Technologia

  • PKN ORLEN rozwija swoją działalność w sektorze e-commerce poprzez usługę „ORLEN Paczka” i sieć automatów paczkowych. Uruchomiono już 200 takich automatów, ale do końca tego roku w całej Polsce ich liczba zwiększy się do 500. Operatorem usługi jest spółka Ruch, wchodząca w skład grupy kapitałowej PKN ORLEN. Czytaj więcej »

  • Jak czytamy w komunikacie KE, wraz z wnioskiem dotyczącym zmienionej dyrektywy w sprawie urządzeń radiowych nastąpi harmonizacja portu ładowania i technologii szybkiego ładowania: USB-C stanie się standardowym portem wszystkich smartfonów, tabletów, aparatów fotograficznych, słuchawek, przenośnych głośników i konsoli do gier wideo. Ponadto Komisja proponuje rozdzielenie... Czytaj więcej »

  • InPost – lider wśród platform dostaw dla e-commerce w Europie –wprowadził w Polsce usługę Same Day Delivery, czyli dostawę tego samego dnia. Przesyłki nadane w obrębie tego samego miasta, które trafią do centrum dystrybucji do godziny 16.00, zostaną dostarczone do Paczkomatów® InPost w dniu nadania. Nowa funkcjonalność jest dostępna dla wszystkich klientów InPost i to bez... Czytaj więcej »

  • Grow My Store oraz Nawigator Firm Lokalnych to dwa bezpłatne narzędzia, które pozwalają lepiej zrozumieć potrzeby klienta w sieci. Od 13 września 2021 dostępne są dla polskich przedsiębiorców. Czytaj więcej »

  • InPost – lider wśród platform dostaw dla e-commerce w Europie – uruchomił Paczkomat® nr 14.000 w liczących ponad 5 tysięcy mieszkańców Sejnach, w województwie podlaskim. Coraz więcej urządzeń InPostu znajduje się w mniejszych miastach i na wsi. Tym samym infrastruktura Paczkomatów® InPost jest największą i najlepiej dostępną siecią odbioru i nadawania przesyłek w Polsce. Czytaj więcej »

  • Sztuczna inteligencja wkracza w każdą część procesu rekrutacji, od pozyskiwania, przez wstępną selekcję i rozmowy kwalifikacyjne, po sprawdzanie referencji oraz ustalanie wynagrodzenia. Według raportu PwC już 58 proc. firm używa rozwiązań technologicznych w swoich procesach poszukiwania kandydatów. Ponad połowa rekruterów twierdzi, że najtrudniejszą częścią rekrutacji jest... Czytaj więcej »

  • Dlaczego prędkość w e-commerce jest tak ważna?

    Poniedziałek, 30 sierpnia 2021

    Rynek sklepów internetowych intensywnie się rozwija, konkurencja rośnie. Dlatego e-sprzedawcy muszą szczególnie dbać o potencjalnych klientów. Nic tak nie zniechęca, jak wolno ładująca się strona - e-sklep musi działać szybko. Czytaj więcej »

  • Rozwiązania Kärcher dla przemysłu

    Piątek, 27 sierpnia 2021

    Rozwiązania firmy Kärcher przeznaczone do przemysłu to technologia i maszyny przetestowane w najcięższych warunkach. Ich trwałość, prostota obsługi i serwisowania to lata doświadczeń. Powstałe w ten sposób technologie czyszczenia są indywidualnie dopasowywane do wysokich wymagań panujących w danym zakładzie przemysłowym. Wśród produktów, które znalazły bardzo pozytywny... Czytaj więcej »

  • Firma Dan Cake Polonia uruchomiła nowoczesne rozwiązanie technologiczne, służące do kompleksowej wymiany informacji handlowych - Progresywną Aplikację Webową. Czytaj więcej »

  • Powstaje pierwsza polska stacja 5G

    Czwartek, 19 sierpnia 2021

    Polski start-up buduje bazową sieć najnowszej generacji 5G. Efektem projektu Thorium Space ma być urządzenie nadawczo-odbiorcze dla sieci 5G pracujące kilka pasm wyżej niż dotąd wykorzystywane pasma. To pozwoli uzyskać przepustowość wielokrotnie wyższą niż obecnie. W unikatowym na światową skalę urządzeniu znajdą się aktywnie sterowane macierze antenowe, co pozwoli na... Czytaj więcej »

