Wiadomości

  • Producent Cukru Królewskiego już po raz drugi uzyskał najwyższy poziom certyfikatu REDcert2, będącego złotym odpowiednikiem Farm Sustainability Assessment (FSA). Stanowi to potwierdzenie, że Südzucker Polska S.A. przetwarza, a współpracujący z koncernem plantatorzy uprawiają buraki cukrowe zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju. Czytaj więcej »

  • 1 października 2022 r., w wyniku połączenia sieci sklepów Sokołów i Gzella, w ramach Grupy Sokołów została uruchomiona nowa spółka – Sokołów-Net. To istotny krok w realizacji założonej przez firmę strategii, której celem jest dalszy rozwój sprzedaży detalicznej oraz umacnianie pozycji lidera w kategorii sklepów specjalistycznych. Na Prezesa spółki Sokołów-Net został... Czytaj więcej »

  • Produkty markowe stanowią 95% sprzedaży w małoformatowych sklepach sieciowych. Czy producenci wykorzystują ten potencjał? Czytaj więcej »

  • Bruno Piacenza odszedł z Henkla po ponad 30 latach

    Poniedziałek, 03 października 2022

    Z dniem 30 września 2022 r. z firmy Henkel odszedł Bruno Piacenza, który od 2011 r. piastował stanowisko Executive Vice President w dziale Laundry & Home Care. Wolfgang König, obecnie Executive Vice President w dziale Beauty Care, od 1 października 2022 r. przeją dodatkowo odpowiedzialność za dział Laundry & Home Care, a w przyszłości pokieruje nowo utworzonym działem Henkel... Czytaj więcej »

  • Wraz z końcem września funkcję Prezesa Zarządu Herbapol Warszawa Sp. z o.o. objął Artur Bielak, który wcześniej był prokurentem tej spółki. Jednocześnie Artur Bielak nadal pozostaje Członkiem Zarządu odpowiedzialnym za sprawy finansowe w Herbapol-Lublin S.A. Herbapol Warszawa Sp. z o.o. jest podmiotem w 100% zależnym od Herbapol-Lublin S.A. Czytaj więcej »

  • Sfinks ze wzrostem sprzedaży i zysku

    Poniedziałek, 03 października 2022

    Sprzedaż gastronomiczna w sieciach należących do Sfinks Polska w I półroczu 2022 r. wyniosła 77,80 mln zł i była zdecydowanie wyższa niż w analogicznych okresach lat 2021 i 2020, objętych wpływem lockdown dla gastronomii (odpowiednio: 22,63 mln zł i 54,15 mln zł). Co istotne, sprzedaż gastronomiczna porównywalnej sieci restauracji w I półroczu 2022 r. wzrosła o blisko 7%... Czytaj więcej »

  • 22 września, w Domu Pracy Twórczej Reymontówka w Chlewiskach, odbył się uroczysty finał wojewódzkiego etapu konkursu AgroLiga 2022 dla województwa mazowieckiego. Hochland Polska Zakład Mleczarski w Węgrowie był jednym z uczestników konkursu, w kategorii firm. Czytaj więcej »

  • ID Logistics, operator logistyczny specjalizujący się w logistyce kontraktowej, przedłuża kontrakt z siecią handlową Carrefour i otwiera nowe centrum dystrybucyjne o powierzchni 48 tys. mkw. w Psarach (woj. śląskie). Z magazynu, działającego w oparciu o najnowsze rozwiązania technologiczne i zrównoważony rozwój, zaopatrywane będą supermarkety, hipermarkety, sklepy typu... Czytaj więcej »

  • W sierpniu 2022 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 17,5% wyższa, natomiast liczba transakcji wzrosła o 6,4% w porównaniu z chłodnym sierpniem 2021 r. - wynika z danych PIH i CMR Panel. Czytaj więcej »

  • Według szybkiego szacunku GUS, ceny towarów i usług konsumpcyjnych we wrześniu 2022 r. w porównaniu z analogicznym miesiącem ub. roku wzrosły o 17,2% (wskaźnik cen 117,2), a w stosunku do poprzedniego miesiąca wzrosły o 1,6% (wskaźnik cen 101,6). Czytaj więcej »

