E-grocery rośnie w siłę, a jednym z jego największych motorów napędowych może okazać się pokolenie silver. Dziś już co druga osoba w wieku 50+ robi zakupy online, a to otwiera przed sklepami spożywczymi ogromne możliwości. Czytaj więcej »
E-grocery rośnie w siłę, a jednym z jego największych motorów napędowych może okazać się pokolenie silver. Dziś już co druga osoba w wieku 50+ robi zakupy online, a to otwiera przed sklepami spożywczymi ogromne możliwości. Czytaj więcej »
Polski, świąteczny stół jest bardzo zróżnicowany. Dobór alkoholi do potraw wymaga nieco wysiłku. Jedna odmiana wina, czy jeden gatunek wódki to zdecydowanie za mało, aby pasowały do wszystkiego. Tę złożoność widać w trendach zakupowych. Aby je wyjaśnić, muszę podać kilka przykładów food pairingu. Czytaj więcej »
W Polsce dużym zainteresowaniem cieszą się białe ryby jak mintaj czy dorsz. Choć trzy czwarte poławianych białych ryb pochodzi z certyfikowanych rybołówstw, to produkty MSC stanowią obecnie zaledwie 5–10 proc. wszystkich produktów z białych ryb dostępnych na polskim rynku. Czytaj więcej »
W 2024 roku eksport polskich produktów i przetworów rolno-spożywczych wzrósł w porównaniu z rokiem poprzednim do rekordowej wartości w euro. Pozytywną dynamikę odnotował handel zarówno z krajami Unii, jak i spoza wspólnoty. Dalsze sukcesy polskich eksporterów będą zależały m.in. od zwiększania udziału produktów wysokoprzetworzonych w zagranicznej sprzedaży. Wszystko... Czytaj więcej »
Grupa InPost, lider wśród platform dostaw dla e-commerce w Europie, w ramach pilotażu będzie dostawcą Tygodnika Powszechnego. Maszyna Paczkomat posiada wiele funkcjonalności, spełniając potrzeby i oczekiwania klientów. Urządzenia InPost znajdują się m.in. w szpitalach, sanatoriach, na lotniskach i stokach narciarskich. Czytaj więcej »
Handel to jeden z fundamentów polskiej gospodarki. Jego kondycja ma bezpośrednie przełożenie na PKB i stabilność finansową kraju. Najnowsze dane udostępnione przez Rejestr Dłużników BIG InfoMonitor i BIK pokazują jednak, że sektor ten wciąż boryka się z problemami. Czytaj więcej »
Rynek FMCG nadal rośnie w dynamicznym tempie. Polacy niezmiennie są sprytnymi nabywcami, którzy szukają atrakcyjnych ofert. Ponadto na znaczeniu zyskuje trend świadomego stylu życia, który napędza rozwój rynku produktów prozdrowotnych. Takie wnioski płyną z analiz firmy badawczej YouGov Shopper Intelligence. Czytaj więcej »
Koniec ubiegłego roku okazał się sukcesem dla trzydziestu najliczniejszych ogólnospożywczych sieci franczyzowych w Polsce – mogły pochwalić się niemal tysiącem placówek handlowych więcej niż rok wcześniej. Liczba ta jedynie w niewielkim stopniu odzwierciedla aktualne możliwości rozwojowe franczyzy spożywczej w naszym kraju. Czytaj więcej »
Komentarz Macieja Ptaszyńskiego, Prezesa Polskiej Izby Handlu Czytaj więcej »
Od 28 czerwca 2025 roku właściciele sklepów internetowych będą zobowiązani do dostosowania swoich platform do wymagań Europejskiego Aktu o Dostępności. Nowe regulacje mają na celu zapewnienie lepszego dostępu do zakupów online dla osób z niepełnosprawnościami, eliminując bariery technologiczne. Co te zmiany oznaczają w praktyce? Eksperci Shoper analizują kluczowe aspekty... Czytaj więcej »
Pomimo wprowadzenia ograniczeń w sprzedaży energetyków nieletnim, w 2024 roku pozycja produktów z tej kategorii na sklepowych półkach, wbrew prognozom, nie osłabiła się. Najwięksi producenci w ciągu roku zwiększyli swoje udziały półkowe aż o 6,4 proc. Czytaj więcej »
Wartość wymiany towarów i usług między Polską a Wielką Brytanią osiągnęła 36,4 mld euro, co oznacza wzrost o 35 proc. w porównaniu do 2018 r. - wynika z raportu Brytyjsko-Polskiej Izby Handlowej (BPCC). Najwyższy, 70-procentowy wzrost dotyczy wymiany usług. Czytaj więcej »
Lagardère Travel Retail w Polsce rozpoczyna ekspansję sieci Costa Coffee w nowym modelu biznesowym. Pierwsza kawiarnia działająca na zasadach franczyzy została uruchomiona w centrum handlowym Focus Mall w Piotrkowie Trybunalskim. Czytaj więcej »
