Wiadomości

  • Dyplom dla Złotego Ementalera

    Wtorek, 18 listopada 2014

    Drugie miejsce w kategorii serów topionych to kolejne wyróżnienie dla 100 g kostki Złotego Ementalera. Tym razem kultowy serek marki SERTOP został doceniony w konkursie Lider Forum, organizowanym przez Wydawcę magazynu Forum Mleczarskie Handel. W eliminacjach wzięło udział 210 produktów, w tym 5 z kategorii serów topionych. - Cieszy nas, że także i tym razem Złoty Ementaler... Czytaj więcej »

  • Tetra Pak, światowy lider w zakresie przetwarzania i pakowania żywności, został wyróżniony dwiema prestiżowymi nagrodami za innowacyjność. Opakowanie Tetra Top® z odrywaną górną częścią z tworzywa uzyskało miano „Najlepszego Kartonu”, a nakrętki Tetra Pak wykonane z surowców odnawialnych zwyciężyły w kategorii „Najlepsze Zamknięcie”. Nagrody wręczono podczas gali... Czytaj więcej »

  • W dniach 12-13 listopada br. w Regionalnym Centrum Sportowo-Widowiskowym w Rzeszowie odbyła się 17-ta edycja Międzynarodowych Targów "Biznes - Żywność - Medycyna - Auto Flota". Organizatorem imprezy targowej była Grupa Kapitałowa SPECJAŁ. Czytaj więcej »

  • Mokate, znany polski i europejski producent kaw i herbat, to czołowy gracz na rynku herbaty w Polsce. Jego marka Minutka jest trzecim najlepiej sprzedającym się brandem (nie licząc marek własnych), a Minutka czarna w opakowaniu zawierającym 100 torebek to najchętniej kupowana herbata w naszym kraju (Mokate za Nielsen – Panel Handlu Detalicznego, Cała Polska, sprzedaż ilościowa w... Czytaj więcej »

  • Rośnie import warzyw szklarniowych

    Środa, 12 listopada 2014

    Pomimo, że na Rynek trafiają nadal ogórki z krajowej produkcji, to coraz częściej uzupełniane są importem, a to z powodu cen. Krajowe ogórki sprzedawane są teraz w cenie hurtowej od 5,50 zł do 7 zł za kilogram, a importowane od 4,20 do 5,00 zł. Czytaj więcej »

  • W Bieluchu nie ma już gumy guar

    Piątek, 07 listopada 2014

    Serek naturalny Bieluch stał się synonimem produktu nieskażonego żadnymi sztucznymi dodatkami. I tak jest od 20 lat. Rodzina Bieluchów to także serki z dodatkami smakowymi, różniące się składem od produktu wzorcowego – mówi Agnieszka Lenart. Czytaj więcej »

  • Polscy konsumenci coraz bardziej doceniają alkohole wysokiej jakości. Dowodem na to może być fakt, że w ciągu roku Polacy kupili aż milion butelek METAXY. Ogromną popularnością marka cieszy się zwłaszcza wśród młodej grupy docelowej, która ma coraz większe wymagania smakowe. Czytaj więcej »

  • Perła Koźlak i Perła Mocna nagrodzone

    Piątek, 07 listopada 2014

    Dwa wyróżnienia otrzymały produkty Perły – Browarów Lubelskich S.A. w II edycji konkursu Golden Beer Poland. Perła Koźlak - złoto w kategorii Mocny Ciemny Lager. W kategorii Mocny Jasny Lager srebrny medal przyznano marce Perła Mocna. Czytaj więcej »

  • Podobne, a jednak inne

    Piątek, 07 listopada 2014

    Szkocka whisky, amerykańska whiskey i bourbon, a irlandzka whiskey. Wszystkie z jednej rodziny alkoholi, a jednak tak od siebie różne. Odrębność zauważalna jest zarówno w procesie leżakowania, w smaku, jak i w sposobie picia tych alkoholi. A żeby było jeszcze ciekawiej, Wild Turkey Bourbon wypracował autorskie sposoby destylacji, które znajdują odzwierciedlenie w tym kultowym już... Czytaj więcej »

  • Codzienne korzyści w sieci Żabka

    Piątek, 07 listopada 2014

    W sieci Żabka ruszył zupełnie nowy program lojalnościowy o nazwie „Codzienne korzyści”. Klienci sklepów otrzymywać będą wygodne identyfikatory zbliżeniowe, a zebrane punkty wymienią na wyjątkowe nagrody: unikatowe Puzzle 3D oraz cały szereg specjalnie przygotowanych e-nagród. Czytaj więcej »

