Wiadomości

  • Lubella zakończyła proces rezygnacji z jajek z chowu klatkowego w swoich produktach – 3 lata wcześniej niż pierwotnie zakładano. Firma w swoim makaronie 5 i 4 jajecznym używa obecnie jaj z wolnego wybiegu. Ten ważny krok marki Lubella popiera Stowarzyszenie Otwarte Klatki – czytamy w komunikacie spółki. Czytaj więcej »

  • ID Logistics wzmacnia obsługę zamówień e-commerce i sklepów stacjonarnych, realizowanych w centrum dystrybucji Super-Pharm w Teresinie k/Sochaczewa. Efektem tego jest zwiększenie zatrudnienia i wdrożenie innowacyjnych rozwiązań, które optymalizują i zwiększają wydajność obsługi magazynowej – czytamy w komunikacie spółki. Czytaj więcej »

  • W lutym 2021 r. łączna wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była tylko o 7,4% niższa niż w lutym 2020 r. i o 3,4% niższa niż w styczniu 2021 r. W lutym spożywcze sklepy małego formatu odwiedziło o 2% mniej klientów niż w styczniu i aż o 23% mniej niż w lutym 2020 r. – wynika z danych CMR Panel i PIH. Czytaj więcej »

  • W ciągu roku pandemii alkohol zdrożał w sklepach o blisko 40%. Największy wzrost odnotowały hurtownie i to o prawie 60%. Podwyżki były też w hipermarketach – o ok. 10%, sieciach cash & carry – o niespełna 7%, a także convenience – o niecałe 2%. Natomiast dyskonty obniżyły ceny aż o 34,5%, a supermarkety – o ok. 8%. Ze wszystkich analizowanych trunków najbardziej... Czytaj więcej »

  • Wystarczył rok od pierwszego lockdownu, aby gastronomia i szeroko pojęta branża HoReCa doznały nieodwracalnych negatywnych zmian. Prawie połowa lokali zawiesiła działalność lub została zlikwidowana. Pomoc publiczna w postaci tarcz antykryzysowych czy zwolnień z ZUS-u nie przyniosła oczekiwanych efektów, podobnie jak próby ratowania firm przez zbiórki i inne formy pomocy dla... Czytaj więcej »

  • Hochland Polska z nową siedzibą w Poznaniu

    Poniedziałek, 22 marca 2021

    Zapowiadana w trzecim kwartale 2019 roku przeprowadzka głównych struktur biurowych Hochland Polska z Kaźmierza do Poznania stała się faktem. W marcu tego roku nowe biuro zostało oddane do dyspozycji pracowników, partnerów i kontrahentów firmy. Nowa lokalizacja biura Hochland Polska w kompleksie Business Garden przy ul. Pastelowej 12, w najbliższych latach będzie stanowić doskonałe... Czytaj więcej »

  • MF wydłuża terminy sporządzenia sprawozdań

    Poniedziałek, 22 marca 2021

    W ub.r. można było sporządzić sprawozdanie finansowe do końca czerwca. W tym roku termin miał mijać 31 marca, ale właśnie został przedłużony. Jednostki sektora prywatnego i organizacji non-profit mają na to jeszcze 3 miesiące, a sektora finansów publicznych – miesiąc. Zdaniem ekspertów, dzięki temu uniknęliśmy chaosu. W sytuacji pandemii wiele podmiotów nie zdążyłoby... Czytaj więcej »

  • W lutym sprzedaż detaliczna w cenach stałych spadła o 3,1 proc. w ujęciu rocznym, a w ujęciu miesięcznym wzrosła o 3,5 proc. – wynika z danych Głównego Urzędu Statystycznego dotyczących dynamiki sprzedaży detalicznej w lutym 2021 roku. Czytaj więcej »

  • Podczas pandemii sieci handlowe ograniczyły promowanie alkoholu. W ciągu roku ogólny spadek wyniósł ponad 11%. W dyskontach ubyło przeszło 23% promocji, w hipermarketach – prawie 23%, a w hurtowniach – ok. 16%. Z kolei największy wzrost wykazały sieci convenience – o blisko 21%. Na plusie były też supermarkety – 4,5%. Za nimi znalazły się sieci cash & carry – ponad 1%.... Czytaj więcej »

