Raport - Wielkanoc w handlu

  • Wielkanoc to czas, gdy konsumenci przyrządzają tradycyjne potrawy i sięgają po zaufane marki. Szukają sprawdzonych produktów, które będą pomocne w przygotowaniu wyjątkowych dań i wypieków dla całej rodziny. Jednocześnie zwracają oni uwagę na jakość produktów i ich skład, uważnie czytając etykiety. W kategorii tłuszczów – na uwagę zasługuje portfolio firmy Upfield, do... Czytaj więcej »

  • Tradycyjne smaki

    Środa, 20 marca 2019

    Wielkanoc to najważniejsze święto w tradycji kościoła katolickiego, ale też niezwykle istotny okres dla handlu. Z racji silnego przywiązania Polaków do obyczajów, co roku wzrost sprzedaży notują określone kategorie produktowe. Barszcz biały, żur, warzywa w puszkach, biała kiełbasa, wędliny czy majonez, chrzan i ćwikła – to podstawa na wielkanocnym stole. Sprawdzamy co... Czytaj więcej »

  • Świąteczne wypieki

    Środa, 20 marca 2019

    Mazurek z bakaliami, babka cytrynowa z lukrem, sernik z posypką, makowiec z lukrem – ciasta, które przygotowywane są w polskich domach na Wielkanoc różnią się dodatkami, składnikami, sposobem wykonania, recepturami – ale jedno jest pewne – aby przygotować słodkie wypieki na świąteczny stół musimy skorzystać z najlepszych produktów. Jakie propozycje mają dla konsumentów... Czytaj więcej »

  • Trendy w branży alkoholowej

    Piątek, 08 lutego 2019

    Rynek alkoholi ulega ciągłym zmianom i musi borykać się z wieloma wyzwaniami – nowe przepisy prawne, silna konkurencja, ograniczenia w promowaniu produktów bądź rosnące koszty prowadzenia biznesu. Niemniej, pod względem wielkości sprzedaży, jest to jedna z najważniejszych kategorii FMCG. Czytaj więcej »

  • Alkohole… od święta i nie tylko

    Środa, 21 listopada 2018

    Wysoki popyt na alkohol w ostatnich latach spowodował intensywny rozwój rynku w Polsce. Piwo, wino, wódka, wermut czy brandy, a może whisky? Badania dowodzą, że Polacy po raz pierwszy w historii wypili więcej droższych alkoholi niż tych najtańszych – rynek premium umacnia swoją pozycję. Czytaj więcej »

  • Świąteczne toasty

    Środa, 17 października 2018

    Toasty za pomyślne święta i nowy rok Polacy wznoszą winem i wódką, alkohole z kategorii brown spirits kupują w formie upominku, a wieczorami w gronie przyjaciół delektują się ulubionymi piwami, grzańcami, a także sokami czy napojami bezalkoholowymi. Półka ta w każdej placówce handlowej musi być różnorodna i bogata w nowości. Czytaj więcej »

  • Świąteczne potrawy

    Środa, 17 października 2018

    Na świątecznym stole nie może ich zabraknąć – szynki, schaby, kiełbasy, pierogi, barszcz z uszkami a także śledzie czy symbol wigilijnej kolacji – karp. Wysoka jakość czy niska cena, tradycyjny smak czy innowacyjny produkt – producenci z pewnością zaskoczą klientów świąteczną ofertą. Czytaj więcej »

  • Przyprawy i dodatki

    Środa, 17 października 2018

    Święta nie mogą się obyć bez aromatycznych przypraw, tłuszczów umożliwiających pieczenie czy smażenie oraz dodatków, które wzbogacą smakiem każde danie. Odgrywają one ogromną rolę w nadaniu wyjątkowego smaku potrawom świątecznym. Czytaj więcej »

  • Zapach świątecznego ciasta

    Środa, 17 października 2018

    Święta to czas kiedy każdy dom wypełnia aromat pieczonych ciast. Jak pieką Polacy? Okazuje się, że i na co dzień i od święta – i to całkiem smacznie. Oczywiście bożonarodzeniowe wypieki są dla wielu konsumentów tymi wyjątkowymi – makowiec, piernik, sernik – to jedne z najbardziej popularnych świątecznych słodkości. Ważne są korzenne przyprawy, mak, miód, czekolada,... Czytaj więcej »

  • Słodkie inspiracje

    Środa, 17 października 2018

    Świąteczne opakowania, zimowe smaki, zestawy specjalnie przygotowane na prezent… To mogą być tylko słodycze! Bomboniery, czekolady, cukierki, praliny – czym w tym roku zaskoczą nas producenci? Czytaj więcej »