  • Argentyna zezwoliła na eksport dodatkowych 400 tys. ton pszenicy i 500 tys. ton kukurydzy. W przypadku pszenicy wydano już wcześniej zezwolenia na eksport 1,5 mln ton. Argentyna stosuje restrykcje w wywozie zbóż w celu zapewnienia wystarczającej podaży taniego ziarna na rynku krajowym. Czytaj więcej »

  • W ciągu ostatnich trzech miesięcy Rosja zablokowała import produktów spożywczych z krajów Unii Europejskiej. Zakazem objęto nie tylko jabłka i gruszki, lecz także owoce pestkowe, wszystkie odmiany kapusty, wieprzowinę, wołowinę, podroby wołowe, skrawki, drób, ryby, warzywa, sery, mleko. W tym czasie w Polsce ruszyły dwie kampanie społeczne: „Made in Poland” oraz „Jem bo... Czytaj więcej »

  • Zdrowie w znacznej mierze uzależnione jest od dobrze zbilansowanej diety, ale także od aktywności fizycznej. Dlatego warto promować zależności jakie istnieją pomiędzy dietą, aktywnością fizyczną a zdrowiem. "Aktywne życie smakuje lepiej!" – tak brzmiało hasło przewodnie tegorocznego II Hochland Półmaratonu Doliną Samy, który odbył się we wrześniu w Kaźmierzu. Czytaj więcej »

  • Spadki cen masła wyhamowały

    Wtorek, 04 listopada 2014

    Jak informuje Andrzej Kalicki, kierownik zespołu Monitoringu Zagranicznych Rynków Rolnych FAMMU/FAPA, spadki cen masła, z którymi mamy do czynienia na unijnym rynku od lipca tego roku, nieco zwolniły, czego przyczyną może być nadejście okresu sezonowego ograniczenia podaży mleka. Czytaj więcej »

  • 65 proc. Polaków na organizacje tegorocznych świąt Bożego Narodzenia zamierza wydać co najmniej 500 zł – wynika z cyklicznego badania Barometr Providenta. Większość respondentów przyznała, że wydaje na ten cel zbyt dużo. Bez względu na osiągane zarobki i wykształcenie Polacy uważają, że przygotowania do świąt poważnie obciążają domowy budżet. Czytaj więcej »

  • Rosyjskie embargo już dziś skutkuje niższymi cenami, a w miesiącach zimowych, kiedy na rynek trafią zapasy z chłodni, ceny mogą spaść jeszcze bardziej. Rozwiązaniem części problemów sadowników może być wsparcie przetwórstwa. Przetworzony produkt jest trwalszy, można go dłużej przechowywać i na więcej sposób zagospodarować. Większe są też szanse jego sprzedaży,... Czytaj więcej »

  • Polski rynek ryb i owoców morza nie wygląda imponująco. Przeciętnie Polak rocznie zjada 12 kg ryb, podczas gdy średnia w Europie to 22 kg, a na świecie – 24 kg na osobę. To wyzwanie i szansa dla polskich firm działających w tej branży. Czytaj więcej »

  • Polacy rzadko kupują żywność w internecie

    Poniedziałek, 03 listopada 2014

    Handel w internecie szybko zbywalnymi produktami, czyli żywnością czy produktami do sprzątania, prania i mycia, nie stanowi nawet pół procent całości polskiego e-handlu. To znacznie mniej niż europejska średnia. Niedowartościowanie tego rynku pozwala prognozować jego szybki rozwój w przyszłości. Czytaj więcej »

  • Ogólnopolska sieć handlu hurtowego Selgros Cash&Carry w dniu 21 października o godz. 3.00 otworzyła nową halę w Lublinie. Jest to już szesnasta z dwudziestu zaplanowanych hurtowni Selgros w Polsce. Z tej okazji, na klientów nowej hali czekało szereg atrakcji, w tym wyjątkowe promocje cenowe, nagrody i spotkanie z zawodniczkami MKS SELGROS LUBLIN. W nowej hali na powierzchni około... Czytaj więcej »

  • Bezpieczeństwo to podstawa

    Sobota, 01 listopada 2014

    Monitoring w sklepie coraz częściej nie tylko minimalizuje ryzyko strat, ale także przydaje się w innych sytuacjach chociażby do czuwania nad zatowarowaniem półek sklepowych. Obecność kamer w sklepie zapewnia przede wszystkim poczucie bezpieczeństwa klientom. Zdarzają się także spory, przy których nagrania są idealnym dowodem do wyjaśnienia sprawy. Czytaj więcej »

