Poradnik

  • Bezpieczeństwo to podstawa

    Sobota, 01 listopada 2014

    Monitoring w sklepie coraz częściej nie tylko minimalizuje ryzyko strat, ale także przydaje się w innych sytuacjach chociażby do czuwania nad zatowarowaniem półek sklepowych. Obecność kamer w sklepie zapewnia przede wszystkim poczucie bezpieczeństwa klientom. Zdarzają się także spory, przy których nagrania są idealnym dowodem do wyjaśnienia sprawy. Czytaj więcej »

  • Przepis na dobrze ustawiony sklep

    Sobota, 01 listopada 2014

    Nowoczesna placówka to cztery podstawowe działy, które powinny być dokładnie zaplanowane, z dobrze dobranym oświetleniem podkreślającym walory oferowanych produktów. Podpowiadamy jak krok po kroku zagospodarować powierzchnię. Czytaj więcej »

  • Podświadomość w służbie handlu

    Czwartek, 17 maja 2012

    Sieci i centra handlowe – Eksperci w zarządzaniu markami Czytaj więcej »

  • Baterie to interesujący z punktu widzenia handlowca produkt. Pomimo, iż cechuje je niewielki udział w ogólnej wartości sprzedaży, sprzedawcy mogą liczyć na wysokie marże. Dodatkowo, w najbliższych latach można spodziewać się wzrostu popytu na przenośne źródła energii. Czytaj więcej »

  • Wsparcie sprzedaży

    Czwartek, 17 maja 2012

    Materiały POS są doskonałym narzędziem wspierającym sprzedaż. Przyciągają uwagę klientów, zwracają ich uwagę na nowy produkt, bądź nowy smak czy opakowanie. Dzisiejszy handel bez nich wydaje się już niemożliwy. Czytaj więcej »

  • Co z tą półką?

    Czwartek, 17 maja 2012

    We współczesnym handlu mamy do czynienia z najróżniejszymi typami punktów sprzedaży – od niewielkich, niezależnych sklepów, po wielkopowierzchniowe hipermarkety, od eleganckich salonów w galeriach handlowych po osiedlowe sklepiki. We wszystkich spotykają się interesy kupców oraz producentów, a centralnym miejscem styku jest półka – to od jej przygotowania zależy czy stojące... Czytaj więcej »

  • Praktyczne porady o przechowywaniu serów Czytaj więcej »

  • Wszystko o ryżu

    Środa, 01 czerwca 2011

    Mimo powszechnego umiłowania Polaka do ziemniaka, coraz częściej na talerzu - obiadowym i nie tylko - znajdujemy ryż. Jest to produkt lekkostrawny, zawiera witaminy z grupy B, sole mineralne oraz skrobię. Jakie mamy rodzaje ryżu i które warto mieć na sklepowej półce? Drogi Detalisto, zapraszamy do świata ryżu – dowiesz się więcej i z naszą pomocą wykorzystasz tę wiedzę w... Czytaj więcej »

  • Ustawienie produktów impulsowych

    Środa, 01 czerwca 2011

    Jak prawidłowo je ustawić...? Czytaj więcej »

  • Czy każde naśladownictwo opakowania towaru jest zakazane? Czytaj więcej »

  • Jak zwiększyć sprzedaż?

    Niedziela, 01 maja 2011

    Kiedyś drażniły i przeszkadzały. Dzisiaj detaliści nie wyobrażają sobie, aby placówka mogła bez nich przynosić dobre dochody. Mowa o materiałach POS. Czytaj więcej »

  • W państwach UE średnio prawie jedna trzecia transakcji realizowana jest za pomocą kart płatniczych. Dla detalistów wynika z tego jeden wniosek: wprowadzenie możliwości płacenia kartą będzie konieczne. Prędzej czy później zrobi to nasza konkurencja i klienci będą oczekiwali możliwości płatności bezgotówkowych także od nas. Jednak nie ma powodów do obaw – posiadanie... Czytaj więcej »

