Wiadomości

  • W czasie pandemii liczba promocji alkoholi w gazetkach spadła o blisko 60% w porównaniu do analogicznego okresu w ub.r. Największe spadki dot. cydru i drinków. Wśród najczęściej promowanych alkoholi znalazło się piwo, które było prawie 3 razy więcej pokazywane niż mocne alkohole i blisko 4-krotnie częściej niż wino. Z analizy również wynika, że najbardziej w tej kwestii... Czytaj więcej »

  • Rok 2020 to dla Grupy Otmuchów rok sporych zmian. W tym roku priorytetem spółki jest przede wszystkim koncentracja na współpracy z istniejącymi klientami oraz poprawa efektywności funcjonowania. Wdrożone na początku roku działania optymalizacyjne przynoszą już pierwsze efekty – informuje spółka. Czytaj więcej »

  • Dziewięć placówek Polskiej Grupy Supermarketów w województwach łódzkim i mazowieckim, rozpoczęło projekt zaopatrzenia sklepów Top Market w wysokiej jakości produkty mięsne, pochodzące z lokalnych masarni. To kolejna faza programu KUPUJEMY LOKALNIE - strategii Grupy PGS skierowanej ku produktom regionalnym, wspierającego lokalną przedsiębiorczość. Czytaj więcej »

  • Udział palet CHEP w łańcuchu dostaw Hermes rósł w ostatnich latach i wynosi obecnie 80 proc. W obliczu wyzwań stających przed branżą napojów bezalkoholowych, oraz z uwagi na wysoką dynamikę charakteryzującą sektor, firmy kontynuują współpracę dla zwiększenia bezpieczeństwa i efektywności łańcucha dostaw Hermes. Czytaj więcej »

  • Mijające dwa miesiące były wielkim wyzwaniem dla prowadzących działalność gospodarczą – przyznają szefowie firmy zrzeszone w Związku Pracodawców Polska Rada Winiarstwa. W marcu walczono o utrzymanie produkcji, ciągłość dostaw i zapewnienie bezpieczeństwa pracownikom. W kwietniu pojawiły się problemy ze zbytem towaru spowodowane drastycznymi ograniczeniami w handlu. Dziś -... Czytaj więcej »

  • MRiRW i GIS opublikowały zaktualizowane wytyczne dla producentów rolnych zatrudniających cudzoziemców przy pracach sezonowych w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS COV-2. Podstawowym celem wdrażanych procedur jest zapewnienie bezpieczeństwa pracownikom sezonowym i gospodarzom przebywającym na terenie gospodarstwa, umożliwienie pracownikom zza granicy warunków do odbycia... Czytaj więcej »

  • PepsiCo Polska w najbliższym czasie przekaże wsparcie na rzecz lokalnych społeczności. Środki zasilą Fundusz Interwencyjny Fundacji WOŚP, oprócz tego zakupionych zostanie 48 tysięcy posiłków dla personelu medycznego oraz seniorów, a także zapewniona zostanie dalsza pomoc dla partnerów z branży gastronomicznej – łącznie przekazanych zostanie ponad milion bezpłatnych butelek... Czytaj więcej »

  • Nestlé dołączyło do ponad 150 międzynarodowych firm, które wzywają rządy, żeby połączyły działania zmierzające do ograniczenia wpływu epidemii na gospodarkę i wychodzenia z kryzysu z najnowszą wiedzą na temat klimatu. Czytaj więcej »

  • Ponad 35 tysięcy maseczek oraz 1,5 tysiąca litrów płynów do dezynfekcji przekazała firma Wawel pracownikom sklepów w całym kraju. Celem inicjatywy było wsparcie osób, które na co dzień pracują nad zapewnieniem Polakom dostępności podstawowych produktów w trakcie epidemii koronawirusa, a także podziękowanie za ich zaangażowanie. Czytaj więcej »

  • Wartość koszyka zakupowego w dniach od 11 do 17 maja br. spadła względem poprzedniego tygodnia o 0,5 proc., zaś w porównaniu do analogicznego okresu z 2019 roku wzrosła o 8 proc. – czytamy na portalu „Bankier.pl” powołującego się na wyniki analizy przeprowadzonej przez firmę badawczą Nielsen. Czytaj więcej »

  • Polska Sieć Handlowa Nasz Sklep S.A. uruchomiła właśnie 4000 placówkę pod swoim szyldem. Symboliczne otwarcie odbyło się 23 maja w miejscowości Stróże k. Grybowa w województwie małopolskim. To kolejny krok w rozwoju sieci działającej na rynku nieprzerwanie od dwóch dekad. Czytaj więcej »

