Handel

  • Rzędy kas samoobsługowych, zakupy online z dostawą do domu czy odbiorem osobistym jeszcze do niedawna były synonimem rewolucji, jaka zachodzi w handlu. Dziś coraz częściej takim symbolem staje się sklep bez kasy. Czy czas pożegnać się z długimi kolejkami? Jak interpretować zmiany, które handel współcześnie przeżywa za sprawą technologii? Ich celem jest poprawa doświadczeń... Czytaj więcej »

  • Pandemia i jej konsekwencje zmieniły zachowania konsumentów na zawsze. Zarówno polskie, jak i globalne badania wykazują, że konsument po 2021 r. ma przede wszystkim dosyć izolacji, chce skupić się na zdrowiu psychicznym i – poza kolejną falą COVID-19 – najbardziej martwi go los planety. Jak te potrzeby i obawy odbiją się na wyborach konsumenckich w tym roku? Czytaj więcej »

  • Pandemia, inflacja i zawirowania gospodarcze przekładają się na duży poziom niepewności, który sprawia, że Polacy nie planują znaczących wydatków na ten rok i „idą na żywioł” – taki wniosek płynie z Barometru Providenta. Wyniki pokazują, że tylko co trzeci Polak zaplanował większe wydatki na nadchodzące miesiące, podczas gdy przed pandemią aż 70 proc. miało w... Czytaj więcej »

  • Polski rynek produktów konopnych niezmiennie notuje dynamiczne wzrosty. Co ciekawe, dzieje się tak mimo tego, że rodzime regulacje wciąż pozostają jednymi z najbardziej restrykcyjnych w Europie. Dostępne raporty rynkowe, planowana liberalizacja prawa, a także obserwacje własne producentów konopnych pozwalają stwierdzić, że 2022 będzie kolejnym bardzo dobrym rokiem dla polskiej... Czytaj więcej »

  • Na rynku handlowym rok 2022 przyniesie wzrost czynszów i aktywności na rynku inwestycyjnym w tym sektorze w całej Europie – informuje międzynarodowa firma doradcza Savills. Czytaj więcej »

  • Chiński rynek handlu elektronicznego jest największy na świecie i wciąż bardzo dynamicznie rośnie. Prawie 30-proc. tempo rozwoju rok do roku wyprzedza tempo wzrostu globalnego rynku e-commerce. To zasługa rosnącego zaufania konsumentów do zakupów online i coraz szerszej oferty licznych platform handlu elektronicznego. Ten potencjał z powodzeniem mogą wykorzystać polskie marki. –... Czytaj więcej »

  • Polacy szykują się do świąt Bożego Narodzenia. Sklepy stacjonarne i internetowe odnotowują tradycyjną przedświąteczną zwyżkę obrotów. Równie chętnie kupujemy przez internet, co na mieście i nawet czwarta fala pandemii nie jest już Polakom tak straszna jak w roku ubiegłym. Statystyczna polska rodzina przeznaczy na świąteczne sprawunki 2100 zł. 50 proc. wydatków rodaków... Czytaj więcej »

  • Polska planuje wdrożyć unikatowy program paszportyzacji żywności. Pilotaż Paszportyzacji Polskiej Żywności ma sprawdzić możliwość uzyskania wiarygodnej informacji o żywności na każdym etapie łańcucha dostaw. Umowę dotyczącą projektu podpisały właśnie Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa oraz Naukowa i Akademicka Sieć Komputerowa. Na rozwiązaniu zyskają konsumenci i... Czytaj więcej »

  • W tym roku na Boże Narodzenie Polacy chcą wydać średnio 950 zł – o połowę mniej niż przed epidemią*. Będą więc szukać okazji i dobrych cen na typowo świąteczne produkty. Czy znajdą je w swoim lokalnym sklepie? Na to pytanie odpowiada najnowszy i ostatni przed tegorocznymi świętami ranking Równi w Biznesie, który sprawdza, w jaki sposób czołowi producenci traktują... Czytaj więcej »

  • Najważniejsze trendy, które będą kształtowały rynek handlowy przez najbliższe 12 miesięcy. Prognozy ekspertów Colliers. Czytaj więcej »