  • Święta w handlu

    Środa, 17 października 2018

    Czy konsumenci wydadzą na święta jeszcze więcej niż rok temu? Które kategorie rosną najbardziej dynamicznie? Jak ważne są promocje na półkach? Przed nami jeden z najgorętszych okresów w handlu spożywczym i czas zwiększonych zysków dla większości palcówek handlowych. Czytaj więcej »

  • Słodki rynek

    Piątek, 28 września 2018

    Sprzyjająca koniunktura, oferta dostosowana do wymagań konsumenta, rozwój eksportu – to tylko jedne z wielu aspektów sprzyjających rozwojowi rynku słodyczy. Czytaj więcej »

  • Wielki powrót do szkoły

    Poniedziałek, 27 sierpnia 2018

    Sierpień – to z jednej strony półmetek wakacji, a z drugiej – czas intensywnych przygotowań na wielki powrót do szkoły. Kanapka na drugie śniadanie, słodka przekąska, pełen witamin sok, woda w małej butelce. Pamiętajmy, że wygodne opakowania to jeden z ważniejszych kryteriów wyboru produktów do szkolnego plecaka. Co warto mieć na półkach? Czytaj więcej »

  • Sklepy tradycyjne wciąż pozostają najpopularniejszym kanałem sprzedaży w Polsce, ale szybko rośnie liczba osób dokonujących zakupów za pomocą urządzeń mobilnych. Już teraz 17% Polaków kupuje za pomocą smartfona przynajmniej raz w tygodniu, a 7% robi to codziennie. Dodatkowo, 39% konsumentów opłaca codzienne zakupy używając płatności mobilnych – wynika z raportu firmy... Czytaj więcej »

  • Rynek napojów bezalkoholowych

    Wtorek, 10 kwietnia 2018

    W sezonie wiosenno-letnim w sklepach rośnie znaczenie kategorii wody i napojów bezalkoholowych. Jak wygląda polski rynek? Co jest obecnie na topie? Jak zakupowe trendy konsumenckie wpływają na sprzedaż? Czytaj więcej »

  • Rynek alkoholi w Polsce

    Środa, 14 marca 2018

    Alkohol to jedna z kluczowych kategorii dostępnych w sklepach spożywczych. Z roku na rok znaczenie całego segmentu rośnie. A jakie trendy panują obecnie na tym rynku i jakie są prognozy rozwoju? O to pytamy producentów i przedstawicieli organizacji branżowych. Z kolei detaliści opowiadają nam, co w ich sklepach jest obecnie na topie i jakie marki sprzedają się najlepiej. Czytaj więcej »

  • Czas na Lisnera

    Środa, 14 marca 2018

    Szeroki asortyment, dbałość o półkę, liczne kampanie i dostosowywanie portfolio do oczekiwań konsumenta – to przepis na sukces według firmy Lisner. Producent jest liderem wielu kategorii, m.in. spośród oferty produktów chłodzonych. Przedstawiciele firmy dbają, by asortyment był widoczny, a detaliści potwierdzają, że jego obecność na półce to pewny zysk. Czytaj więcej »

  • Napoje i alkohole na Wielkanoc

    Poniedziałek, 12 lutego 2018

    Święta to czas, kiedy Polacy robią zwykle większe zakupy, by podczas rodzinnych spotkań niczego nie zabrakło. Wielkanoc to zatem doskonały czas dla producentów wody, napojów, soków oraz alkoholi. Sprawdzamy co polecają na ten szczególny czas, a jakie są wybory konsumentów. Czytaj więcej »

  • Wielkanoc po polsku

    Poniedziałek, 12 lutego 2018

    Wraz z wiosną w polskich domach rozpoczynają się przygotowania do Wielkanocy. Mazurki, babki, faszerowane jajka czy żur to obowiązkowe pozycje podczas świątecznego posiłku. Na ten wyjątkowy okres, nie tylko dla naszej rodzimej tradycji, ale też dla handlu, producenci co roku przygotowują mnóstwo sezonowych propozycji. Sprawdzamy jak na Wielkanoc przygotowują się detaliści, jakie... Czytaj więcej »

  • Trendy 2018

    Czwartek, 11 stycznia 2018

    Jak będzie smakował rok 2018? Jakie produkty będą na topie? Czym będziemy się kierować podczas zakupów w sklepach? Które produkty zyskają nowe życie? Czytaj więcej »

