Technologia

  • Firma Brother rozbudowuje swoją ofertę o drukarki etykiet z serii TJ, które są dedykowane przemysłowi. Te wytrzymałe i wydajne urządzenia pozwalają na wydruk ponad tysiąca etykiet dziennie. Drukarki z serii TJ gwarantują również wysoką prędkość druku oraz umożliwiają produkcję trwałych oznaczeń na taśmach termotransferowych. Czytaj więcej »

  • W tym sezonie VARTA zaprasza do wspólnego kibicowania i przeżywania sportowych emocji w domowym zaciszu. Wspieranie sportu jest szczególnie ważne dla grupy, która od lat angażuje się w pomoc lokalnym inicjatywom sportowym, będąc także sponsorem jednego z najlepszych zespołów na świecie. Udział w nowej promocji konsumenckiej umożliwi klientom dostęp do najpopularniejszej... Czytaj więcej »

  • Pod koniec 2019 roku 40 krajów miało już rozwiązania do przetwarzania płatności w czasie rzeczywistym, a kilka kolejnych ogłosiło swoje plany uruchomienia takiej usługi przed 2023 rokiem. Pandemia koronawirusa przyspieszyła te działania. W 2020 roku przetworzono ponad 70,3 mld transakcji płatności w czasie rzeczywistym, co oznacza wzrost o 41 proc. względem 2019 roku – wynika z... Czytaj więcej »

  • Komisja Nadzoru Finansowego jednogłośnie stwierdziła, że nie ma przeciwwskazań, aby Bank Pekao S.A. nabył mniejszościowy pakiet akcji Krajowego Integratora Płatności S.A., operatora płatności Tpay.com. Ostatniego dnia marca 2021 r. spółki sfinalizowały transakcję. Formalnie rozpoczęło się strategiczne i historyczne partnerstwo na rynku e-commerce. Czytaj więcej »

  • Rośnie zapotrzebowanie konsumentów na inne niż plastik materiały do produkcji przedmiotów, takich jak jednorazowe plastikowe kubeczki czy talerzyki. Funkcjonalność odgrywa tutaj kluczową rolę, ponieważ oczekuje się, że materiały, takie jak np. papier, będą zachowywały się w użytkowaniu tak samo, jak te stosowane dotychczas. Odpowiedź na te oczekiwania przynosi technologia... Czytaj więcej »

  • Signify (Euronext: LIGHT), światowy lider branży oświetleniowej, po raz pierwszy w Polsce zastosował oprawy Philips UV-C do dezynfekcji powietrza w sklepach spożywczych sieci Powszechnej Spółdzielni Spożywców „Społem”. Od teraz pracownicy sklepów w Ozorkowie (woj. łódzkie) mogą się czuć bezpieczniej podczas wykonywania swoich codziennych obowiązków, a klienci mają lepszy... Czytaj więcej »

  • kolorowa drukarka A4 C650 firmy OKI Europe otrzymała nagrodę Editor's Choice magazynu Print IT Reseller. C650 firmy OKI to najmniejsza na świecie wysokowydajna kolorowa drukarka A4, która została doceniona za zapewnianie wydajności, obsługi nośników i opłacalności wiodącego urządzenia dla grup roboczych w formacie super kompaktowej, a jednocześnie wytrzymałej drukarki biurkowej A4. Czytaj więcej »

  • Proces transformacji technologicznej i organizacyjnej przedsiębiorstw przebiega w Polsce na zbliżonym poziomie i w podobnym tempie co globalnie – wynika z raportu Deloitte’​a. Dla 70 proc. polskich firm pandemia była głównym motorem napędowym cyfrowych zmian, co wynika m.in. z konieczności przestawienia się na model pracy zdalnej. Jednak potrzeba dokonania transformacji cyfrowej... Czytaj więcej »

  • Mniejsze koszty zatrudnienia to kluczowy argument, który skłania polskie firmy do korzystania z usług wolnych strzelców. Współpraca z freelancerami to także sposób na uzupełnienie zespołu o osoby posiadające kompetencje, których brakuje w firmie. – Dzięki pandemii koronawirusa firmy przekonały się, że konserwatywny model zatrudnienia oparty na pracy w biurze odszedł do... Czytaj więcej »

  • Grupa Maspex, podobnie jak w latach ubiegłych, po raz kolejny zaangażowała się w program Scale Up będący inkubatorem akceleracyjnym dla startupów, które otrzymują wsparcie od Fundacji Polska Przedsiębiorcza w postaci finansowania oraz doradztwa na wdrożenie innowacyjnych rozwiązań w dużych przedsiębiorstwach pełniących rolę Odbiorców Technologii. Czytaj więcej »

