Wiadomości

  • Ponad 55% Polaków oczekuje zaostrzonej walki cenowej pomiędzy dyskontami, żeby zrobić tańsze zakupy wielkanocne. Tak wynika z najnowszego badania. Na zaostrzoną rywalizację między sklepami najbardziej liczą Polacy w wieku 45-55 lat oraz 35-44 lat. Dotyczy to zwłaszcza tych, którzy miesięcznie zarabiają na rękę poniżej 1000 zł, 1000-2999 zł, ale także 5000-6999 zł. Natomiast... Czytaj więcej »

  • Grupa Maspex, właściciel m.in. takich marek jak Tymbark, Kubuś, Lubella, Łowicz, Krakus, Żubrówka czy Soplica, wyda na inwestycje produkcyjne w 2024 roku około 650 mln zł. Ich priorytetem będzie rozwój obszarów produkcji i logistyki oraz wdrożenie nowoczesnych technologii, mających na celu zwiększenie efektywności i elastyczności operacyjnej firmy. Po wielu latach spółka wraca... Czytaj więcej »

  • Współczesne sklepy nie przypominają tych, które pamiętamy sprzed lat. Nawet największe sieci dyskontów, które początkowo kojarzyły się nam ze sprzedażą wprost z palet, przeszły ogromne zmiany. Stają się coraz bardziej eleganckie, przyjazne dla klienta i świadomie budujące doświadczenia konsumentów. Projekty dotyczą choćby sklepów z odzieżą, które zmieniły się w... Czytaj więcej »

  • W tym roku Polacy planują przeznaczyć średnio 568,8 zł na święta wielkanocne. To o 30 zł mniej niż w zeszłym roku. Niemal połowa z nich przewiduje, że koszty zbliżającej się Wielkanocy będą porównywalne do tych w poprzednich latach, a więcej niż co czwarty spodziewa się większych wydatków. Czytaj więcej »

  • Według najnowszego sondażu, ponad połowa społeczeństwa oczekuje zaostrzonej walki cenowej pomiędzy dyskontami, by móc jak najtaniej zrobić tegoroczne świąteczne zakupy. Na taką rywalizację szczególnie liczą Polacy najmniej zarabiający miesięcznie na rękę, tj. poniżej 1000 zł oraz 1000-2999 zł. Z kolei na wojnie cenowej głównie zależy mieszkańcom największych oraz... Czytaj więcej »

  • Niemal 75 proc. Polaków negatywnie ocenia hodowlę klatkową. Podobny odsetek uważa, że firmy powinny publicznie informować o postępach w wycofywaniu jaj klatkowych. W ślad za rosnącą świadomością społeczną firmy coraz częściej rezygnują ze sprzedaży jaj od kur w klatkach. Do końca 2023 r. 161 firm działających w Polsce, w tym wszystkie największe sieci sklepów,... Czytaj więcej »

  • Co trzeci Polak spośród regularnie kupujących online dokonuje zakupów w zagranicznych e-sklepach. Tak wynika z najnowszego badania. Nieco ponad 10% ankietowanych robi to nieustannie, blisko 11% – niezbyt często, a przeszło 12% – bardzo rzadko. Z kolei osoby, które w ogóle tego nie praktykują, jako najważniejszy powód wymieniają obawę o ewentualny zwrot towaru. Następnie... Czytaj więcej »

  • Z analizy blisko 14,5 tys. gazetek promocyjnych wynika, że w ub.r. sieci handlowe wydały ich o 4,1% więcej niż w 2022 roku. Jednak trzy z ośmiu badanych formatów zaliczyły spadki. Wśród nich największy rdr. zanotowały sklepy typu DIY – o 21,7%, a najmniejszy – hipermarkety – o 4,1%. Z kolei pięć segmentów zwiększyło liczbę gazetek. Najmocniejszy przyrost rdr. uzyskały... Czytaj więcej »

  • Hala Selgros w Lubinie już otwarta!

    Czwartek, 14 marca 2024

    Tysiące artykułów w promocyjnych cenach, najszerszy asortyment produktów z całego świata, najwyższej jakości mięso przygotowywane na miejscu, codzienne dostawy ryb i owoców morza oraz ponad 300 gatunków warzyw i owoców. Nowa hala Selgros w Lubinie robi ogromne wrażenie, a pierwsi klienci pojawili się w niej 14 marca o świcie! Czytaj więcej »

  • Grupa Kapitałowa Specjał - polski operator franczyzowy i właściciel takich sieci jak Nasz Sklep, Livio czy Rabat Detal, przebił barierę 13 000 sklepów. Tylko w styczniu i lutym bieżącego roku Specjał powiększał liczbę swoich placówek o średnio o 5 sklepów dziennie. Czytaj więcej »

