Technika w handlu

  • Circulytics jest pierwszym narzędziem analitycznym, które umożliwi dokładny pomiar gotowości przedsiębiorstw do funkcjonowania w warunkach gospodarki obiegu zamkniętego (tzw. gospodarki cyrkularnej) oraz ich ogólnej wydajności. Czytaj więcej »

  • Program M/platform i Promo+

    Środa, 22 stycznia 2020

    Grupa COMP, mająca niemal 30-letnie doświadczenie w dostarczaniu urządzeń fiskalnych oraz narzędzi z zakresu bezpieczeństwa sieciowego dla rynku handlu i usług, wdraża program M/platform, łączący producentów FMCG z właścicielami małych, rodzinnych sklepów detalicznych. Z cyfrowej platformy usługowej korzystają już między innymi Maspex, Mlekovita, Grupa Żywiec czy Coca-Cola... Czytaj więcej »

  • Zmiany klimatyczne wpływają na rolnictwo, wymuszając przekształcenia w technologiach uprawnych. Wspierane przez najnowsze technologie rolnictwo precyzyjne pozwala osiągnąć maksymalne możliwe plony z każdego fragmentu pola, a przy tym oszczędzać wodę. Przyszłość uprawy ziemi wiąże się z zarządzaniem całym gospodarstwem z poziomu platformy internetowej. Rynek inteligentnego... Czytaj więcej »

  • Dane i ich analiza są dziś dla wielu firm podstawą działalności. Ich utrata może oznaczać wysokie koszty, osłabienie zaufania klientów i partnerów oraz niemożność kontynuowania działalności, prowadząc nawet do bankructwa. W Polsce w ubiegłym roku doświadczyło tego 18 proc. małych i średnich firm. Ryzyko utraty danych minimalizuje regularny backup, czyli tworzenie kopii... Czytaj więcej »

  • Już po raz 25. First Data Polska zagrała z Orkiestrą obsługując rekordową sumę bezgotówkowych wpłat na cel tegorocznego Finału - zapewnienia najwyższych standardów diagnostycznych i leczniczych w dziecięcej medycynie zabiegowej. Darczyńcy wpłacili ponad 2 mln zł przez terminale płatnicze Polcard oraz przez telefon i internet! Czytaj więcej »

  • Grupa COMP, mająca niemal 30-letnie doświadczenie w dostarczaniu urządzeń fiskalnych oraz narzędzi z zakresu bezpieczeństwa sieciowego dla rynku handlu i usług, wdraża program M/platform, łączący producentów FMCG z właścicielami małych, rodzinnych sklepów detalicznych. Z cyfrowej platformy usługowej korzystają już między innymi Maspex, Mlekovita, Grupa Żywiec czy Coca-Cola... Czytaj więcej »

  • Nanovo, lider rynku nowoczesnych form komunikacji cyfrowej w przestrzeniach handlowo-usługowych, dostarcza rozwiązanie usprawniające i cyfryzujące proces podpisywania dokumentów w oddziałach największego banku w Polsce. Klienci PKO Banku Polskiego mogą złożyć podpis dla wybranych usług transakcyjnych: wpłata i wypłata gotówki w PLN i w walutach wymienialnych oraz polecenie... Czytaj więcej »

  • Dynamiczny rozwój branży e-commerce negatywnie odbija się na środowisku. Wraz z popularyzacją zakupów przez internet rośnie liczba odpadów pochodzących z opakowań po zamówieniach. Aby ograniczyć negatywny wpływ tego sektora gospodarki na środowisko, powstają inicjatywy, które mają ograniczyć ilość produkowanych śmieci. Projektuje się inteligentne pudełka, systemy... Czytaj więcej »

  • Ponad połowa firm ma problemy z rekrutacją pracowników, co trzecia nie może z tego powodu zawierać nowych kontraktów. W realiach braków kadrowych, rosnących kosztów pracy i blisko 150 tys. wolnych wakatów w gospodarce firmy coraz chętniej automatyzują swoje procesy przy pomocy robotów. Na wynajęcie ich w zamian za miesięczną „pensję” pozwala Agencja Pracy Robotów. Firma... Czytaj więcej »

  • Rośnie zagrożenie cyberatakami. Jest ich coraz więcej, hakerzy atakują ponad 2 tys. razy dziennie, nie tylko zwykłych internautów, lecz także firmy i instytucje ważne dla bezpieczeństwa kraju. Co roku na kluczowe dla Polski systemy notuje się ok. 20 tys. cyberataków. Doświadczenia kilku krajów już pokazały, że cyberataki są w stanie sparaliżować funkcjonowanie państwa.... Czytaj więcej »

