Advertisement

Handel

  • Sięgając na sklepową półkę po mięso, warzywa czy nabiał konsument ufa, że wybiera produkty świeże, a przede wszystkim bezpieczne. Na tym etapie za zapewnienie ich właściwej jakości odpowiada właściciel sklepu. Wcześniej pieczę nad towarem sprawuje jednak operator logistyczny i to do niego należy, by do sprzedaży trafił towar spełniający najwyższe wymagania. Nie jest to... Czytaj więcej »

  • Rolnictwo i hodowla zwierząt to jedna z głównych przyczyn wycinki lasów na świecie, utraty bioróżnorodności i największy emitent metanu. Sektor ten pochłania ogromne zasoby wody i odpowiada w dużym stopniu za zanieczyszczenie gleby. Ekspansja rolnictwa przyczynia się więc do zmian klimatu, a jednocześnie sektor boleśnie odczuwa ich skutki, co odbija się na produkcji rolnej.... Czytaj więcej »

  • Różnice między cenami na półce i przy kasie to problem nie tylko dla klientów, ale też sklepów. Prawidłowe ułożenie produktów na półkach i ich właściwe oznakowanie, wiąże się z ciągłą weryfikacją i większym nakładem pracy. Rozwiązaniem staje się digitalizacja procesów, dzięki której sklepy mogą na bieżąco zmieniać ceny przez system elektronicznych etykiet lub... Czytaj więcej »

  • W 2017 roku Organizacja Narodów Zjednoczonych ustanowiła 27 czerwca Międzynarodowym Dniem Mikro, Małych i Średnich Przedsiębiorstw (MŚP). Warto przy tym wspomnieć, że aż 97,2% działających w Polsce biznesów to mikroprzedsiębiorstwa. Coraz więcej z nich, szukając przewag rynkowych, działa w oparciu o model franczyzy. Obecnie z Żabką, największą siecią franczyzową w Polsce,... Czytaj więcej »

  • Właściciele sieci handlowych w całej Europie zmagają się z niespotykaną liczbą nieobsadzonych stanowisk oraz malejącym stażem pracy. Polscy pracodawcy wyliczyli, że w handlu brakuje ok. 200 tys. pracowników, ale sieci borykają się również z wysoką rotacją personelu, szczególnie na pierwszej linii. Czytaj więcej »

  • MediaMarkt otwiera nowe sklepy w Polsce!

    Czwartek, 27 czerwca 2024

    Znana sieć z elektroniką użytkową MediaMarkt już 27 czerwca otwiera dwa nowe sklepy - w Rumi oraz Lesznie. Po raz pierwszy w Polsce pojawi się zupełnie nowy format sklepów - Xpress znany już i ceniony w Europie. W tym roku odświeżono również 10 sklepów, a na horyzoncie widać już następne otwarcia i renowacje. W ostatnich miesiącach marka wystartowała także z nową platformą... Czytaj więcej »

  • Ryzyka w handlu detalicznym

    Czwartek, 27 czerwca 2024

    Handel detaliczny należy do jednej z branż, którą bardzo szybko dotykają wszelkie perturbacje rynkowe – od ograniczeń w handlu, poprzez restrykcje znane z pandemii, aż po inflację czy zmieniające się upodobania konsumentów, a nawet poziom strat i kradzieży. To wszystko realne ryzyka, które potencjalnie mogą zagrozić naszemu biznesowi, jeśli w porę się na nie przygotujemy.... Czytaj więcej »

  • Według najnowszych badań Kantar – międzynarodowej agencji badawczej – aż 94% polskich internautów robiących zakupy online wybiera Paczkomat® InPost jako formę dostawy, a 85% jako formę wysyłki. Ponadto 82% badanych uznaje Paczkomat® InPost za najbardziej ekologiczny sposób dostaw. InPost jest też najlepiej rozpoznawalną marką dostarczającą przesyłki – otrzymał aż 98%... Czytaj więcej »

  • Co czeka handel w drugiej połowie roku?

