Wiadomości

  • Podczas zakupu kosmetyków Polacy zwracają uwagę głównie na ich skuteczność i jakość. Cena jest na drugim miejscu. Potem liczy się aktualna promocja i skład produktu. Z kolei najmniej istotne jest to, czy dany artykuł wyróżnia się na półce. Oznaczenie BIO lub ORGANIC też robi już niewielkie wrażenie na konsumentach. Ponad połowa z nich przygotowuje się do zakupów, robiąc... Czytaj więcej »

  • Grupa Aristo Sp. z o.o. - lider rynku usług dezynfekcji w Polsce wprowadza na rynek nową markę! EpidAIR, bo o niej mowa, to gama profesjonalnych środków do samodzielnego wykonywania dezynfekcji powierzchni metodą zamgławiania bez wykorzystania specjalistycznego sprzętu! Koszt dezynfekcji? Zaledwie 10 gr za metr kwadratowy! Czytaj więcej »

  • Dwie strategie w ramach Europejskiego Zielonego Ładu – ochrony bioróżnorodności i „Od pola do stołu” – w kształcie zaproponowanym przez Komisję Europejską martwią branżę mleczarską. Jej zdaniem potrzebne są: dyskusja nad długoterminową strategią, rzetelna ocena skutków wprowadzenia tych strategii i znalezienie sposobów na zachęcenie rolników do pozostania w... Czytaj więcej »

  • Najnowsze dane wskazują, że sytuacja związana z koronawirusem wpłynęła na stosunek klientów do poszczególnych sieci handlowych. W największym stopniu zaufanie Polaków w tym okresie zwiększyło się do Biedronki (14,3%), Lidla (12,5%), Carrefoura (11,2%) oraz Kauflandu (11,0%). Tak wynika z raportu „Zaufanie Polaków do sieci handlowych w czasie pandemii”, zrealizowanego przez... Czytaj więcej »

  • W rezultacie pandemii koronawirusa gospodarka UE odnotuje w tym roku głęboką recesję, mimo że zarówno na poziomie unijnym, jak i krajowym podjęto szybkie i kompleksowe działania polityczne. Ponieważ znoszenie środków izolacji postępuje wolniej, niż zakładano w prognozie z wiosny, wpływ na aktywność gospodarczą w 2020 r. może być większy od przewidywanego. Czytaj więcej »

  • Ostatnie 3 miesiące to dla sklepów małoformatowych czas trudny, ale i bardzo ciekawy, ponieważ jak nigdy wcześniej o tym, co i kiedy się sprzedaje, decydowały rozporządzenia i zalecenia sanitarne, a także obawy klientów związane z epidemią koronawirusa. Rekordowe kwoty na paragonach, puste półki z mydłem, spirytusem i drożdżami, spadek sprzedaży produktów impulsowych i... Czytaj więcej »

  • Edward Bajko nowym prezesem PIM

    Środa, 08 lipca 2020

    W dniu 6 lipca 2020 r. odbyło się pierwsze posiedzenie Zarządu Polskiej Izby Mleka IV kadencji, który został wybrany podczas Walnego Zgromadzenia Członków Polskiej Izby Mleka w dniu 30 czerwca 2020. Czytaj więcej »

  • Ograniczona możliwość przemieszczania się i konieczność noszenia maseczek spowodowały, że apetyt Polaków na mrożone desery nieco się zmniejszył. W efekcie spadła sprzedaż tzw. lodów impulsowych, czyli np. na patyku lub w rożku. Wzrosła za to konsumpcja lodów familijnych, w większych opakowaniach, które obecnie odpowiadają za ponad połowę sprzedaży. Eksperci firmy Wedel... Czytaj więcej »

  • Szopi.pl, firma zajmująca się realizacją i dostarczaniem zamówień on-line produktów spożywczych, zmienia nazwę na Everli. Firma w samym 2020 roku objęła usługą 13 miast w Polsce, a do końca roku planuje uruchomić usługę w kolejnych miastach. W planach jest również ekspansja międzynarodowa. Czytaj więcej »

  • Województwa wielkopolskie i zachodnio-pomorskie to dwa nowe obszary rozwoju Grupy Chorten, która właśnie wzmocniła swój makroregion Zachód. Dzięki temu zyskała jednocześnie ogólnopolski zasięg, jeśli chodzi o możliwości współpracy ze sklepami partnerskimi, producentami i dystrybutorami. Czytaj więcej »