  • Pandemia sprawiła, że co piąty Polak częściej niż dotychczas decydował się na zakup żywności wyprodukowanej w kraju – wynika z badań ARC Rynek i Opinia. Deloitte wskazuje natomiast, że 53 proc. z nas w czasie pandemii jest gotowych zapłacić więcej za produkty lokalne, nawet jeżeli w ofercie sklepu były też tańsze, zagraniczne alternatywy. Krajowi konsumenci w coraz... Czytaj więcej »

  • Wawel podsumował rok 2020

    Czwartek, 18 marca 2021

    Nowe produkty, zmniejszenie zużycia wody i plastiku oraz duże wsparcie dla potrzebujących w okresie pandemii - producent słodyczy, firma Wawel, podsumowała rok 2020. Przy okazji publikacji wyników finansowych, firma opublikowała również Oświadczenie na temat informacji niefinansowych, w którym zawarła szczegóły dotyczące m.in. kwestii prospołecznych i środowiskowych. Czytaj więcej »

  • Komisja Europejska zaproponowała system zielonych zaświadczeń cyfrowych, który ułatwi bezpieczne przemieszczanie się na terenie UE w czasie pandemii COVID-19. Zielone zaświadczenia cyfrowe będą dowodem na to, że dana osoba została zaszczepiona przeciwko COVID-19, uzyskała ujemny wynik testu lub przeszła tę chorobę. Będą one dostępne nieodpłatnie w wersji cyfrowej lub... Czytaj więcej »

  • Netto zawarło porozumienie z Tesco o zakupie polskiej części biznesu w czerwcu 2020 r. Od tego czasu oczekiwało na ostateczną zgodę UOKiK i sfinalizowanie transakcji. Proces zatwierdzania został zakończony i Netto może przejąć 301 sklepów i dwa centra dystrybucyjne objęte umową. Czytaj więcej »

  • Polska Grupa Supermarketów w 2021 roku chce otworzyć nowe, regionalne centra logistyczne, pozwalające na jeszcze lepszą obsługę sklepów spoza Polski centralnej oraz poszerzyć sieć swoich sklepów zakładając co najmniej 10% przyrost liczby nowych placówek. W planach grupy jest również rozwój kategorii ekologicznej oraz wdrożenie zupełnie nowych usług dla swoich klientów. Czytaj więcej »

  • Lubella po raz kolejny wsparła osoby najuboższe swoimi produktami, przekazując 13 ton wyrobów zbożowych Federacji Polskich Banków Żywności. Czytaj więcej »

  • Franczyza w oczekiwaniu na regulacje

    Wtorek, 16 marca 2021

    Systemy franczyzowe w spożywczym handlu detalicznym mają się świetnie. I trudno się dziwić, gdyż zapewniają detalistom utrzymanie konkurencyjności bez utraty tożsamości biznesowej. Czytaj więcej »

  • Nadchodzi czas podsumowań w handlu

    Wtorek, 16 marca 2021

    Wszystko wskazuje na to, że pandemia nie tylko nie ograniczyła skali obrotu produktami szybkozbywalnymi, ale w przypadku wielu firm nawet przyczyniła się do wyraźnej poprawy ich sprzedaży w porównaniu do roku poprzedniego. Czytaj więcej »

  • Pogorszenie wyników finansowych Banku spowodowane skutkami pandemii oraz utworzenie dodatkowych odpisów na tzw. małe TSUE, wpłynęły na wystąpienie straty bilansowej netto w wysokości 9,2 mln zł na koniec 2020 roku, która może się utrzymać w kolejnych okresach. Zgodnie z zapisami Prawa Bankowego, spowodowało to przesłankę dla Zarządu Banku do wdrożenia Planu Naprawy. Działania... Czytaj więcej »

  • Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji zwróciła się do rządu z apelem o utrzymanie handlowej niedzieli 28 marca br. (niedziela handlowa przed Świętami Wielkiej Nocy), także w regionach objętych lockdownem. Branża apeluje też o zawieszenie zakazu handlu w niedziele na czas pandemii. Byłoby to dużym wsparciem dla handlu – przedsiębiorców prowadzących sklepy w galeriach... Czytaj więcej »

  • Grupa MLEKOVITA – lider branży mleczarskiej – we współpracy z firmą CPF Poland S.A. przygotowała nową linię dań gotowych Bistro Minutka. Czytaj więcej »

