Shop Doctor

  • O krok przed konkurencją

    Środa, 11 grudnia 2024

    Duży, zadbany i dobrze zatowarowany sklep to podstawa sukcesu. Stokrotka w Obszy to właśnie taka placówka – zgrany zespół i dbałość o detale sprzyja dobrej sprzedaży oraz zaufaniu klientów. W kolejnym odcinku cyklu Zmieniaj sklep, zwiększaj zyski dr Marek Borowiński podpowiada, jak wykorzystać potencjał sklepu. Czytaj więcej »

  • Viralowy sklep!

    Czwartek, 10 października 2024

    Media społecznościowe dają ogrom możliwości, które umiejętnie wykorzystane mogą przekuć się w sukces sprzedażowy biznesu – również sklepu spożywczego! Kreatywność i humor w połączeniu z cierpliwą pracą nad budowaniem niebanalnego kontentu wpływa na widoczność w sieci oraz poza nią. A najlepszym dowodem na to jest zdobyta rozpoznawalność oraz liczby na portalach... Czytaj więcej »

  • Nowoczesny sklep!

    Wtorek, 10 września 2024

    Sklep, który spełnia potrzeby klienta, jest w jego ocenie nowoczesny. Taka opinia nie tylko pomaga placówce nie tylko zarabiać, ale też staje się ulubionym miejscem zakupów. Jak osiągnąć taki status? Shop Doctor zdradza najskuteczniejsze metody. Czytaj więcej »

  • Zmiany motorem rozwoju

    Poniedziałek, 12 sierpnia 2024

    Sklep z tradycjami, otwarty na klienta i zapewniający kompleksowy asortyment, jest na najlepszej drodze do sukcesu sprzedażowego. Z kolei otwartość na zmiany i stałe ulepszanie to wyjątkowa przewaga w otoczeniu dynamicznie rozwijającego się handlu i całej branży. Czytaj więcej »

  • Z uśmiechem do klienta!

    Czwartek, 11 lipca 2024

    Piękny, duży sklep o sprzyjającej architekturze to idealna baza pod udany biznes. Jak zdobyć nowych klientów i ich zatrzymać? Jak wyróżnić się na tle konkurencji? Shop Doctor zdradza skuteczne metody na zwiększenie sprzedaży i zysków każdej placówki handlowej. Wprowadzanie zmian, szkolenia i stała chęć rozwoju to recepta na sukces każdego sklepu. Czytaj więcej »

  • Specjalizacja siłą sklepu

    Środa, 15 maja 2024

    Każdy z nas robi zakupy spożywcze. Jednak to, do której placówki się udamy, jest zależne od wielu czynników. W dobie silnej konkurencji sklepy muszą zadbać o bycie atrakcyjnymi dla konsumentów. Specjalizacja jest znakomitym sposobem na to, by stać się ulubionym miejscem codziennych zakupów. Czytaj więcej »

  • Dbając o Szczegóły

    Wtorek, 16 kwietnia 2024

    Każdy sklep spożywczy może zarabiać więcej. W jaki sposób to zrobić? W cyklu Zmieniaj Sklep Zwiększaj Zyski pokazujemy niezawodne triki i narzędzia do podnoszenia atrakcyjności placówki handlowej, pozyskiwania nowych klientów, budowania lojalności, a tym samym – zwiększania dochodów. Tym razem odwiedziliśmy detalistę prowadzącego działalność na warszawskiej Pradze. Czytaj więcej »

  • W stronę cyfrowych trendów

    Poniedziałek, 18 marca 2024

    W dzisiejszych warunkach gospodarczych przed sklepami spożywczymi pojawiło się jeszcze więcej wyzwań. Konkurencja, rozwój technologii i oczywiście inflacja, a wraz z nią wzrost cen i kosztów działalności. Na wiele czynników nie mamy wpływu, ale możemy podnieść atrakcyjność placówki poprzez zastosowanie ciekawych tricków i zmian. Czytaj więcej »