    Poniedziałek, 24 czerwca 2024

    Salesforce opracował nowe prognozy dotyczące zakupów świątecznych w 2024 roku. Pokazują one, że kupujących i sprzedawców czeka sezon pełen wyzwań. Jednym z głównych zagrożeń z perspektywy sprzedawców będzie coraz większa ekspansja chińskich aplikacji zakupowych, o których ostatnio głośno było także w Polsce. Czytaj więcej »

  • Panattoni rusza z nową inwestycją

    Poniedziałek, 24 czerwca 2024

    Panattoni ruszyło z budową nowej inwestycji na Pomorzu Zachodnim. Panattoni Park Szczecin V osiągnie 30 000 m kw. i zyskał już pierwszego najemcę – 8 600 m kw. wynajęła firma z branży horeca. Czytaj więcej »

  • Branża retail jest nieustająco wystawiana na próbę. I nie chodzi tu tylko o globalne wydarzenia, które od czterech lat testują elastyczność i możliwości adaptacyjne polskich sprzedawców. To codzienne wyzwania związane ze stale zmieniającymi się nawykami konsumentów, pogonią za modnym portfolio produktów, optymalizacją procesów, gromadzeniem danych czy poszukiwaniem coraz to... Czytaj więcej »

  • Polska jest najszybciej rozwijającym się rynkiem e-commerce w regionie Europy Środkowo-Wschodniej i drugim najszybciej rosnącym w całej Europie. Zamierza na tym skorzystać Grupa Allegro, która w Polsce ma już blisko 15 mln aktywnych kupujących i stopniowo kontynuuje międzynarodową ekspansję: w Słowacji z sukcesem wystartowała w marcu platforma Allegro.sk, debiutując niecały rok... Czytaj więcej »

  • System kaucyjny w Polsce - poradnik prawny

    Poniedziałek, 10 czerwca 2024

    System kaucyjny w Polsce, którego wprowadzenie zapowiedziano na 1 stycznia 2025 r., wzbudził wiele dyskusji i sporów odnośnie jego funkcjonowania. Najwięcej zastrzeżeń zastrzeżeń zgłaszali przedsiębiorcy z branży FMCG, bowiem to ich zmiany dotkną najbardziej. Po wielu konsultacjach Ministerstwo Klimatu i Środowiska zapowiedziało poprawki i przygotowało nowy projekt przepisów,... Czytaj więcej »

  • Sfinks Polska, właściciel sieci SPHINX, Chłopskie Jadło, The Burgers czy Piwiarnia, rozpoczyna ofensywę w celu zachęcenia osób prowadzących własne restauracje do przejścia na koncept SPHINX. Doświadczenia restauracyjnej grupy pokazują, że takie przekształcenie pozwala na zwiększenie obrotów lokalu nawet o 185%. Sfinks zaplanował też na ten rok rozwój sieci poprzez otwieranie... Czytaj więcej »

  • Tak, jak i w innych obszarach, tak i w handlu generacja Z robi całkowitą rewolucję w podejściu do robienia zakupów. Centra handlowe obserwują zmiany generacyjne w swojej klienteli – są rodziny z dziećmi, licealiści, seniorzy, ale brakuje studentów, czy szerzej – młodych dorosłych. Manufaktura w Łodzi postanowiła sprawdzić, czy nowoczesne centrum handlowo-rozrywkowe może... Czytaj więcej »

  • Niemal każdy producent, praktycznie w każdej branży, musi się mierzyć z ogromną konkurencją. Niezależnie od tego czy produkuje produkty spożywcze, odzież, obuwie albo towary luksusowe musi sprostać nie tylko presji cenowej stawianej przez sieci handlowe[1]. Dużym wyzwaniem z perspektywy producenta jest samo podjęcie współpracy z marketami[2]. Co zatem należy zrobić, aby nasze... Czytaj więcej »

  • Ubezpieczenia w centrach handlowych

    Środa, 05 czerwca 2024

    Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług (ZPPHiU) podnosi kwestie ubezpieczenia w centrach handlowych. Ubezpieczenie ma fundamentalne znaczenie w przypadku pożaru czy zniszczenia, które uniemożliwiałoby handel najemcom lub wpłynęłoby na utratę ich majątku. Ubezpieczenie majątkowe może i powinno obejmować swoim zakresem obiekt, czyli nieruchomość jako całość. Zawiera je... Czytaj więcej »

  • MediaMarkt po raz kolejny zdobył tytuł Gwiazda Jakości Obsługi, tym razem w ramach XVII edycji Polskiego Programu Jakości Obsługi. Nagroda została przyznana w wyniku badania konsumentów, którzy wysoko ocenili poziom usług, doradztwa i obsługi w sklepach MediaMarkt w minionym roku. Czytaj więcej »

  • BNP Paribas Real Estate Poland przygotował raport „Rynek nowoczesnego handlu w Polsce”, w którym poddaje analizie rynek handlowy za I kwartał 2024 roku. Nadal najpopularniejszym oddawanym i budowanym formatem są parki handlowe, które cieszą się dużym zainteresowaniem inwestorów. Na polskim rynku handlowym pojawiają się kolejne debiuty, a także rozwiązania wykorzystujące... Czytaj więcej »

