Rynek franczyzowy w Polsce rośnie w siłę, a handel detaliczny staje się jego kluczowym polem działania. Jak wygląda dziś kondycja tej franczyzy i jakie kierunki rozwoju wyznaczają jej konsumenci? Czytaj więcej »
Rynek franczyzowy w Polsce rośnie w siłę, a handel detaliczny staje się jego kluczowym polem działania. Jak wygląda dziś kondycja tej franczyzy i jakie kierunki rozwoju wyznaczają jej konsumenci? Czytaj więcej »
Mirosław Wawryszczuk, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu, Członek Zarządu Stokrotki Czytaj więcej »
Co sprawia, że twarda franczyza staje się dla polskich detalistów coraz mniej atrakcyjna, a spółki franczyzowe nie dążą już tak silnie jak przed laty do utwardzania modelu proponowanego indywidualnym przedsiębiorcom? Statystyki z ostatnich lat pokazują, że obecnie najdynamiczniej rozwijają się systemy franczyzy miękkiej, często określane mianem partnerskich. Czytaj więcej »
Tysiące sklepów spółdzielczych to ogromny potencjał do zagospodarowania przez sieci franczyzowe. Niełatwo po niego sięgnąć. Czytaj więcej »
Co do tego, jak duże znaczenie dla tradycyjnych sklepów spożywczych ma posiadanie w ofercie handlowej produktów o charakterze regionalnym i lokalnym, zgodni są właściwie wszyscy detaliści i właściciele sklepów. Tylko jak to zrobić w praktyce franczyzowej? Czytaj więcej »
Koniec ubiegłego roku okazał się sukcesem dla trzydziestu najliczniejszych ogólnospożywczych sieci franczyzowych w Polsce – mogły pochwalić się niemal tysiącem placówek handlowych więcej niż rok wcześniej. Liczba ta jedynie w niewielkim stopniu odzwierciedla aktualne możliwości rozwojowe franczyzy spożywczej w naszym kraju. Czytaj więcej »
Bartłomiej Tarłowski, Menadżer ds. rozwoju franczyzy i komunikacji korporacyjnej, Grupa Muszkieterów. Czytaj więcej »
Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona w centrum handlowym Focus Mall w Piotrkowie Trybunalskim. Czytaj więcej »
Od ubiegłego roku franczyzowych sklepów spożywczych jest coraz więcej. To jednak zasługa zaledwie kilku firm. Czy taka tendencja utrzyma się także w roku 2025? Czytaj więcej »
Procesy konsolidacyjne w gospodarce obejmują fuzje, przejęcia, upadłości oraz wiele innych działań ekonomicznych, prowadzących w konsekwencji do uporządkowania rynku. Nie ominęły one także sieci franczyzowych. Czytaj więcej »
W ramach prowadzonego przez Grupę Żabka programu Akademia Przedsiębiorczości zorganizowano unikalne szkolenie menedżerskie dla najbardziej zaangażowanych franczyzobiorców. Wydarzenie odbyło się w formie konkursu biznesowego z wykorzystaniem Branżowych Symulacji Biznesowych firmy Revas, łącząc teorię zarządzania z praktyką w angażującym środowisku wirtualnym. Czytaj więcej »
26 października MAKRO Polska świętowała dołączenie pięćsetnego sklepu do sieci Odido w formule Elevate. Placówka znajduje się miejscowości Bieńkówka w województwie małopolskim, blisko 50 kilometrów od Krakowa. Prowadzą ją państwo Natalia i Karol Jończyk. Czytaj więcej »
Wendy's, kultowa międzynarodowa sieć restauracji szybkiej obsługi (QSR) z siedzibą w Stanach Zjednoczonych, ogłosiła niedawno plany ekspansji na kilka rynków europejskich, które obejmują także Polskę. Wcześniej Wendy's powróciło do Wielkiej Brytanii w 2021 roku, co jednocześnie stanowiło punkt wyjścia do dalszego rozwoju marki w Europie. Czytaj więcej »
Wszyscy uważają, że dla handlu tradycyjnego najgroźniejszym konkurentem są sieci dyskontowe. Czy jednak nie rośnie równie groźny przeciwnik, czyli franczyzowa Żabka? Czy sieci franczyzowe są gotowe na konkurowanie z tak zaawansowanym technologicznie retailerem? Jaka przyszłość czeka polskie sklepy franczyzowe? Czytaj więcej »
Bartłomiej Tarłowski, Menadżer ds. rozwoju franczyzy i komunikacji korporacyjnej, Grupa Muszkieterów. Czytaj więcej »