  • Stokrotka wspiera medyków oraz rodziny z województwa lubelskiego, przekazując im zapasy żywności. W ostatnich dniach pomoc od firmy otrzymały: Podstacja Pogotowia Ratunkowego „Czechów”, Wojewódzki Szpital Specjalistyczny im. Stefana Kardynała Wyszyńskiego, Regionalne Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa oraz Centrum Wolontariatu w Lublinie. Czytaj więcej »

  • W związku z epidemią COVID-19, Stock Polska, jeden z czołowych producentów alkoholu wysokoprocentowego w Polsce, nawiązał współpracę z Krajowym Ośrodkiem Wsparcia Rolnictwa. Ponad 1 milion dm3 alkoholu etylowego zostanie zrektyfikowany i przeznaczony na produkcję preparatów do dezynfekcji powierzchni. Czytaj więcej »

  • Wybuch pandemii COVID-19 wywarł do tej pory znaczny wpływ na przemysł, powodując szereg implikacji społeczno-gospodarczych. Zrównoważony przemysł rybny i jego pracownicy stoją aktualnie przed największymi w historii wyzwaniami, jakie niesie za sobą pandemia. Aby uchronić rynek przed utratą dostępności produktów rybnych i owoców morza, przemysł stawia na przedsiębiorcze i... Czytaj więcej »

  • PSH Lewiatan rozwija sieć

    Piątek, 22 maja 2020

    Pomimo nadzwyczajnej sytuacji trwa ekspansja sieci Lewiatan. W ostatnich tygodniach do największej polskiej sieci franczyzowej dołączyli nowi przedsiębiorcy, a liczba sklepów zwiększyła się o kolejne 9 lokalizacji. Nowo otwarte placówki handlowe obejmują różne formaty dopasowane do potrzeb lokalnych klientów - od mniejszych powierzchni po duże supermarkety. Czytaj więcej »

  • – Całkowite otwarcie gospodarki 1 lipca jest nie tylko możliwe, ale wręcz niezbędne – przekonuje Adam Abramowicz, Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców. Zamrożona gospodarka oznacza katastrofę dla budżetu, bo wydatki publiczne na pomoc firmom rosną, a wpływy są mniejsze niż zwykle. – Każdy kolejny dzień zamknięcia to 1 mld zł straty dla budżetu – podkreśla.... Czytaj więcej »

  • Chociaż ostatnie tygodnie przyniosły w niektórych regionach kraju większe opady deszczu i sytuacja wodna się poprawiła, zagrożenie suszą hydrologiczną wciąż istnieje. – Do suszy rolnicy muszą się przyzwyczaić, choć trudno mówić o tym, że można się do tego przygotować – mówi Wiktor Szmulewicz, prezes Krajowej Rady Izb Rolniczych. Jak podkreśla, konieczne są... Czytaj więcej »

  • Największy polski producent mięsa od początku epidemii aktywnie wspiera walkę z koronowirusem. Grupa Cedrob sfinansowała zakup specjalistycznego sprzętu dla szpitali, przekazała placówkom medycznym i mieszkańcom środki ochrony osobistej oraz produkty spożywcze. Czytaj więcej »

  • Komisja Europejska przyjęła nową kompleksową strategię na rzecz bioróżnorodności, mającą przywrócić ważną rolę przyrody oraz strategię „od pola do stołu” na rzecz sprawiedliwego, zdrowego i przyjaznego środowisku systemu żywnościowego. Te dwie strategie wzajemnie się uzupełniają, łącząc przyrodę, rolników, firmy i konsumentów we wspólnym wysiłku na rzecz... Czytaj więcej »

  • Rząd przyjął pakiet ustaw dotyczący tzw. tarczy antykryzysowej 4.0. Nowy pakiet pomocowy obejmuje między innymi czasowe przepisy antyprzejęciowe dla ochrony polskich firm przed wykupem przez inwestorów spoza UE, dopłaty z budżetu państwa do oprocentowania kredytów bankowych dla firm, czy regulacje dotyczące wakacji kredytowych. Czytaj więcej »

  • 51% Polaków chce przywrócenia handlu w niedziele od teraz przynajmniej do końca roku – wynika z sondażu przeprowadzonego przez ARC Rynek i Opinia. Zdaniem respondentów przywrócenie handlu w niedziele pozwoli uniknąć zagęszczenia klientów w sobotę oraz będzie korzystne dla gospodarki Czytaj więcej »

