Technika w handlu

  • Blisko połowa lamp LED-owych wprowadzonych na rynek w Polsce nie spełnia wymagań podstawowych przepisów, np. deklarowanego strumienia światła – tak wynika z danych Związku Producentów Sprzętu Oświetleniowego Pol-lighting. Może to zniechęcać konsumentów do zakupu, mimo wielu korzyści z wymiany oświetlenia na LED-owe. Ma ono trzykrotnie większą trwałość niż tradycyjne... Czytaj więcej »

  • Bank Millennium udostępnił klientom z segmentu Biznes kompleksową usługę najmu terminali POS wraz z akceptacją płatności oraz serwisem terminali. Bank przygotował też promocję, w ramach której klienci otrzymają trzymiesięczne dofinasowanie dzierżawy terminala. Dodatkowo klienci mogą skorzystać z dofinansowania w Programie Polska Bezgotówkowa. Czytaj więcej »

  • DHL Supply Chain, światowy lider w dziedzinie logistyki kontraktowej, opublikował swój najnowszy raport na temat ewolucji łańcuchów dostaw dla e commerce. Badanie pokazało, że mimo posiadania świadomości kluczowego znaczenia handlu elektronicznego dla zatrzymywania i zadowolenia klientów, większości firm nie udało się w pełni wdrożyć strategii e-commerce. Czytaj więcej »

  • Nowa era cyfryzacji społeczeństwa odmieni sposób jego funkcjonowania. Upowszechnienie się sieci 5G, a co za tym idzie – pojawienie się rozwiązań z zakresu Przemysłu 4.0, internetu rzeczy i sztucznej inteligencji, zautomatyzuje nasze życie. Znikną zawody skupione na wykonywaniu powtarzalnych czynności, te zadania zostaną zlecone do wykonania maszynom. Rozwój infrastruktury 5G... Czytaj więcej »

  • Co trzecia firma w Polsce należy do cyfrowych „naśladowców" i „spóźnialskich” z ograniczonymi inwestycjami lub bez żadnych planów związanych z cyfryzacją biznesu. Jedynie 5 proc. to liderzy transformacji. Dzięki przyjęciu przez Sejm megaustawy, cyfryzacja polskich firm może znacznie przyspieszyć. Konieczne są jednak decyzje rządu i regulatorów, aby Polska dogoniła... Czytaj więcej »

  • Specjalnie zaprojektowany moduł sprawuje kontrolę m.in. nad przyjmowaniem zgłoszeń, koordynuje naprawy, wydawanie urządzeń czy prowadzenie reklamacji. Moduł Zlecenia serwisowe jest częścią systemu Gestor nexo firmy InsERT. Czytaj więcej »

  • Kolorowa drukarka C844dnW

    Poniedziałek, 22 lipca 2019

    Pozwala tworzyć szeroki wachlarz efektownych materiałów promocyjnych drukowanych w kolorze o wysokiej rozdzielczości na różnych formatach i typach nośników w przystępnej cenie i krótkim czasie. Od cenówek, poprzez ulotki w formatach od A6 do A3, aż do materiałów na nietypowych nośnikach o gramaturze nawet do 256 g/m2 czy nośnikach wodoodpornych, odpornych na słońce i na... Czytaj więcej »

  • W Polsce co roku sprzedawanych jest ok. 30 mln chipów działających w technologii RFID. Globalny rynek jest wart ok. 11 mld dolarów i szybko rośnie, bo technologia zdalnej identyfikacji przedmiotów znajduje szereg zastosowań niemal w każdej branży – od logistyki, przemysłu farmaceutycznego, po sklepy detaliczne i e-commerce. Duży potencjał ma zwłaszcza w tej ostatniej, bo RFID... Czytaj więcej »

  • Powstają pierwsze systemy komunikacji kwantowej, które posłużą do skonstruowania komputerów nowej generacji. Upowszechnienie komunikacji i urządzeń kwantowych przyczyni się do powstania bezpiecznego internetu, przyspieszy proces analizy dużych zbiorów danych zgromadzonych w ramach big data, pozwoli opracować niezawodne szyfry oraz udoskonalić technologię uczenia maszynowego.​ Na... Czytaj więcej »

  • Promowanie, zwłaszcza na szczeblu rządowym, gospodarki obiegu zamkniętego wymusi na producentach elektroniki zapewnienie jak najdłuższego okresu żywotności sprzętów i możliwości ich napraw w przypadku wystąpienia awarii. Obecnie przedsiębiorcy nierzadko sztucznie obniżają żywotność elektroniki, by klient uznawał naprawę za niezasadną ekonomicznie i kupował nowy produkt.... Czytaj więcej »

