Marketing

  • Aż 80% Polaków w ciągu ostatniego roku wzięło udział w akcji promocyjnej. Co siódmy konsument w naszym kraju twierdzi, że udział w konkursie, loterii lub akcji wsparcia sprzedaży sprawia, że łatwiej zapamiętuje markę lub konkretny produkt związany z akcją. Z kolei aż 66% badanych przyznaje, że chętniej kupuje produkty, dzięki którym może wygrać nagrodę w konkursie,... Czytaj więcej »

  • W lutym wystartowała nowa platforma komunikacyjna marki Jacobs pod hasłem „Doceniaj to, co wspaniałe”. Nowemu pozycjonowaniu marki towarzyszy również zmiana identyfikacji wizualnej opakowań kaw – na początek mielonych i rozpuszczalnych. Media w kampanii zaplanowała i zakupiła agencja Havas Media. Czytaj więcej »

  • Kryteria cenowe nadal są ważne przy dokonywaniu zakupów, ale konsumenci wyżej stawiają zaufanie do marki i szeroką ofertę. Co prawda porównują ceny w internecie, ale wciąż chętnie kupują offline – wynika z badania EY Retail Performance Ranking 2023. Zrównoważony rozwój jest jednym z pięciu kluczowych czynników wyboru produktów, choć rodzimi klienci częściej aspirują do... Czytaj więcej »

  • W ciągu ostatnich dwóch dekad walka z paleniem papierosów okazała się mało efektywna, a liczba palaczy od lat zamiast spadać, stoi w miejscu. Przed listopadowym szczytem w Panamie Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) opublikowała propozycję zaostrzenia zapisów Ramowej konwencji o ograniczeniu użycia tytoniu. Nie ma w nich nic o walce z papierosami, są za to propozycje dotyczące... Czytaj więcej »

  • Stale rosnące koszty życia zmuszają nas do oszczędności. Aż 91% Polaków deklaruje, że ogranicza wydatki na żywność — wynika z badań BIG InfoMonitor. Co ciekawe, młode pokolenie, wychowane ze smartfonem w ręku, w poszukiwaniu promocji sięga po… drukowane gazetki, które wydawałoby się, że powinny odchodzić w zapomnienie... I tak jest w innych krajach, ale jeszcze nie w... Czytaj więcej »

  • Współczesne punkty sprzedaży muszą stawić czoła dynamicznie rosnącej konkurencji i coraz bardziej wymagającym klientom. W obliczu tych wyzwań, budowanie trwałego wizerunku marki oraz tworzenie pozytywnych doświadczeń zakupowych stało się kluczowym elementem osiągania sukcesu na rynku. Czytaj więcej »

  • Ponad 75% Polaków popiera jakąś formę zakazu korzystania z social mediów przez osoby niepełnoletnie bez zgody rodziców bądź opiekunów. Z kolei co dziesiąty ankietowany stwierdza, że nie powinno być w ogóle tego typu obostrzeń. Najwięcej zwolenników ma ograniczenie dla dzieci poniżej 13. roku życia, a nieznacznie mniej – dla osób poniżej 15. roku życia. Rozmowy na ten... Czytaj więcej »

  • Konsumenci chcą więcej i lepiej

    Wtorek, 28 marca 2023

    Ostatnie informacje GUS-u nt. sprzedaży detalicznej potwierdzają pogłębienie recesji konsumenckiej. Odnotowano kolejne spadki zarówno rok do roku (5%), jak i w stosunku do poprzedniego miesiąca (3,6%). Szczególnie więc teraz – gdy zmagamy się z rosnącym kosztem utrzymania biznesu i spadkiem popytu na niektóre towary i usługi – marki potrzebują przemyślanych rozwiązań, które... Czytaj więcej »

  • Soul & Mind przejmuje obsługę WSP Społem

    Poniedziałek, 27 marca 2023

    Z początkiem marca Soul & Mind rozpoczęło współpracę z Wytwórczą Spółdzielnią Prac „Społem”, dołączając do znanego wśród konsumentów #teamukieleckiego. Przez najbliższy rok agencja będzie odpowiadać za tworzenie i realizację działań o charakterze PR. Czytaj więcej »

