Raport

  • Słodka Wielkanoc

    Czwartek, 12 marca 2020

    Wielkanoc to nie tylko świąteczny obiad, ale również tradycyjny deser. Babki piaskowe, keksy, mazurki, serniki, czekoladowe i cukrowe figurki. Wszystko to sprawia, że wiosenne święta są niezwykle słodkie. Sprawdzamy jak wygląda oferta producentów, a detalistów pytamy o wielkanocne wybory klientów. Czytaj więcej »

  • Smak tradycji

    Czwartek, 12 marca 2020

    Co w najbliższym czasie znajdzie się na świątecznym stole większości Polaków. Na jakie kategorie, w kontekście Wielkanocy, warto zwrócić szczególną uwagę? Które marki cieszą się największym powodzeniem? Co wpływa na decyzje zakupowe nie tylko starszych, ale i młodszych konsumentów? Czytaj więcej »

  • Wielkanoc w handlu

    Czwartek, 12 marca 2020

    Wielkanoc to jeden z ważniejszych okresów dla handlu w skali roku, o czym wiedzą nie tylko hurtownicy, ale i detaliści. Jak przygotować swoje półki na przedświąteczne zakupowe szaleństwo? Czego oczekują klienci i co jest dla nich najważniejsze? Czytaj więcej »

  • Alkohole to kluczowa pozycja w każdym sklepie. Z tego względu na rynku obserwujemy bardzo dużą konkurencję. Na sprzedaż wpływają też zmieniające się trendy i upodobania konsumentów. Sprawdzamy jak moda wpływa na rotację alkoholi i co obecnie jest na topie. Czytaj więcej »

  • 2020 rok na talerzu

    Środa, 22 stycznia 2020

    Kulinarne trendy w 2020 roku stanowią odpowiedź na problem zmian klimatycznych, dlatego nacisk został położony na dietę opartą na pokarmach roślinnych, zrównoważony rozwój, niemarnowanie jedzenia oraz lokalność produktów. Czytaj więcej »

  • Rynek alkoholi w Polsce

    Wtorek, 26 listopada 2019

    Premiumizacja w kategoriach alkoholowych, rosnące na znaczeniu trunki smakowe, nowa odsłona win owocowych, innowacyjne opakowania, orientacja na lokalne wyroby oraz trunki 0.0% – to jedne z ważniejszych trendów w branży alkoholowej. Czytaj więcej »

  • W szklance i kieliszku

    Środa, 16 października 2019

    Obok wyśmienitych dań na świątecznym stole nie może zabraknąć napojów oraz trunków, które stanowią część świątecznego menu. W tym czasie na znaczeniu zyskują zwłaszcza alkohole w wersji premium i prezentowych opakowaniach oraz soki i napoje wysokiej jakości. Czytaj więcej »

  • Świąteczne potrawy

    Środa, 16 października 2019

    Święta to czas wzmożonej konsumpcji mięsa, wędlin a także ryb. W świątecznym menu produkty te znajdują się pod różnymi postaciami. Pieczone mięsa, sałatki, przystawki, ryba smażona czy w galarecie – potraw powstających na ich podstawie jest bardzo wiele. Czytaj więcej »

  • Aromatyczny stół świąteczny

    Środa, 16 października 2019

    Dania świąteczne swój wyjątkowy smak zawdzięczają w dużej mierze przyprawom. Dzięki nim nie tylko uzyskują odpowiedni smak, ale również aromatyczny zapach. Czytaj więcej »

  • Piernik, makowiec czy sernik?

    Środa, 16 października 2019

    Nastrój Świąt Bożego Narodzenia wprowadzamy do naszych domów przez wspólne przygotowywanie potraw czy pieczenie ciast. Wyrażanie uczuć, rodzinna atmosfera i ten aromat świątecznego ciasta – to jedne z wielu powodów, dla których i w tym roku w wielu polskich domach odbywać się będzie wielkie świąteczne pieczenie! Czytaj więcej »

  • Z okazji świąt – WSZYSTKIEGO NAJSŁODSZEGO!