Kaufland konsekwentnie umacnia swoją pozycję na polskim rynku, otwierając kolejne sklepy. Najnowsze placówki – w warszawskim Wawrze oraz w Kozienicach – to nie tylko kolejny krok w strategii ekspansji sieci, ale także dowód na to, że handel wielkopowierzchniowy może iść w parze z troską o środowisko. Czytaj więcej »
Grupa InPost w ramach usługi EKOzwroty zachęca Polaków do oddawania tekstyliów czy sprzętu AGD za pośrednictwem urządzeń Paczkomat®. EKOzwroty mają na celu dać drugie życie niepotrzebnym, ale nadal zdatnym do użycia przedmiotom. Tylko w 2024 roku wysłano ponad 130 000 przesyłek EKOzwrotami, co dało ponad 530 ton rzeczy nadających się do ponownego użycia. Czytaj więcej »
Hipermarkety, supermarkety i dyskonty sukcesywnie wypierają małe sklepy, szczególnie spożywcze. Same dyskonty w 2023 r. zajęły już 43,7 proc. sprzedaży żywności, a na koniec 2024 wartość osiągnie 45 proc. – prognozował NielsenIQ, GfK. Rosną również sieci franczyzowe i markety. Czytaj więcej »
Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług (ZPPHiU) wskazuje, że nadal brakuje transparentności rozliczenia kosztów wspólnych w centrach handlowych. Powszechne są praktyki drastycznego wzrostu opłat eksploatacyjnych – znacznie powyżej wskaźnika inflacji – bez jednoznacznego informowania najemców jakie elementy i w jakich wysokościach się na nie składają i z czego wynikają... Czytaj więcej »
Panattoni buduje kolejny, liczący 70 000 m kw. etap Panattoni Park Zgierz. Powierzchnię 50 000 m kw. zajmie wiodąca sieć drogerii, dla której kompleks zlokalizowany w centralnej Polsce stanie się kluczowym centrum dystrybucyjnym. Po rozbudowie park osiągnie 120 000 m kw. Czytaj więcej »
Prawie ¾ Polaków uważa system kaucyjny za najlepszy sposób na odzyskiwanie opakowań po napojach. Takie wnioski płyną z badania „Postawy Polaków wobec systemu kaucyjnego” przeprowadzonego przez Biostat na zlecenie agencji doradczej 2PR. Wyniki wskazują, że akceptacja dla tego rozwiązania rośnie wraz z wiekiem i poziomem wykształcenia, choć nadal istnieje grupa osób, które nie... Czytaj więcej »
W 2024 roku Polacy sięgnęli po 100 mln butelek i puszek piwa mniej niż w 2023 roku, co daje spadek na poziomie 1,7 proc. „Z drugiej strony o 17,4 proc. wzrosła sprzedaż piwa bez alkoholu, które stanowi już ponad 7,5 proc. rynku piwa” – powiedział Igor Tikhonov, szef Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego – Browary Polskie. Czytaj więcej »
Sejm proceduje obecnie projekt nowelizacji ustawy akcyzowej, który ma na celu objęcie tym podatkiem nowych kategorii wyrobów, w tym jedno- i wielorazowych e-papierosów. Nowe regulacje mają ograniczyć dostępność takich wyrobów wśród młodzieży, ale eksperci oceniają, że ich skutki mogą być odwrotne od zamierzonych. Czytaj więcej »
Panattoni, najaktywniejszy deweloper nieruchomości przemysłowych na świecie, pozyskał finansowanie swojej inwestycji na Pomorzu - Panattoni Park Gdańsk City Airport. Projekt obejmuje dwie hale dystrybucyjne, budowane w formule spekulacyjnej w sąsiedztwie lotniska w Gdańsku. Kredytu w wysokości 17,3 mln euro udzielił bank Santander Bank Polska. Czytaj więcej »
Polski sektor mleczarski ma szansę stać się jednym z kluczowych graczy na globalnym rynku. Wyzwaniem dla sektora są jednak zmieniające się regulacje środowiskowe, rosnące koszty produkcji i silna konkurencja. Wiodące organizacje branżowe opracowały strategię dla polskiego mleczarstwa, która ma wskazać drogę ku zrównoważonemu i rentownemu rozwojowi sektora. Czytaj więcej »
Pilot International, firma z ponad 25-letnim doświadczeniem w branży FMCG, rozszerza swoją dystrybucję na polskim rynku o marki Mars i Fox. Te światowej klasy produkty, takie jak ciastka, kremy czy napoje, to odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie konsumentów na wyroby wyróżniające się wysoką jakością i wyjątkowym smakiem. Czytaj więcej »
E-commerce zmienia oblicze wielu branż. Również rynek FMCG przechodzi intensywną transformację, napędzaną rozwojem handlu internetowego, który zwiększył rolę działań zorientowanych na klienta. W efekcie logistyka omnichannel czy dostawy cross-border zyskują na znaczeniu i w 2025 roku będą one z pewnościę jednymi z kluczowych zjawisk. Odgrywają bowiem istotną rolę w... Czytaj więcej »