  • Okres pandemii i lockdownu pokazał, że firmy, które od lat stawiają na rozwój nowych kanałów sprzedaży i informatyzację, lepiej poradziły sobie w nowych okolicznościach z obsługą rosnącej sprzedaży e-commerce. Największe sieci handlowe w pewnym momencie funkcjonowania dodały do sprzedaży tradycyjnej zakupy poprzez sklep internetowy. Wraz ze wzrostem zainteresowania klientów... Czytaj więcej »

  • Choć do takich metropolii jak Singapur, Nowy Jork czy Londyn pod względem wprowadzanych innowacji sporo nam brakuje, Polska szybko nadrabia zaległości. Kraków inwestuje np. w rozwiązania dotyczące zrównoważonej mobilności czy te dotyczące gospodarki o obiegu zamkniętym. To także inwestycje w proekologiczne rozwiązania i wykorzystanie potencjału start-upów. Czytaj więcej »

  • Pandemia koronawirusa stworzyła podatny grunt do rozprzestrzeniania się fałszywych informacji, ale jednocześnie przybrała na sile medialna dyskusja o nich. Według danych Instytutu Monitorowania Mediów liczba publikacji w mediach na temat fake newsów w całym 2020 roku wzrosła aż o 177 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. – Szczyt liczby materiałów nawiązujących do tematu... Czytaj więcej »

  • Zużycie energii systematycznie rośnie. Choć na rynku pojawiają się innowacyjne rozwiązania, które pomagają zwiększyć efektywność energetyczną budynków, jak izolacja nowej generacji czy odblaskowe materiały dachowe, brakuje rozwiązań do monitorowania i zarządzania poborem energii. Ten problem chce rozwiązać polski start-up. Friendly Innovation, przy wykorzystaniu sieci 5G,... Czytaj więcej »

  • Kryzys klimatyczny i zrównoważony rozwój odgrywają coraz ważniejszą rolę w strategii dużych firm. Ze względu na skalę swojej działalności będą one mieć w nadchodzących latach decydującą rolę w przeciwdziałaniu zmianom klimatu i rozwiązywaniu związanych z tym globalnych problemów. – Te problemy, chociaż zajmują się nimi rządy i organizacje pozarządowe, nie zostaną... Czytaj więcej »

  • Ze względu na pandemię koronawirusa masowa migracja polskich przedsiębiorstw do chmury jest już nieunikniona. Firmy wciąż mają jednak obawy dotyczące tego procesu. Przykładowo 44 proc. z nich wymaga, aby ich centra danych podlegały unijnej legislacji. Odpowiedzią ma być GAIA-X, czyli koncepcja europejskiej infrastruktury chmurowej, w ramach której usługi będą świadczone przez... Czytaj więcej »

  • Unilever stworzył innowacyjne narzędzie do sortowania plastiku, oparte na sztucznej inteligencji (AI – artificial intelligence). W dwóch największych chińskich miastach zainstalowano maszyny do recyklingu, które automatycznie identyfikują i sortują plastikowe opakowania. Celem inicjatywy realizowanej w ramach programu Waste-Free World jest przyspieszenie powrotu tworzyw sztucznych do... Czytaj więcej »

  • Już wkrótce wszyscy klienci detaliczni Banku Pocztowego oraz dotychczasowi klienci EnveloBanku będą korzystać z nowej bankowości internetowej opartej o nowoczesne rozwiązania EnveloBanku. Bank Pocztowy udostępni „pod jednym dachem” szeroką ofertę i doświadczenia bezpiecznego, polskiego banku oraz dostęp do nowoczesnych cyfrowych rozwiązań w postaci bankowości internetowej... Czytaj więcej »

  • Podpis elektroniczny jest stosowany w Polsce od 20 lat, ale to w ostatnich miesiącach przeżywa prawdziwy boom. Szczególnie w czasie pandemii stał się rozwiązaniem, które ułatwia wdrożenie na szeroką skalę pracy zdalnej, ale też usprawnia załatwianie spraw urzędowych i bankowych bez wychodzenia z domu. Badania Kantara pokazują, że 28 proc. użytkowników bankowości internetowej... Czytaj więcej »

  • ID Logistics, wiodący dostawca usług logistycznych specjalizujący się w dedykowanej logistyce kontraktowej, wzmacnia ofertę usług o wartości dodanej. W centrum dystrybucji w Woli Bykowskiej operator wdrożył kolejne, nowe rozwiązanie – zarządzanie bezpiecznym stockiem w imieniu klienta, z wykorzystaniem jednego z najnowocześniejszych systemów do zarządzania zapasami magazynowymi. Czytaj więcej »

