W niedzielę 13 lutego br. Główny Inspektorat Pracy, zgodnie z zapowiedziami, przeprowadził kontrole w sklepach, w których prowadzony był handel. Inspektorzy sprawdzili 257 placówek. Czytaj więcej »
W niedzielę 13 lutego br. Główny Inspektorat Pracy, zgodnie z zapowiedziami, przeprowadził kontrole w sklepach, w których prowadzony był handel. Inspektorzy sprawdzili 257 placówek. Czytaj więcej »
W czasach, gdy trend zero waste zdaje się przenikać we wszystkie dziedziny życia – inicjatywy, produkty i usługi, które ułatwiają nam niemarnowanie zdają się być na wagę złota. Dzieląc się lub naprawiając możemy dać ulubionym przedmiotom drugie życie. Jednym z nieocenionych w tej kwestii wynalazkiem jest klej błyskawiczny. Czytaj więcej »
Biorąc pod lupę zoologiczne nowości rynkowe, należy mieć na uwadze, że w większości przypadków mają one swoje premiery w kanale specjalistycznym. Tam przechodzą wizerunkowy i handlowy chrzest, a dopiero gdy obronią swoje strategiczne pozycje, mogą zaistnieć w pozostałych kanałach sprzedaży. Sklepy spożywcze są zatem w tej uprzywilejowanej sytuacji, że mogą wybierać... Czytaj więcej »
Żelki i pianki to największa kategoria wśród cukierków paczkowanych. Obecnie stanowią już 39%[1] tego koszyka i zwiększają w nim swój udział, osiągając dynamikę sprzedaży na poziomie przekraczającym 11%[2] w porównaniu do ubiegłego roku. Czytaj więcej »
Co decyduje o innowacyjności produktu? Jak poznać nowatorskie rozwiązanie retail? Wiedza w zakresie innowacyjności zdaje się mieć kluczowe znaczenie dla rozwoju gospodarki i wyznaczeniu liderów rynkowych. Ma też niebagatelne znacznie w kontekście zysków. Czytaj więcej »
SIG ogłosił w tym roku wprowadzenie zamknięć zintegrowanych z opakowaniem kartonowym. I to aż na trzy lata przed terminem, od którego mają zacząć obowiązywać wymogi prawne UE. Czytaj więcej »
Czwarta fala pandemii COVID-19 właśnie nabiera tempa. Z pewnością każdemu właścicielowi sklepu zależy, by w tych trudnych dla nas wszystkich warunkach zapewnić zarówno swoim klientom, jak i zatrudnionym pracownikom bezpieczeństwo i komfort. Czytaj więcej »
Hasło „produkty sezonowe” konsumentom kojarzy się głównie z warzywami i owocami, które dostępne są na rynku tylko przez określoną część roku. Tymczasem my doskonale wiemy, że sezonowość występuje w wielu grupach towarowych. Choć organizacja ofert produktów sezonowych wymaga od nas dużo zaangażowania to może być źródłem dodatkowych dochodów. Czytaj więcej »
Blisko 200 wystawców z 19 krajów, tysiące odwiedzających, a przede wszystkim rozmowy, pokazy i możliwość wymiany doświadczeń. Zakończyły się Międzynarodowe Targi EuroGastro, które odbyły się w dniach 1-3 września w Ptak Warsaw Expo w Nadarzynie. Podczas wydarzenia Transgourmet i Selgros Cash & Carry zaprezentowały szeroką ofertę produktów i usług skierowanych do wszystkich... Czytaj więcej »
W grupie działa się sprawniej, lepiej i można osiągać wyższe cele. Stąd ogromna popularność sieci franczyzowych zrzeszających sklepy detaliczne. Jak wygląda obecnie rynek? Czy rzeczywiście dla detalistów jest to korzystne rozwiązanie? Czytaj więcej »
Organizując ofertę zoologiczną w sklepie spożywczym jednym z podstawowych zadań jakie musimy sobie postawić jest właściwy dobór asortymentu. Sugerujemy skoncentrować się na trzech grupach zwierząt domowych: psach, kotach oraz małych zwierzętach takich jak króliki i gryzonie (chomiki, szynszyle i kawie – dawniej nazywane świnkami morskimi). Ofertę dla ptaków takich jak papugi... Czytaj więcej »
Bezpieczeństwo klientów i zatrudnionych pracowników jest z pewnością priorytetem dla każdego właściciela sklepu. Co zrobić, by zapewnić komfort i bezpieczeństwo kupującym i obsłudze? W Kärcher od dziesięcioleci zajmujemy się zapewnianiem higieny i czystości. Wiemy w jaki sposób działać, by osiągać jak najlepsze efekty jak najmniejszym kosztem. Wiemy co zrobić, by Twój... Czytaj więcej »
Bezpieczeństwo klientów i zatrudnionych pracowników jest z pewnością priorytetem dla każdego właściciela sklepu. Co zrobić, by zapewnić komfort i bezpieczeństwo kupującym i obsłudze? W Kärcher od dziesięcioleci zajmujemy się zapewnianiem higieny i czystości. Wiemy w jaki sposób działać, by osiągać jak najlepsze efekty jak najmniejszym kosztem. Wiemy co zrobić, by Twój... Czytaj więcej »
Każdy sklep – o małej czy dużej powierzchni, położony w centrum czy na obrzeżach miasta, niezależny czy związany z siecią – musi zadbać o swoich klientów. Produkty muszą być widoczne, ułożone w przemyślany i ułatwiający zakupy sposób, a poruszanie po placówce powinno być intuicyjne. Ważne, by podkreślać walory oferty. Na pierwszy rzut oka klient ma zauważyć... Czytaj więcej »