  • Polscy shopperzy są przeważnie rozważni i pragmatyczni (25%). Interesują się rabatami na znane marki. Podobnie jest w przypadku zakupowych entuzjastów (20%), którzy jednak częściej porównują ceny między sklepami. Na trzecim miejscu są cenoholicy (19%). Oni już dokładnie kalkulują wydatki. Dalej są ekoświadomi (17%). Rzadko kierują się cenami, bo zależy im głównie na... Czytaj więcej »

  • Firma Sokołów finalizuje realizację kolejnych inwestycji, wspierających ochronę środowiska. Innowacje technologiczne wprowadzane w poszczególnych zakładach Grupy Sokołów, pozwalają na skuteczne podniesienie efektywności energetycznej przy ograniczeniu zużycia wody i surowców energetycznych. W oddziałach firmy w Czyżewie, Sokołowie Podlaskim i Tarnowie wdrożono rozwiązania,... Czytaj więcej »

  • Pierwsze półrocze 2020 r. – mimo zawirowań rynkowych wywołanych pandemią Covid-19 – zakończyło się dla firmy MLEKOVITA ogromnym sukcesem, który znacznie przerósł cele założone na ten okres. Czytaj więcej »

  • Gellwe to polska marka, która od ponad 30 lat dostarcza swoim klientom propozycje doskonałych przysmaków na każdy dzień. Receptury Gellwe przygotowują prawdziwi mistrzowie kulinarni, a to – w połączeniu z najwyższą jakością, zaangażowaniem i miłością do jedzenia – wpływa na wysoką jakość produktów. Gellwe ceni czas swoich klientów, dlatego podpowiada, jak pyszności... Czytaj więcej »

  • Od 1 lipca za kontrolę jakości żywności na wszystkich etapach obrotu jest odpowiedzialna Inspekcja Jakości Handlowej Artykułów-Rolno Spożywczych, która podlega Ministerstwu Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Wcześniej produkty spożywcze przeznaczone dla konsumentów w sklepach, hurtowniach oraz barach i restauracjach kontrolowała Inspekcja Handlowa, a na wcześniejszych etapach np. u... Czytaj więcej »

  • OSM Piątnica otrzymała wyróżnienie w Rankingu „Najważniejsze firmy dla Polski” zorganizowanym przez dziennik Rzeczpospolita. Spółdzielnia została doceniona za nieustanny rozwój i konsekwentne umacnianie swojej pozycji na rynkach krajowym oraz zagranicznych. Czytaj więcej »

  • Gobarto SA zawarła z Cedrob SA umowę sprzedaży 100 proc. akcji Zakładów Mięsnych Silesia SA. Kwota transakcji wyniosła 108,3 mln zł. Czytaj więcej »

  • ID Logistics, wiodący dostawca usług logistycznych specjalizujący się w dedykowanej logistyce kontraktowej, wzmacnia współpracę z Lindt&Sprüngli (Poland), światowym liderem na rynku czekolady premium. 1 czerwca 2020 roku zostało uruchomione nowe centrum dystrybucyjne producenta czekolady w Grodzisku Mazowieckim, którym zarządza zespół ID Logistics. W tym roku mija 10 lat od... Czytaj więcej »

  • W obliczu bezprecedensowej sytuacji wszyscy musieli dostosować swoje dotychczasowe nawyki do nowej codzienności, wykazując się w tym czasie kreatywnym podejściem oraz altruizmem. Skłoniło nas to do refleksji na temat stylu życia, który prowadziliśmy do tej pory. Europejskie badanie przeprowadzone przez Ipsos na zlecenie PayPal potwierdza zmianę, jaka zaszła w zachowaniach... Czytaj więcej »

  • Jak przygotować film o swoim sklepie spożywczym? Na co zwrócić uwagę, co powiedzieć? W jaki sposób nagrać i czym? Na te pytania odpowiada dr Marek Borowiński, znany jako Shop Doctor. Czytaj więcej »