  • Polacy płacą za internet stacjonarny średnio 51,5 zł miesięcznie, a głównym kryterium wyboru usługi są cena i prędkość transmisji – wynika z badań UKE. Jeśli konsument wykaże, że jakość internetu jest niezgodna z umową, może zareklamować usługę. Sprawdzeniu szybkości łącza służy narzędzie certyfikowane przez UKE. Do tej pory wykonano już ponad 440 tys. takich... Czytaj więcej »

  • Połowa małych e-sklepów w Polsce ma niejasną politykę zwrotów. Czasem brakuje też informacji o kosztach dostawy. Jednym z wielu powodów tych zaniedbań jest słabo rozwinięta kultura testowania oprogramowania w firmach wdrożeniowych. Wadliwy i nieprzetestowany koszyk e-sklepu bywa powodem nawet 80% rezygnacji z zakupów. Ponadto klientów zniechęcają automatyczne chatboty,... Czytaj więcej »

  • W ubiegłym roku wykryto 813 mln ataków na polskie firmy, a już ponad połowa polskich firm narażona jest na cyberataki. Cyberzagrożeń przybywa, a co więcej, pojawiają się ich nowe rodzaje wraz z rozwojem nowych technologii, takich jak 5G czy internet rzeczy. Ekspert Accenture podkreśla, że dla firm warunkiem koniecznym jest dzisiaj posiadanie własnych zasobów w obszarze... Czytaj więcej »

  • Biedronka rozpoczęła testowanie okularów z wirtualną rzeczywistością w 8 sklepach w całej Polsce. Gogle VR będą służyły do prowadzenia szkoleń z zakresu wypieku pieczywa. To nie koniec innowacji w Biedronce. Sieć wdraża też chatbot, dzięki któremu pracownicy będą mogli w łatwy i szybki sposób uzyskać odpowiedzi na pytania dotyczące działania firmy, w tym benefitów. Czytaj więcej »

  • Aby zwiększyć marże, zaufanie, satysfakcję i lojalność klientów, sprzedawcy muszą nieustannie odświeżać swoją ofertę, zapewniać ciekawe promocje i wprowadzać innowacje. Kluczem do zwiększenia koszyka zakupowego jest też skuteczna komunikacja wizualna, która w odpowiedni sposób przyciągnie uwagę klienta i przekona go do zakupu. Drukarki OKI pomagają w łatwy sposób... Czytaj więcej »

  • Gdy Polacy są zajęci ostatnimi świątecznymi zakupami i przygotowaniami do Świąt Bożego Narodzenia, nowe badania zlecone przez firmę DS Smith, wiodącego dostawcę zrównoważonych opakowań, ujawniają, że w przedświątecznym czasie kwestie opakowań mogą być źródłem frustracji nawet dla najbardziej cierpliwego Polaka i uchodzić za przekleństwo. Czytaj więcej »

  • We współczesnym świecie, w którym permanentnie zmagamy się z brakiem czasu, każda sekunda jest na wagę złota. Tracenie czasu na prace biurowe może być szczególnie frustrujące, zwłaszcza kiedy zbliża się deadline. Dlatego Brother w swoich urządzeniach oferuje rozwiązania, które sprawiają, że praca jest nie tylko wydajna, ale znacznie wygodniejsza. Oto cztery rozwiązania,... Czytaj więcej »

  • – Handel detaliczny stale ewoluuje, co wymaga od sklepów szybkiego reagowania na zmiany zachodzące na rynku. Jednocześnie placówki powinny utrzymywać stały, wysoki poziom usług pozwalający budować lojalność klientów – a wszystko to w dążeniu do utrzymania optymalnych marż i przychodów w coraz bardziej konkurencyjnym otoczeniu. Czytaj więcej »

  • Pamięci SSD nowej generacji wypierają przestarzałe dyski HDD. Pozwalają znacznie szybciej przetwarzać dane, przyspieszając tym samym działanie komputerów. Oferują przy tym coraz większe pojemności w coraz przystępniejszej cenie. Na rynku można już kupić dyski SSD o pojemności kilku terabajtów, co pozwala na wykorzystanie ich nie tylko prywatnym użytkownikom, lecz także np. w... Czytaj więcej »

  • Subiekt 123 – system fakturowania online firmy InsERT, teraz także w wersji rosyjsko- i ukraińskojęzycznej. Krajowy lider oprogramowania dla MSP reaguje na zmiany zachodzące w polskim biznesie i strukturze zatrudnienia, dostarczając obcokrajowcom łatwe w obsłudze narzędzia pracy. Czytaj więcej »