Okazuje się, że dla dostawców i producentów sieci franczyzowe pozostają niezwykle ważnym partnerem biznesowym. Starają się jednak traktować na równi wszystkie obecne na rynku kanały dystrybucji detalicznej. Czytaj więcej »
Trzy pytania do Bartłomieja Tarłowskiego, Menadżera ds. rozwoju franczyzy i komunikacji korporacyjnej w Intermarché kieruje Monika Książek. Czytaj więcej »
24 sierpnia obchodzono Dzień Niepodległości Ukrainy. Świętowali go również nasi sąsiedzi, którzy na co dzień mieszkają w Polsce, uczą się i pracują. Coraz więcej z nich decyduje się na założenie własnego biznesu w naszym kraju, również w ramach franczyzy. Czytaj więcej »
W 2023 roku liczba sklepów detalicznych sprzedających produkty FMCG w Polsce zmniejszyła się o 2 proc. rdr. Oznacza to, że z rynku zniknęło ponad 2300 placówek. Zgodnie z danymi firmy CPS GfK zawartymi w "Raporcie Strategicznym" największą redukcję odnotowano wśród niesieciowych sklepów małoformatowych, drogerii oraz kiosków. Na przekór trendom podąża franczyza, która... Czytaj więcej »
Rozmawiamy z Mateuszem Nosarzewskim - przedsiębiorcą i franczyzobiorcą sklepu Żabka z podwarszawskich Ząbek. Czytaj więcej »
Od 1 lipca br. sieć Żabka ma nową ofertę dla osób, które zdecydują się poprowadzić swój biznes pod zielonym szyldem. Przedsiębiorcy, którzy otworzą sklep w sierpniu i wrześniu br., otrzymają, jako powitalne wsparcie, dodatkowe środki w wysokości do 14 000 zł, które mogą przeznaczyć na rozwój swojego biznesu. Dodatkowo sieć wszystkim nowym franczyzobiorcom gwarantuje w... Czytaj więcej »
W 2017 roku Organizacja Narodów Zjednoczonych ustanowiła 27 czerwca Międzynarodowym Dniem Mikro, Małych i Średnich Przedsiębiorstw (MŚP). Warto przy tym wspomnieć, że aż 97,2% działających w Polsce biznesów to mikroprzedsiębiorstwa. Coraz więcej z nich, szukając przewag rynkowych, działa w oparciu o model franczyzy. Obecnie z Żabką, największą siecią franczyzową w Polsce,... Czytaj więcej »
Już 9000 franczyzobiorców prowadzi swoje lokalne biznesy pod szyldem Żabki. Do sieci dołączył właśnie 9000. przedsiębiorca, który zarządza sklepem w Kosinie (woj. podkarpackie), liczącej mniej niż 4000 mieszkańców. Czytaj więcej »
Jak podwoić liczbę placówek handlowych w zaledwie 5 lat? Na to pytanie z pewnością zna odpowiedź polska sieć Rabat Detal, która właśnie ogłosiła otwarcie swojego 3-tysięcznego sklepu. Czytaj więcej »
Koncepcje franczyzowe w handlu detalicznym FMCG są niezwykle zróżnicowane. Warto jednak pamiętać i o tym, że w miarę upływu lat koncepcje te ewoluują. Czytaj więcej »
Właściciel sklepu ODIDO w miejscowości Grodzisko Górne w województwie podkarpackim opowiada o tym, jak przebiega współpraca z siecią ODIDO oraz jakie rezultaty widzi po dołączeniu do marki. Czytaj więcej »
Lifelong learning, czyli idea uczenia się przez całe życie, jest niezwykle ważna z punktu widzenia zachowania kondycji umysłowej, rozwoju intelektualnego i relacji międzyludzkich. Ta koncepcja jest także szeroko promowana w krajach UEi. Sieć Żabka także daje swoim franczyzobiorcom dostęp do narzędzi i inicjatyw, dzięki którym mogą podnosić swoje kwalifikacje i nieustannie się... Czytaj więcej »
Współczesna franczyza na rynku sprzedaży produktów FMCG jest zróżnicowaną ofertą dla każdego detalisty. Ale poszczególne sieci łączy jedno: dążenie do nowoczesności. Czytaj więcej »
Dzień Kobiet, przypadający na 8 marca, to kolejna okazja, do zaznaczenia roli kobiet w rozwoju polskiej przedsiębiorczości. W sieci Żabka aż 65 proc. z ponad 8800 franczyzobiorców stanowią właśnie panie. Czytaj więcej »
Chociaż w wielu przypadkach rozwój sieci franczyzowych nieco zwalnia, to nie ulega wątpliwości, że liczba 50 tysięcy ogólnospożywczych placówek handlowych działających pod szyldami franczyzowymi jest w tym roku w zasięgu ręki. Czytaj więcej »
VARTA zasila Twój styl życiaRozmowa z Zofią Mirską, Trade Marketing Managerem, VARTA...
