Technologia

  • Läderach to szwajcarski producent czekolady premium, słynący z wysokiej jakości wyrobów na całym świecie. Aby skutecznie rozwijać sprzedaż międzynarodową i poszerzyć strategię Direct to Customer (sprzedaży bezpośrednio od producenta do klienta końcowego, z pominięciem pośredników), szwajcarski producent postanowił zainwestować w nowe rozwiązania. Efektem jest wdrożenie... Czytaj więcej »

  • Nawet 40 proc. kontroli prowadzonych bezpośrednio w gospodarstwie rolnym udaje się uniknąć dzięki systemowi monitorowania obszarów wiejskich, wykorzystującemu dane satelitarne z programu Copernicus – podaje Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa. Pozwala to na dużo sprawniejszą obsługę i realizację wniosków o wsparcie z programów realizowanych przez ARiMR. Dane... Czytaj więcej »

  • Jak handel ma reagować na zmiany?

    Piątek, 21 lipca 2023

    Detaliści w obliczu problemów gospodarczych muszą weryfikować swoje strategie i dopasowywać je do zmieniających się warunków. Jak wynika z raportu branżowego serwisu Retail TouchPoints „Strategie i priorytety w handlu detalicznym 2023”, aż 70 proc. badanych przedstawicieli handlu detalicznego z USA i 76 proc. z Europy ocenia, że spowolnienie gospodarcze potrwa jeszcze... Czytaj więcej »

  • Grupa Żabka znalazła się w gronie laureatów Special Achievement in GIS Awards 2023 (SAG). Tytuł został przyznany za zwiększenie dynamiki otwarć sklepów i utrzymywanie jej na poziomie 1 tys. placówek rocznie dzięki oprogramowaniu GIS. Konkurs jest elementem konferencji Użytkowników Oprogramowania Esri, która rokrocznie gromadzi tysiące uczestników z całego świata. Czytaj więcej »

  • Żabka Jush coraz śmielej sięga po innowacyjne rozwiązania. W ostatni weekend twórcy aplikacji przetestowali dostawę dronem, który dostarczył zamówienie na plażę w Warszawie. Czytaj więcej »

  • Grupa Chorten kontynuuje inwestycje w rozwój nowych technologii. Teraz uruchomiła aplikację m.Retro dla blisko 3000 sklepów partnerskich, w planie są kolejne wdrożenia IT. Czytaj więcej »

  • Lidl Polska stawia na innowacje. W tym momencie już ponad 60% placówek zostało wyposażonych w tzw. „elektroniczne cenówki”, a w kolejnych obiektach trwa ich instalacja. Sieć nieustannie wdraża również inne zielone technologie. Tym samym zbliża się do jeszcze bardziej zrównoważonej działalności i odpowiada na potrzeby konsumentów. Czytaj więcej »

  • Transformacja cyfrowa – obok transformacji formatu i transformacji odpowiedzialności – jest jednym z głównych kierunków strategicznych w rozwoju sieci handlowych. Liderem takiej transformacji w Polsce jest Żabka. Praktycznie każdy obszar działalności sieci został objęty transformacją. Ponad 15% osób zatrudnionych w centrali Żabki to osoby zajmujące się nowymi technologiami.... Czytaj więcej »

  • DHL Parcel zapewnił swoim klientom możliwość kompleksowej obsługi paczek, uruchamiając innowacyjną aplikację Mój DHL. Czytaj więcej »

  • Firma Brother rozszerzyła portfolio o atramentowe urządzenie wielofunkcyjne – MFC-J6959DW. Nowy model pozwala na bezprzewodowe drukowanie wielkoformatowe oraz w formacie A4 i A3. Sprzęt Brother pozwala na intuicyjne zlecanie druku banerów, plakatów, zdjęć panoramicznych o długości do 2,7 metra i oznakowań promocyjnych z przycinaniem nośnika do wymaganej długości za pomocą... Czytaj więcej »

  • Za zakupy w sklepach Żabka Polska można już płacić kartami Sodexo. To kolejna duża marka handlowa, która honoruje płatności Kartami Podarunkowymi, Premiowymi, Żywieniowymi oraz Lunch Pass. Realizacja kuponów papierowych będzie możliwa już w trzecim kwartale br. Czytaj więcej »

