Prace nad prawnym uregulowaniem franczyzy trwają od lat. Wydaje się, iż nareszcie pojawiła się szansa na ich zakończenie. Ustawa o franczyzie jest coraz bliżej. Czytaj więcej »
Prace nad prawnym uregulowaniem franczyzy trwają od lat. Wydaje się, iż nareszcie pojawiła się szansa na ich zakończenie. Ustawa o franczyzie jest coraz bliżej. Czytaj więcej »
Początek roku to zawsze czas zmian. Również w przepisach prawnych, które bardzo często wchodzą w życie właśnie w styczniu. Regulacją na którą czekało wielu, są przepisy dotyczące świadczenia pracy w formie zdalnej. Co nowego czeka nas w 2023? Jak brzmią nowe przepisy dotyczące wykonywania obowiązków służbowych poza siedzibą firmy? Czytaj więcej »
Galopująca inflacja i stale rosnące ceny czy koszty stały się naszą codziennością. Sytuacja z jaką się mierzymy odbija się nie tylko na konsumentach, ale też przedsiębiorcach. Są jednak mechanizmy, które mogą znacząco ułatwić funkcjonowanie w tej rzeczywistości. Okazuje się, że możliwości dofinansowania działalności jest całkiem sporo. Czytaj więcej »
Obecna inflacja wymusza stałe podnoszenie stóp procentowych. To z kolei sprawia, że raty kredytów osiągają niespotykany dotąd poziom. Dla wielu konsumentów i przedsiębiorców – kwoty do spłaty każdego miesiąca nie tylko znacząco nadszarpują dostępny budżet, ale wręcz niekiedy go przekraczają. Jak sobie z tym poradzić? Na ratunek może przyjść instytucja zawieszenia... Czytaj więcej »
W niedzielę 13 lutego br. Główny Inspektorat Pracy, zgodnie z zapowiedziami, przeprowadził kontrole w sklepach, w których prowadzony był handel. Inspektorzy sprawdzili 257 placówek. Czytaj więcej »
W czasach, gdy trend zero waste zdaje się przenikać we wszystkie dziedziny życia – inicjatywy, produkty i usługi, które ułatwiają nam niemarnowanie zdają się być na wagę złota. Dzieląc się lub naprawiając możemy dać ulubionym przedmiotom drugie życie. Jednym z nieocenionych w tej kwestii wynalazkiem jest klej błyskawiczny. Czytaj więcej »
Biorąc pod lupę zoologiczne nowości rynkowe, należy mieć na uwadze, że w większości przypadków mają one swoje premiery w kanale specjalistycznym. Tam przechodzą wizerunkowy i handlowy chrzest, a dopiero gdy obronią swoje strategiczne pozycje, mogą zaistnieć w pozostałych kanałach sprzedaży. Sklepy spożywcze są zatem w tej uprzywilejowanej sytuacji, że mogą wybierać... Czytaj więcej »
Żelki i pianki to największa kategoria wśród cukierków paczkowanych. Obecnie stanowią już 39%[1] tego koszyka i zwiększają w nim swój udział, osiągając dynamikę sprzedaży na poziomie przekraczającym 11%[2] w porównaniu do ubiegłego roku. Czytaj więcej »
Co decyduje o innowacyjności produktu? Jak poznać nowatorskie rozwiązanie retail? Wiedza w zakresie innowacyjności zdaje się mieć kluczowe znaczenie dla rozwoju gospodarki i wyznaczeniu liderów rynkowych. Ma też niebagatelne znacznie w kontekście zysków. Czytaj więcej »
SIG ogłosił w tym roku wprowadzenie zamknięć zintegrowanych z opakowaniem kartonowym. I to aż na trzy lata przed terminem, od którego mają zacząć obowiązywać wymogi prawne UE. Czytaj więcej »
Czwarta fala pandemii COVID-19 właśnie nabiera tempa. Z pewnością każdemu właścicielowi sklepu zależy, by w tych trudnych dla nas wszystkich warunkach zapewnić zarówno swoim klientom, jak i zatrudnionym pracownikom bezpieczeństwo i komfort. Czytaj więcej »
Hasło „produkty sezonowe” konsumentom kojarzy się głównie z warzywami i owocami, które dostępne są na rynku tylko przez określoną część roku. Tymczasem my doskonale wiemy, że sezonowość występuje w wielu grupach towarowych. Choć organizacja ofert produktów sezonowych wymaga od nas dużo zaangażowania to może być źródłem dodatkowych dochodów. Czytaj więcej »
Blisko 200 wystawców z 19 krajów, tysiące odwiedzających, a przede wszystkim rozmowy, pokazy i możliwość wymiany doświadczeń. Zakończyły się Międzynarodowe Targi EuroGastro, które odbyły się w dniach 1-3 września w Ptak Warsaw Expo w Nadarzynie. Podczas wydarzenia Transgourmet i Selgros Cash & Carry zaprezentowały szeroką ofertę produktów i usług skierowanych do wszystkich... Czytaj więcej »
W grupie działa się sprawniej, lepiej i można osiągać wyższe cele. Stąd ogromna popularność sieci franczyzowych zrzeszających sklepy detaliczne. Jak wygląda obecnie rynek? Czy rzeczywiście dla detalistów jest to korzystne rozwiązanie? Czytaj więcej »
