Według analizy ponad 86 tys. cen detalicznych, w październiku br. zakupy zdrożały średnio o 5,4% rdr. W poprzednich miesiącach podwyżki rdr. rosły, ale nie dochodziły do 5% rdr. Czytaj więcej »
Według analizy ponad 86 tys. cen detalicznych, w październiku br. zakupy zdrożały średnio o 5,4% rdr. W poprzednich miesiącach podwyżki rdr. rosły, ale nie dochodziły do 5% rdr. Czytaj więcej »
W ostatnim roku spółka HELIO osiągnęła historyczne wyniki sprzedażowe, przekraczając 400 milionów złotych przychodu – to najwyższy wynik w ponad 30-letniej historii firmy. Według danych z KRS, HELIO jest obecnie największym dostawcą bakalii na rynku detalicznym w Polsce. Czytaj więcej »
Grupa Eurocash zanotowała blisko 8,5 mld zł przychodu, wobec niemal 8,6 mld zł w 3 kw. 2023 r. Jej zysk EBITDA wyniósł 244 mln zł, wobec 305 mln zł rok wcześniej. Osiągnięta w tym czasie marża EBITDA 2,9% była o 0,7 p.p. niższa od marży z trzeciego kwartału 2023 r. W konsekwencji Grupa zarobiła 15 mln zł zysku netto, w porównaniu do 43 mln zł w analogicznym okresie rok... Czytaj więcej »
Żabka uruchomi nowe centrum logistyczne w Kątach Wrocławskich (woj. dolnośląskie). Dzięki nowej inwestycji pracę znajdzie blisko 600 osób. Ruszyła już rekrutacja na różne stanowiska magazynowe. Pracownicy mogą liczyć na konkurencyjne warunki zatrudnienia i szeroki system benefitów. Czytaj więcej »
Do 11 stycznia przyszłego roku mieszkańcy aglomeracji warszawskiej mogą otrzymać w sklepach Carrefour aż 25 groszy za każde zwrócone opakowanie PET po wodzie i napojach marki własnej Carrefour, wodzie Muszynianka oraz Piwniczanka. Czytaj więcej »
W pierwszym kwartale 2024/2025 r. sprzedaż Grupy AMBRA spadła o 0,4% w ujęciu ilościowym, a przychody ze sprzedaży zmniejszyły się o 2,7%. Dynamicznie natomiast rosła sprzedaż w Rumunii oraz w kategorii win bezalkoholowych. Czytaj więcej »
Zakończyła się XXVII edycja Targów Biznes Żywność Medycyna Auto Flota Rzeszów 2024 r. Ponad 350 wystawców z Polski i z zagranicy wypełniło po brzegi G2A Arenę w Jasionce. Organizatorem wydarzenia była GK Specjał wraz z sieciami franczyzowymi: Nasz Sklep, Livio i Rabat Detal oraz spółkami Cezal i Ren. Czytaj więcej »
Zgodnie z opublikowanymi wynikami za trzy kwartały 2024 roku producent kosmetyków i chemii gospodarczej osiągnął 368 mln zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza 12% dynamiki rok do roku. Czytaj więcej »
Justyna Roguz z ponad 13-letnim doświadczeniem w sieciach takich jak Lewiatan i Stokrotka objęła w Grupie Chorten stanowisko Dyrektor Generalnej do spraw handlowych. Odpowiada za koordynację prac działu handlowego i kreowanie polityki asortymentowo-cenowej. Czytaj więcej »
8 listopada na posiedzeniu plenarnym Sejmu odbędzie się pierwsze czytanie Poselskiego projektu ustawy o zmianie ustawy o dniach wolnych od pracy oraz niektórych innych ustaw, proponującego ustanowienie 24 grudnia dniem wolnym od pracy. Handel sprzeciwia się temu rozwiązaniu. Czytaj więcej »
W trzecim kwartale 2024 roku ruch w centrach i galeriach handlowych spadł o 12,4% w porównaniu z analogicznym okresem 2023 roku. Tak wynika z najnowszego raportu firmy technologicznej Proxi.cloud. Czytaj więcej »
W październiku ekonomistów zaniepokoił niespodziewany spadek sprzedaży detalicznej. Jednak zdaniem ekonomisty Polskiego Instytutu Ekonomicznego konsumpcja powinna w przyszłym roku odbić, podobnie jak inwestycje, które doczekają się napływu środków z nowej perspektywy unijnej oraz z KPO. Czytaj więcej »
