Wiadomości

  • Jest decyzja Ministerstwa Finansów dotycząca starych banderol: ich ważność została przedłużona o kolejny rok, czyli do końca 2025 roku. To ważna informacja nie tylko dla branży winiarskiej, która apelowała o stosowne zmiany, ale i wszystkich sprzedających wyroby winiarskie. – Jeśli mają na sklepowych półkach butelki z banderolami o starym wzorze, nie muszą się spieszyć z... Czytaj więcej »

  • Z dniem 1 września 2024 r. Aleksander Wasilewski obejmie stanowisko prezesa zarządu Nestlé Polska S.A. Zastąpi Artura Jankowskiego, który zgodnie z wcześniej ustalonym planem, chce skupić się na realizacji osobistych celów. Czytaj więcej »

  • Subindeks Barometru EFL na III kwartał br. dla sektora HoReCa wzrósł trzeci kwartał z rzędu i wyniósł 52,9 pkt., +1,8 pkt. kw./kw. Hotelarze, restauratorzy i firmy cateringowe jako jedyni wśród badanych sektorów spodziewają się, że obecny kwartał będzie lepszy niż poprzedni, co z pewnością wynika z trwającego sezonu wakacyjnego. Co piąty przedstawiciel HoReCa spodziewa się... Czytaj więcej »

  • Grupa Muszkieterów osiągnęła w pierwszym półroczu 2024 r. łączny obrót w wysokości blisko 5,2 mld zł w ramach zrzeszonych sieci Intermarché i Bricomarché, odnotowując niemal 7 proc. wzrost rok do roku. W ciągu sześciu miesięcy obie marki konsekwentnie realizowały obraną strategię rozwoju, co przełożyło się zarówno na otwarcia nowych placówek, jak i nowe udogodnienia... Czytaj więcej »

  • W I półroczu br. ruch w placówkach sieci spożywczych zwiększył się o 5,5% rdr. Najbardziej zyskały hipermarkety i sieci convenience – odpowiednio 10,4% i 9,2%. Mniejsze wzrosty zanotowały dyskonty i supermarkety – o 4% i 0,3% rdr. Co więcej, na analizowanym rynku rok do roku przybyło 0,9% unikalnych klientów. Skok zaliczyły trzy formaty. Natomiast dyskonty spadek. Tak wykazała... Czytaj więcej »

  • Cukrownia Strzelin dąży do uzyskania 100% redukcji emisji CO2 podczas kampanii buraczanej 2025/2026. Jest to część strategii zrównoważonego rozwoju w Südzucker Polska S.A. Pierwszym krokiem milowym na drodze zmian jest rezygnacja z węgla i koksu na rzecz mniej emisyjnego gazu ziemnego oraz źródeł własnych, takich jak biogaz z wysłodków buraczanych. Jeden z największych... Czytaj więcej »

  • W związku z otrzymaniem zgody UOKiK na założenie wspólnego przedsiębiorcy, 12 przedstawicieli branży napojowej w Polsce wybrało nazwę spółki – KAUCJA.PL - Krajowy System Kaucyjny SA. Docelowo będzie ona pełniła rolę podmiotu reprezentującego, czyli operatora systemu kaucyjnego. Obecnie trwają prace analityczne i biznesowe zmierzające do zawiązania spółki pod tą nazwą. Czytaj więcej »

  • Od stycznia do czerwca br. liczba spraw frankowych złożonych w sądach okręgowych była o 1,4% większa niż w analogicznym okresie ub.r. Natomiast w I kwartale skok był na poziomie blisko 24% rdr. W ocenie niektórych ekspertów, może to wskazywać na osłabienie dynamiki wzrostu. W kolejnych miesiącach będzie to jeszcze bardziej widoczne. Mogą też na to wpływać coraz lepsze warunki... Czytaj więcej »

  • Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością... Czytaj więcej »

  • Blisko połowa Polaków w wieku 18-35 lat chce bezwzględnego i całkowitego zakazu sprzedaży alkoholu nocą na stacjach paliw w całym kraju. Natomiast prawie co trzeci ankietowany ma odmienne zdanie, a co dziesiąty jest niezdecydowany w tej kwestii. Takie dane płyną z najnowszego badania opinii publicznej. Eksperci komentujący te wyniki wyjaśniają, że przeciwnicy nocnej prohibicji nie... Czytaj więcej »