  • W lutym w sklepach było średnio o 3,9% drożej niż przed rokiem. Tak wynika z analizy blisko 60 tys. cen detalicznych. Na 17 monitorowanych kategorii 10 wykazało rdr. jednocyfrowe wzrosty, a 2 grupy towarów zaliczyły dwucyfrowe skoki cen. Natomiast 5 kategorii odnotowało spadki. Liderem drożyzny są teraz dodatki spożywcze, tj. ketchupy, majonezy, musztardy i przyprawy z cenami... Czytaj więcej »

  • Tuż obok Fabryki Czekolady E.Wedel w Warszawie, w której produkowane są kultowe słodycze, powstaje wyjątkowa przestrzeń. – Odwiedzający będą mogli odkrywać fascynujący świat produkcji czekolady, który dostarczy wrażeń angażujących wszystkie zmysły – zapowiada Maciej Herman, dyrektor zarządzający firmy Wedel. To jedyne miejsce o takiej skali w Europie Środkowo-Wschodniej... Czytaj więcej »

  • Odpowiednio długie okresy przygotowawcze przed wejściem w życie powinny obowiązywać nie tylko dla nowych aktów prawnych, lecz także w przypadku wszystkich decyzji ważnych dla gospodarki. Tak kluczowe postanowienia jak te dotyczące nieprzedłużenia zerowego podatku VAT na żywność nie powinny być ogłaszane na dwa tygodnie przed wygaśnięciem rozporządzenia, ale powinny być... Czytaj więcej »

  • Jeden z rejestrów dłużników podaje, że w ub.r. odsetek zadłużonych w sektorze rolnym wzrósł o 1,1%. Z kolei inny podmiot wskazuje, że spadł on o 5,3% rdr. Łączna kwota zaległości – w zależności od bazy danych – zwiększyła się rdr. od 0,1% do 4%. Natomiast przeciętny dług zmniejszył się o 1% rdr. bądź urósł o 9,8% rdr. Krajowy Rejestr Długów wskazuje, że na... Czytaj więcej »

  • W pierwszym półroczu roku obrotowego 2023/2024 ilościowa sprzedaż Grupy AMBRA zmniejszyła się o 1,5%. Nadal wysoka inflacja negatywnie wpływała na nastroje i zachowania konsumentów wina i alkoholi. Wzrost przychodów ze sprzedaży o 3,8% w tym okresie wynikał głównie z podwyżek cen sprzedaży wprowadzonych w poprzednich kwartałach. Czytaj więcej »

  • Analiza blisko 60 tys. cen detalicznych wykazała, że w lutym br. codzienne zakupy w sklepach zdrożały średnio o 3,9% rdr. Tym samym spadek jednocyfrowej dynamiki wzrostu cen utrzymał się kolejny miesiąc z rzędu. Z siedemnastu analizowanych kategorii tylko dwie zdrożały dwucyfrowo. Dziesięć wykazało jednocyfrowe wzrosty, a pięć – spadki. W całym zestawieniu na największym... Czytaj więcej »

  • W dniach 6-7 marca 2024 w Krakowie odbyła się XVI edycja Konferencji Utrzymanie Ruchu w Przemyśle Spożywczym. Takie spotkanie stwarza doskonałe warunki do wymiany doświadczeń, nawiązania kontaktów oraz zapoznania się z nowościami niezbędnymi do funkcjonowania działów utrzymania ruchu. W tym roku firma Hochland Polska przedstawiła referat „Wyzwania w utrzymaniu ruchu. Adaptacja... Czytaj więcej »

  • Według najnowszego sondażu, łącznie 33,2% konsumentów regularnie kupujących online nabywa produkty w zagranicznych e-sklepach. Ale tylko 10,2% z nich stale robi takie zakupy, a 10,9% niezbyt często to praktykuje. Z kolei 12,1% przyznaje, że naprawdę bardzo rzadko korzysta z ww. możliwości. Ponadto 1,9% respondentów nie pamięta, czy im się to zdarza. Do tego największa grupa... Czytaj więcej »

  • Utrzymanie równowagi pomiędzy życiem prywatnym i zawodowym oraz praca w przyjaznym, wspierającym i stwarzającym możliwości rozwoju środowisku sprzyja czerpaniu satysfakcji i radości z życia. Motywuje też do podejmowania działań, które przyczyniają się do budowania lepszej przyszłości. Wiedzą o tym pracownicy grupy spółek DANONE - w cyklicznym badaniu opinii aż 91%* z nich... Czytaj więcej »

