Handel

  • Prawie połowa klientów jest niezadowolona, jeśli nie otrzymuje spersonalizowanej oferty, a niemal wszyscy oczekują, że sprzedawca będzie pamiętał ich preferencje zakupowe – wynika z badań przeprowadzonych przez Adobe. Wysoki poziom pozytywnego doświadczenia klienta będzie w najbliższych latach głównym celem marketerów. Ma on być budowany poprzez automatyzację obsługi i... Czytaj więcej »

  • Po oddaniu ponad 319 tys. mkw. GLA powierzchni, całkowita podaż w sektorze centrów handlowych na koniec 2022 roku wyniosła ponad 12,7 mln mkw. GLA, a nasycenie powierzchnią osiągnęło 327 mkw. na 1 000 mieszkańców. Rok 2022 zapamiętany zostanie jako rok licznych wyzwań dla branży handlowej. Wojna w Ukrainie, wzrost cen surowców oraz wysoka inflacja miały znaczący wpływ na... Czytaj więcej »

  • Od 1 stycznia 2024 roku wejdzie w życie obowiązek wystawiania faktur poprzez repozytorium Krajowej Administracji Skarbowej, czyli Krajowy System e-Faktur (KSeF). Konsekwencją jego wprowadzenia będzie ściślejsza kontrola państwa nad ściągalnością podatków, ale też cyfryzacja firm, szybsze zwroty VAT-u i jednolity format faktur, co ułatwi ich zagregowanie i analizę w systemie. Na... Czytaj więcej »

  • Co piąty Polak dba o środowisko i myśli o ekologii – wynika z badania Open Research, które pokazuje też, że społeczna świadomość związana z ekologią rośnie. Także podczas zakupów – według danych podawanych przez DS Smith, ponad 46 proc. Polaków zastanawia się, co zrobi z opakowaniem po zakupionym produkcie, a 50 proc. z nich wybiera wyłącznie opakowania, które można... Czytaj więcej »

  • Importerzy, przygotowując się do organizacji dostaw wina i innych napojów z różnych miejsc na świecie, stają przed wyborem odpowiedniej metody ich wysyłki. Kiedy ładunek nie wystarczy do wypełnienia całego kontenera, najlepszym rozwiązaniem w transporcie morskim jest LCL. Hillebrand Gori, specjalizujący się w organizacji globalnych łańcuchów dostaw dla beverage, przygotował... Czytaj więcej »

  • Panattoni, lider rynku powierzchni przemysłowych w Europie, zakupił blisko 35 hektarów gruntu i już w lutym br. rozpocznie budowę Panattoni Park Poznań A2 o docelowej powierzchni niemal 150 000 m kw. Czytaj więcej »

  • Prawie 11 mld dolarów na startupy rolnicze

    Czwartek, 26 stycznia 2023

    Z roku na rok rośnie skala i znaczenie inwestycji w startupy, które stawiają na zrównoważony rozwój oraz bezpieczeństwo żywnościowe. Czytaj więcej »

  • Panattoni zakupił ponad 4 ha gruntu i wkrótce rozpocznie budowę Panattoni Park Warsaw South III Piaseczno, realizując od razu całą powierzchnię – ok. 20 000 m kw. Inwestycja powstanie w pobliżu drogi ekspresowej S7 oraz węzła Janki - łączącego Drogę Krajową nr 7 i trasę ekspresową S8. Czytaj więcej »

  • Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług (ZPPHiU) apeluje do Polskiej Rady Centrów Handlowych (PRCH) o rozpoczęcie dialogu na temat Kodeksu Dobrych Praktyk w relacjach między centrami handlowymi a najemcami. Przygotowana przez Polskie Stowarzyszenie Najemców Powierzchni Handlowych (PSNPH) w 2022 roku aktualizacja Kodeksu Najlepszych Praktyk wg Najemców, który powstał w 2011 roku,... Czytaj więcej »