  • Sklep U Kręciszka w Zabrzu ma bogatą historię. W tym miejscu od lat okoliczni mieszkańcy zaopatrują się w produkty spożywcze. Właściciele się zmieniali, a klimat wnętrza został utrzymany w pierwotnym charakterze. Jak wykorzystać potencjał sklepu z tak bogatą historią? Shop Doctor jak zwykle miał cenne rady! Czytaj więcej »

  • Sklep z potencjałem

    Czwartek, 16 listopada 2023

    Prowadzenie sklepu w dużym mieście to wyzwanie pod kątem zwiększonej konkurencji. Detaliści muszą też często korzystać z lokali o ograniczonej powierzchni czy specyficznym rozkładzie pomieszczeń. Jednak przemyślana strategia i bazowanie na mocnych stronach stają się receptą na sukces. Redakcja Hurt & Detal wraz z Shop Doctorem odwiedziła Delikatesy Organic w Warszawie, by... Czytaj więcej »

  • Rewolucja w sklepie spożywczym

    Piątek, 13 października 2023

    Marzeniem każdego detalisty jest sprzedażowy sukces jego sklepu. Jednak, by to osiągnąć, konieczny jest rozwój i wprowadzanie zmian. Otwartość na nowe funkcjonalności, technologie i odwaga w inwestowaniu przynoszą wymierne korzyści. A przykładem kupca, który nie boi się rozwijać jest Agnieszka Górska, właścicielka 5 sklepów Leoś w Białej Podlaskiej i okolicach. Czytaj więcej »

  • Handel i rynek FMCG w ostatnich latach przeżywają prawdziwy roller coaster. Najpierw pandemia i związane z nią obostrzenia, później problemy z surowcami, logistyką, paliwem… Całości towarzyszy międzynarodowy kryzys i niestabilna sytuacja geopolityczna. W tym wszystkim próbie poddane zostały niemalże wszystkie branże, również handel detaliczny. Jak wygląda on obecnie? O... Czytaj więcej »

  • Wśród przedsiębiorców często rodzą się pytania o to, jak postępować w przypadku wszczętego postępowania karanego skarbowego. Eksperci zwracają uwagę na to, że podejrzany nie wie na etapie ogłaszania zarzutów, jakim faktycznie materiałem dowodowym dysponuje organ. I jak dodają, zazwyczaj jest on dość nikły, często też bazuje tylko na ustaleniach kontroli lub postępowań... Czytaj więcej »

  • Nowoczesna franczyza w świetle prawa

    Czwartek, 13 kwietnia 2023

    Prace nad prawnym uregulowaniem franczyzy trwają od lat. Wydaje się, iż nareszcie pojawiła się szansa na ich zakończenie. Ustawa o franczyzie jest coraz bliżej. Czytaj więcej »

  • Zmiany prawne 2023 – praca zdalna

    Piątek, 13 stycznia 2023

    Początek roku to zawsze czas zmian. Również w przepisach prawnych, które bardzo często wchodzą w życie właśnie w styczniu. Regulacją na którą czekało wielu, są przepisy dotyczące świadczenia pracy w formie zdalnej. Co nowego czeka nas w 2023? Jak brzmią nowe przepisy dotyczące wykonywania obowiązków służbowych poza siedzibą firmy? Czytaj więcej »

  • Galopująca inflacja i stale rosnące ceny czy koszty stały się naszą codziennością. Sytuacja z jaką się mierzymy odbija się nie tylko na konsumentach, ale też przedsiębiorcach. Są jednak mechanizmy, które mogą znacząco ułatwić funkcjonowanie w tej rzeczywistości. Okazuje się, że możliwości dofinansowania działalności jest całkiem sporo. Czytaj więcej »

  • Obecna inflacja wymusza stałe podnoszenie stóp procentowych. To z kolei sprawia, że raty kredytów osiągają niespotykany dotąd poziom. Dla wielu konsumentów i przedsiębiorców – kwoty do spłaty każdego miesiąca nie tylko znacząco nadszarpują dostępny budżet, ale wręcz niekiedy go przekraczają. Jak sobie z tym poradzić? Na ratunek może przyjść instytucja zawieszenia... Czytaj więcej »