    Środa, 16 października 2019

    Boże Narodzenie to dla Polaków jedno z najważniejszych świąt w roku. To dni przepełnione miłością, wzmacnianiem więzi rodzinnych, wspólnym kolędowaniem, obdarowywaniem się prezentami, a także spotkaniami przy suto zastawionym stole. Poza duchowym wymiarem świąt – ich ekonomiczny i bardziej przyziemny aspekt, zawłaszcza w polskim handlu staje się bardzo ważny. Bo święta... Czytaj więcej »

  • Słodki rynek

    Wtorek, 17 września 2019

    Sklepowa półka słodyczy wciąż się powiększa a konsument jest coraz bardziej wymagający. Producenci mierzą się z wieloma wyzwaniami, by utrzymać pozycję na tym niełatwym rynku. Przedstawiamy trendy, analizujemy dane z paragonów, przyglądamy się zmianom na rynku oraz sprawdzamy czego oczekuje dzisiejszy konsument. Czytaj więcej »

  • Powrót do szkoły

    Poniedziałek, 19 sierpnia 2019

    Wrzesień bez wątpienia jest dużym wyzwaniem dla producentów z rynku FMCG. Powroty uczniów do szkół zwykle wiążą się z dużymi wydatkami właśnie na produkty dla najmłodszych. Poręczne formaty wody i napojów, artykuły śniadaniowe, nabiał, wędliny czy słodycze – dzieci w wieku szkolnym mają duże potrzeby. Sprawdzamy co oferują polscy producenci. Czytaj więcej »

  • Rynek napojów bezalkoholowych w Polsce

    Środa, 24 kwietnia 2019

    Rynek napojów bezalkoholowych jest mocno zróżnicowany, każda kategoria rządzi się swoimi prawami. Łączy je jedno – w każdym segmencie rośne znaczenie trendu prozdrowotnego. Jednak z drugiej strony jak wynika z raportu Nielsena, kategorie takie jak napoje gazowane i napoje energetyczne, izotoniczne oraz witaminowe stale notują wzrosty sprzedaży. Należy jednak podkreślić, że... Czytaj więcej »

  • Wielkanoc to czas, gdy konsumenci przyrządzają tradycyjne potrawy i sięgają po zaufane marki. Szukają sprawdzonych produktów, które będą pomocne w przygotowaniu wyjątkowych dań i wypieków dla całej rodziny. Jednocześnie zwracają oni uwagę na jakość produktów i ich skład, uważnie czytając etykiety. W kategorii tłuszczów – na uwagę zasługuje portfolio firmy Upfield, do... Czytaj więcej »

  • Tradycyjne smaki

    Środa, 20 marca 2019

    Wielkanoc to najważniejsze święto w tradycji kościoła katolickiego, ale też niezwykle istotny okres dla handlu. Z racji silnego przywiązania Polaków do obyczajów, co roku wzrost sprzedaży notują określone kategorie produktowe. Barszcz biały, żur, warzywa w puszkach, biała kiełbasa, wędliny czy majonez, chrzan i ćwikła – to podstawa na wielkanocnym stole. Sprawdzamy co... Czytaj więcej »

  • Świąteczne wypieki

    Środa, 20 marca 2019

    Mazurek z bakaliami, babka cytrynowa z lukrem, sernik z posypką, makowiec z lukrem – ciasta, które przygotowywane są w polskich domach na Wielkanoc różnią się dodatkami, składnikami, sposobem wykonania, recepturami – ale jedno jest pewne – aby przygotować słodkie wypieki na świąteczny stół musimy skorzystać z najlepszych produktów. Jakie propozycje mają dla konsumentów... Czytaj więcej »

  • Trendy w branży alkoholowej

    Piątek, 08 lutego 2019

    Rynek alkoholi ulega ciągłym zmianom i musi borykać się z wieloma wyzwaniami – nowe przepisy prawne, silna konkurencja, ograniczenia w promowaniu produktów bądź rosnące koszty prowadzenia biznesu. Niemniej, pod względem wielkości sprzedaży, jest to jedna z najważniejszych kategorii FMCG. Czytaj więcej »

  • Alkohole… od święta i nie tylko

    Środa, 21 listopada 2018

    Wysoki popyt na alkohol w ostatnich latach spowodował intensywny rozwój rynku w Polsce. Piwo, wino, wódka, wermut czy brandy, a może whisky? Badania dowodzą, że Polacy po raz pierwszy w historii wypili więcej droższych alkoholi niż tych najtańszych – rynek premium umacnia swoją pozycję. Czytaj więcej »

  • Świąteczne toasty

    Środa, 17 października 2018

    Toasty za pomyślne święta i nowy rok Polacy wznoszą winem i wódką, alkohole z kategorii brown spirits kupują w formie upominku, a wieczorami w gronie przyjaciół delektują się ulubionymi piwami, grzańcami, a także sokami czy napojami bezalkoholowymi. Półka ta w każdej placówce handlowej musi być różnorodna i bogata w nowości. Czytaj więcej »

