Handel

Alimentaria & Hostelco dynamizuje sektor dzięki ponad 350 działaniom i doświadczeniom

Wtorek, 20 lutego 2024
Kolejna edycja Alimentaria & Hostelco, która odbędzie się w dniach od 18 do 21 marca w Fira de Barcelona's Gran Via, będzie zawierała program działań, który zajmie się głównymi wyzwaniami stojącymi przed przemysłem spożywczym i napojów w zakresie innowacji, cyfryzacji i internacjonalizacji rynków. Ponad 350 sesji, w tym prezentacje, okrągłe stoły, kongresy i pokazy - ze szczególnym uwzględnieniem kanału Horeca i jego znaczenia społeczno-gospodarczego - w których weźmie udział około 700 ekspertów najwyższego szczebla.
Klasyczne już centrum innowacji i biznesu, The Alimentaria Hub, zgromadzi ponad 200 ekspertów w dziedzinie zarządzania, przedsiębiorczości i marketingu. Jego debaty i prezentacje skupią się na nowych trendach rynkowych, z naciskiem na zrównoważony rozwój, zdrowie i dobre samopoczucie oraz internacjonalizację. Wśród najważniejszych wydarzeń znajdą się sesje z udziałem szefa kuchni Ferrana Adrià oraz dietetyka i influencera Carlosa Ríosa, wystawa 300 najbardziej innowacyjnych produktów (Innoval), rozwiązania zaproponowane przez 14 start-upów, które mają zrewolucjonizować sektor gastronomiczny i hotelarski, a także 14. Międzynarodowy Kongres Diety Śródziemnomorskiej.

Ponadto w The Alimentaria Hub Hiszpańska Federacja Przemysłu Żywności i Napojów (FIAB) zorganizuje konferencję poświęconą innowacjom, która obejmie takie tematy, jak zastosowanie sztucznej inteligencji w opracowywaniu nowych produktów. Firma doradcza Lantern przedstawi prezentację na temat dziesięciu kluczy do udanej innowacji w złożonym środowisku, a Innova zaprezentuje 10 najważniejszych trendów rynkowych i konsumenckich na 2024 rok. Eatable Adventures, jeden z wiodących akceleratorów startupów w sektorze, przeanalizuje rosnące inwestycje w FoodTech w Hiszpanii i Europie.

Według J. Antonio Vallsa, dyrektora zarządzającego Alimentaria Exhibitions, "w tej edycji Alimentaria&Hostelco skupiła się na programowaniu treści maksymalnie interesujących dla profesjonalistów z kanału Horeca, produkcji, dystrybucji i handlu detalicznego, z ostatecznym celem dodania wartości do ich działalności. Chcemy, aby to wydarzenie było okazją do nauki, dzielenia się, doświadczania i odkrywania wielkich wyzwań i przyszłych trendów w sektorze".

Zaangażowanie w kanał Horeca

Alimentaria&Hostelco 2024 nada szczególne znaczenie kanałowi Horeca, napędzanemu przez wspólne obchody obu wydarzeń. Zadebiutują Horeca Hub, Coffee, Bakery & Pastry Taste&Talks i Catering in Collectivities Meeting Point, trzy obszary rozpowszechniania treści skierowanych specjalnie do sektora gastronomii, usług gastronomicznych i hotelarstwa, a także trzy inne skierowane do reszty branży spożywczej i napojów.

Horeca Hub zagłębi się w kluczowe treści dla przyszłości tej branży, takie jak cyfryzacja, przyciąganie i zatrzymywanie talentów oraz dostawy, a także zaprezentuje najnowsze trendy w gastronomii, usługach gastronomicznych i sprzęcie hotelarskim, z udziałem znanych szefów kuchni i ekspertów.

