Handel

  • Głównym problemem, który obecnie najemcy mają z centrami handlowymi – czyli tak zwanymi wynajmującymi – jest kwestia indeksacji czynszów. Po drugie, rozliczanie kosztów wspólnych i zachowanie zasad partnerstwa w relacjach między wynajmującym, a najemcą. Jeżeli chodzi o indeksację czynszów – to jest to rzeczywiście bardzo istotny problem, ponieważ wszystkie umowy... Czytaj więcej »

  • Wydarzenia powodujące zakłócenia na rynku w ostatnich kilku latach, takie jak pandemia Covid 19 czy inwazja na Ukrainę zmieniają globalne łańcuchy dostaw. Jaki wpływ te procesy mają na firmy, na ich podejście do wymiany handlowej oraz na ich sposób funkcjonowania za granicą, w eksporcie? Allianz Trade opublikował dziś drugą edycję swojego globalnego badania. Czołowy globalny... Czytaj więcej »

  • Kryteria ESG stają się częścią strategii świata biznesu, w tym także firm z branży handlu detalicznego. Choć w dobie szybko rosnącej inflacji konsumenci uważniej przyglądają się cenom, to kwestie jakości, ekologii i etyki firm będących właścicielami sklepów pozostają dla nich istotne. Pandemia, która spowodowała przerwanie łańcuchów dostaw, przekierowała uwagę... Czytaj więcej »

  • Transgourmet Foodservice i Selgros HoReCa wierzą w biznes swoich Klientów i wspierają ich na wielu płaszczyznach, co pozwala przedsiębiorcom z branży gastronomicznej na rozwój działalności. Jednym z Klientów Transgourmet Foodservice jest Grupa Secret Garden, sieć kantyn działająca w Wielkopolsce. O wyzwaniach stojących przed branżą gastronomiczną i roli stabilnego dostawcy... Czytaj więcej »

  • Przepisy podnoszące próg kwotowy między wykroczeniem a przestępstwem kradzieży z 500 do 800 zł miały obowiązywać od połowy marca br. Nowelizacja art. 119 Kodeksu wykroczeń została jednak przesunięta na początek października br. Sklepy zyskały tym samym dodatkowy czas na wdrożenie nowych zabezpieczeń, ale i tak wkrótce zostaną skonfrontowane z sytuacją prawą, która może... Czytaj więcej »

  • Subindeks Barometru EFL dla handlu na II kwartał 2023 roku wyniósł 45,9 pkt., co jest najniższym obok HoReCa wynikiem wśród sześciu badanych sektorów. Wartość wskaźnika spadła o 2,8 pkt. w porównaniu do poprzedniego kwartału. Na taki wynik wpływ miały słabe prognozy dotyczące sprzedaży i płynności finansowej. Co trzecia firma handlowa spodziewa się mniejszych zamówień i... Czytaj więcej »

  • Firmy Axi Immo, BNP Paribas Real Estate, CBRE, Colliers, Cushman & Wakefield, Knight Frank, Newmark Polska oraz Savills opublikowały zagregowane dane dotyczące polskiego rynku powierzchni magazynowo-przemysłowych w I kwartale 2023 roku. Informacje dotyczą zasobów istniejącej nowoczesnej powierzchni, wolumenu nowej podaży, powierzchni w budowie, wielkości transakcji wynajmu oraz... Czytaj więcej »

  • Polskie firmy są dopiero na początku drogi do zrównoważonego rozwoju, ale przykładają do niego coraz większą wagę, co wymusza m.in. presja regulacyjna oraz rosnące oczekiwania ze strony klientów, inwestorów i partnerów biznesowych. – Aby model produkcji był zrównoważony, trzeba jednak wprowadzić zmiany w całym łańcuchu dostaw. Jest to możliwe tylko wtedy, kiedy zarówno... Czytaj więcej »

  • Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług (ZPPHiU) zwraca uwagę, że najemcy w centrach handlowych – negocjując umowy – nie są informowani o liczbie uprzywilejowanych najemców (tzw. anchors), ani długości trwania ich umów. Tacy najemcy mają preferencyjne warunki czynszu i opłat wspólnych. Jedynie właściciel lub zarządca centrum wie, kiedy najemca uprzywilejowany może... Czytaj więcej »

  • Od 1 stycznia br. przedsiębiorcy mają obowiązek informować o najniższej cenie produktu lub usługi z 30 dni przed wprowadzeniem obniżki. Po prawie pięciu miesiącach nadszedł moment na weryfikację, czy handel zdał egzamin. Kontrole Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz Inspekcji Handlowej wykazały, że wiele z firm nie wie, jak poprawnie prezentować promocje nie... Czytaj więcej »