  • Półka z napojami

    Piątek, 01 kwietnia 2011

    Ekspozycja półek z napojami Czytaj więcej »

  • Sprzedawaj więcej sera

    Piątek, 01 kwietnia 2011

    W wielu czasopismach możemy przeczytać, że Polacy kupują coraz więcej serów. Jak sprawić, aby było to widoczne także w naszym sklepie? Na początek trzeba przeczytać poniższy tekst, zastanowić się, co wymaga u nas poprawy i przystąpić do wprowadzenia zmian.15 praktycznych porad dzięki którym uda się sprzedać jeszcze więcej sera. Czytaj więcej »

  • Wielkanocna ekspozycja

    Wtorek, 01 marca 2011

    Jak prawidłowo przygotować ekspozycję Czytaj więcej »

  • Jak ułatwić pracę sprzedawcy?

    Sobota, 01 stycznia 2011

    Strefa kasy kojarzy nam się przede wszystkim z produktami impulsowymi, dzięki którym możemy liczyć na większy zysk. Ale jej serce stanowi zupełnie coś innego, co nie przynosi zysków i dodatkowo kosztuje. Bez czego żaden sklep nie byłby w stanie funkcjonować. Czytaj więcej »

  • Czy dostawca mrożonek, lodów, napojów, etc. może wymagać od dystrybutora, aby w udostępnionej przez dostawcę nieodpłatnie lodówce przechowywano wyłącznie produkty tego dostawcy? Wielu dostawcom wydaje się, że to jak najbardziej standardowe i dozwolone działanie. Jednak odpowiedź na to pytanie nie jest tak jednoznaczna. Czytaj więcej »

  • Wielkimi krokami zbliża się lato. Choć jest to piękna i bardzo oczekiwana pora roku, chociażby ze względu na okres urlopowy, właścicielom większych i mniejszych sklepów spożywczych dostarcza sporo problemów. Jest to czas, kiedy owady latające - muchy czy osy są najbardziej aktywne. Stają się one dokuczliwe nie tylko dla każdego z nas w gospodarstwach domowych, ale przede... Czytaj więcej »

  • W poniższym artykule przedstawimy ogólne zasady merchandisingu oraz przeanalizujemy je pod kątem realizowanych celów dla producentów i detalistów. Odpowiemy również na pytanie: „Co zrobić, żeby współpraca w zakresie merchandisingu pomiędzy producentami a detalistami była efektywna".  Poruszane tematy w artykule:... Czytaj więcej »

  • Małe i średnie przedsiębiorstwa, które zajmują się hurtową i detaliczną sprzedażą artykułów i chcą skutecznie konkurować na rynku, nieustannie powinny dbać o swój rozwój, a co za tym idzie - sprawnie realizować niezbędne inwestycje. Zwykle najważniejszym problemem w tym przypadku jest ich finansowanie. W takiej sytuacji proponujemy leasing. Czytaj więcej »

  • Leasing a kredyt

    Niedziela, 18 lutego 2007

    Cechą charakterystyczną leasingu, wyróżniającą tę formę finansowania inwestycji od innych dostępnych sposobów, jest udostępnienie środków trwałych bez konieczności ich zakupu.
    Rozpatrzmy dwa warianty finansowania tej samej inwestycji.
    Załóżmy, że przedsiębiorca zamierza nabyć samochód dostawczy, którego wartość wynosi 50... Czytaj więcej »

  • Dla kogo leasing?

    Niedziela, 18 lutego 2007

    Finansowanie działalności gospodarczej to problem, który spędza sen z powiek polskim przedsiębiorcom. Brak zdolności kredytowej w bolesny sposób ogranicza dostęp do “tradycyjnych” źródeł finansowania - kredytów bankowych. Brak podlegającej weryfikacji historii kredytowej, a co za tym idzie, również zdolności kredytowej - uniemożliwia... Czytaj więcej »

więcej artykułów