  • Topowi producenci wystawili się na I Hybrydowych Ogólnopolskich Targach Grupy Chorten. W wydarzeniu na Stadionie Miejskim w Białymstoku uczestniczyło ponad 1000 osób. W trakcie rozegrano także mecz charytatywny na rzecz podopiecznych Fundacji Grupy Chorten „Nie bądź obojętny”, a podczas debaty dyskutowano o tym, jak branża spożywcza reaguje na globalne zmiany. Czytaj więcej »

  • Hochland uczestniczył w targach Polagra 2022, które – jak co roku, odbyły się na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich. Ta prestiżowa impreza branży spożywczej miała miejsce w dniach 26 – 28 września i cieszyła się dużym powodzeniem. Z całego świata przybyło kilkadziesiąt tysięcy profesjonalistów, śledzących trendy konsumenckie oraz poszukujących nowości i... Czytaj więcej »

  • Intermarché, wiodąca sieć supermarketów w Polsce, stanowiąca jeden z dwóch filarów obecności Grupy Muszkieterów w naszym kraju, obchodzi w tym roku swoje niezwykłe święto – 25. urodziny. To wyjątkowy moment na celebrację historii rozwoju szyldu, zbudowanego na stałej satysfakcji klientów i wdrożeniu unikatowego modelu współpracy, opartego na współzależności i wspólnym... Czytaj więcej »

  • Stacjonarnie oraz online – 29 września punktualnie o godz. 9 rozpoczną się I Hybrydowe Ogólnopolskie Targi Grupy Chorten. Organizatorzy zaprosili ponad 100 wystawców, spodziewają się ponad tysiąca uczestników – to będzie wielkie święto polskiego handlu! Czytaj więcej »

  • Otwarty we wtorek w Stawigudzie k. Olsztyna najnowocześniejszy magazyn jest 17. centrum dystrybucji sieci, które może obsługiwać nawet 250 sklepów w północno-wschodniej części kraju i już realizuje pierwsze dostawy do sklepów – poinformowała we wtorek Biedronka. Czytaj więcej »

  • Co czwarty Polak bardziej wierzy promocjom

    Wtorek, 27 września 2022

    Inflacja spowodowała, że co czwarty Polak bardziej wierzy promocjom. Jednocześnie w porównaniu z ubiegłym rokiem konsumenci znacząco ograniczyli robienie zakupów na zapas (38% versus 48% w 2021 roku) oraz kupowanie niepotrzebnych produktów (15% versus 21% w 2021 roku). Z roku na rok także coraz mniej konsumentów deklaruje, że zdarza im się robić zakupy nieplanowane tylko dlatego,... Czytaj więcej »

  • Podczas międzynarodowych targów POLAGRA 2022 Mlekovita pobiła swój własny rekord zdobytych nagród. Aż 18 produktów i linii produktowych zostało nagrodzonych Złotym Medalem MTP, a stoisko statuetką Złotego Akanta. Podczas wieczornej Gali Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi Prezes Zarządu Grupy Mlekovita odebrał też 11 znaków Poznaj Dobrą Żywność. To oznacza, że roku... Czytaj więcej »

  • Jedna trzecia energii elektrycznej, zasilającej wszystkie fabryki Nestlé w Polsce, będzie wkrótce pochodzić z farm fotowoltaicznych, zlokalizowanych w naszym kraju. Czytaj więcej »

  • W 2022 roku spółka Velvet CARE planuje dołączyć do elitarnego grona firm, których obroty roczne przekraczają 1 mld pln. Firma ogłasza tę informację podczas konferencji, kiedy to świętuje: 125-lecie powstania kluczewskiej papierni, 25-lecie wprowadzenia marki Velvet na rynek polski i rozruch trzeciej już maszyny papierniczej MP8, efekt ostatnich kilkuset milionowych inwestycji.... Czytaj więcej »

  • Marka Velvet świętuje 25. urodziny!

