Technologia

Carrefour wdraża kody 2D w swojej marce własnej

Środa, 05 marca 2025
Carrefour Polska podpisał list intencyjny, zobowiązując się do wdrożenia kodów 2D od GS1 na produktach marki własnej. W ramach tego zobowiązania, sieć planuje w najbliższych miesiącach wprowadzenie pierwszych produktów wykorzystujących nowe kody w Polsce oraz przystosowanie wszystkich swoich kas do ich odczytywania do końca 2027 roku.
Technologia kodów 2D stwarza nowe możliwości zarówno w zakresie optymalizacji zarządzania łańcuchem dostaw, jak i zapewnienia klientom łatwego dostępu do rzetelnych informacji o produktach. Przedstawiciele firmy Carrefour Polska wyrazili poparcie dla decyzji podjętych przez Radę GS1 i Consumer Goods Forum o zastąpieniu jednowymiarowych kodów kreskowych kodami 2D od GS1 do końca 2027 roku. Zadeklarowali również współpracę z GS1 Polska w celu przygotowania swoich sklepów do wdrożenia kodów 2D na polskim rynku, zgodnie z międzynarodowymi standardami GS1.

„Nawiązanie partnerstwa z GS1 odzwierciedla zaangażowanie naszej firmy w przyspieszenie transformacji cyfrowej oraz wspieranie odpowiedzialnej i świadomej konsumpcji. Już w marcu ubiegłego roku zaprezentowaliśmy w Polsce pierwszy produkt - wodę mineralną produkowaną pod naszą marką własną, który był wyposażony w kod 2D i spełniał wszystkie wymogi nadchodzącego systemu kaucyjnego. Technologia ta nie tylko pomaga śledzić obieg danego opakowania w całym łańcuchu dostaw, ale także dostarcza więcej informacji o produkcie oraz danych istotnych w logistyce i obiegu zwrotnym. Kod ten zapewnia też zupełnie nową jakość doświadczenia klienta oraz pozwala nam - retailerom, optymalizować kluczowe procesy biznesowe” - mówi Piotr Lubiewa-Wieleżyński, Dyrektor Rozwoju Sprzedaży w Carrefour Polska. „W najbliższych miesiącach planujemy wspólnie z GS1 wprowadzić do sprzedaży w naszych sklepach pierwsze produkty wyposażone w kody 2D. Dzięki nim będziemy mogli wdrażać kolejne innowacje w polskim handlu, m.in. w obszarze obsługi klienta czy współpracy z dostawcami” - dodaje Piotr Lubiewa-Wieleżyński.

Kody dwuwymiarowe pozwalają na zapisanie znacznie większej ilości danych w jednym symbolu niż tradycyjny kod kreskowy, np. numeru GTIN, numeru partii, daty ważności, kraju pochodzenia, składu produktu, informacji o zawartych alergenach czy wpływie produktów na środowisko. Dodatkowo mogą być wykorzystywane do udostępniania kuponów rabatowych, instrukcji obsługi, certyfikatów czy recenzji użytkowników. Posiadanie kompletu informacji w jednym miejscu zwiększa transparentność i umożliwi klientom podejmowanie bardziej świadomych decyzji.

„Podpisanie listu intencyjnego z siecią Carrefour Polska to ważny krok w transformacji polskiego handlu detalicznego w kierunku nowoczesnej i spersonalizowanej obsługi klienta. Kody 2D od GS1 otwierają nowe możliwości zwiększenia transparentności, efektywności i lepszej komunikacji z konsumentem. Współpraca z Carrefour Polska to kolejny przykład, jak standardy GS1 wspierają branżę detaliczną w dostosowaniu się do wymagań współczesnego rynku i cyfryzacji procesów. Jesteśmy przekonani, że wdrożenie kodów 2D od GS1 przekłada się na wzmocnienie pozycji rynkowej firm, które decydują się na tę zmianę,” powiedziała dr inż. Elżbieta Hałas, Prezeska Zarządu GS1 Polska.




Źródło: Carrefour
Fot: mat. prasowe



tagi: Carrefour Polska , marka własna , rynek spożywczy , sprzedaż , handel , konsument , FMCG , hurt , detal , produkty spożywcze , nowości , przemysł spożywczy , sieci handlowe , sklepy spożywcze ,