  • W niedzielę 13 lutego br. Główny Inspektorat Pracy, zgodnie z zapowiedziami, przeprowadził kontrole w sklepach, w których prowadzony był handel. Inspektorzy sprawdzili 257 placówek. Czytaj więcej »

  • Prawo 2022 – rok pełen zmian

    Wtorek, 15 lutego 2022
  • W czasach, gdy trend zero waste zdaje się przenikać we wszystkie dziedziny życia – inicjatywy, produkty i usługi, które ułatwiają nam niemarnowanie zdają się być na wagę złota. Dzieląc się lub naprawiając możemy dać ulubionym przedmiotom drugie życie. Jednym z nieocenionych w tej kwestii wynalazkiem jest klej błyskawiczny. Czytaj więcej »

  • Biorąc pod lupę zoologiczne nowości rynkowe, należy mieć na uwadze, że w większości przypadków mają one swoje premiery w kanale specjalistycznym. Tam przechodzą wizerunkowy i handlowy chrzest, a dopiero gdy obronią swoje strategiczne pozycje, mogą zaistnieć w pozostałych kanałach sprzedaży. Sklepy spożywcze są zatem w tej uprzywilejowanej sytuacji, że mogą wybierać... Czytaj więcej »

  • Żelki i pianki to największa kategoria wśród cukierków paczkowanych. Obecnie stanowią już 39%[1] tego koszyka i zwiększają w nim swój udział, osiągając dynamikę sprzedaży na poziomie przekraczającym 11%[2] w porównaniu do ubiegłego roku. Czytaj więcej »

  • Innowacyjny rynek

    Środa, 15 grudnia 2021

    Co decyduje o innowacyjności produktu? Jak poznać nowatorskie rozwiązanie retail? Wiedza w zakresie innowacyjności zdaje się mieć kluczowe znaczenie dla rozwoju gospodarki i wyznaczeniu liderów rynkowych. Ma też niebagatelne znacznie w kontekście zysków. Czytaj więcej »

  • Zakrętka przytwierdzona do opakowania od SIG

    Niedziela, 14 listopada 2021

    SIG ogłosił w tym roku wprowadzenie zamknięć zintegrowanych z opakowaniem kartonowym. I to aż na trzy lata przed terminem, od którego mają zacząć obowiązywać wymogi prawne UE. Czytaj więcej »

  • Najważniejsza jest higiena i bezpieczeństwo

    Niedziela, 14 listopada 2021

    Czwarta fala pandemii COVID-19 właśnie nabiera tempa. Z pewnością każdemu właścicielowi sklepu zależy, by w tych trudnych dla nas wszystkich warunkach zapewnić zarówno swoim klientom, jak i zatrudnionym pracownikom bezpieczeństwo i komfort. Czytaj więcej »

  • Przez żołądek do… koszyka!

    Piątek, 15 października 2021
  • Hasło „produkty sezonowe” konsumentom kojarzy się głównie z warzywami i owocami, które dostępne są na rynku tylko przez określoną część roku. Tymczasem my doskonale wiemy, że sezonowość występuje w wielu grupach towarowych. Choć organizacja ofert produktów sezonowych wymaga od nas dużo zaangażowania to może być źródłem dodatkowych dochodów. Czytaj więcej »

  • Blisko 200 wystawców z 19 krajów, tysiące odwiedzających, a przede wszystkim rozmowy, pokazy i możliwość wymiany doświadczeń. Zakończyły się Międzynarodowe Targi EuroGastro, które odbyły się w dniach 1-3 września w Ptak Warsaw Expo w Nadarzynie. Podczas wydarzenia Transgourmet i Selgros Cash & Carry zaprezentowały szeroką ofertę produktów i usług skierowanych do wszystkich... Czytaj więcej »

  • Franczyza – alternatywa handlu tradycyjnego

    Poniedziałek, 06 września 2021

    W grupie działa się sprawniej, lepiej i można osiągać wyższe cele. Stąd ogromna popularność sieci franczyzowych zrzeszających sklepy detaliczne. Jak wygląda obecnie rynek? Czy rzeczywiście dla detalistów jest to korzystne rozwiązanie? Czytaj więcej »

więcej artykułów