Technologia

InPost stworzył spersonalizowany system identyfikacji dźwiękowej

Środa, 09 kwietnia 2025
W ramach strategii Grupy InPost powstała rozbudowana koncepcja audio, której zadaniem jest angażować odbiorców i budować jeszcze silniejszą więź z marką. Nowa tożsamość dźwiękowa stanie się integralną częścią doświadczeń klientów we wszystkich kluczowych punktach styku z marką.
Stworzone na potrzeby audio brandingu utwory odzwierciedlają charakter InPost: radość, zaangażowanie oraz nieszablonowe podejście – a w tym: otwartość, kreatywność i innowacyjność. Na fundamencie wspomnianych wartości InPost skomponował zestaw unikalnych aranżacji, odpowiednich do wszechstronnego i różnorodnego wykorzystania w komunikacji marketingowej.

– Komunikacja audio zyskuje na znaczeniu i otwiera przed nami nowe możliwości w budowaniu bliskości z klientami na rynkach europejskich. Dźwięk pozwala nam przekraczać bariery językowe i kulturowe, aby połączyć się z konsumentami na poziomie emocji i doświadczeń. Dlatego tożsamość audio to nowy i istotny element naszej strategii komunikacji w Europie – mówi Karolina Podgórska, Dyrektor Komunikacji Marketingowej i Wsparcia e-Commerce.

Składowe audio brandingu InPost

Podstawą tożsamości dźwiękowej InPost stał się brand music core, który koresponduje ze wszystkimi elementami audio brandingu. W linii melodycznej utworu pojawiają się gwizdanie (symbolizujące radość) oraz typowe dla marki odgłosy skrytek czy kartonów.

Na bazie brand music core marka stworzyła szereg aranżacji muzycznych odnoszących się do poszczególnych usług, produktów i obszarów komunikacyjnych firmy. Dźwiękowym odpowiednikiem wizualnego logo stało się audio logo. Bazuje ono na umuzycznionym, charakterystycznym odgłosie otwieranej skrytki i stanowi wyróżnik marki w przestrzeni audio. Jednym z ważniejszych elementów audio tożsamości InPost są dźwięki w aplikacji, które pozwolą na głębszą i bardziej emocjonalną interakcję z użytkownikami.

Audio branding będzie wykorzystywany szeroko w komunikacji B2C, ale znajdzie także zastosowanie w kampaniach 360: od spotów reklamowych, przez eventy, po infolinię, nadając im spójny pod względem brzmienia, indywidualny charakter.

– System dźwiękowy implementowany we wszystkich punktach styku z klientem ma wzmocnić rozpoznawalność naszej marki oraz pozwolić wybrzmieć naszym kluczowym wartościom – dodaje Karolina Podgórska.

Paczkomat® jako instrument

Na potrzeby działań audio brandingowych stworzony został autorski instrument perkusyjny InPost. Jego customowa konstrukcja, zainspirowana przez Paczkomat, składa się ze skrytek urządzenia oraz kartonów – czyli elementów bezpośrednio kojarzących się z marką. Partie perkusyjne zagrane na instrumencie pojawiają się w każdej kompozycji stworzonej na potrzeby audio. Sam instrument będzie prezentowany również na eventach InPost, pełniąc rolę pełnoprawnej perkusji.

Zobacz, jak powstawała audio tożsamość marki: LINK

Gdzie usłyszysz InPost?

Pierwsze wykorzystanie ścieżki dźwiękowej na szeroką skalę odbyło się w trakcie wyścigu zeszłorocznego Tour de France, którego Grupa InPost jest Oficjalnym Partnerem. Już teraz można usłyszeć InPost na co dzień, chociażby przy okazji spotów wizerunkowych czy działań sponsoringowych.

Z okazji premiery audio brandingu, InPost wydał limitowaną płytę winylową, zatytułowaną "InPost Beats", na której znalazły się wszystkie unikalne aranżacje brand music core. Utworów można posłuchać na kanale YouTube marki: LINK

Za stworzenie audio brandingu marki wspólnie z InPost odpowiada agencja TADADAM.




Źródło: InPost
Fot: mat. prasowe



tagi: InPost , spersonalizowany system identyfikacji dźwiękowej , technologie , technika , sprzedaż , handel ,