  • Choć producenci cukru zdają sobie sprawę z zagrożeń klimatycznych, jakie grożą nam i kolejnym pokoleniom, to zwracają uwagę na potrzebę zastanowienia się nad drogą dojścia do celów, w taki sposób, by nie uderzać w uprawy. Z tego powodu producenci cukru liczą na weryfikację założeń Zielonego Ładu. – Drastyczne ograniczanie środków ochrony roślin czy też nawozów nie... Czytaj więcej »

  • Kobiety zmieniają świat produkcji

    Czwartek, 07 marca 2024

    Mondelez Polska od lat konsekwentnie realizuje działania z zakresu Różnorodności, Równości i Włączenia (DEI). Dla firmy DEI to nie tylko trend, lecz integralna część kultury organizacyjnej, a także świadomy wybór i codzienna praca, aby na każdym etapie działalności promować te wartości. Pracując nad inkluzywnością, firma aktywnie wspiera wszystkich pracowników,... Czytaj więcej »

  • System kaucyjny do poprawki

    Wtorek, 05 marca 2024

    Organizacje reprezentujące branżę napojową oraz handel detaliczny, czyli podmioty zobowiązane do realizacji postanowień ustawy o systemie kaucyjnym, apelują o przyjęcie kluczowych poprawek legislacyjnych mających na celu zapewnienie szczelności i efektywnego działania ogólnopolskiego systemu kaucyjnego na opakowania po napojach. Polski system będzie drugim największym dotychczas w... Czytaj więcej »

  • Już 8 marca 2024 rusza X edycja konkursu ECU Sustainability Awards i w jej ramach po raz czwarty zostanie przyznana nagroda Henkel Sustainability Award for Retail za najciekawsze praktyki zrównoważonego rozwoju. Do 15 marca sieci handlowe, firmy FMCG i dostawcy rozwiązań dla handlu mają czas na zgłoszenia innowacyjnych rozwiązań na rzecz zrównoważonego rozwoju. Nagrody zostaną... Czytaj więcej »

  • 30 stycznia, punktualnie o godzinie 5:00 z nowego magazynu Transgourmet Foodservice w Gliwicach ruszyły pierwsze dostawy do Klientów. Ogromna inwestycja to ponad 19 tys. m² powierzchni, 14 000 miejsc paletowych, 200 nowych miejsc pracy i łatwiejszy dostęp do pełnego asortymentu spożywczego i przemysłowego dla klientów gastronomicznych z południowej Polski. Uroczyste otwarcie magazynu... Czytaj więcej »

  • Grupa Muszkieterów osiągnęła w 2023 r. łączny obrót w wysokości 10,3 mld zł w ramach zrzeszonych sieci Intermarché i Bricomarché, odnotowując wzrost na poziomie 7,4 proc. rok do roku bez uwzględnienia stacji paliw. Tym samym umocniła swoją pozycję jako kluczowego gracza na polskim rynku. Grupa ogłosiła również dalsze, ambitne plany na 2024 – ponad 30 nowych supermarketów... Czytaj więcej »

  • 1 marca 2024 r. sąd rejestrowy dokonał wpisu połączenia dwóch spółek Grupy Kapitałowej jednego z największych producentów kosmetyków i chemii gospodarczej na rynku. Trwającemu od listopada procesowi łączenia towarzyszą zmiany w Zarządzie spółki dominującej, wprowadzenie nowej nazwy i szeregu optymalizacji organizacyjnych. Czytaj więcej »

  • Zmiany personalne w Kaufland Polska

    Piątek, 01 marca 2024

    W dniu 1 marca 2024 nastąpiły zmiany personalne w składzie Zarządu - informuje Kaufland Polska. Czytaj więcej »

  • Lider na rynku zaopatrzenia dla gastronomii – MAKRO działa w Polsce w oparciu o dwa filary. Z jednej strony sieć odpowiada na potrzeby klienta z sektora handlu detalicznego (Traders) – obok szerokiej oferty asortymentowej w koncepcie cenowym „Zielone etykiety”, firma oferuje również możliwość dołączenia do sieci franczyzowej ODIDO. Działania te pozwalają jej skutecznie... Czytaj więcej »

  • Brand Distribution na bliskim wchodzie

    Piątek, 23 lutego 2024

    Brand Distribution, będąca częścią Polskiej Grupy Kapitałowej Brand Distribution Group, przyjmuje kurs na Bliski Wschód. W obszarze zainteresowania dystrybutora leżą Emiraty Arabskie, Arabia Saudyjska, Iran oraz Liban. Ważnym elementem w realizacji przyjętej strategii jest obecność firmy na największych w regionie międzynarodowych targach FMCG GulFood 2024, które odbywają się... Czytaj więcej »

  • ID Logistics, europejski lider logistyki kontraktowej, podsumował przychody za IV kwartał i 2023 rok. Czytaj więcej »

więcej artykułów