  • Agencje mediowa Starcom, należąca do Publicis Groupe, wygrywa przetarg mediowy i tym samym przedłuża współpracę z FoodWell – marką korporacyjną, powstałą z połączenia spółek Bakalland i Purella Superfoods. Czytaj więcej »

  • Klienci wracają do przedcovidowych modeli zachowań, wzrasta rola nowych kanałów reklamowych, a wdrożenie unijnych dyrektyw (towarowej, cyfrowej i Omnibus) zmieniły nieco reguły w handlu. Sytuację komentują eksperci z branży e-commerce. Czytaj więcej »

  • Polskie Stowarzyszenie Najemców Powierzchni Handlowych (PSNPH) wskazuje, że przed Świętami Bożego Narodzenia zarządcy galerii handlowych nie ograniczyli wydatków marketingowych – które są elementem kosztów wspólnych i najczęściej nie są w żaden sposób rozliczane ani dokumentowane. Nie było też widać oszczędności na energii – centra handlowe inwestowały pieniądze... Czytaj więcej »

  • Grupa Chorten podpisała umowę o współpracy ze spółką MSL Consulting, której jednym z udziałowców jest Michał Sadecki, współzałożyciel i wieloletni prezes Polskiej Grupy Supermarketów Top Market. Będzie on doradcą zarządu spółki Chorten Mazowsze, z którą działa obecnie blisko 300 sklepów. Czytaj więcej »

  • Z punktu widzenia detalisty rynek wciąż jest jeszcze żywotny. Klienci przychodzą i zapełniają koszyki. Zmienia się trochę ich lista zakupowa, ale ciężko mówić, że „przestali kupować”. Spójrzmy jednak na sytuację z perspektywy producenta. No i pomyślmy o... marcu 2023 r. Czytaj więcej »

  • Herbapol-Lublin S.A. uruchamia profil na Tik Toku

    Poniedziałek, 17 października 2022

    Działając w zgodzie z najnowszymi trendami, Herbapol-Lublin S.A. rozpoczyna komunikację na Tik Toku. Marka uruchomiła tam swój profil @herbapol_masztownaturze, na którym regularnie pojawiać się będą angażujące i przygotowane w lekkiej formie filmiki. Herbapol zapowiada systematyczny rozwój tego kanału komunikacji. Czytaj więcej »

  • Na polskim rynku alkoholi od kilku lat zmieniają się trendy. W sprzedaży wciąż króluje piwo, rośnie zwłaszcza popularność segmentu bezalkoholowego, a z drugiej strony – także mocniejszych trunków, takich jak whisky. Niezależnie od kategorii zmiany obejmują też komunikację marek – ze stricte produktowej zmierza w kierunku lifestyle’owych kampanii, skoncentrowanych na... Czytaj więcej »

  • Kompania Piwowarska przedłuża współpracę z Zenith

    Poniedziałek, 10 października 2022

    Kompania Piwowarska kontynuuje współpracę z domem mediowym Zenith, należącym do Publicis Groupe. Kolejny raz, decyzja została podjęta bez przetargu, na bazie przedstawionej oferty i oceny dotychczasowej wpółpracy. Czytaj więcej »

  • Janusz Palikot, twórca największych marek na polskim rynku alkoholowym, w tym marki BUH, wycenianej na 34,2 mln zł, zamierza tworzyć kolejne, tym razem na masową skalę. W swoim projekcie “Janusz Marketingu” zaprasza do współpracy przedsiębiorców i managerów, zamierza podzielić się z nimi biznesowym know-how. Czytaj więcej »

  • Do grona klientów agencji dołączyły Lody OH! od Wedla. Agencja przygotowała strategię i koncepcję kampanii. Przestrzeń wybrana została na drodze przetargu. Czytaj więcej »

  • Pracę nad nową platformą i komunikacją ATL Przestrzeń rozpoczęła po wygranym przetargu jeszcze jesienią zeszłego roku. W jej ramach stworzyła nową brand ideę oraz spot TV na polski rynek oraz kilka rynków europejskich. Czytaj więcej »