  • Polacy coraz chętniej korzystają z narzędzi, które pomagają dokonywać zakupów w bardziej świadomy i oszczędny sposób. Jak wynika z raportu Atena Research&Consulting – konsumenci nie ograniczają się tylko do kupowania w najlepszych cenach (43%), ale również biorą pod uwagę inne aspekty, takie jak m.in. dostępność produktu (27%), łatwość zakupu (25%), darmowa dostawa... Czytaj więcej »

  • W organizacji dostaw morskich niewielkich ilości ładunków najczęściej wykorzystywane są usługi transportu drobnicowego LCL. Jednak w przypadku towarów szczególnie wrażliwych na zniszczenie albo utratę jakości, np. napojów, soków czy wina, wymagane jest niestandardowe podejście i przygotowanie dedykowanych rozwiązań. Jak można bezpiecznie zorganizować dostawy LCL dla branży... Czytaj więcej »

  • Konsumenci z każdym rokiem mają większe oczekiwania wobec firm. Wg raportu „Sustainability: The European Story” z 2021, aż 42% kupujących deklaruje, że jest w stanie zapłacić za produkt więcej, jeśli będzie on ekologiczny. Zależy im, żeby firmy angażowały się w działania mające pozytywny wpływ na środowisko i społeczeństwo. Od czego przedsiębiorcy powinni zacząć i... Czytaj więcej »

  • Pandemia i lockdowny przyspieszyły rozwój e-commerce, skłaniając wiele sklepów do rozbudowy działalności w internecie. Chociaż tempo wzrostu nieco osłabło, to rynek w dalszym ciągu ma przed sobą optymistyczne perspektywy. Strategy& Polska ocenia, że w latach 2021–2027 wartość rynku wzrośnie o 94 mld zł. W ostatnim czasie wzrosty napędza wysoka inflacja, tym bardziej że... Czytaj więcej »

  • Urządzenia chłodnicze w handlu

    Poniedziałek, 15 maja 2023

    Niezależnie od wielkości sklepu spożywczego, każdy z nich powinien być wyposażony w wysokiej jakości urządzenia chłodnicze, zapewniające świeżość produktów. Obecnie nowoczesne urządzenia chłodnicze to nie tylko cicha praca i design, to przede wszystkim funkcjonalność i wysoka energooszczędność. Czytaj więcej »

  • Kłopot z wynajęciem powierzchni magazynowej, coraz więcej towarów w ofercie, koszty zatrudnienia kolejnych pracowników. To problemy wielu sklepów internetowych, które właśnie przechodzą na dropshipping. Z nowego raportu Business Research Company wynika, że rynek ten będzie rósł z prędkością 30,6 proc. rdr., aby w 2027 r. osiągnąć wartość ponad 724 mld dolarów. Czytaj więcej »

  • Woolworth 12 maja uruchamia kolejny sklep w Polsce. Tym razem w Poznaniu. Na klientów, którzy w dniu jego otwarcia odwiedzą Galerię Pestka przy ul. Aleje Solidarności 47, czekają liczne promocje produktowe. W tym ponad 5000 artykułów poniżej 13 zł, „Hity na Otwarcie” i inne niespodzianki od Woolworth Polska. Czytaj więcej »

  • Zakupy w Internecie to złożony proces, na który składa się wiele czynników mogących zaważyć na końcowym rezultacie. Sprzedawcy nieustannie poprawiają funkcjonalność swoich stron internetowych, dopracowując nawet najmniejsze szczegóły w nadziei, że doprowadzi to do zwiększenia współczynnika konwersji. Ale jakie są czynniki, które naprawdę oddziałują na polskich... Czytaj więcej »

  • Markowe praliny, wódki, soki i napoje niegazowane oraz czekolady – często, kiedy mamy ochotę na produkt z tych kategorii, zaglądamy do najbliższego, osiedlowego sklepu. Mimo to ich producenci wciąż oferują lepsze warunki cenowe dyskontom i supermarketom – wynika z opublikowanego przez Grupę Eurocash raportu podsumowującego wyniki rankingu Równi w Biznesie z wszystkich czterech... Czytaj więcej »

  • Jak korzystają z Internetu, co kupują w sieci oraz z jakich aplikacji mobilnych korzystają osoby w wieku 60 plus dowiemy się z najnowszego raportu badawczego „Seniorzy w świecie cyfrowym”, przygotowanego przez Fundację Kobiety e-biznesu, która działa na rzecz wykluczenia cyfrowego oraz rozwoju e-commerce. Internet służy seniorom przede wszystkim do obsługi konta bankowego (65%),... Czytaj więcej »