  • Obserwacja zachowań ponad 1,5 mln konsumentów w przeszło 38 tys. placówek spożywczych sieci handlowych wykazała, że w I półroczu br. ogółem ruch wzrósł w nich o 5,5% rdr. Najbardziej zwiększył się w hipermarketach, bo o 10,4%. Sieci convenience rdr. zyskały 9,2%, dyskonty – 4%, a supermarkety – 0,3%. Do tego liczba unikalnych klientów urosła o 0,9% rdr. Wzrosty... Czytaj więcej »

  • W 2023 roku liczba sklepów detalicznych sprzedających produkty FMCG w Polsce zmniejszyła się o 2 proc. rdr. Oznacza to, że z rynku zniknęło ponad 2300 placówek. Zgodnie z danymi firmy CPS GfK zawartymi w "Raporcie Strategicznym" największą redukcję odnotowano wśród niesieciowych sklepów małoformatowych, drogerii oraz kiosków. Na przekór trendom podąża franczyza, która... Czytaj więcej »

  • W I półroczu 2024 roku sieci handlowe zorganizowały o blisko 9% więcej promocji niż w analogicznym okresie ub.r. Największy ubytek r/r zanotowały sklepy RTV i AGD. Na kolejnych miejscach w zestawieniu znalazły się sieci typu DIY, drogerie i apteki, a także cash&carry. Największy wzrost w omawianym okresie dotyczy na równi dyskontów i sieci convenience. Lepsze wyniki zanotowały... Czytaj więcej »

  • Przyjęcie przez prawodawców do stosowania zmienionych przez Komisję Europejską przepisów obowiązujących producentów do znakowania jaj w miejscu produkcji niesie dla polskich producentów daleko idące negatywne konsekwencje. Zgodnie z unijnymi regulacjami znakowanie jaj będzie musiało odbywać się w miejscu produkcji. Tymczasem większość krajowych producentów stempluje jaja w... Czytaj więcej »

  • W pierwszym półroczu 2024 roku stwierdzono 17,1 tys. przestępstw kradzieży w sklepach, czyli o 28,5% mniej niż przed rokiem. Tak wynika z danych Komendy Głównej Policji. Co więcej, liczba wykroczeń kradzieży również spadła. Było ich nieco ponad 125,7 tys. To o 12,4% mniej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Wciąż największa część tego typu zdarzeń ma miejsce w... Czytaj więcej »

  • Według najnowszego badania opinii publicznej, 48,7% Polaków w wieku 18-35 lat jest za wprowadzeniem bezwzględnego i całkowitego zakazu sprzedaży alkoholu nocą na stacjach paliw. 41% ankietowanych ma przeciwne zdanie, a 10,3% pozostaje niepewnych w tej kwestii. Częściej za ww. ograniczeniem opowiadają się kobiety niż mężczyźni. W drugiej grupie jest odwrotnie. Zakazu chcą... Czytaj więcej »

  • Trend wzrostowy w zakresie niewypłacalności firm utrzyma się dłużej niż można było wcześniej oczekiwać (4700 przypadków w 2024 r., tj. +5% r/r). – wynika z raportu Allianz Trade. Czytaj więcej »

  • Rozmawiamy z Mateuszem Nosarzewskim - przedsiębiorcą i franczyzobiorcą sklepu Żabka z podwarszawskich Ząbek. Czytaj więcej »

  • W czerwcu 2024 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 1,6% wyższa niż rok wcześniej, ale liczba transakcji spadła o około 4% - wynika z danych PIH i CMR Panel. Czytaj więcej »

  • W czerwcu ceny w sklepach wzrosły rok do roku o 3,1%, czyli bardziej niż w maju – o 2,9%, a także w kwietniu – o 2,4%. Tak wynika z najnowszego rynkowego raportu. Eksperci komentujący te dane są zgodni co do tego, że w kolejnych miesiącach będzie coraz drożej. I nic nie wskazuje na to, aby trend miał się odwrócić. Odbicie inflacji było już wcześniej prognozowane, choćby w... Czytaj więcej »

  • Długoterminowy projekt promujący praktyki rolnictwa regeneratywnego w uprawie ziemniaków, potwierdzenie celów klimatycznych przez inicjatywę Science Based Targets oraz opracowanie Lorenz Nutrition Profile, czyli profilu składników odżywczych obecnych i przyszłych receptur produktów - to kluczowe momenty w roku sprawozdawczym 2023 dla Lorenz. Firma opublikowała kolejny raport z... Czytaj więcej »