  • e-Commerce Polska awards to jeden z najważniejszych konkursów dla branży e-commerce. Laureatami Konkursu są największe i najbardziej innowacyjne brandy działające w Polsce. „Best adaptation to new digital reality” jest nową kategorią, stworzoną po raz pierwszy w tym roku. Zostaną w niej nagrodzone projekty, które pozytywnie wpływają na rozwój przedsiębiorstw, szczególnie w... Czytaj więcej »

  • Pandemia COVID-19 może być impulsem przyspieszającym robotyzację w polskich firmach. Barierą we wdrażaniu robotów na masową skalę wciąż pozostają jednak brak wiedzy, niska świadomość korzyści takich rozwiązań albo obawy przed wysokimi kosztami. – Można zacząć od wdrożenia jednego czy dwóch robotów, zamiast od razu otwierać bardzo duży projekt. Przy takim podejściu w... Czytaj więcej »

  • Zamiast zespołu ludzi wyposażonych w skanery i podnośniki inwentaryzację w magazynie może wykonywać rój dronów, który oblatuje pomieszczenia i robi zdjęcia towarów. Następnie system analizuje obraz i wyszukuje kody kreskowe. Autonomiczne statki powietrzne wykonują swoje zadania taniej, szybciej i dokładniej niż ludzie. Dodatkową korzyścią jest stworzenie tzw. ortofotomapy... Czytaj więcej »

  • Eksperci DS Smith twierdzą, że obostrzenia związane z pandemią COVID-19 spowodowały ewolucję zachowań konsumenckich. W efekcie doszło do narodzin nowego rodzaju konsumenta tzw. fusion shopper. Tego typu osoba dzieli swój czas na zakupy w sklepach stacjonarnych, internetowych i click&collect, stawiając detalistów przed ogromną presją nadążenia za nowymi nawykami zakupowymi. Czytaj więcej »

  • Hasła są główną przyczyną ponad 80 proc. naruszeń danych. Przeciętny użytkownik internetu ma ok. 90 kont online, a ponad połowa haseł jest wykorzystywana w więcej niż jednym. Przyszłością jest uwierzytelnianie nie za pomocą haseł, lecz biometrii – m.in. metodą rozpoznawania twarzy czy za pomocą czytnika linii papilarnych, identyfikacji głosu i skanera tęczówki. Wkrótce... Czytaj więcej »

  • Pandemia COVID-19 skłoniła wielu Polaków do zakupów online. Napędziła też oczekiwania klientów w tym kanale. – W tej chwili platformy internetowe koncentrują się już nie tylko na pozyskaniu nowych klientów, lecz także na tym, jak poprzez nowe strategie i działania mogą utrzymać już po zakończeniu pandemii swoich klientów – mówi Elżbieta Dziuba, ekspertka ds. cyfryzacji... Czytaj więcej »

  • Image Recognition może stanowić prawdziwą wartość dla sieci handlowych. Rozwiązanie pozwala na badanie półki szybciej, bardziej precyzyjnie i taniej. Umożliwia pozyskanie większej ilości dobrej jakości obiektywnych danych i przetworzenie ich na sugestie działań. Takich, których prawdopodobieństwo zakończenia się sukcesem jest największe. O najnowszych narzędziach... Czytaj więcej »

  • Mastercard zaprezentował wyniki nowego badania przeprowadzonego w krajach Europy Środkowo-Wschodniej, w tym w Polsce. Dotyczyło ono postaw i zachowań Pokolenia Z, najmłodszej grupy konsumentów, która kreuje przyszłe trendy rynkowe. W 11 krajach objętych badaniem osoby w wieku 18-24 lata stanowią 7,2% populacji (ok. 11,5 mln), a ich znaczenie dla gospodarki rośnie. Jak wynika z... Czytaj więcej »

  • Firma Jamar powstała w 1994 roku. Jest dynamicznie rozwijającą się spółką, której wyroby znane są w kraju i za granicą. Oferta przedsiębiorstwa obejmuje szeroki asortyment produktów spożywczych. Wśród najważniejszych można wyróżnić: warzywa konserwowe, koncentraty, octy, przyprawy, dodatki obiadowe, sosy, soki, syropy i przetwory owocowe. Czytaj więcej »