  • Maj i czerwiec to gorące miesiące, jeśli chodzi o wydatki okazjonalne – przed nami sezon komunijny i weselny, a także Dzień Matki i Dzień Dziecka. Jednocześnie, nasze myśli coraz częściej wybiegają w stronę wakacji – już 28 proc. Polaków planując wydatki majowo-czerwcowe, dba o to, aby zagospodarować budżet także na letni urlop. Czytaj więcej »

  • Według publikacji “Zwrot w modelach konsumpcji. 2. Edycja raportu Alkohol w Polsce” przedstawionego przez Pracodawców RP, na naszym rynku widać wyraźną zmianę stylu picia – zamiast napojów niskoprocentowych znów coraz częściej wybierane są mocne alkohole. W rezultacie napoje spirytusowe zyskały największy od ponad 20 lat, bo już ponad 39-procentowy udział w strukturze... Czytaj więcej »

  • Ostatnie publikacje danych sugerują, że światowy popyt rozpoczął II kw. 2023 r. lepiej niż oczekiwano – ale jest to głównie napędzane przez usługi (konsumenckie), przy ograniczonej pomocy dla handlu światowego. Pierwsze szacunki badań PMI za kwiecień 2023 r. wskazywały na najszybsze tempo miesięcznego wzrostu dla gospodarek rozwiniętych łącznie od blisko roku. Jednak... Czytaj więcej »

  • Ponad trzy czwarte Polaków oszczędza energię elektryczną oraz stara się unikać marnowania żywności. Jak wynika z 41. edycji badania Global State of the Consumer Tracker, przygotowanego przez firmę doradczą Deloitte, jesteśmy świadomi, że zmiany klimatu to efekt szkodliwej działalności człowieka. Jednocześnie ponad jedna trzecia badanych uważa, że zrównoważone produkty... Czytaj więcej »

  • Woolworth stawia na Grupę Blix

    Czwartek, 27 kwietnia 2023

    W maju br. Woolworth, najszybciej rozwijająca się sieć domów towarowych w Niemczech, wkroczy na polski rynek. Tymczasem już dostała mocne wsparcie od Grupy Blix, cieszącej się zaufaniem ponad 4 mln rodzimych konsumentów. Obecnie prowadzona jest kampania propagująca nową markę wśród użytkowników największej w Polsce aplikacji gazetkowej. Shopperzy mogą dodać Woolworth do... Czytaj więcej »

  • Ponad 5,4 mld zł wyniosła w 2022 roku wartość eksportu polskich produktów na zagraniczne rynki, dzięki sieci sprzedaży Lidl Polska. Natomiast w ciągu 5 ostatnich lat sieć wyeksportowała za granicę krajowe produkty o wartości ponad 18 mld zł, co przyczyniło się do znacznego rozwoju rodzimych przedsiębiorstw. Współpraca z polskimi dostawcami oraz promowanie ich produktów za... Czytaj więcej »

  • Łącznie aż 42 proc. firm spożywczych z sektora przemysłowego uważa, że z perspektywy posiadanego parku maszyn i urządzeń branża jest równie dobrze lub nawet lepiej przygotowana do konkurowania w porównaniu z firmami zagranicznymi – wynika z badania Siemens Financial Services w Polsce. Ponadto nakłady na odnowienia parku MiU w najbliższym czasie planuje podnieść 28 proc. firm z... Czytaj więcej »

  • Młode osoby robią zakupy w sklepach stacjonarnych niemal równie często jak starsze, wynika z raportu Bain & Company i Google. Konsumenci z pokolenia Z i milenialsów częściej korzystają jednak z rekomendacji influencerów oraz narzędzi wspierających sprzedaż takich jak wirtualne przymierzalnie. Deklarują też większe przywiązanie do zasad zrównoważonego handlu. Czytaj więcej »

  • Federacja Przedsiębiorców Polskich (FPP) wskazuje, że opublikowany ostatnio przez Ministerstwo Klimatu i Środowiska projekt ustawy o systemie kaucyjnym powinien zostać jak najszybciej skierowany do Parlamentu, tak aby mógł być uchwalony i podpisany przez Prezydenta jeszcze przed wyborami parlamentarnymi. Wejście w życie systemu kaucyjnego od 1 stycznia 2025 roku będzie korzystne dla... Czytaj więcej »

więcej artykułów