  • Po trudnym dla branży handlowej, pandemicznym 2020 r., bieżący rok przyniósł powrót aktywności na tym rynku. W reakcji na zmieniające się trendy zakupowe, potrzeby klientów i ograniczenia związane z sytuacją epidemiczną firmy zaczęły wprowadzać nowe rozwiązania i formaty, które na nowo definiują branżę. Eksperci Colliers wybrali najistotniejsze wydarzenia 2021 r. Czytaj więcej »

  • MediaMarkt oferuje usługi Hymona

    Środa, 15 grudnia 2021

    Nowoczesna aplikacja tarnowskiej firmy Hymon ułatwia wybór najlepszej instalacji fotowoltaicznej dla każdego domu. Dostęp do aplikacji oferują sprzedawcy sieci sklepów MediaMarkt. Czytaj więcej »

  • Żabka wprowadza system Paysafecash

    Wtorek, 14 grudnia 2021

    Wiodąca na rynku, wyspecjalizowana platforma płatnicza Paysafe, rozszerza współpracę z polską siecią handlową Żabka, posiadającą ponad 7 700 sklepów typu convenience na terenie całej Polski. Teraz Żabka będzie stanowić punkt płatniczy dla internetowego rozwiązania gotówkowego firmy Paysafe – Paysafecash. Jest to alternatywna metoda płatności dedykowana klientom, którzy... Czytaj więcej »

  • Portfolio najemców Centrum Handlowego Auchan Poczesna obok Częstochowy powiększyło się o markę Rossmann. Od 9 grudnia klienci mogą robić przedświąteczne zakupy w salonie, który zajął lokal o powierzchni blisko 380 mkw. Za komercjalizację Centrum Handlowego Auchan Poczesna odpowiada zespół Nhood Polska. Czytaj więcej »

  • Zgodnie z niedawnymi zapowiedziami, na początku grudnia br. w ramach współpracy firmy bp i Auchan Retail Polska, uruchomione zostały kolejne dwa sklepy pod szyldem Easy Auchan. Czytaj więcej »

  • Sieć Kaufland wciąż rośnie!

    Czwartek, 09 grudnia 2021

    W czwartek 9 grudnia sklep Kaufland w Pasażu Kapelanka w Krakowie przywita klientów licznymi promocjami i atrakcjami z okazji otwarcia. W nowej placówce, która jest szóstym obiektem sieci w tym mieście i dwieście trzydziestym sklepem w Polsce, wprowadzono wiele nowoczesnych rozwiązań gwarantujących konsumentom bezpieczne i wygodne zakupy. Czytaj więcej »

  • Od 9 grudnia br. mieszkańcy Bielska-Białej mogą robić zakupy w placówce stworzonej zgodnie z konceptem Power. Dzięki temu klienci mają dostęp do szerokiej oferty świeżych produktów oraz artykułów z kategorii bio i fit. Otwarcie nowej lokalizacji to także nowe miejsca pracy, dodatkowe wpływy do budżetu miasta oraz akcje społeczne organizowane przez Grupę Muszkieterów. To... Czytaj więcej »

  • W sobotę 4 grudnia 2021 r. sieć otworzyła dwa sklepy pod szyldem Moje Auchan – w Ostrowie Wielkopolskim przy ul. Żwirki 15 oraz w położonej nieopodal Sobótce. Obydwa wyróżnia nowy, mniejszy format sklepów osiedlowych – około 200 m2 powierzchni handlowej. Oferta produktowa zbudowana została w oparciu o lokalne potrzeby i oczekiwania – klienci znajdą tu ponad 4000 artykułów... Czytaj więcej »

  • Otwarcie aż 25 sklepów zapowiada w grudniu br. Stokrotka. Obecnie sieć posiada 784 placówki. Wszystko wskazuje więc na to, że jeszcze w tym roku Stokrotka uruchomi sklep numer 800. Czytaj więcej »

  • Marek Kondrat otworzył kolejny sklep w Warszawie

    Poniedziałek, 06 grudnia 2021

    W piątek, 3 grudnia odbyło się uroczyste otwarcie nowego sklepu Kondrat Wina Wybrane na ul. Muślinowej 1 w Warszawie. Pod szyldem Marka Kondrata istnieje już 11 specjalistycznych sklepów winiarskich na terenie całego kraju, w tym 3 w stolicy. Czytaj więcej »

  • Piętnaście nowych placówek Netto 3.0, w tym czternaście w miejsce Tesco i siedem rozpoczynających historię Netto w poszczególnych miejscowościach – takim wynikiem Netto podsumowuje ostatnie dwa tygodnie ekspansji na polskim rynku. W ostatnich tygodniach proces konwersji sklepów przejętych od Tesco utrzymywał wysokie tempo. Czytaj więcej »