Jawo: szybkie i jakościowe rozwiązania na co dzieńEmil Dzianok, Dyrektor handlowy i Członek zarządu Jawo...
Alkoholowe trendy na Boże NarodzenieTomasz Głoskowski, Dyrektor Generalny Partner Center...
KremSer – nowa kategoria sera do smarowaniaKrzysztof Kłos, Wiceprezes ds. handlu i marketingu SM Ryki...
Suempol – od rodzinnej firmy do europejskiego lidera w branży łososiaHistoria Suempol to opowieść o odwadze, innowacjach i...
Grupa InPost z rekordowym wzrostem wolumenu i przychodówWzrost przychodów o 49% r/r do 3,8 mld zł oraz wolumenu o 34%...
Browary Polskie: restrykcje dla piwa bezalkoholowego sprzeczne z celami ustawyZwiązek Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego krytycznie...
Grupa AMBRA zwiększa przychody i wypłaca dywidendęW pierwszym kwartale roku obrotowego 2025/2026 wolumen...
Biedronka wydłuża godziny otwarcia przed Świętem NiepodległościPonad 3000 sklepów Biedronka w całej Polsce będzie czynnych...
Świętuj Dzień Jeża z WSP „Społem”10 listopada przypomina o wyjątkowej roli kolczastych ssaków...
Wyjątkowy wieczór pełen świątecznej magii, zapachów i odkryć z markami E.Wedel i OnlyBio6 listopada w muzeum Fabryka Czekolady E.Wedel zagościł...
Brytyjczycy promują swoją żywność w polskich sklepachImport z Wielkiej Brytanii pozostaje dużo niższy niż nasz...
ALDI przeznaczy około 5 milionów PLN na świąteczne benefity dla pracownikówALDI kolejny rok z rzędu wyraża uznanie dla swoich...
Limitowana kolekcja pralin Solidarność w świątecznej odsłonieMarka Solidarność wprowadziła limitowaną świąteczną...
Musztarda o smaku świąt – limitowana nowość od KAMISKAMIS, który od lat jest synonimem wysokiej jakości...
Nowość! Musy Kubuś z licencją PokémonKubuś ponownie łączy siły z Pokémonami! Tym razem w formie...
Starbucks wprowadza świąteczny nastrój z nową ofertąWłaśnie pożegnaliśmy jesienne dynie i dla wszystkich...
Wyrazisty duet chrzanu i boczku – jesienna nowość od HochlandGdy dni stają się chłodniejsze, częściej sięgamy po...
Stokrotka i klienci wspólnie na rzecz zmian: Nie marnujemy – RatuJEMY!Stokrotka prowadzi kampanię „Nie marnujemy – RatuJEMY!”...
Profi i JemyJemy z największą kampanią digitalową ostatnich latSmak, który łączy! ...
Paluszki Lubella w szklance? Klasa!Lubella ruszyła z kampanią, która przypomina o prostych...
Wystartowała kampania Coca-Coli Zero przygotowana przez YOC PolandKampania digital Coca-Coli Zero przygotowana przez polski...
Mokate kontynuuje kampanię Cappuccino ZERONowoczesna alternatywa, która zdobywa serca konsumentów...