  • W skali globalnej technologia łączności 5G zadebiutowała w branży mobilnej. Dzięki niej firmy telekomunikacyjne będą mogły zwiększyć przepustowość danych, a co za tym idzie – uniknąć ryzyka wystąpienia przeciążenia sieci. Ale potencjał tej technologii w pełni wykorzystają przede wszystkim firmy z branży automatyki przemysłowej oraz motoryzacji. Upowszechnienie sieci 5G... Czytaj więcej »

  • Polski rynek usług telekomunikacyjnych wyraźnie zmierza w kierunku konwergencji – klienci coraz chętniej nabywają różne usługi od jednego dostawcy – ocenia prezes T‑Mobile Polska Andreas Maierhofer. Potwierdzają to dane UKE, z których wynika, że sprzedaż usług pakietowych wzrosła w ostatnich latach blisko trzykrotnie. Dlatego operator zdecydował się na debiut w usługach... Czytaj więcej »

  • Polska sieć supermarketów POLOmarket, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów uruchomiła płatności bezgotówkowe BLIK. Od 26 czerwca br. (środa) we wszystkich sklepach POLOmarket za zakupy można płacić za pomocą smartfona i zainstalowanej na nim aplikacji jednego z 11 banków, które udostępniają BLIKA. Czytaj więcej »

  • eService i Mastercard opublikowały wyniki badań opinii konsumentów i przedsiębiorców na temat LitePOS – innowacyjnego rozwiązania umożliwiającego wykorzystanie smartfona jako funkcjonalnego terminala płatniczego. Postęp technologiczny sprawia, że już wkrótce koncepcja „terminala w telefonie” może na stałe zagościć w polskich sklepach, punktach usługowych i u sprzedawców... Czytaj więcej »

  • Firma MAGO wraz ze spółką Perfect Data wspólnie opracowała i wdrożyła na rynek innowacyjne rozwiązania ekspozycyjne w obszarze Inteligentnych Półek sklepowych, które są zintegrowane z regałami, ekspozycjami promocyjnymi oraz strefami chłodzącymi. Te innowacyjne rozwiązania technologiczne wpływają na wzrost przychodów, optymalizację kosztów a także budują satysfakcję... Czytaj więcej »

  • Według Deutsche Telekom usługi chmurowe mogą przyspieszyć cyfrową transformację firm w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Tymczasem w Polsce wciąż korzysta z nich raptem średnio co dziesiąta firma, przy czym prym wiodą głównie duże przedsiębiorstwa. Adaptację cloudu na polskim rynku – także wśród małych i średnich przedsiębiorstw – ma przyspieszyć nawiązana... Czytaj więcej »

  • CASU – sklep internetowy oraz sieć stacjonarnych sklepów obuwniczych typu multibrand należące do firmy Ilscy – usprawnia zarządzanie sprzedażą i integruje poszczególne obszary biznesowe dzięki systemowi Navireo ERP firmy InsERT. Wykorzystywane przez firmy z branży odzieżowej narzędzie zmodernizowało inwentaryzacje, m.in. eliminując konieczność zamykania sklepów. Czytaj więcej »

  • Pierwszy z nowych Boeingów 777 Freighter (B777 F) zamówionych przez DHL Express rozpoczął swoją służbę w dostarczaniu przesyłek. W sobotę, 25 maja, żółto-czerwony samolot z numerem rejestracyjnym N-705GT w swoim pierwszym komercyjnym locie wystartował do Bahrajnu z Cincinnati, które w przyszłości będzie pełniło funkcję lotniska macierzystego dla całej floty. Czytaj więcej »

  • W kwietniu br. Mastercard zaprezentował wyniki drugiej odsłony badania „Przedsiębiorca w bezgotówkowym świecie”. Z badań wynika, że polski sektor małych i średnich przedsiębiorstw do rozliczeń z partnerami biznesowymi i płatności realizowanych przez pracowników coraz częściej korzysta z instrumentów bezgotówkowych – przelewów i kart płatniczych. Najczęściej... Czytaj więcej »

  • Automat SwipBox stanął w Carrefour

    Czwartek, 30 maja 2019

    Carrefour Polska oraz SwipBox, operator automatów do odbioru przesyłek kurierskich nawiązali współpracę. Od teraz klienci sieci handlowej będą mieli możliwość odbioru swoich paczek bezpośrednio w automacie. Urządzenie zostało ulokowane w supermarkecie Carrefour na warszawskim Targówku. SwipBox składa się z prawie 100 skrytek na przesyłki kurierskie – działa na zasadzie... Czytaj więcej »