  • Koniec listopada i początek grudnia to intensywny czas dla Biedronki. W dniach 30.11-01.12 sieć otwiera aż pięć nowych sklepów w różnych regionach Polski – od Kujaw po Warmię i Mazury, Mazowsze, Małopolskę i Śląsk. W tych terminach drzwi ponownie otwierają także świeżo wyremontowane placówki m.in. we Włocławku, Rzeszowie czy Zielonej Górze. W tych dniach Biedronka... Czytaj więcej »

  • Carrefour Polska przeprowadził gruntowny remodelling swojego hipermarketu w Galerii Mokotów. Nowy sklep charakteryzuje się nowatorskim ustawieniem sali sprzedaży opartym o zastosowanie ukośnej alei centralnej, rozwiązań store in store oraz tematycznych stref zakupowych, które ułatwiają logistykę oraz podnoszą komfort zakupów. Sieć wprowadziła także szereg rozwiązań... Czytaj więcej »

  • Nowy SPAR Mini w centrum Żagania

    Wtorek, 23 listopada 2021

    Nowy SPAR Mini powstał w samym centrum Żagania, w woj. lubuskim. Sklep ma 147 mkw. sali sprzedaży, 2 kasy i oferuje ponad 2400 indeksów – w tym szeroki wybór wędlin regionalnych oraz win i alkoholi. W ofercie jest także pieczywo wypiekane na miejscu. SPAR Mini to format, który dedykowany jest lokalizacjom na osiedlach i na terenach wiejskich. To sąsiedzki sklep na szybkie, wygodne i... Czytaj więcej »

  • W ostatni piątek sieć otworzyła w Koszalinie swój kolejny nowy supermarket, a już w tym tygodniu ruszy nowy obiekt w Pabianicach oraz gruntownie zmodernizowany w Żarowie (woj. dolnośląskie). W kolejnych tygodniach zostanie jeszcze otwarty zmodernizowany i powiększony POLOmarket w Nysie, a na ukończeniu są budowy obiektów w Lęborku i Szczecinie. Czytaj więcej »

  • Żabka uruchomiła swój pierwszy, pilotażowy sklep na stacji paliw Rakieta, zlokalizowanej w miejscowości Krosno k. Mosiny (woj. wielkopolskie). To kolejny, obok sezonowych, mobilnych czy samoobsługowych, format sklepów, które Żabka przygotowuje, by być jeszcze bliżej swoich klientów i zapewnić im maksymalną wygodę. Stacja Rakieta ma charakter samoobsługowy i dzięki... Czytaj więcej »

  • w ramach współpracy firmy bp i Auchan Retail Polska, uruchomiony został kolejny, szósty już sklep w nowym formacie convenience pod szyldem Easy Auchan. Otwarty dziś sklep zlokalizowany jest na stacji bp w Krakowie, przy ul. Pasternik 66. Czytaj więcej »

  • Do sieci SPAR dołączyła kolejna placówka – supermarket w Czekanowie, przy ul. Gliwickiej 14 (woj. śląskie). Sklep ma 370 mkw. sali sprzedaży i jest to 7 placówka partnera detalicznego w sieci SPAR. Sklep posiada Bean Tree z asortymentem kaw, zapiekanek, kanapek i hot-dogów. Ponad to wypieka pieczywo na miejscu, oferuje także rożen z wypiekiem mięs drobiowych i wieprzowych. Dla... Czytaj więcej »

  • Piętnaście placówek Netto 3.0, w tym czternaście otwartych w procesie konwersji sklepów Tesco – oto bilans ostatnich dwóch tygodni ekspansji duńskiej sieci. W większości przypadków Netto debiutowało na handlowym krajobrazie poszczególnych miejscowości. Czytaj więcej »

  • Długo wyczekiwany moment w końcu nadszedł: w zeszłym tygodniu Suempol otworzył w Białymstoku sklep firmowy oraz pierwsze w historii Bistro Pan Łosoś! Mieszkańcy stolicy Podlasia mają zatem szansę nie tylko zakupić wyjątkowe produkty, ale także skosztować specjalnych dań, oczywiście z łososiem Suempol w roli głównej. Czytaj więcej »

więcej artykułów