Rynek logistyki kontraktowej odnotowuje szybki wzrost a kluczowe znaczenie ma handel elektroniczny. Kierunki jego rozwoju wyznacza przede wszystkim cross-border, personalizacja i zrównoważony rozwój. Jak operatorzy logistyczni dostosowują się do zmian i nowych trendów na rynku? Swoim doświadczeniem dzieli się CEVA Logistics, globalny lider logistyki 3PL, który zarządza ponad 800... Czytaj więcej »
Maciej Marcinkowski, Dyrektor ds. Inwestycji w Lidl Polska, dzieli się swoimi przemyśleniami na temat Europejskiego Zielonego Ładu i jego wpływu na sektor biznesowy. Czytaj więcej »
Panattoni uzyskało finansowanie na realizację pierwszej fazy Panattoni Park Poznań XIV – projektu logistycznego, który powstaje w Głuchowie pod Poznaniem. Kredytu w wysokości 9,1 mln euro udzielił Santander Bank Polska. Czytaj więcej »
Galeria Sfera zamyka 2024 rok nowymi rekordami – w minionych 12 miesiącach Galerię odwiedziło ponad 10,5 miliona klientów, do oferty handlowej dołączyło 9 nowych marek, a zmiany związane z leasingiem objęły obszar po-nad 3000 m2. Czytaj więcej »
Grupa InPost, lider rozwiązań logistycznych dla branży e-commerce w Europie, postawiła kolejne urządzenia Paczkomat w sklepach Aldi w Wielkiej Brytanii. Po pozytywnym przyjęciu pilotażu przez klientów, InPost wraz ze swoim partnerem – siecią sklepów Aldi - zdecydował się na zwiększenie liczby maszyn i łącznie zainstalowano już ponad 250 urządzeń. Czytaj więcej »
Półka to za mało: dziś sklep musi być hybrydą technologii i wygodyTaras Pylypiuk, Prezes Zarządu Modern Expo...
Mlekpol: stabilny rozwój, silna marka, nowe inwestycjeMałgorzata Cebelińska, wiceprezes Mlekpolu, w rozmowie z...
Specjał: 35 lat rozwoju, stabilność i partnerska współpraca z franczyzobiorcamiO 35 latach rozwoju Grupy Specjał, strategicznych akwizycjach...
Dlaczego butelka zwrotna nie powinna trafić do systemu kaucyjnego?Agata Koppa, Dyrektor ds. Korporacyjnych i ESG w Carlsberg...
Trzy pytania do Kseni Siakas, Dyrektor Branżowej w Greek TradeKonsumenci coraz częściej sięgają po żywność zdrową...
Prezenty pochłaniają dużą część świątecznych wydatków Jak wynika z najnowszego badania, 18,5% Polaków przeznacza...
Steven Libermann nowym Chief Executive Officer Stock Spirits GroupSteven Libermann objął stanowisko Chief Executive Officera...
Wyścig o klienta osłabił przedświąteczne podwyżkiAnaliza 94,3 tys. cen pokazuje, że w listopadzie najmocniej...
Jaki napój stanie na świątecznym stole?eLeader sprawdził ekspozycję...
Mlekpol po raz kolejny wspiera akcję „Reklama Dzieciom"Spółdzielnia Mleczarska Mlekpol włącza się w 33. edycję...
Tarczyński sponsorem tytularnym jednego z największych biegów ulicznych w PolsceMarka Tarczyński została sponsorem tytularnym Nocnego...
Święta pełne smaku. Szeroka oferta bakalii dostępna w asortymencie ALDIW okresie poprzedzającym Święta Bożego Narodzenia w...
Psy i koty nie powinny dostawać resztek z wigilijnego stołuMogą być dla nich toksyczne...
Soplica – limitowana edycja likierów mlecznych inspirowanych zimowymi słodyczami Soplica i E.Wedel wprowadzają limitowaną edycję likierów...
Zabłyśnij smakiem! Odkryj nową linię Soplica Let’s Party!W tym sezonie Soplica zaprasza na imprezę w wyjątkowym stylu!...
Słodko-słony sernik Święta to czas, kiedy przy stole spotykają się domownicy i...
Majonez Kielecki – nieodłączny smak świątecznych tradycjiGrudniowe przygotowania do świąt w wielu polskich domach...
Orzeźwiająca propozycja marki HellenaSoo Cola! Soo good od marki Hellena to znacznie więcej niż...
Karta Dużej Rodziny w POLOmarkecie - gwarancja tańszych zakupówPOLOmarket zachęca rodziny wielodzietne do korzystania z...
Nowa kampania El SaborMarka El Sabor, obejmująca m.in. nachosy i dipy, kończy rok...
Mutti z kampanią „Tylko pozornie proste” – historia prawdziwej perfekcji pomidorówMutti – włoski specjalista od pomidorów od 1899 roku – w...
W te święta pamiętaj o KotlinieBoże Narodzenie to święto smaków, na które czekamy cały...
Prawdziwe Święta - wyjątkowa opowieść BiedronkiNowa świąteczna reklama Biedronki przypomina, że magia tkwi...