Kapituła konkursu „Pracodawca Godny Zaufania” uhonorowała Grupę Żabka nagrodą specjalną za wdrożenie Kodeksu Dobrych Praktyk dla rynku franczyzy, który ustanawia standardy współpracy między franczyzobiorcami a sieciami franczyzowymi. Sieć Żabka, posiadająca ponad 10 900 sklepów i współpracująca z ponad 9 000 franczyzobiorców, jest jednym z pierwszych sygnatariuszy kodeksu. Czytaj więcej »
Przedsiębiorcy Intermarché i Bricomarché przekazali darowiznę w wysokości 1 000 000 złotych na rzecz Związku Ochotniczych Straży Pożarnych RP. Zbiórka została zainicjowana w odpowiedzi na dramatyczną sytuację powodziową w południowo-zachodniej Polsce. Czytaj więcej »
W Katowicach otwarto Danone Planning Center – specjalistyczne centrum, w którym międzynarodowy zespół ekspertów odpowiadać będzie za planowanie w łańcuchu dostaw dla europejskich fabryk organizacji dostarczających świeże produkty mleczne i pochodzenia roślinnego oraz żywność specjalistyczną. Nowe biuro to możliwość prężnego rozwoju zarówno dla specjalistów, jak i osób... Czytaj więcej »
W pierwszych dziewięciu miesiącach tego roku odnotowano blisko 23 tys. przestępstw kradzieży w sklepach. To o 30,5% mniej niż w analogicznym okresie 2023 roku, kiedy takich przypadków było niespełna 33 tys. Czytaj więcej »
W ciągu ośmiu miesięcy 2024 roku polscy rolnicy wyeksportowali tylko o 0,5 proc. więcej żywności niż w takim samym okresie poprzedniego roku. Wartość eksportu wyrażona w złotych nawet spadła (o 5,6 proc.) ze względu na umocnienie polskiej waluty do dolara i euro, w którym większość polskiego eksportu jest rozliczana. Czytaj więcej »
Strategia niskich, równych cen, a także budowanie przez lata zaufania wśród klientów przynosi efekty. Widoczne jest to na przykładzie sieci Lidl Polska, której obroty rozwijają się szybciej niż obroty największej konkurencji. Czytaj więcej »
Analiza zachowań ponad 1,5 mln konsumentów w III kw. br. wykazała, że w sklepach convenience wyraźnie wzrósł ruch, bo o 9,5% rdr. W hipermarketach podniósł się o 1,7% rdr. Natomiast spadł rdr. w supermarketach – o 10,6%, a także w dyskontach – o 7%. W formacie convenience przybyło też klientów – 0,7%. Pozostałe segmenty zanotowały spadki – od 4,8% do 1,5%. Do tego rdr.... Czytaj więcej »
Ponad 20 stowarzyszeń i fundacji z branży winiarskiej łączy siły i pisze wspólny list do premiera Donalda Tuska. Bo też sprawa jest kluczowa dla wszystkich, zwłaszcza jednak dla małych, polskich producentów. Realizacja zapowiedzi Ministerstwa Zdrowia dotyczącej zakazu sprzedaży alkoholu przez Internet postawiłaby bowiem działalność wielu podmiotów pod znakiem zapytania. - My,... Czytaj więcej »
Obecnie ponad 90% konsumentów robi przynajmniej niektóre zakupy spożywcze w promocjach. I takich osób jest o 3 p.p. więcej niż przed rokiem. Większość z nich potrafi określić, jaką część kupowanej żywności nabywa po przecenach. I tak niecałe 30% ankietowanych wskazuje przedział 20-40%, 23,2% respondentów podaje 10-20%, a 18,2% badanych deklaruje 40-60%. Zdaniem ekspertów,... Czytaj więcej »
Rada Nadzorcza spółki POLOmarket z dniem 4 listopada powołała na stanowisko Prezesa Zarządu Pana Marka Wądołowskiego. Czytaj więcej »