Przemierzając Polskę w celu organizacji lub rewitalizacji oferty zoo w sklepach spożywczych, w wielu miejscach napotykamy na przypadkowo zorganizowaną półkę. Jakby to, co się na niej znajduje i sposób, w jaki jest wyeksponowane nie miało żadnego znaczenia z punktu widzenia sprzedaży. Chcąc jednak zmaksymalizować przychód z każdego metra kwadratowego sklepu, musimy... Czytaj więcej »
Produkty z segmentu zoologicznego są nadal mocno niedoceniane w sklepach spożywczych, podczas gdy mogą stanowić źródło znaczących dochodów. Fachowość kategorii oraz dynamika zachodzących w niej zmian sprawiają, że stosunkowo trudno poruszać się w gąszczu dziesiątek tysięcy indeksów i wybrać te najlepsze. W konsekwencji – sklepy spożywcze często poprzestają na... Czytaj więcej »
Produkty dla zwierząt to kategoria często traktowana po macoszemu w sklepach spożywczych. Powodów tego stanu rzeczy może być wiele. Pomijając te wynikające z zaniedbania, na pierwszym miejscu wymienilibyśmy fachowość dziedziny. Nawet najlepszemu menadżerowi trudno jest śledzić wiele kategorii jednocześnie, a w szczególności tych specjalistycznych, wymagających dużej ilości... Czytaj więcej »
Każdy, nawet najmniejszy sklep może przynieść wysoki dochód. Od właściciela wymaga to jednak przemyślanej strategii – szczególnie w doborze asortymentu. Niestandardowe kategorie, rozszerzenie oferty produktowej w najpopularniejszych segmentach czy zaoferowanie ciekawych usług może być kluczem do sukcesu. Nie bez znaczenia jest też reklama, a także podkreślanie lokalności. Czytaj więcej »
Tomasz Kajdzik, Dyrektor Działu Systemów Mobilnych i Platformy Connector w Asseco Business Solutions, opowiada o tym jak usprawnić rozliczanie rabatów i innych benefitów w branży retail. Czytaj więcej »
Pasja do handlu widoczna jest nie tylko w asortymencie sklepu czy liczbie paragonów, ale przede wszystkim w tym, w jaki sposób rozwijany jest biznes. Nowe kategorie, dodatkowe usługi, niestandardowa ekspozycja czy atrakcyjne programy lojalnościowe to tylko część z pomysłów jakie mogą znacząco wyróżnić placówkę na tle konkurencji, a tym samym zwiększyć obrót i zyski.... Czytaj więcej »
Bogata oferta produktów wrażliwych na temperaturę wymaga od właścicieli sklepów inwestycji w niezawodny sprzęt. A o wyborze decyduje wiele zmiennych – istotna jest niezawodność, cena, estetyka, a także innowacyjność projektu. Czytaj więcej »
Dopasowanie asortymentu do potrzeb klientów jest kluczowym elementem funkcjonowania sklepu. Dzięki temu placówka może nie tylko generować wysoki dochód, ale też zyskiwać sympatię odwiedzających ją osób. Szczególnie istotne jest to w miejscach, gdzie mamy dużą konkurencję. Chodzi nie tylko o dostarczenie produktów, których nie można znaleźć nigdzie indziej w okolicy, ale... Czytaj więcej »
VALBON – oryginalne francuskie sery w nowej...
Rozmowa z Piotrem Kulikowskim, Prezesem Zarządu i Dyrektorem...
Rozmowa z Piotrem Chęcielewskim, Członkiem Zarządu Jurajska...
„Nasze napoje roślinne Lovege produkujemy bezpośrednio z...
Rozmowa z Bogdanem Łukasikiem, Prezesem Zarządu Modern Expo...
Firmy transportowe od początku tego roku „jadą” poniżej...
Napaść Rosji na Ukrainę i blokada czarnomorskich portów...
Według najnowszych wstępnych danych wynika, że inflacja w...
Choć Unia Europejska wprowadziła przepisy, na mocy których...
Największymi wyzwaniami dla łańcuchów dostaw płynnych...
19 maja ruszyła wspólna akcja Procter & Gamble, Polskiej...
Nowe Delikatesy Centrum to koncept kompaktowego supermarketu z...
Firma oferuje im nie tylko wakacyjną przygodę, ale także...
Nagroda iF ustanowiona w 1953 r. w Niemczech jest przyznawana...
Wodór coraz częściej jest wymieniany jako paliwo...
Wodór będzie paliwem przyszłości...
Grupa Muszkieterów otworzyła 68. stację paliw Intermarché w...
W listopadzie nowa seria 7 wyjedzie na ulice...
Marango to najnowsza propozycja Browaru Amber. Połączenie...
Hoegaarden stworzone zostało w roku 1455, w maleńkiej wiosce...
Lech Free, marka Kompanii Piwowarskiej i lider polskiego rynku...
Na sezon letni 2022 Browar Ciechan przygotował piwo Start Set...
W tym sezonie lodowym firma Koral zaprezentuje zupełnie nową...
Marka Crunchips wystartowała z kampanią promującą nowość...
Właśnie ruszyła kolejna odsłona dobrze znanej od wielu lat...
Startuje kampania Duszą w Bieszczadach, sercem w mieście...
Sieć restauracji KFC odświeża linię swoich kuponów...
Kampania zaprezentuje nową, unikalną oprawę...