  • Kuchnia staje się coraz inteligentniejsza. Robot sam przygotuje nam ulubioną potrawę, a asystentka Penny zajmie się zastawą stołową i zebraniem brudnych naczyń ze stołu. Innowacyjna lodówka stanie się centrum zarządzania inteligentnego domu, podpowie także, jakich produktów może w niej zabraknąć. Inteligentny ekran z asystentem głosowym zapewni z kolei lekcje gotowania u... Czytaj więcej »

  • Nadchodzi świąteczny szczyt – najgorętszy okres zakupowy w roku – zapowiadający się intensywniej niż w ubiegłych latach. Niemal 80 proc. sklepów internetowych oczekuje wyższych wyników sprzedaży, niż podczas zeszłorocznego okresu świątecznego . Ponadto, tegoroczny kalendarz sprawił, że rynek miał do czynienia z wyjątkowo późnym Black Friday i Cyber Monday, które... Czytaj więcej »

  • W ostatnich latach segment przesyłek międzynarodowych notuje wzrost sięgający aż 40 proc. rocznie. To efekt rosnącej popularności polskich e-sklepów wśród klientów z zagranicy, ale także rosnącej liczby przesyłek od klientów indywidualnych w Polsce, którzy – zwłaszcza w okresie przedświątecznym – chętnie wysyłają paczki do bliskich mieszkających w innych krajach UE. W... Czytaj więcej »

  • InPost – lider nowoczesnej logistyki w Polsce – podpisał kolejne umowy z MLP Group. W ramach współpracy InPost wynajmie ponad 8,8 tys. m2 powierzchni w parku logistycznym MLP Gliwice oraz ponad 8,6 tys. m2 w MLP Wrocław West. Rozpoczęcie prac sortowni planowane jest na drugą połowę 2020 roku. Czytaj więcej »

  • Tylko dwie trzecie Polaków deklaruje, że segreguje odpady, a zaledwie 15 proc. jest pewnych, że robi to w odpowiedni sposób. Dzięki inteligentnym urządzeniom przeznaczonym do segregowania i recyklingu będzie można poprawić te statystyki. Sztuczna inteligencja sama posegreguje śmieci do odpowiednich pojemników, dzięki technologii rozpoznawania obrazu. Niektóre miasta na świecie... Czytaj więcej »

  • W Europie systematycznie rośnie liczba osób, które płacą za zakupy za pomocą urządzeń „ubieralnych” (ang. wearables), takich jak inteligentne zegarki czy opaski fitness. Ta stosunkowo nowa forma płatności szybko staje się elementem naszego codziennego życia, a w ciągu ostatniego roku liczba takich transakcji wzrosła w Europie ośmiokrotnie. Trend ten jest coraz popularniejszy... Czytaj więcej »

  • Szczyt przedświąteczny to gorący okres dla całego e-commerce. Także Poczta Polska intensyfikuje działania, żeby sprawnie obsłużyć zwiększony ruch. Temu ma służyć m.in. zwiększenie powierzchni magazynów, zatrudnienie dodatkowych 1,3 tys. osób i uruchomienie przesyłek w soboty. Poczta spodziewa się, że w tym roku liczba nadawanych przed świętami przesyłek może pobić... Czytaj więcej »

  • Warszawa, 28 listopada 2019 r. – Brother wprowadza na rynek nową serię drukarek termotransferowych TD-4T. Modele zapewniają szybkie drukowanie etykiet długotrwale odpornych na czynniki zewnętrzne w tym ścieranie w sklepach oraz magazynach. Wydrukowane etykiety charakteryzują się również wysoką tolerancją na czynniki atmosferyczne, takie jak różnice temperatur i wilgoć. Czytaj więcej »

  • Narzędzia bazujące na big data, sztucznej inteligencji czy uczeniu maszynowym są coraz chętniej wykorzystywane przez polskie firmy. Pozwalają na uzyskanie przewagi konkurencyjnej na rynku, ponieważ pomagają przewidywać zachowania rynkowe. Najnowsze technologie można wdrożyć w firmie m.in. za pomocą systemów ERP. To cyfrowa baza agregująca dane z różnych obszarów działalności... Czytaj więcej »

  • Z obserwacji rynku wynika, że sieci handlowe mają duży problem z różnicami między cenami przy kasie, a cenami produktów na półce sklepowej. Firma MAGO posiada znakomite rozwiązanie tego problemu Czytaj więcej »