Ten bardzo dobry wynik firma uzyskała dzięki wzrostowi skali biznesu oraz poprawie efektywności kosztowej. W rezultacie, marża skorygowanego wyniku EBITDA po 9 miesiącach 2024 r. wyniosła 12,3 proc., co stanowi wzrost o 0,6 pp. względem porównywalnego okresu poprzedniego roku. Czytaj więcej »
Netto Polska, sieć handlowa będąca częścią Grupy Salling, wprowadza znaczące zmiany kadrowe, które wspierają realizację jej ambitnej strategii rozwoju na polskim rynku. Od początku listopada na stanowisko Dyrektora Commercial dołączy Krzysztof Dobczyński, a rolę Dyrektora Finansowego obejmie Tomasz Kaźmierczak. Czytaj więcej »
26 października MAKRO Polska świętowała dołączenie pięćsetnego sklepu do sieci Odido w formule Elevate. Placówka znajduje się miejscowości Bieńkówka w województwie małopolskim, blisko 50 kilometrów od Krakowa. Prowadzą ją państwo Natalia i Karol Jończyk. Czytaj więcej »
"Złote Innowacje FMCG & Retail" to prestiżowy konkurs wyłaniający najbardziej nowatorskie produkty i rozwiązania retail, które pojawiły się na rynku. 29 października 2024 roku w Teatrze Kamienica odbyła się finałowa Gala, podczas której ogłoszono wyniki 6. edycji plebiscytu. Czytaj więcej »
Jak połączyć nowe technologie z relatywnie tradycyjną branżą spożywczą? O tym rozmawiali eksperci podczas panelu dyskusyjnego "Sztuczna Inteligencja, nowoczesne technologie i Big Data. Nowe horyzonty innowacji w przemyśle spożywczym" w trakcie Innovation Day 2024. Czytaj więcej »
"Katalizatorem innowacji są zmiany klimatyczne" – podkreśliła Karina Ostatek z SIG podczas Innovation Day 2024. W trakcie wystąpienia ekspertka przybliżyła szczegóły dyrektywy CSRD. Czytaj więcej »
Innowacje vs. renowacje: Przyszłość projektowania produktów w sektorze spożywczym – to pierwszy panel dyskusyjny podczas Innovation Day 2024. Czym różnią się te zjawiska? O tym rozmawiali eksperci z branży FMCG. Czytaj więcej »
"Innowacje mają wnieść coś nowego, ale jest też w nich zaszyte oczekiwanie większego profitu. Inwestycje muszą się zwrócić" – powiedział Szymon Mordasiewicz, dyrektor komercyjny w Panelu Gospodarstw Domowych, GfK Polonia podczas konferencji Innovation Day 2024. Wystąpienie ekspercie poświęcone było potrzebom współczesnych konsumentów. Czytaj więcej »
Krzysztof Włodarski, Project Manager w Zespole Projektów...
Wzbogacone o funkcję analizy planogramów, co umożliwia nowy...
Wywiad z Pawłem Majchrzakiem, Dyrektorem Operacyjnym i...
Trzy pytania do Łukasza Śliwińskiego, Marketing Director CEE...
Wywiad z Jackiem Wyrzykiewiczem, PR & Marketing Services...
Od początku roku do listopada masło zdrożało w sklepach...
Lisner ogłosił zakończenie procesu przejęcia większości...
Statystyki spożycia jabłek są coraz gorsze, chociaż...
Z okazji Świąt Bożego Narodzenia sieć Biedronka...
Lidl Polska otworzy swój nowy sklep w Warszawie przy ul...
Już w czwartek, 5.12.2024 r., Lidl Polska otworzy swój nowy...
Grupa pozostaje oficjalnym partnerem klubu piłkarskiego...
Polacy uwielbiają wspólną celebrację! ...
Jedna z wiodących marek branży mięsnej w Polsce...
Ruszyła sprzedaż bezkompromisowego...
Przyjemnie rozgrzewające i pełne smaku...
Na kanapki sprawdzą się drobiowe wędliny, kabanosy...
Crunchips, najbardziej imprezowa marka chipsów Lorenz, już po...
Oranżada Hellena Party zachęca do wspólnego celebrowania...
Nowy kanał marki na Instagramie, @tictacglobal, wystartował w...
Sieć wprowadza nową dedykowaną zniżkę dla osób...
Pssst, poświętuj trochę! ...
Tajemnicze wózki znów w Auchan ...