  • Świąteczne potrawy

    Środa, 17 października 2018

    Na świątecznym stole nie może ich zabraknąć – szynki, schaby, kiełbasy, pierogi, barszcz z uszkami a także śledzie czy symbol wigilijnej kolacji – karp. Wysoka jakość czy niska cena, tradycyjny smak czy innowacyjny produkt – producenci z pewnością zaskoczą klientów świąteczną ofertą. Czytaj więcej »

  • Przyprawy i dodatki

    Środa, 17 października 2018

    Święta nie mogą się obyć bez aromatycznych przypraw, tłuszczów umożliwiających pieczenie czy smażenie oraz dodatków, które wzbogacą smakiem każde danie. Odgrywają one ogromną rolę w nadaniu wyjątkowego smaku potrawom świątecznym. Czytaj więcej »

  • Zapach świątecznego ciasta

    Środa, 17 października 2018

    Święta to czas kiedy każdy dom wypełnia aromat pieczonych ciast. Jak pieką Polacy? Okazuje się, że i na co dzień i od święta – i to całkiem smacznie. Oczywiście bożonarodzeniowe wypieki są dla wielu konsumentów tymi wyjątkowymi – makowiec, piernik, sernik – to jedne z najbardziej popularnych świątecznych słodkości. Ważne są korzenne przyprawy, mak, miód, czekolada,... Czytaj więcej »

  • Słodkie inspiracje

    Środa, 17 października 2018

    Świąteczne opakowania, zimowe smaki, zestawy specjalnie przygotowane na prezent… To mogą być tylko słodycze! Bomboniery, czekolady, cukierki, praliny – czym w tym roku zaskoczą nas producenci? Czytaj więcej »

  • Święta w handlu

    Środa, 17 października 2018

    Czy konsumenci wydadzą na święta jeszcze więcej niż rok temu? Które kategorie rosną najbardziej dynamicznie? Jak ważne są promocje na półkach? Przed nami jeden z najgorętszych okresów w handlu spożywczym i czas zwiększonych zysków dla większości palcówek handlowych. Czytaj więcej »

  • Słodki rynek

    Piątek, 28 września 2018

    Sprzyjająca koniunktura, oferta dostosowana do wymagań konsumenta, rozwój eksportu – to tylko jedne z wielu aspektów sprzyjających rozwojowi rynku słodyczy. Czytaj więcej »

  • Wielki powrót do szkoły

    Poniedziałek, 27 sierpnia 2018

    Sierpień – to z jednej strony półmetek wakacji, a z drugiej – czas intensywnych przygotowań na wielki powrót do szkoły. Kanapka na drugie śniadanie, słodka przekąska, pełen witamin sok, woda w małej butelce. Pamiętajmy, że wygodne opakowania to jeden z ważniejszych kryteriów wyboru produktów do szkolnego plecaka. Co warto mieć na półkach? Czytaj więcej »

  • Sklepy tradycyjne wciąż pozostają najpopularniejszym kanałem sprzedaży w Polsce, ale szybko rośnie liczba osób dokonujących zakupów za pomocą urządzeń mobilnych. Już teraz 17% Polaków kupuje za pomocą smartfona przynajmniej raz w tygodniu, a 7% robi to codziennie. Dodatkowo, 39% konsumentów opłaca codzienne zakupy używając płatności mobilnych – wynika z raportu firmy... Czytaj więcej »

  • Rynek napojów bezalkoholowych

    Wtorek, 10 kwietnia 2018

    W sezonie wiosenno-letnim w sklepach rośnie znaczenie kategorii wody i napojów bezalkoholowych. Jak wygląda polski rynek? Co jest obecnie na topie? Jak zakupowe trendy konsumenckie wpływają na sprzedaż? Czytaj więcej »

  • Rynek alkoholi w Polsce

    Środa, 14 marca 2018

    Alkohol to jedna z kluczowych kategorii dostępnych w sklepach spożywczych. Z roku na rok znaczenie całego segmentu rośnie. A jakie trendy panują obecnie na tym rynku i jakie są prognozy rozwoju? O to pytamy producentów i przedstawicieli organizacji branżowych. Z kolei detaliści opowiadają nam, co w ich sklepach jest obecnie na topie i jakie marki sprzedają się najlepiej. Czytaj więcej »