Organizując ofertę zoologiczną w sklepie spożywczym jednym z podstawowych zadań jakie musimy sobie postawić jest właściwy dobór asortymentu. Sugerujemy skoncentrować się na trzech grupach zwierząt domowych: psach, kotach oraz małych zwierzętach takich jak króliki i gryzonie (chomiki, szynszyle i kawie – dawniej nazywane świnkami morskimi). Ofertę dla ptaków takich jak papugi... Czytaj więcej »
Bezpieczeństwo klientów i zatrudnionych pracowników jest z pewnością priorytetem dla każdego właściciela sklepu. Co zrobić, by zapewnić komfort i bezpieczeństwo kupującym i obsłudze? W Kärcher od dziesięcioleci zajmujemy się zapewnianiem higieny i czystości. Wiemy w jaki sposób działać, by osiągać jak najlepsze efekty jak najmniejszym kosztem. Wiemy co zrobić, by Twój... Czytaj więcej »
Bezpieczeństwo klientów i zatrudnionych pracowników jest z pewnością priorytetem dla każdego właściciela sklepu. Co zrobić, by zapewnić komfort i bezpieczeństwo kupującym i obsłudze? W Kärcher od dziesięcioleci zajmujemy się zapewnianiem higieny i czystości. Wiemy w jaki sposób działać, by osiągać jak najlepsze efekty jak najmniejszym kosztem. Wiemy co zrobić, by Twój... Czytaj więcej »
Każdy sklep – o małej czy dużej powierzchni, położony w centrum czy na obrzeżach miasta, niezależny czy związany z siecią – musi zadbać o swoich klientów. Produkty muszą być widoczne, ułożone w przemyślany i ułatwiający zakupy sposób, a poruszanie po placówce powinno być intuicyjne. Ważne, by podkreślać walory oferty. Na pierwszy rzut oka klient ma zauważyć... Czytaj więcej »
Przemierzając Polskę w celu organizacji lub rewitalizacji oferty zoo w sklepach spożywczych, w wielu miejscach napotykamy na przypadkowo zorganizowaną półkę. Jakby to, co się na niej znajduje i sposób, w jaki jest wyeksponowane nie miało żadnego znaczenia z punktu widzenia sprzedaży. Chcąc jednak zmaksymalizować przychód z każdego metra kwadratowego sklepu, musimy... Czytaj więcej »
Produkty z segmentu zoologicznego są nadal mocno niedoceniane w sklepach spożywczych, podczas gdy mogą stanowić źródło znaczących dochodów. Fachowość kategorii oraz dynamika zachodzących w niej zmian sprawiają, że stosunkowo trudno poruszać się w gąszczu dziesiątek tysięcy indeksów i wybrać te najlepsze. W konsekwencji – sklepy spożywcze często poprzestają na... Czytaj więcej »
Produkty dla zwierząt to kategoria często traktowana po macoszemu w sklepach spożywczych. Powodów tego stanu rzeczy może być wiele. Pomijając te wynikające z zaniedbania, na pierwszym miejscu wymienilibyśmy fachowość dziedziny. Nawet najlepszemu menadżerowi trudno jest śledzić wiele kategorii jednocześnie, a w szczególności tych specjalistycznych, wymagających dużej ilości... Czytaj więcej »
Każdy, nawet najmniejszy sklep może przynieść wysoki dochód. Od właściciela wymaga to jednak przemyślanej strategii – szczególnie w doborze asortymentu. Niestandardowe kategorie, rozszerzenie oferty produktowej w najpopularniejszych segmentach czy zaoferowanie ciekawych usług może być kluczem do sukcesu. Nie bez znaczenia jest też reklama, a także podkreślanie lokalności. Czytaj więcej »
Tomasz Kajdzik, Dyrektor Działu Systemów Mobilnych i Platformy Connector w Asseco Business Solutions, opowiada o tym jak usprawnić rozliczanie rabatów i innych benefitów w branży retail. Czytaj więcej »
Ireneusz Pałasz, Zastępca Dyrektora Sprzedaży w Modern Expo...
System Rekomendacji by Asseco to ogromna pomoc w prowadzeniu...
Rozmowa z Jackiem Wyrzykiewiczem, PR & Marketing Services...
Polska jest dla Lavazzy jednym z najciekawszych rynków na...
Wywiad z Małgorzatą Grycan, współwłaścicielką marki...
Restauracje sieci Sfinks Polska odnotowały w maju 2023 r...
Grupa Muszkieterów w ramach opracowanej strategii rozwoju...
Z ogromną radością informujemy, że już 18 maja br. w...
reklamaAkademia Inspiracji MAKRO rozszerzyła swoją ofertę o...
W sumie na tym terenie działa już 40 sklepów...
McDonald’s oficjalnie dołącza do 4. edycji FEST Festivalu w...
Prawie 13 tys. dzieci nauczyło się, jak dbać o środowisko...
Żabka uwalnia czas w sezonie letnim...
Hummusy pod marką Pełna Dobra są już dostępne we...
W produkcji galaretek Mella marki Goplana zaszła ważna zmiana...
Cztery warianty smakowe, które pozwolą Ci odkryć Twoją...
Pierwsze na rynku DUUUŻE MUSY bez dodatku cukru od Kubusia są...
Tarczyński, lider kabanosów w Polsce, wprowadza na rynek...
Marcin Dorociński i Piotr Fronczewski zaskoczyli uczestników...
Ambasadorami są między innymi Robert oraz Anna Lewandowscy...
Marka Łowicz kontynuuje kwaśną rewolucję, tym razem w...
Marka pragnie podkreślić, jak ważne jest budowanie...
Pod hasłem „Daj sobie czas na soczystą sztukę” marka...