  • Niepewność związana z COVID-19 nie zachwiała rozwojem branży spożywczej w Polsce. Prognozy są optymistyczne – oczekiwania względem sprzedaży detalicznej mówią o wzroście 2,5 procent rok do roku*. Zdecydowaną przewagą cieszą się sklepy stacjonarne względem tych internetowych. Ogromna różnorodność produktów spożywczych to wyzwanie dla firm. Jak skutecznie wdrożyć... Czytaj więcej »

  • Lidl Polska od początku aktywnie wspiera obywateli Ukrainy, przekazując produkty oraz środki finansowe organizacjom takim jak Caritas Polska, Caritas Ukraina oraz Polska Akcja Humanitarna. Sieć nieustannie prowadzi zbiórki żywności oraz artykułów higienicznych w swoich sklepach, a także stwarza możliwości zatrudnienia osobom z Ukrainy w kryzysie uchodźczym. Jako firma... Czytaj więcej »

  • Odpowiednio budowana marka osobista pomaga uzyskać przewagę konkurencyjną, przyciągnąć kontrahentów i utrzymywać dobre relacje z partnerami. Wpływa też na wizerunek firmy jako pracodawcy. Coraz więcej prezesów firm, w tym największych na rynku, prowadzi profile w mediach społecznościowych. Wielu z nich korzysta przy tym z rad specjalistów, bo social media mogą się okazać... Czytaj więcej »

  • Do 2030 roku nawet 66 proc. wszystkich miejsc pracy będą stanowić zawody wymagające umiejętności miękkich – wskazuje Deloitte Acces Economics. Wśród najbardziej pożądanych kompetencji eksperci Światowego Forum Ekonomicznego wymieniają m.in. inteligencję emocjonalną, krytyczne myślenie, rozwiązywanie problemów czy zdolność uczenia siebie i innych. Wraz z postępującą... Czytaj więcej »

  • Tiger wchodzi w świat NFT

    Wtorek, 15 lutego 2022

    TIGER Enegry Drink jako pierwsza marka w Polsce zmieniła awatar w mediach społecznościowych na wizerunek łączący tygrysa z… misiem. Dlaczego? Właśnie w ten sposób Tiger zakomunikował swoje wejście w świat NFT. Czytaj więcej »

  • Czas pandemii okazał się trudną próbą dla całej branży handlu detalicznego. Jednocześnie wykreował nowe trendy i nawyki zakupowe, które wpływają na funkcjonowanie sprzedawców. Dominującym trendem jest obecnie gwałtowny zwrot w stronę handlu elektronicznego, który jednak nie zagrozi roli sklepów stacjonarnych. Potwierdzają to wyniki sprzedażowe – przedsiębiorcy obecni w... Czytaj więcej »

  • Badania pokazują, że influencerzy mają pozytywny wpływ na nastrój swoich fanów, skłaniają do zmiany przyzwyczajeń, odwiedzania polecanych miejsc lub zakupu określonych produktów. 21 mln Polaków śledzi co najmniej jednego influencera, a trzech na czterech ulega jego wpływom. – Influencer marketing jest najszybciej rosnącym obszarem marketingu ze względu na swoją skuteczność... Czytaj więcej »

  • W ciągu ostatnich dwóch lat zaszło wiele zmian, które wpłynęły na sektor handlowy. Zakłócenia w dostawach, przestoje w fabrykach, problemy z dostępnością towarów, ograniczenia w sprzedaży spowodowane obostrzeniami związanymi z pandemią… Tyle się wydarzyło, a producenci i handlowcy muszą się w tej nowej, dynamicznej sytuacji odnaleźć. Nieocenione wsparcie znajdują w... Czytaj więcej »

  • Z początkiem lutego 2022 r. Netto rozpoczyna współpracę z agencją VMLY&R w zakresie obsługi digital. Agencja, która pracowała do tej pory dla sieci retail takich jak m.in. Lidl, została wyłoniona w ramach przetargu ogłoszonego przez Netto w listopadzie 2021. Czytaj więcej »

  • Animex Foods wybrał agencję mediową Zenith

    Poniedziałek, 17 stycznia 2022

    Zenith, agencja mediowa należąca do Publicis Groupe, rozpoczęła współpracę z Animex Foods i odpowiada od początku roku 2022 za strategię komunikacji mediowej, planowanie oraz zakup mediów dla marek: Krakus, Berlinki i Morliny. Czytaj więcej »

więcej artykułów