    Poniedziałek, 26 września 2022

    Marka Velvet to niezmiennie najpopularniejsza marka wyrobów papierowych od początku wprowadzenia jej na rynek polski w 1997 roku. Właśnie obchodzi swoje 25. urodziny. Czytaj więcej »

  • Hochland Polska z nagrodą Ambasadora Polskiego Sera

    Poniedziałek, 26 września 2022

    W dniach 19-20 września, w Folwarku Łochów, odbył się Polski Kongres Serowarski, podczas którego Hochland Polska otrzymał nagrodę „Ambasadora Polskiego Sera”. Poza cyklem paneli i debat dotyczących mleczarstwa w dobie nowych wyzwań, szans i zagrożeń, wręczono również medale w plebiscytach „Good Cheese” i „Smakuje dzieciom” oraz przyznano tytuł „Ekoinwestor w... Czytaj więcej »

  • Analiza zachowań przeszło 280 tys. osób robiących zakupy w dyskontach spożywczych wykazała, że w I półroczu br. sklepy Biedronki odwiedziło aż 93,5% z nich. Do tego jedna czwarta klientów tej sieci nie zaopatrywała się u konkurencji. Od stycznia do czerwca br. przeciętny konsument chodził do placówek Biedronki o 20,9% razy częściej niż rok wcześniej. Z kolei w Netto... Czytaj więcej »

  • 16 września 2022 roku w Sokołowie Podlaskim odbyła się Gala Finałowa Konkursu na Najlepszego Dostawcę – edycja 2022. Już po raz dwudziesty wybrano najlepszych hodowców. Zwycięzcy w nagrodę wyjadą w podróż zagraniczną lub otrzymają nagrody pieniężne. Czytaj więcej »

  • Wrzesień obfituje w liczne nagrody dla lidera branży mleczarskiej w Europie Środkowo-Wschodniej. Podczas Polskiego Kongresu Serowarskiego Grupa Mlekovita została uhonorowana tytułami EKOinwestora 2022 w Przemyśle Spożywczym oraz Ambasadora Polskiego Sera. Czytaj więcej »

  • Konferencja „Zrównoważone innowacje w nowoczesnym biznesie” odbędzie się już 25 października 2022 r. w Teatrze Kamienica w Warszawie. Czytaj więcej »

  • Nowe logo to początek szerszych zmian w języku komunikacji, którym będzie posługiwał się Wawel. W przyjętej strategii producent słodyczy wraca do korzeni, stawiając na swoje najmocniejsze strony i skojarzenia z marką, jakimi są: czekoladowość, jakość i królewskość. Za wdrożenie zmian w komunikacji będzie odpowiadał nowy dyrektor marketingu, Dariusz Chwierut. Czytaj więcej »

  • Ruszyły eliminacje do Les Chefs en Or – polskiej edycji konkursu kulinarnego dla uczniów szkół gastronomicznych. Do 16 października chętni mogą zgłosić propozycję autorskiego dania rybnego poprzez formularz na stronie internetowej konkursu. Autorzy dziewięciu najlepszych receptur zmierzą się w finale w Instytucie Kulinarnym Transgourmet, gdzie do zdobycia będą nagrody... Czytaj więcej »

  • W okresie styczeń-sierpień 2022 wartość sprzedaży w sklepach detalicznych wzrosła o 10,9% przy spadku ilości kupowanych produktów o 1,8% oraz minimalnie większej liczbie wizyt +1% w porównaniu do ubiegłego roku. Wzrost obrotów napędzany był wzrostami cen. Największe podwyżki widać na podstawowych produktach żywnościowych. W sierpniu za koszyk spożywczy M/platform płacono... Czytaj więcej »

  • Eksperci komentujący najnowsze dane pochodzące ze sklepów uważają, że szczyt inflacji wciąż jest przed nami. Nie są jednak zgodni co do tego, czy nadejdzie on już jesienią czy też na początku 2023 roku, a może dopiero na wiosnę. Niektórzy prognozują, że ceny żywności wzrosną na przełomie października i listopada o 30% rdr. Inni twierdzą, że skok o 20% rdr. nastąpi tuż... Czytaj więcej »

  • Subindeks Barometru EFL dla branży handlowej od początku tego roku notuje coraz niższe wartości. W III kwartale br. wyniósł 45,5 pkt., o 3,3 pkt. mniej niż kwartał wcześniej. To najniższy wynik od maja 2020 roku, kiedy wyniósł 44,7 pkt. Eksperci EFL zwracają uwagę, że opinie firm handlowych wyprzedzają nastroje konsumenckie i sprzedaż detaliczną. Aż 49% zapytanych obawia się... Czytaj więcej »

więcej artykułów