  • Ponad połowa z nas uważa, że najbardziej przydatnym ułatwieniem na zakupach w internecie jest darmowa dostawa niezależnie od jej sposobu – wynika z badania Santander Consumer Banku „Polaków Portfel Własny: Polacy na e-zakupach 2022”. Ankietowani często wskazywali również m.in. możliwość zwrotu produktów bez ponoszenia kosztów przesyłki (51 proc.). Czytaj więcej »

  • Franczyza to dla detalistów wsparcie w coraz szerszym zakresie. Dla wielu sklepów może stać się też ratunkiem w trudnych czasach. Czy warto rozważyć przystąpienie do sieci franczyzowej? Czytaj więcej »

  • Rewolucja w handlu z AI

    Piątek, 13 stycznia 2023

    Innowacyjne narzędzia wspierające biznes to nie tylko pomoc w prowadzeniu przedsiębiorstwa, ale przede wszystkim obraz tego, jak zmienia się rynek. O rozwiązaniach przyszłości opowiada Piotr Łapiński, Image Recognition Product Manager w Asseco Business Solutions. Czytaj więcej »

  • Pani Agnieszka Maliszewska – Dyrektor Biura PIM spotkała się online z przedstawicielami PAIH z regionu Azja i Pacyfik. W spotkaniu uczestniczyli m.in. przedstawiciele z Wietnamu, Indonezji, Tajlandii, Bangkoku, Korei Południowej, Filipin oraz Singapuru. Czytaj więcej »

  • E-konsumenci mają coraz wyższe wymagania

    Poniedziałek, 09 stycznia 2023

    Niższa cena jest dla e-konsumentów najważniejszym czynnikiem decydującym o zakupach w internecie. Sukcesywnie rośnie jednak rola tzw. customer experience, czyli ogólnych doświadczeń zakupowych, na które składają się wygoda, szybkość i opcje płatności, dostawy oraz zwrotu produktu. – W ostatnich latach, zwłaszcza w trakcie pandemii COVID-19, obserwowaliśmy, że... Czytaj więcej »

  • KOKU Sushi podsumowuje 2022 rok

    Środa, 04 stycznia 2023

    10 nowych restauracji – z takim wynikiem największa sieć sushi barów w Polsce zakończyła niełatwy dla branży 2022 rok. Franczyza zanotowała też 12% wzrost obrotów. “Wypracowaliśmy szereg rozwiązań, dzięki którym pomimo kryzysu, właściciele lokali generują zadowalające zyski, a goście nie muszą mierzyć się z radykalnymi podwyżkami cen ulubionych dań. Ciągle też... Czytaj więcej »

  • Okres wyprzedażowo-zakupowy wciąż trwa, jednak konsumenci równie mocno, jak w przypadku Black Friday i Cyber Monday nastawiają się na noworoczne obniżki cen. Według najnowszych danych, pochodzących z badania Channel Factory Festive Season 2022 – 54 proc. konsumentów zamierza skorzystać z poświątecznych ofert promocyjnych online, a 41 proc. stacjonarnie. Czytaj więcej »

  • Co zrobić z nietrafionymi prezentami?

    Czwartek, 29 grudnia 2022

    Czy można zwrócić nietrafiony prezent? Co robić, jeśli zamówiony produkt nie dotarł na czas? Przeczytaj porady UOKiK i dowiedz się, z jakich praw możesz skorzystać. Czytaj więcej »

  • Globalna pandemia wpłynęła na zmniejszenie dostępnej przestrzeni magazynowej, a skutki tego odczuwane są do dziś. W wielu miejscach na świecie wciąż może dochodzić do przerwania ciągłości łańcucha dostaw. Importerzy muszą więc znaleźć sposób nie tylko na to jak dystrybuować wina, ale też jak zarządzać zapasami. Co zrobić, aby magazynowanie stało się „sekretną... Czytaj więcej »

  • Zaczyna się kolejny sezon wyprzedaży

    Wtorek, 27 grudnia 2022

    Poświąteczne wyprzedaże ponownie przyciągną klientów do sklepów. Polowanie na promocje sprawia, że często konsumenci wyłączają racjonalne myślenie i dają się złapać na pozorne obniżki lub kupują rzeczy im niepotrzebne. Tym bardziej że sprzedawcy i firmy stosują cały szereg zabiegów, które mają zaburzyć percepcję klientów i nakłonić ich do zakupów. – Kupujemy,... Czytaj więcej »