  • Zapowiadana przez Ministerstwo Finansów podwyżka akcyzy na papierosy zwiększy szarą strefę i złamie społeczną umowę zapisaną w ustawie - podkreślali uczestnicy konferencji pt. „Drastyczne podwyżki akcyzy na wyroby tytoniowe i nikotynowe”, która odbyła się 16 lipca 2024 roku w Centrum Prasowym PAP. Czytaj więcej »

  • Jak wykazała analiza ponad 71,4 tys. cen detalicznych, w czerwcu codzienne zakupy rdr. podrożały średnio o 3,1%. W maju podwyżka rdr. wyniosła 2,9%, w kwietniu – 2,4%, a w marcu – 2,1%. Widać zatem, że kolejny miesiąc z rzędu ceny konsekwentnie idą w górę. Tym samym spełnia się scenariusz przewidywany na początku roku. Autorzy raportu szacują, że w grudniu br. inflacja... Czytaj więcej »

  • Obawy inflacyjne w sektorze MŚP są najmniejsze od niemal 2 lat, wynika z Barometru EFL. W III kwartale br. 24% firm uważa, że kondycja ich biznesu w najbliższych miesiącach może pogorszyć się przez inflację. To o 11 p.p. mniej niż kwartał wcześniej i ponad dwa razy mniej niż rok temu (III kwartał 2023 – 51%). Najbardziej zagrożone inflacją czują się przedsiębiorstwa... Czytaj więcej »

  • W związku z ogłoszeniem przez Ministra Zdrowia Izabelę Leszczynę, że projekt zakazujący sprzedaży alkoholu na stacjach benzynowych w godzinach nocnych jest już gotowy, Polska Izba Handlu przestrzega przed konsekwencjami tego rozwiązania. Czytaj więcej »

  • Alex Henriksen został powołany na stanowisko Dyrektora Zarządzającego firmy Tetra Pak w regionie East Europe. Swoje obowiązki obejmie z dniem 1 sierpnia br., zastępując tym samym Lyndsey Loyden-Edwards, która niebawem przejmie inne zadania w ramach organizacji. Wraz z objęciem stanowiska, Alex Henriksen przejmie odpowiedzialność za zarządzanie działalnością operacyjną Tetra Pak... Czytaj więcej »

  • Carrefour Polska rozpoczął w Warszawie instalacje automatycznych butelkomatów, w ramach których sieć będzie odbierała od klientów 3 frakcje odpadów objętych ruszającym z dniem 1 stycznia 2025 roku systemem kaucyjnym. Celem inicjatywy Carrefour jest jak najszybsze aktywne włączanie Polaków w odzysk surowców wtórnych i ułatwienie im dostępu do punktów zwrotu zużytych opakowań... Czytaj więcej »

  • Sieć Auchan Polska przedstawiła wyniki finansowe za 2023 r. Przychody ze sprzedaży odnotowane przez spółkę wzrosły o blisko 3% w porównaniu z rokiem 2022, przekraczając 11 472 mln zł. W 2023 r. sieć odprowadziła do polskiego budżetu blisko 905 mln zł w postaci podatków i danin. Podatek od sprzedaży detalicznej wyniósł 130 mln zł, zapłacona nadwyżka podatku VAT 235 mln zł,... Czytaj więcej »

  • Zrównoważona transformacja Danone

    Czwartek, 11 lipca 2024

    Danone jest światowym liderem w wielu kategoriach produktowych. To również pionier w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu, dekarbonizacji i zrównoważonego rozwoju. O tym jak wyglądają działania organizacji w wymienionym zakresie, opowiada Paulina Kaczmarek, Head of Sustainability w grupie spółek Danone w Polsce, w rozmowie z Kariną Ostatek i Michałem Siwkiem w ramach... Czytaj więcej »

  • Hochland – z duchem czasu!

    Czwartek, 11 lipca 2024

    Hochland Polska obchodzi w tym roku 30-lecie istnienia w naszym kraju. Firma jest wśród liderów na rynku markowych serów w Polsce. Koncentruje się na optymalizacji biznesu – zarówno po stronie operacyjnej: wydajności i kosztów zakładów produkcyjnych, jak i asortymentowej. Rozmawiamy na ten temat z Jackiem Wyrzykiewiczem, PR & Marketing Services Managerem w Hochland Polska. Czytaj więcej »

więcej artykułów