  • ID Logistics, europejski lider logistyki kontraktowej, wykorzystuje autonomiczne roboty mobilne AMR do optymalizacji operacji w centrum dystrybucji Mahou San Miguel, hiszpańskiej firmy z branży beverage. Roboty AMR znacząco zwiększają wydajność i przyspieszają proces kompletacji zamówień. Wdrożenie pozwoliło też na redukcję tras w magazynie a dzięki dodatkowym systemom... Czytaj więcej »

  • W pół roku od rozpoczęcia fazy testowej w pierwszych trzech sklepach Auchan Retail Polska, sieć przechodzi do pełnego wdrożenia systemu elektronicznych etykiet cenowych (ESL) w kolejnych 29. punktach. Projektem objęte zostały sklepy osiedlowe, supermarkety i hipermarkety, w tym flagowy hipermarket Auchan w Piasecznie. Łącznie do końca lipca br. system będzie funkcjonował w 32... Czytaj więcej »

  • CHEP, globalny dostawca rozwiązań z branży łańcucha dostaw, działa na rzecz cyfrowej transformacji swojej działalności, w tym sposobu zarządzania odbiorem palet ze swojego europejskiego call center, które znajduje się w Lizbonie w Portugalii. Podobne pilotażowe projekty przeprowadzane są także poza Europą, w USA i Brazylii. Czytaj więcej »

  • Zespół naukowców z Włoch stworzył jadalną baterię, wykorzystując do jej zbudowania produkty obecne w codziennej diecie, takie jak ryboflawina, wosk pszczeli czy wodorosty nori. Rozwiązanie może przynieść nowe podejście do diagnostyki, m.in. chorób przewodu pokarmowego, ale również monitorowania jakości żywności i tworzenia miękkich robotów. Celem naukowców jest... Czytaj więcej »

  • Wartość globalnego rynku usług chmurowych w branży detalicznej może osiągnąć nawet 109,98 mld dolarów w ciągu najbliższych siedmiu lat, jak podaje raport CDI. Korzyści z wdrożenia rozwiązań chmurowych dostrzegła sieć Żabka Polska, która wprowadziła scentralizowany system zarządzania relacjami z franczyzobiorcami oparty o S/4HANA Retail. Czytaj więcej »

  • Spółka GAMIVO w 2023 roku stawia między innymi na rozwój bazy użytkowników. Jedną z dróg prowadzących do tego celu są współprace z dużymi markami, wśród których właśnie pojawiła się Coca-Cola. Dzięki wspólnej akcji obu firm klienci mają możliwość wymiany punktów zbieranych w aplikacji Coca-Coli na kody zniżkowe, które można wykorzystać na platformie GAMIVO. Czytaj więcej »

  • Kärcher i TTS łączą siły

    Czwartek, 27 kwietnia 2023

    Kärcher i TTS Cleaning połączyły siły zawierając strategiczne partnerstwo. Dzięki urządzeniom TTS Equipment, Kärcher uzupełnia swoje portfolio rozwiązań do czyszczenia manualnego. Dla włoskiej marki TTS partnerstwo to oznacza natomiast wzrost znaczenia na rynku i umocnienie swojej pozycji względem konkurencji. Czytaj więcej »

  • Aplikacja Nasza Stokrotka otrzymała dwie nagrody podczas tegorocznej edycji Mobile Trends Awards. Są to prestiżowe wyróżnienia przyznawane co roku firmom, które z sukcesem posługują się w swoich projektach rozwiązaniami mobilnymi. Czytaj więcej »

  • InPost został laureatem aż 4 nagród podczas Mobile Trends Awards 2022 i tym samym został najliczniej nagrodzoną firmą w tym prestiżowym konkursie. InPost zdobył statuetkę w kategorii „Usługi” za rozwój aplikacji InPost, a dodatkowo został uhonorowany nagrodami specjalnymi od internautów oraz od organizacji społecznej „Widzialni”. Czytaj więcej »

  • Kärcher wprowadza na rynek pierwszą autonomiczną szorowarkę do posadzek – KIRA B 50, tym samym otwierając nową serię produktów o nazwie "KIRA" (ang. Kärcher Intelligent Robotic Applications). KIRA B 50 to futurystyczna nowość w portfolio renomowanego producenta i lidera w dostarczaniu rozwiązań, związanych z czyszczeniem. Czym wyróżnia się KIRA B 50? Do kogo jest skierowana?... Czytaj więcej »