  • W Bieluchu nie ma już gumy guar

    Sobota, 01 listopada 2014

    Serek naturalny Bieluch stał się synonimem produktu nieskażonego żadnymi sztucznymi dodatkami. I tak jest od 20 lat. Rodzina Bieluchów to także serki z dodatkami smakowymi, różniące się składem od produktu wzorcowego – mówi Agnieszka Lenart. Czytaj więcej »

  • W dniach 14-15 października 2014 roku w Hotelu Doubletree by Hilton przy ul. Łąkowej 29 w Łodzi odbyło się VII Europejskie Forum Gospodarcze, które wyrasta na jedno z ważniejszych przedsięwzięć ekonomiczno-społecznych w kraju, jak również stanowi platformę wymiany myśli i poglądów ekonomicznych. Czytaj więcej »

  • Imponująca inwestycja Kellogg w Polsce

    Sobota, 01 listopada 2014

    Firma Kellogg, największy na świecie producent płatków śniadaniowych i drugi pod względem wielkości wytwórca słonych przekąsek podjął się jednej z największych inwestycji kapitałowych w ciągu ostatnich 10 lat na świecie i to właśnie w Polsce. Czytaj więcej »

  • Ziarenko smaku

    Sobota, 01 listopada 2014

    Podróże, spotkania w kawiarniach, coraz większa otwartość na nowe trendy, potrzeba wysokiej jakości, która gwarantuje wyśmienity smak i aromat – to czynniki, które w znaczącym stopniu wpływają na kawowe preferencje Polaków. W jaki sposób marka Woseba i jej produkty wpisują się w oczekiwania konsumentów? Czytaj więcej »

  • Przepędzamy chłód

    Sobota, 01 listopada 2014

    I tak oto nadeszły krótkie dni, szara aura, a nade wszystko wszech otaczający chłód! Piękna złota jesień w zasadzie już za nami, zatem czas stawić czoła zimnu i deszczom! Czytaj więcej »

  • Trzecie centrum dystrybucyjne Rossmann

    Czwartek, 30 października 2014

    Firma Rossmann uruchomiła regionalne centrum dystrybucyjne dla południowej części Polski. W Pyskowicach na Śląsku rozpoczął działalność magazyn o powierzchni 25 tys. mkw. Zatrudnienie znalazło w nim 230 osób. Dodatkowo przy obsłudze centrum logistycznego powstało 70 miejsc pracy. Czytaj więcej »

  • Tradycja i innowacja w produkcji wina były motywami przewodnimi konferencji prasowej „Rodzinne imperium Antinori. 600 lat doświadczenia w produkcji wina”, która odbyła się 24 października br. w Duchnicka Wine&Food w Warszawie. Spotkanie zorganizowała AMBRA S.A., wyłączny dystrybutor marki Antinori w Polsce, a gościem specjalnym była Allegra Antinori – przedstawicielka... Czytaj więcej »

  • Targi spożywcze SIAL Paryż 2014 – tak było!

    Środa, 29 października 2014

    W dniach 19-23 października 2014 w Paryżu odbyły się jedne z największych i najbardziej prestiżowych targów rolno-spożywczych na świecie - SIAL Paris 2014. Magazyn Food from Poland - anglojęzyczny magazyn specjalistów branży FMCG - każdego dnia dostępny był dla wszystkich zwiedzających i wystawców, będąc najlepszym - skondensowanym źródłem informacji o polskich firmach... Czytaj więcej »

  • Farmio, producent jaj bez antybiotyków i GMO, ma już 15-20 proc. udziału w sprzedaży jaj w sieciach handlowych. Spółka zamierza dalej inwestować w siłę marki i jej rozpoznawalność, zapowiada też wejście na rynek drobiu, a potem także kolejne produkty. Dodatnią rentowność planuje osiągnąć za kilka lat. Czytaj więcej »

  • Jeszcze w tym tygodniu resort rolnictwa chce przedstawić projekt przepisów dotyczących długoterminowych warunków umownych na sprzedaż produktów rolnych. Trwałe warunki mają uchronić producentów żywności przed znaczącymi spadkami cen w trakcie kryzysów takich jak ten wywołany rosyjskim embargiem. Zdaniem ministra rolnictwa producenci byliby też mniej narażeni na spadek... Czytaj więcej »

więcej artykułów