  • Na co należy ukierunkować firmy zarządzające obiektami i firmy sprzątające aby we właściwy sposób dbały o czystość? W pierwszej kolejności należy zadać sobie pytanie jakiego rodzaju i wielkości powierzchnie zazwyczaj wymagają czyszczenia i porządków. W sytuacji kiedy do wysprzątania są duże obiekty, ważne by porządki postępowały szybko i dokładnie oraz koszty... Czytaj więcej »

  • Na polskim rynku dostępna jest już szeroka oferta wydajnych i niezawodnych czujników z gamy Przemysłu 4.0. przeznaczonych do monitorowania procesów produkcyjnych w browarnictwie. Ich implementacja, wzorowana na zachodnich zakładach piwowarskich, oznacza maksimum automatyzacji i optymalizację bezpieczeństwa przy zachowaniu najwyższej jakości produktu. Czytaj więcej »

  • Cyberprzestępcy bardzo szybko zaczęli wykorzystywać do wyłudzeń tematykę związaną z COVID-19, a w czasie pandemii skokowo wzrosła liczba ataków hakerskich i prób wyłudzenia danych. W ostatnich tygodniach oszuści za cel ataków obrali sobie zwłaszcza osoby w wieku 20–40 lat, z którymi kontaktują się kanałami elektronicznymi i telefonicznymi, wykorzystując sprawdzoną... Czytaj więcej »

  • W Wielkopolsce Orange Polska korzysta już z dwóch farm wiatrowych, które produkują zieloną energię pokrywającą ok. 9 proc. całkowitego rocznego zapotrzebowania operatora. Dzięki temu usługa Orange Flex stała się pierwszą na polskim rynku całkowicie neutralną klimatycznie usługą telekomunikacyjną. Jej obsługa i sprzedaż są wolne od papieru i plastiku, a emisje CO2, których... Czytaj więcej »

  • Sprzedaż produktów online w Polsce zwiększyła się o 35 proc. – wynika z raportu PwC i Digital Experts Club. Firmy łączą kanały sprzedaży, udoskonalając procesy omnichannel i wprowadzając coraz więcej technologii także do swoich stacjonarnych placówek. Sieć RTV Euro AGD od ponad czterech lat rozwija wykorzystanie narzędzi cyfrowej komunikacji autorstwa polskiej spółki –... Czytaj więcej »

  • Żabka Polska wdrożyła unikalne, oparte o chmurę narzędzie do zarządzania siecią franczyzową bazujące na rozwiązaniach Salesforce. Nowy System Zarządzania Relacjami z Franczyzobiorcami integruje w jednym miejscu dane dotychczas dostępne w różnych aplikacjach, zapewniając jeszcze lepszą i szybszą obsługę blisko 6000 franczyzobiorców sieci Żabka. Dzięki uproszczeniu i... Czytaj więcej »

  • Co trzeci pracujący zdalnie regularnie wyrabia nadgodziny w znacznie większym stopniu niż podczas pracy w biurze. – Powodem jest brak kontroli nad swoim czasem pracy, a także nierespektowanie godzin pracy przez przełożonych – wyjaśnia Łukasz Chodkowski, dyrektor zarządzający Déhora Consultancy Group w Polsce. Praca zdalna będzie znacznie częściej stosowana po pandemii niż... Czytaj więcej »

  • Brother dodał do swojej oferty dwa urządzenia wielofunkcyjne z serii Toner Benefit – MFC-B7710DN i DCP-B7500D. Oba modele charakteryzują się wysoką prędkością druku (do 34 stron na minutę), automatycznym drukiem dwustronnym oraz tonerem o wydajności do 2 tys. stron. Czytaj więcej »

  • Pomajówkowe złagodzenie obostrzeń oznacza, że część z nas ponownie uda się na zakupy do galerii handlowych. Z kolei ci, których pandemia przyzwyczaiła do załatwiania swoich potrzeb w sieci, zasiądą przed ekranami komputerów i smartfonów w poszukiwaniu najlepszych wiosennych promocji. Na jednych i drugich czyhają jednak niebezpieczeństwa związane z możliwością wyłudzenia... Czytaj więcej »

  • Nikogo nie trzeba przekonywać, że reklama jest dźwignią handlu. Komunikacja wizualna w sklepie od zawsze pełniła bardzo ważną rolę. Pandemia koronawirusa zmieniła życie wszystkich ludzi na świecie i wpłynęła też na sposób podejścia detalistów do komunikacji wizualnej. Czytaj więcej »

więcej artykułów