  • Okres przedświąteczny to bardzo wymagający czas zarówno dla branży retail, jak i kupujących. Wyścig na najlepsze oferty prezentowe zaczyna się już w listopadzie i trwa aż do Świąt Bożego Narodzenia. Nie zawsze jednak prezenty kupujemy z odpowiednim wyprzedzeniem. Nawet co czwarty z nas najlepszych ofert prezentowych szuka tuż przed świętami[1], a bywa, że nawet w Wigilię. W... Czytaj więcej »

  • Świąteczne zakupy w centrach convenience i parkach handlowych są coraz częstszą alternatywą, na jaką decydują się szukający oszczędności Polacy. Widać to zwłaszcza w ostatnim tygodniu przygotowań. Czytaj więcej »

  • Przedświąteczny szczyt zakupowy dla firm logistycznych oznacza nawet dwa razy większy ruch niż w pozostałych okresach roku. W całym IV kwartale wolumen paczek rośnie o 40–60 proc. Aby to sprawnie obsłużyć, konieczne są inwestycje w infrastrukturę – magazyny, sortownie czy centra logistyczne, które będą się elastycznie dostosowywać do zmieniających się wolumenów.... Czytaj więcej »

  • Bezpieczne zakupy przed Świętami

    Piątek, 16 grudnia 2022

    Świąteczny szczyt zakupowy zbliża się wielkimi krokami. Jak kupować bezpiecznie i zachować czujność podczas przedświątecznego pośpiechu? Czytaj więcej »

  • Firma doradcza JLL przeanalizowała sytuację na rynku powierzchni magazynowo-przemysłowych w okresie obejmującym I-III kwartał 2022 roku. Czytaj więcej »

  • Ekspansją zagraniczną interesują się już nie tylko największe firmy, lecz również sektor MŚP. Duża w tym zasługa instrumentów wsparcia, z których mogą skorzystać. Jednym z nich w ostatniej unijnej siedmiolatce był program Go to Brand, w ramach którego wsparcie na łączną kwotę 834 mln zł otrzymało ponad 2,5 tys. projektów. PARP, która realizowała ten program,... Czytaj więcej »

  • Funkcjonowanie tradycyjnych placówek handlowych staje się coraz trudniejsze. Ratunkiem mogą być sieci franczyzowe, które prężnie rozwijają się na polskim rynku. Czytaj więcej »

  • Byle do wiosny

    Wtorek, 13 grudnia 2022

    Handel produktami spożywczymi w Polsce wchodzi w jeden z najtrudniejszych okresów w historii ostatnich trzydziestu kilku lat. Jego przyszłość zależy także od tego, w jaki sposób przetrwa rozpoczynającą się zimę. Czytaj więcej »

  • Nowe badania przeprowadzone przez Sony Professional Displays & Solutions wskazują, że brytyjscy i niemieccy detaliści aktywnie przygotowują się do kluczowego okresu handlowego, podczas gdy Francuzi przyjmują bardziej swobodne podejście. Czytaj więcej »

  • Zbliżające się święta to nie tylko radość i okazja do rodzinnych spotkań, ale również spore wydatki. 39% Polaków ma nadzieję, że w tym roku uda się sfinansować świąteczny budżet z bieżących dochodów. Co piąty liczy, że zrobi to z oszczędności. Niestety 40% deklaruje, że będzie musiało się zapożyczyć w grudniu w różnej formie. Największym obciążeniem w... Czytaj więcej »

  • Warszawa II to kompleks budynków, które Spółka pozyskuje w ramach realizacji projektu strategicznego Architektura Sieci Logistycznej. Celem inwestycji jest optymalizacja procesów logistycznych, co przełoży się na wzrost terminowości, przepustowości i jakości świadczonych usług. Hale będą gotowe pod koniec 2023 roku. Obiekt zostanie zrealizowany przez Panattoni, lidera... Czytaj więcej »

więcej artykułów