  • Dino Polska w 2020 r. zrealizowała inwestycje dotyczące uruchomienia 278 marketów Dino, z czego 255 zostało otwartych w 2020 r., a 23 na początku 2021 r. Sieć liczyła na koniec 2020 r. blisko 1500 sklepów. Jest to liczba o ponad 20% wyższa od celu, który Dino Polska wyznaczyła sobie debiutując na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie 4 lata temu. Planem było wtedy... Czytaj więcej »

  • InPost planuje akwizycję Mondial Relay, wiodącej francuskiej platformy dostaw przesyłek e-commerce, za ok. 565 milionów euro (ok. 2,6 mld zł). Tym samym InPost znacząco rozszerzy zakres działalności, przyspieszając rozwój międzynarodowy oraz umocni swoją pozycję jako wiodącego gracza na europejskim rynku dostaw dla e-commerce. Transakcja zostanie sfinalizowana po uzyskaniu opinii... Czytaj więcej »

  • Kärcher w Polsce z nowym Dyrektorem Zarządu

    Poniedziałek, 15 marca 2021

    Światowa marka Kärcher, od 1993 przybliżana polskim odbiorcom przez firmę Kärcher Sp. z o.o., zyskuje w Polsce nowe przewodnictwo. Od początku bieżącego roku stanowisko Dyrektora Zarządu objął pan Rafał Nęcek, od 18 lat związany z firmą zlokalizowaną w Krakowie. Czytaj więcej »

  • W tym roku na święta Polacy wydadzą więcej

    Poniedziałek, 15 marca 2021

    W tym roku konsumenci przeważnie wydadzą na wielkanocne zakupy spożywcze 300-400 zł. W zeszłym roku była to wartość 200-300 zł. Do tego widać, że przybyło 5% osób, które chcą kupować głównie w promocjach. Z badania również wynika, że obecnie dla Polaków będzie liczyć się przede wszystkim cena, jakość oraz promocja. Znaczenie tych kwestii wzrosło odpowiednio o 6%, 5%... Czytaj więcej »

  • Epidemia zmieniła zakupy pod domem

    Poniedziałek, 15 marca 2021

    Grupa Eurocash i Polska Izba Handlu podsumowały podejście największych dostawców artykułów spożywczych oraz środków czystości i higienicznych do lokalnych sklepów w 2020 roku. Kto najlepiej dostosował się do zwiększonego w okresie epidemii zainteresowania konsumentów zakupami w pobliżu domu? Odpowiedzi można znaleźć w najnowszej edycji rankingu „Równi w Biznesie”. Czytaj więcej »

  • Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wyraził zgodę na transakcję sprzedaży Tesco Polska firmie Salling Group A/S właściciela m.in. sieci handlowej Netto– czytamy w komunikacie Tecso. Czytaj więcej »

  • Niemal co piąty dorosły Polak obawia się, że w najbliższym czasie straci pracę. Częściej niepokój o swoją dalszą karierę zawodową odczuwają kobiety niż mężczyźni. Problem dotyczy prawie co czwartej osoby z grupy wiekowej 23-35 lat. Niepewność widoczna jest przede wszystkim wśród rodaków z wykształceniem zawodowym. Zjawisko to występuje głównie w miejscowościach... Czytaj więcej »

  • Eurocash zawarł umowę inwestycyjną, na podstawie której nabędzie 49% (a docelowo 50%) udziałów w spółce Arhelan prowadzącej ponad 100 sklepów detalicznych w północno-wschodniej Polsce. Czytaj więcej »

  • Ponad 60% konsumentów planuje zrobić świąteczne zakupy na dwa tygodnie lub tydzień przed Wielkanocą. Z kolei 12% rodaków już teraz nabywa tego typu produkty. W zeszłym roku Polacy wykazywali dużo większy pośpiech. Z tegorocznego badania również wynika, że przeszło 90% ankietowanych zapowiada wizyty w stacjonarnych sklepach. Poprzednio było to niecałe 80%. Podobnie jak w... Czytaj więcej »

  • Przychody Grupy Eurocash w 2020 r. przekroczyły 25,4 mld zł i były o 2,2% wyższe niż rok wcześniej. Grupa zanotowała wzrost sprzedaży we wszystkich segmentach działalności. Skonsolidowana EBITDA (tj. zysk operacyjny powiększony o amortyzację) w ubiegłym roku sięgnęła 804 mln zł, co oznacza wzrost o 1,2% w porównaniu z 2019 r. Grupa szacuje, że poniesione koszty związane z... Czytaj więcej »

więcej artykułów