  • Alkohole na różne okazje

    Czwartek, 09 listopada 2017

    Święta, urodziny i imieniny czy spotkanie w gronie najbliższych bądź rodziny to zwykle okazja, żeby wspólnie napić się alkoholu. Co można znaleźć na sklepowych półkach i jakie są preferencje konsumentów? Pytamy ekspertów, producentów i detalistów jak obecnie rozwija się w Polsce rynek alkoholi. Czytaj więcej »

  • Trunki i napoje na rodzinne spotkania

    Środa, 11 października 2017

    Święta Bożego Narodzenia obfitują w liczne spotkania w gronie rodziny i przyjaciół, którym od lat towarzyszą nie tylko wyśmienite potrawy, ale także wyborne trunki i napoje. Czytaj więcej »

  • Przyprawione do smaku

    Środa, 11 października 2017

    To, jak pachną czy smakują świąteczne dania w dużej mierze zależy od przypraw. Czasem szczypta czy kropelka odpowiedniej przyprawy potrafi nadać potrawie wyjątkowego i niepowtarzalnego smaku. Ważne są proporcje. Czytaj więcej »

  • Nie tylko 12 potraw

    Środa, 11 października 2017

    Suto zastawiony stół to jedna z tradycji Świąt Bożego Narodzenia. To okres tradycyjnych, postnych potraw, ale też mięsnych dań. W tym czasie konsumenci wybierają produkty lepszej jakości i są w stanie wydać więcej na zakupy. Sprawdzamy co producenci oferują klientom na najbliższe święta. Czytaj więcej »

  • Świąteczne słodkości

    Środa, 11 października 2017

    Tradycyjnie już w okresie Świąt Bożego Narodzenia rośnie sprzedaż zarówno słodyczy jak i produktów do wypieku ciast. Z roku na rok producenci słodyczy oferują specjalnie przygotowane na tę okazję opakowania i edycje limitowane z kolei producenci dodatków do ciast starają się zapewnić bogatą ofertę trafiając w trendy na rynku i gusta konsumentów. Czytaj więcej »

  • Boże Narodzenie w handlu

    Środa, 11 października 2017

    Analizujemy świąteczne słodkości, wśród których nie zabraknie czekoladowych reniferów i upominkowych bombonier, a także poszczególnych składników do tradycyjnych polskich wypieków. Prezentujemy listę niezbędnych rybnych i mięsnych przysmaków, pod którymi uginają się stoły, a także wszelkich dodatków, jak przyprawy suche i mokre. Prześledziliśmy kategorie tłuszczowe... Czytaj więcej »

  • Kremowe sery Hochland. Jak to jest zrobione?

    Środa, 11 października 2017

    Zjadając kanapkę z serem Hochland, zastanawiamy się nieraz jak i z czego są zrobione i co sprawia, że jest on tak pyszny. Co kryją w sobie te kremowe sery? Przede wszystkim naturalne składniki: najwyższej jakości sery żółte, stanowiące główny ich składnik, mleko od zaufanych dostawców, a także aromatyczne zioła i warzywa. To wszystko bez konserwantów i sztucznych barwników. Czytaj więcej »

  • Słodki rynek w Polsce

    Poniedziałek, 11 września 2017

    Silna konkurencja wewnętrzna i rosnące oczekiwania konsumentów – to jedne z wyzwań jakie stoją przed polskim rynkiem słodyczy. Nowości i innowacyjne produkty, trendy konsumencie i prognozy na najbliższe lata – co dzieje się na polskim rynku słodyczy? Czytaj więcej »

  • Polacy uwielbiają spędzać czas na świeżym powietrzu, co przekłada się na znaczne wzrosty dochodów producentów oferujących asortyment, który kojarzy się właśnie z grillem czy piknikiem. Pogodne i ciepłe weekendy generują znaczący i zauważalny popyt na artykuły spożywcze, alkoholowe oraz akcesoria niezbędne do zorganizowania imprezy „pod chmurką”. Czytaj więcej »

  • W butelce, kartonie i puszce

    Wtorek, 18 kwietnia 2017

    Wraz ze wzrostem temperatury rośnie też popyt na wszelkiego rodzaju wody, napoje, soki czy nektary. Coraz większym powodzeniem, i to nie tylko latem, cieszą się też izotoniki i energetyki. Sprawdzamy co w tych kategoriach oferują producenci i jakie produkty najczęściej sprzedają się w polskich sklepach. Czytaj więcej »