  • Polscy producenci będą mogli kontynuować eksport swoich produktów do Japonii. Główny Inspektorat Weterynarii otrzymał informację o zaakceptowaniu przez stronę japońską nowego wzoru świadectwa weterynaryjnego dla surowego mleka i produktów mlecznych, pozyskanych od krów, owiec i kóz, eksportowanych z Polski do Japonii. – poinformowało Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Czytaj więcej »

  • Klienci sklepów małoformatowych coraz chętniej zastępują tradycyjny biały cukier innymi wariantami – w całym 2019 r. cukier trzcinowy i naturalne substancje słodzące (jak ksylitol, stewia czy fruktoza) odpowiadały za około 10% wartości sprzedaży tej kategorii. W tym czasie wyższe ceny odnotowane zostały dla cukru białego, trzcinowego oraz naturalnych substancji słodzących... Czytaj więcej »

  • W kwietniu 2020 r. zarówno łączna wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 5,4% wyższa niż w kwietniu 2019 r., podczas gdy liczba transakcji obniżyła się w tym czasie aż o 30%. Klienci odwiedzali pobliskie placówki rzadziej, ale robili tam znacznie większe zakupy – średnia wartość transakcji w kwietniu 2020 r. wyniosła 23,09 zł, czyli o 50% więcej... Czytaj więcej »

  • 20 maja wszedł w życie zakaz sprzedaży papierosów mentolowych oraz z kapsułką. Tymczasem ponad połowa konsumentów wciąż nie wie o tej zmianie, a co piąty deklaruje, że będzie szukać ich w szarej strefie. Jej udział w polskim rynku spadł w ostatniej dekadzie z 19 do 10 proc., ale zbliżający się zakaz sprzedaży wyrobów mentolowych może odwrócić ten trend. Eksperci... Czytaj więcej »

  • Obecna sytuacja związana z pandemią zmieniła zwyczaje zakupowe Polaków oraz zmusiła przedsiębiorców do przeniesienia sprzedaży produktów FMCG również do Internetu, dając szansę na dotarcie do większej ilości konsumentów. W kwietniu odnotowano rekordowe wzrosty cen w sektorze e-grocery, który zwiększył dystans w stosunku do sklepów stacjonarnych - wynika z badania... Czytaj więcej »

  • W tym roku z okazji Dnia Dziecka niemal połowa Polaków wyda na prezent średnio od 50 do 100 zł. Ponad 20 proc. deklaruje kwotę 100-150 zł. Mniej więcej tyle samo osób przeznaczy na to do 50 zł. Z kolei kilkanaście proc. badanych wyłoży na ten cel więcej niż 150 zł. 46 proc. zrobi zakupy stacjonarnie, a 32 procent – online. Upominki będą kupowane głównie w dyskontach. I... Czytaj więcej »

  • Pomoc od Sokołowa nadal napływa do potrzebujących. W ramach ogólnopolskiej akcji „Sokołów Pomaga”, firma przekazała ponad 20 ton produktów żywnościowych na rzecz osób w potrzebie oraz 300 000 zł na zakup środków ochronnych dla personelu medycznego. Tym razem ponad 9 ton produktów trafiło do Banków Żywności, a prawie 2 tony wędlin i przekąsek zostały przekazane do 8... Czytaj więcej »

  • Sieć Dino podsumowała I kwartał 2020 r.

    Poniedziałek, 18 maja 2020

    W I kwartale 2020 roku Dino Polska S.A. zakończyła proces inwestycyjny dotyczący uruchomienia 39 sklepów (w stosunku do 33 placówek w I kwartale 2019 roku), utrzymując dotychczasowe wysokie tempo ekspansji. Na zakończenie I kwartału 2020 roku sieć Dino tworzyło 1 257 marketów – o 248 więcej niż przed rokiem. Równocześnie Spółka finalizowała budowę 5 centrum dystrybucyjnego... Czytaj więcej »

  • Wyniki Konkursu Złoty Paragon 2020

    Poniedziałek, 18 maja 2020

    Konkurs „Złoty Paragon 2020 – Nagroda Kupców Polskich” rozstrzygnięty! 15 maja o godz. 12.00. na kanale SpożywczaTV premierowo zaprezentowaliśmy oficjalne wyniki tegorocznej, 10. edycji naszego plebiscytu. Czytaj więcej »

więcej artykułów