  • Supermarkety Bio Family z ekologiczną żywnością i drogerią wypuściły swoją nową aplikację, która daje klientom nieograniczony dostęp do bezobsługowych sklepów. Dzięki aplikacji, otrzymamy możliwość zrobienia zakupów o każdej porze dnia, w święta oraz niedziele wolne od handlu. Żeby wejść do sklepu należy ściągnąć aplikację, następnie przejść weryfikację i... Czytaj więcej »

  • Microsoft wraz z 30 partnerami i globalnymi producentami tworzy wizję przestrzeni handlowej przyszłości – ZOFIA. Koncept stanowi odpowiedź na zmieniające się potrzeby klientów w branży handlu detalicznego i usług, którzy korzystają z cyfrowych i fizycznych kanałów dostępu. Firma Microsoft w porozumieniu z wiodącymi producentami dóbr szybkozbywalnych oraz elektroniki użytkowej... Czytaj więcej »

  • Dotychczas, jeżeli właściciel czy kierownik sklepu zamierzał umeblować lub zmienić aranżację w swoim sklepie – szukał mebli w internecie, mierzył przestrzeń sklepu i porównywał z wymiarami mebli, by oszacować jaką część przestrzeni zajmą. Resztę był zmuszony wyobrazić sobie na podstawie zdjęć katalogowych. To była długa i wymagająca droga, którą detalista musiał... Czytaj więcej »

  • InPost – operator logistyczny, w którego zainwestowały jedne z największych amerykańskich funduszy inwestycyjnych (Advent International oraz KKR) wraz z najszybciej rozwijająca się niezależną siecią bankomatów i wpłatomatów w Polsce – Planet Cash, przy współpracy z największym na świecie producentem bankomatów – amerykańską korporacją NCR, uruchamia pierwsze na... Czytaj więcej »

  • Indie to drugie po Chinach najliczniejsze państwo na świecie, z populacją wynoszącą ponad 1,3 miliarda mieszkańców. Mimo, że dostęp do Internetu ma obecnie dopiero co trzeci Hindus, wciąż jest to bardzo duża liczba 400 milionów osób potencjalnych klientów. W ciągu następnych 10 lat ma ona wzrosnąć do miliarda. Jeśli połączy się to ze wzrostami, jakie zalicza tam... Czytaj więcej »

  • DHL Express ogłosił strategiczne partnerstwo z Ehang, firmą zajmującą się produkcją inteligentnych, autonomicznych pojazdów powietrznych. Jej celem jest uruchomienie zautomatyzowanego, inteligentnego rozwiązania w zakresie dostaw za pomocą dronów. Głównym celem jest efektywniejsza dostawa przesyłek w chińskich obszarach miejskich. Ale oprócz planów i oficjalnego ogłoszenia... Czytaj więcej »

  • Sieć 5G, której komercyjne wdrożenie w Polsce zbliża się dużymi krokami, spowoduje prawdziwy boom w rozwoju internetu rzeczy. – Umożliwi ona obsługę nawet miliona urządzeń na kilometr kwadratowy – mówi wiceminister cyfryzacji Wanda Buk. To przełoży się na upowszechnienie takich usług jak telemedycyna czy rozwiązania smart city. Dzięki urządzeniom komunikujących się ze... Czytaj więcej »

  • Coraz więcej polskich miast zainteresowanych jest wdrożeniem koncepcji smart city, która pozwoli zautomatyzować pracę urzędników i systemów informatycznych. Powstają sieci inteligentnych latarni, systemy monitorowania ruchu kołowego oraz analizy zanieczyszczenia powietrza. Urzędy inwestują także w platformy ułatwiające komunikowanie się z mieszkańcami miast za pośrednictwem... Czytaj więcej »

  • Sztuczna inteligencja rewolucjonizuje systemy głosowej obsługi klientów. Dzięki delegowaniu wirtualnym konsultantom prac niewymagających analizowania sytuacji problemowych, agenci będą się mogli skupić na dopasowywaniu usług do potrzeb klientów, a także obsłużyć znacznie więcej połączeń. Do 2022 roku jedna piąta rozmów z klientem będzie prowadzona przez roboty.... Czytaj więcej »

  • Przyszłością przemysłu są inteligentne fabryki. Maszyny same będą się komunikować i podejmować decyzje, udział ludzi w całym systemie zostanie zaś ograniczony do niezbędnego minimum. Każdy etap produkcji będzie współzależny od poprzedniego, wszystko dzięki komunikacji między maszynami oraz maszynami i ludźmi. Powołana właśnie oficjalnie do życia Platforma Przemysłu... Czytaj więcej »