  • Zakupy online robimy częściej niż przed pandemią. Jak wynika z opublikowanego właśnie raportu Gemius, już 73 proc. internautów kupuje w sieci, czyli o 11 pkt proc. więcej niż rok temu, przede wszystkim w polskich e-sklepach. Do takiej formy zakupów zachęcają całodobowa dostępność i wygoda, a najbardziej pożądaną formą dostarczenia paczek jest dostawa kurierem do domu lub... Czytaj więcej »

  • Ser żółty. Każdy z nas zjada go rocznie ok. 12-13 kg. Sery typu holenderskiego, typu szwajcarskiego – rodzime mleczarnie dostarczają nam szeroki wachlarz propozycji. Nic dziwnego, że tak często gości na naszym stole. Ale dlaczego właściwie warto mieć go zawsze w domu? Odpowiadamy! Czytaj więcej »

  • Restauracje sieci Sfinks Polska osiągnęły w 2019 r. przychody ze sprzedaży gastronomicznej w wysokości 198,80 mln zł, co oznacza wzrost o ponad 5% r/r. Lokale wypracowały taki obrót w warunkach większej liczby niehandlowych niedziel (37 w 2019 r. wobec 23 w 2018 r.) i, co więcej, sprzedaż gastronomiczna przekroczyła poziom z 2017 r., czyli sprzed wprowadzenia zakazu handlu w... Czytaj więcej »

  • Tesco Polska opublikowało raport „Strategia Pomocnych Gestów” poświęcony kwestii niemarnowania żywności oraz pozostałych działań CSR w okresie 2019/20. Tylko w poprzednim roku uratowano ponad 3 tysiące ton produktów, które zamiast na wysypiska, trafiły do potrzebujących. Podjęto także szereg działań wspierających pracowników i lokalne społeczności. Czytaj więcej »

  • Grupa kapitałowa DOR Group sfinalizowała zakup gruntu i powierzchni handlowej przy ul. Drogowców w Częstochowie od sieci Tesco. Transakcja dotyczy zakupu gruntu o łącznej powierzchni 65 tys. mkw., w tym powierzchni komercyjnej sięgającej 20 tys. mkw. Dzięki tej inwestycji DOR Group zwiększa swój portfel w segmencie nieruchomości dochodowych do ponad 50 tys. mkw. i zapowiada kolejne... Czytaj więcej »

  • Jantar Sp. z o.o. stworzyła program Jpartner, który będzie rozwijał sieć sprzedaży kas samoobsługowych i oprogramowania dedykowanego dla retail. Czytaj więcej »

  • Nie ulega wątpliwości, że koronawirus zmienił struktury handlu w Polsce. Choć po zniesieniu najpoważniejszych obostrzeń sprzedaż powoli wraca na dawne tory, a działalności gospodarcze notują wzrosty sprzedaży to piętno odciśnięte przez wirusa zostanie z nami na dłużej. Eksperci zwracają jednak uwagę na duże zmiany nie tylko w rozkładzie rozwoju segmentów sprzedaży, ale... Czytaj więcej »

  • Podczas lockdownu wzrosło zapotrzebowanie na produkty o długim terminie przydatności do spożycia. W przypadku ryb były to produkty mrożone i w puszkach. Wielu polskich przetwórców pod koniec marca i w kwietniu musiało zwiększyć produkcję i zatrudnienie. Sprzyjały im także zakłócenia w światowym łańcuchu dostaw, bo część zamówień z krajów europejskich i Ameryki zaczęła... Czytaj więcej »

  • Prawie połowa badanych konsumentów uważa, że gazetki to ważne źródło informacji. Blisko 40% osób sprawdza w nich tylko to, czym konkretnie się interesuje. Z kolei niespełna 30% ankietowanych czyta całą publikację od początku do końca. Ponad 60% respondentów przeznacza średnio od 3 do 10 min. na zapoznanie się z ofertą. Przeszło połowa wraca do przeczytanej już gazetki.... Czytaj więcej »

  • Omnichannel w obliczu pandemii

    Poniedziałek, 29 czerwca 2020

    Colliers International, wiodąca firma doradcza na rynku nieruchomości komercyjnych, przeprowadziła ankiety wśród przedstawicieli polskich oraz zagranicznych sieci i marek działających na polskim rynku handlu detalicznego. Wśród firm objętych ankietą najliczniejszą grupę stanowili reprezentanci sektorów: gastronomii, zdrowia i urody, mody i elektroniki, na co dzień... Czytaj więcej »

więcej artykułów