  • Panattoni rozpoczyna spekulacyjnie budowę nowego obiektu w województwie łódzkim. Projekt o docelowej powierzchni blisko 30 000 m kw. zlokalizowany jest w strategicznym punkcie centralnej Polski, zapewniając doskonałe warunki dla operacji logistycznych oraz dystrybucyjnych na skalę krajową i międzynarodową. Czytaj więcej »

  • Franczyza kontra dyskonty

    Środa, 15 maja 2024

    Wszystko wskazuje na to, że zrzeszony w sieciach franczyzowych handel tradycyjny poradzi sobie także z dyskontami. Jak będzie z hipermarketami… A jak to uczyni? Czytaj więcej »

  • Współczesny klient lubi mieć wybór i chętnie z niego korzysta. I nie chodzi tylko o różnorodność towarów. Jak pokazuje raport „Łańcuch dostaw omnichannel. Tworzenie harmonijnych doświadczeń klienta”, opracowany przez FM Logistic, jako konsumenci chcemy wybierać też w którym kanale sprzedaży będziemy realizować poszczególne etapy procesu zakupowego. Ostatecznie więc... Czytaj więcej »

  • Wraz z rozwojem sektora handlu detalicznego w Polsce, coraz większą wagę przywiązuje się do skutecznych strategii zarządzania asortymentem oraz utrzymania wysokiej jakości produktów. W tym kontekście niezwykle istotną rolę odgrywają urządzenia chłodnicze i mroźnicze, które nie tylko zapewniają odpowiednie warunki przechowywania, ale także mają istotny wpływ na prezentację i... Czytaj więcej »

  • Letnie biesiady już na stałe wpisały się w sposób spędzania czasu na świeżym powietrzu. Posiłki w plenerze smakują najlepiej, a oferta grillowa i piknikowa jest niezmiennie bogata. Na jakie produkty warto postawić w tym sezonie? Czytaj więcej »

  • Grupa InPost, lider rozwiązań logistycznych dla branży e-commerce w Europie, zanotowała bardzo udany początek roku. W pierwszym kwartale nastąpił znaczący wzrost w zakresie sprzedaży, rentowności i generowania wolnych przepływów pieniężnych. Grupa zanotowała kolejny kwartał wzrostu powyżej rynku we wszystkich kluczowych krajach, w który jest obecna. Czytaj więcej »

  • Osiągnięcie ponad dwa razy wyższego zysku netto rr w Q1 2024 roku szacuje notowana na GPW spółka holdingowa Mex Polska (0,60 mln zł vs 0,30 mln zł z Q1’ 23). Skonsolidowany zysk operacyjny (EBIT) ma wynieść 1,02 mln zł w porównaniu do 0,70 mln zł w analogicznym okresie roku ubiegłego (+45,3 proc. rr). Spodziewane skonsolidowane przychody netto ze sprzedaży mają przekroczyć... Czytaj więcej »

  • Spiżarnia, jedna z największych polskich firm zajmująca się dystrybucją produktów spożywczych oraz artykułów chemiczno-kosmetycznych do sklepów za granicą, otworzyła nowy oddział w Gdyni, dołączając do swoich struktur, jedną z trójmiejskich firm specjalizującą się w handlu zagranicznym. Czytaj więcej »

  • W I kw. br. ruch w restauracjach typu fast food zwiększył się o 4,7% rdr. Przy tym pizzerie rok do roku odnotowały o ponad połowę mniejszy wzrost niż lokale oferujące kanapki i dania z kurczaka. Jednocześnie liczba klientów wszystkich badanych placówek była o 4,2% większa niż rok wcześniej. I w tym zakresie pizzerie znowu mniej zyskały od tzw. kurczako-burgerowni. W pierwszych... Czytaj więcej »

  • Kiełbasa bezmięsna, burger roślinny, parówka wegetariańska, stek vege – do takich nazw produktów wielu konsumentów zdążyło się przyzwyczaić i coraz chętniej po nie sięga. Pojawiają się jednak pomysły, by zakazać nazewnictwa charakterystycznego dla produktów mięsnych. Również w Polsce pojawiła się propozycja w tym zakresie ze strony poprzedniego składu resortu... Czytaj więcej »

  • Polacy, którzy wybierają się na grilla w czasie majówki, wskazują, jaką część ich wydatków pochłonie alkohol. Łącznie blisko połowa z nich podaje 30-50% kosztów. Patrząc szczegółowo na wyniki, widać, że prawie jedna trzecia zapowiada 30-40%, a ponad jedna piąta – 40-50%. Do tego jedna dziesiąta zakłada 20-30% i jedna dziesiąta mówi o 50-60%. Nie brakuje też... Czytaj więcej »

więcej artykułów