  • W kwietniu br. minie rok, odkąd zmieniły się zasady rozliczania nowych prosumentów za energię z przydomowych instalacji fotowoltaicznych przekazywaną do sieci i z niej pobieraną. – Sytuacja cenowa i geopolityczna powodują, że mimo zmiany tego systemu rozliczeń odbiorcy wciąż sięgają po fotowoltaikę – mówi Dominika Taranko, dyrektorka Forum Energii i Klimatu w Związku... Czytaj więcej »

  • Rozwiązania samoobsługowe to z pewnością przyszłość retailu. Doświadczenia z okresu pandemii sprawiły, że wprowadzanie takich udogodnień nabrało wyjątkowego znaczenia i przyspieszyło rozwój całej kategorii innowacyjnego wyposażenia sklepów. Wśród samoobsługowych rozwiązań znajdziemy m.in. kasy, terminale, a także witryny handlowe czy też nowoczesne sklepy autonomiczne. Czytaj więcej »

  • InPost kontynuuje szybki rozwój w Wielkiej Brytanii stawiając urządzenie Paczkomat® InPost numer 5000 – podkreśla to szybki wzrost zapotrzebowania brytyjskich konsumentów na dostawy OOH. Jak pokazują wspólnie przeprowadzone badania z brytyjskim przedstawicielem sieci sklepów Lidl, dostępność maszyn Paczkomat® InPost pozytywnie wpływa na zwiększenie liczby klientów w... Czytaj więcej »

  • Od 2021 r. 100% zapotrzebowania na energię elektryczną browarów należących do Kompanii Piwowarskiej jest pokrywane energią pochodzącą z wiatru dostarczaną przez RWE. Nowouruchomiona farma wiatrowa LECH Nowy Staw III, położona w pobliżu Nowego Stawu, ok. 50 km na południowy wschód od Gdańska, należąca i zarządzana przez RWE, składa się z trzech turbin o łącznej mocy 12... Czytaj więcej »

  • Właściciele restauracji przekonali się już, że sprzedaż online — zarówno przez własną stronę internetową, jak i za pośrednictwem popularnych serwisów do zamawiania jedzenia z dostawą — otwiera nowe możliwości rozwoju biznesowego. Szybka adaptacja modelu sprzedaży jedzenia z dostawą, z której w szczycie korzystało nawet 40% konsumentów, była dla wielu firm... Czytaj więcej »

  • Firma Brother rozszerzyła swoją ofertę o 5 profesjonalnych drukarek etykiet. Modele TD-2020A, TD-2125N, TD-2135N, TD-2125NWB oraz TD-2135NWB umożliwiają sprawny wydruk oznaczeń, opasek na rękę i dwucalowych paragonów. Urządzenia TD-2000 sprawdzą się w sektorze handlu detalicznego, magazynowania, logistyki, produkcji oraz opiece zdrowotnej. Czytaj więcej »

  • Koniec wielkiego niedoboru chipów?

    Środa, 08 marca 2023

    Sprzedaż półprzewodników zaczęła spadać w drugiej połowie 2022 r., co obniżyło roczną sprzedaż do „zaledwie” +7,6% r/r po rekordowym 2021 r. (+24,3%, Wykres 1). Oczekuje się, że sprzedaż spadnie w tym roku o około -5%. W ciągu ostatnich 30 dni [!] branża o wartości 580 mld USD co cztery lata pogrążała się w recesji trwającej około dziewięciu miesięcy. Pomimo... Czytaj więcej »

  • Western Union, instytucja zajmująca się międzynarodowymi transferami pieniężnymi, uruchamia nową platformę bankowości elektronicznej. – Polska jest jednym z pierwszych rynków, na których uruchomimy naszą elektroniczną aplikację bankową – mówi Denisa Mateescu, szefowa Western Union na Europę Wschodnią. Poza standardowymi usługami, czyli międzynarodowymi przekazami, w... Czytaj więcej »

  • Boty głosowe coraz częściej sprawdzają się już nie tylko w prostych systemach IVR związanych z podstawową obsługą klienta. Mogą być wykorzystywane m.in. w kampaniach angażujących odbiorców do konkretnych działań czy na początkowych etapach rekrutacji nowych pracowników. Do końca dekady światowy rynek usług realizowanych przez boty wzrośnie niemal piętnastokrotnie. Choć... Czytaj więcej »

więcej artykułów