąpić tradycyjne konkursy, stawiamy sobie za cel kompleksowe wsparcie naszych klientów – począwszy od pomysłu, poprzez kreację, aż do stworzenia regulaminu i samej egzekucji. Dla nas to jasne, że istnieje szereg kreatywnych rozwiązań na aktywację konsumencką, które mogą skutecznie przyciągnąć uwagę klientów i budować zaangażowanie w interakcji z marką. Loterie promocyjne, konkursy, quizy, proste gry online, a nawet aktywacje oparte na sztucznej inteligencji stanowią alternatywne sposoby na tradycyjne formy promocji marek i produktów. Kluczem do sukcesu sprzedażowego akcji jest dobranie formy promocji odpowiadającej celom marketingowym (i biznesowym) marki oraz o czym nie można zapominać – również preferencjom grupy docelowej. Dlatego, jako zespół specjalistów w tym zakresie, zachęcamy do otwierania się na mniej szablonowe działania, które pozwolą Twojej marce na postrzeganie jej jako innowacyjną i postępową. W dłuższej perspektywie taka strategia z pewnością przełoży się na korzyści wizerunkowe, a także wzrost zysków ze sprzedaży. Niech kreatywność i innowacyjność będą naszymi sojusznikami w budowaniu silnych więzi z klientami i zdobywaniu ich zaufania na konkurencyjnym rynku.
AMOOCO AGENCY – agencja od 16 lat zajmująca się aktywacjami konsumenckimi, trade marketingiem, BTL-em oraz szeroko pojętym digitalem.
Grzegorz Kańduła
General Manager
Amooco Agency
tagi: rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,
Włodzimierz Wlaźlak, prezes zarządu Lidl Polska, podsumowuje...
Z raportu UCE RESEARCH i Grupy Offerista, wiadomo, ile...
Sieci handlowe lekko wyhamowały. Dynamika wzrostu cen wciąż...
Prognozy na najbliższe miesiące są zróżnicowane, a...
Już ponad 38% dorosłych Polaków słyszało o tym, że ktoś...
Szara strefa na rynku...
Kontrowersyjna wrzutka legislacyjna...
Inflacja przekładająca się na presję płacową, rosnące...