Ta nowa przestrzeń będzie gospodarzem ponad 150 inicjatyw, w tym pokazów gotowania, rozmów i konkursów. Wśród nich znajdą się pokazy prowadzone przez gwiazdorskich szefów kuchni, takich jak Joan Roca, Quique Dacosta, Oriol Castro, Eduard Xatruch, Elena Arzak, Diego Schattenhoffer, Ramon Freixa, Álvaro Salazar, Xavier Pellicer i Rafa Zafra, którzy skupią się na "Smaku Morza Śródziemnego", opartym na tradycji gastronomicznej regionu. Będzie to również miejsce ceremonii wręczenia nagród i konkursów, takich jak Szef Kuchni Roku, Kelner Roku i Najlepszy Tatar ze Steków.

Cyfryzacja i innowacje będą przenikać obszary przeznaczone do wystawiania robotów współpracujących; produkty i rozwiązania konkurujące o nagrody Hostelco Awards, a także prezentujące innowacyjne projekty, które są finalistami konkursu Food&Hospitality StartUps.

W przestrzeni kongresowej Horeca Talks odbędzie się seria konferencji i okrągłych stołów prezentujących wyzwania stojące przed branżą hotelarską, a także warsztaty organizowane przez wiodące stowarzyszenia branżowe, takie jak Marcas de Restauración; Foodservice Consultants Society International (FCSI); oraz AECOC, Hiszpańskie Stowarzyszenie Producentów i Dystrybutorów.

Sesje te będą również prowadzone we współpracy między innymi z European Foodservice Summit (EFSS), European Foodservice Summit; Hiszpańską Konfederacją Hoteli i Zakwaterowania Turystycznego (CEHAT); Instytutem Technologii Hotelarskiej (ITH) oraz Hiszpańską Konfederacją Przedsiębiorstw Hotelarskich i Gastronomicznych.

Mistrzowie kawy, piekarnictwa i cukiernictwa

Wydarzenie będzie miało nowy sektor poświęcony kawie, piekarnictwu i cukiernictwu, z licznymi degustacjami, pokazami i prezentacjami najlepszych cukierników, piekarzy i barmanów, takich jak Oriol Balaguer, Daniel Jordà i Enric Badia, a także mistrzowie świata latte art Carmen Clemente i Manuela Fensore. Odbędzie się również krajowy finał Mistrzostw Świata Pizzy Neapolitańskiej.

Targi będą również gospodarzem ekskluzywnego obszaru związanego z cateringiem społecznym i zbiorowym z obszarem działań skierowanych do profesjonalistów z tego segmentu branży, gdzie odbędzie się VI Kongres Cateringu Zbiorowego.

Najlepsze oliwy z oliwek i produkty organiczne

Olive Oil Bar, wyselekcjonowana przestrzeń do samodzielnych degustacji około stu hiszpańskich oliw z oliwek z pierwszego tłoczenia (EVOO), po raz kolejny będzie jednym z najbardziej popularnych i atrakcyjnych obszarów Alimentaria&Hostelco. W tym roku będzie sponsorowany przez #alimentosdeespaña - który zaprezentuje najlepsze oliwy z oliwek z pierwszego tłoczenia z kampanii 2023/24 nagrodzonej przez Ministerstwo Rolnictwa, Rybołówstwa i Żywności - oraz CaixaBank.

Tymczasem w obszarze Organic Market & Trends, przy wsparciu FIAB, odbędzie się około dwudziestu działań sektorowych i prezentacji handlowych skoncentrowanych na potencjale ekologicznie produkowanej żywności.

Alimentaria & Hostelco, sukces związku zawodowego

W targach Alimentaria & Hostelco, organizowanych przez Alimentaria Exhibitions, spółkę należącą do Fira de Barcelona, weźmie udział około 3200 wystawców, którzy zajmą 100 000 m2 netto i siedem pawilonów, czyli praktycznie całą powierzchnię Gran Vía w Fira de Barcelona. Oczekuje się również, że powita ponad 100 000 profesjonalnych odwiedzających, potwierdzając swoją pozycję lidera jako głównej platformy dla biznesu, internacjonalizacji i nawiązywania kontaktów.



Źródło: Alimentaria
Fot: mat. prasowe




tagi: Alimentaria & Hostelco , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,