  • – Transformacja cyfrowa przemysłu to nasz as w rękawie, ponieważ Polska ma ogromny potencjał. Jeśli odważnie zagramy tą kartą, to nasza gospodarka szybko odrobi straty po pandemii koronawirusa i możemy też stać się liderem reindustrializacji w Europie – mówi Dawid Solak z Platformy Przemysłu Przyszłości. Jak wskazuje, pandemia COVID-19 okazała się katalizatorem, który... Czytaj więcej »

  • Jak wynika z przeprowadzonego przez EY Polska i Billennium badania „Jak w warunkach nowej rzeczywistości Polacy korzystają z kanałów cyfrowych”, cyfrowe metody komunikacji pozytywnie ocenia 80% Polaków, choć 75% uważa jednocześnie, że możliwość bezpośredniego kontaktu z przedstawicielem firmy, sklepu czy instytucji jest ważna. Czytaj więcej »

  • Firma Panasonic pomogła uczcić postępy w eksploracji przestrzeni kosmicznej przez ludzi, wykorzystując swoje projektory przy organizacji widowiskowego mapowania projekcyjnego, w ramach którego na fasadzie słynnego ratusza miejskiego (Stadshuset) w Sztokholmie wyświetlono dzieło „SPACE” autorstwa Andreasa Skärberga, wyprodukowane przez firmę PXLFLD. 16-minutowa animacja... Czytaj więcej »

  • E-commerce w Polsce rośnie w tempie dwucyfrowym – w 2020 r. kanał online osiągnął poziom 14% [1] udziału w wartości sprzedaży detalicznej w Polsce. Z najnowszych danych PwC wynika, że za 5 lat wartość brutto polskiego rynku handlu e-commerce wyniesie 162 mld zł. Oznacza to średnioroczny wzrost o 12% [2]. To świetna wiadomość dla wszystkich sklepów online i konsumentów... Czytaj więcej »

  • Pandemia COVID-19 napędziła rozwój e-commerce, lecz także wzrost konkurencji w tym kanale zakupowym. Wymagania klientów ciągle rosną i dotyczą już nie tylko niskich cen, ale również coraz wygodniejszych rozwiązań z zakresu dostawy, jakości obsługi czy metod płatności. Wdrożenie wygodnych, elektronicznych rozwiązań w tym zakresie jest warunkiem sukcesu zwłaszcza dla nowo... Czytaj więcej »

  • COVID-19 wymusił na firmach migrację do kanałów cyfrowych. Tego trendu nie da się już odwrócić, bo w trakcie pandemicznych miesięcy klienci przyzwyczaili się do załatwiania spraw czy kupowania towarów i usług przez internet. Firmy, które chcą utrzymać konkurencyjność w tym cyfrowym środowisku, muszą postawić mocny akcent na customer experience i budowanie pozytywnych... Czytaj więcej »

  • Około 600 mln zł bezpośredniej straty dla Skarbu Państwa, ponad 21 mld zł obniżenia PKB i 14 mld zł straty po stronie operatorów telekomunikacyjnych, która musiałaby zostać częściowo przeniesiona na klientów, a także prawdopodobne spory prawne i opóźnienia we wdrażaniu sieci 5G, które będą kosztować krajową gospodarkę kolejne miliardy – to potencjalne skutki... Czytaj więcej »

  • Pandemia COVID-19 sprawiła, że duża część wydatków zakupowych Polaków przeniosła się do sieci, ale z drugiej strony – zaostrzyła też konkurencję w e-commerce. W efekcie sprzedawcy muszą inwestować w nowe narzędzia i technologie pozwalające im lepiej docierać do klientów. Ci wręcz oczekują takich rozwiązań jak wideo produktowe czy wirtualne przymierzalnie. Jak wynika z... Czytaj więcej »

  • Pandemia COVID-19 sprawiła, że galerie handlowe, supermarkety czy zakłady produkcyjne muszą pracować w ścisłym reżimie sanitarnym i zachowywać rygorystyczne standardy higieny. Pociągnęło to za sobą duży wzrost zapotrzebowania na profesjonalne usługi sprzątania i dezynfekcji. W czasie recesji firmy przywiązują jednak coraz większą wagę do zwiększania wydajności, zatem... Czytaj więcej »

  • Rozwój technologii blockchain przyspiesza

    Poniedziałek, 08 lutego 2021

    Blockchain jest kojarzony głównie z kryptowalutami, znajduje jednak coraz więcej zastosowań, m.in. w finansach i bankowości. Do 2025 roku wartość rynku produktów i usług bazujących na tej technologii ma sięgnąć prawie 40 mld dol. W Polsce blockchain wchodzi właśnie w etap rozwoju i implementacji nowych rozwiązań. W połowie listopada 2020 roku KIR wraz z partnerami uruchomił... Czytaj więcej »

więcej artykułów