Handel

  • W globalnej wymianie handlowej kluczową rolę odgrywa transport morski (80% globalnych dostaw towarów odbywa się drogą morską). Dostawy odbywają się wybranymi szlakami żeglugowymi, które mają swoje określone trasy co wpływa na czas dostawy. Firmy zajmujące się produkcją wina i napojów alkoholowych, znając trasy morskie wykorzystywane do transportu towarów, mogą lepiej... Czytaj więcej »

  • Prawie połowa badanych konsumentów skarży się, że ubrania, kupowane w sklepach w ostatnich 6-12 miesiącach, są produkowane z coraz to gorszych materiałów. Częściej narzekają na to kobiety, które – zdaniem ekspertów – zazwyczaj lepiej znają się na tkaninach. Pogorszenie jakości odzieży przeważnie dostrzegają najmłodsi shopperzy. Według znawców tematu, problemy... Czytaj więcej »

  • Wiara w polski handel oparty na tradycji, wielopokoleniowym zaangażowaniu i wizji stabilnej przyszłości sprawiły, że w 1994 roku grupa właścicieli sklepów stworzyła zalążek pod strukturę wspierającą handlowców takich jak oni, strukturę która w przyszłości miała dać im wsparcie i poczucie stabilizacji. Ich wizja do dziś przyświeca pracownikom sieci LIVIO która kontynuuje... Czytaj więcej »

  • Polska Sieć franczyzowa Nasz Sklep dynamicznie się rozwija. Na koniec lutego 2023 r. sieć posiadała już 4995 sklepów franczyzowych. Czytaj więcej »

  • Udany projekt Rabatu Detal

    Wtorek, 21 marca 2023

    Programy lojalnościowe cieszą się obecnie ogromną popularnością. Nie tylko ze względu na atrakcyjność nagród, ale również z powodu możliwości budowania trwałych, silnych i długofalowych relacji pomiędzy partnerami biznesowymi. Czytaj więcej »

  • Grenoble – z widokiem na Alpy

    Czwartek, 16 marca 2023

    Grenoble to miasto w południowo-wschodniej Francji, położone w malowniczej dolinie u podnóża francuskich Alp nad rzekami Drac i Isere. To też słynny ośrodek akademicki, a za sprawą pobliskiego lotniska – doskonałe miejsce na wypady do alpejskich ośrodków narciarskich. Czytaj więcej »

  • Czy producent może obyć się bez sklepów, a sklepy bez producenta? Odpowiedź jest oczywista. Są połączeni tak samo, jak popyt i podaż, a ich wyniki biznesowe w znacznym stopniu opierają się na jakości i efektach współpracy. Czytaj więcej »

  • Od 26 lutego do 2 marca br. w Düsseldorfie odbywały się największe na świecie – międzynarodowe targi retailu EuroShop. Na powierzchni ponad 103 000 m.kw swoje rozwiązania i produkty skierowane dla handlu zaprezentowało 1 830 wystawców z 55 krajów świata. Wśród wystawców odnotowaliśmy obecność 63 firm z Polski, a wśród nich m.in. Modern Expo, Mago, IGLOO, ABM, JBG-2, Rabugino. Czytaj więcej »

  • Franczyza: za i przeciw

    Czwartek, 16 marca 2023

    Sieci franczyzowe cieszą się coraz większym uznaniem wśród detalistów. Pozostaje jednak niemała grupa właścicieli placówek handlowych, którzy nie widzą dla siebie miejsca w istniejących na rynku systemach franczyzowych. Czy ich obawy są uzasadnione? Sprawdźmy jakie są korzyści, a jakie zagrożenia wynikające z przystąpienia do franczyzy. Czytaj więcej »

  • Jeszcze kilka lat temu automatyzacja wydawała się być wizją odległej przyszłości, a już dziś wkracza do kolejnych branż i wręcz rewolucjonizuje globalną gospodarkę. Przyspieszenie rozwoju zautomatyzowanych rozwiązań jest szczególnie widoczne w branży logistycznej. Jak wynika z badania “Automatyzacja magazynów katalizatorem wydajności biznesu” przeprowadzonego przez FM... Czytaj więcej »

  • Konsumenci stają się dziś recenzentami, a nawet współtwórcami marek – oceniają eksperci. Istotnym narzędziem w ich rękach są media społecznościowe. Szczególnie przedstawiciele pokolenia Z chętnie wymieniają się tam opiniami – zarówno tymi pochlebnymi, jak i krytycznymi – o różnych produktach i usługach i, co istotne, bardzo często się nimi sugerują w swoich... Czytaj więcej »

  • Sieć Dealz, będąca częścią PEPCO GROUP, właściciela m.in marek Pepco w Europie i Poundland w Wielkiej Brytanii, otworzyła w Łyszkowicach (powiat łowicki) swoje pierwsze Centrum Dystrybucyjne w Polsce. Liczący 47 000 mkw. powierzchni magazyn, wykorzystujący nowoczesne rozwiązania technologiczne, pozwoli znacznie przyspieszyć obsługę dostaw do sklepów. Pomoże także w... Czytaj więcej »

  • Światowa produkcja olejów roślinnych na całym świecie w roku 2021/22 przekroczyła 200 milionów ton, osiągając nowe rekordy. Prognozy USDA sugerują, że tendencja ta wciąż będzie kontynuowana, a w sezonie 2022/23 produkcja wyniesie 217,2 mln ton, co oznaczałoby wzrost o 8,7 mln ton w porównaniu z sezonem 2021/22. Mimo to, wskutek wydarzeń ostatnich miesięcy rynek tłuszczów... Czytaj więcej »

  • W ubiegłym roku aż 68,6 proc. Polaków oddało lub sprzedało nieużywane przez siebie przedmioty, a prawie 18 proc. z nich robi to regularnie – wynika z najnowszej edycji Barometru Providenta, przeprowadzonego z okazji Światowego Dnia Konsumenta. Tendencja ta zmienia się wraz z wiekiem respondentów – najmłodsi badani najchętniej dają rzeczom drugie życie. Czytaj więcej »

  • Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług (ZPPHiU) zrealizował badanie wśród najemców, którzy ocenili zarządzających centrami handlowymi w zakresie administrowania kosztami wspólnymi. W ramach badania pytano m.in. o to, czy wysokość kosztów jest przewidywalna i relatywnie niska w stosunku do wartości czynszu oraz czy przedstawiane rozliczenia są transparentne i rzetelne... Czytaj więcej »

  • Lubisz podróżować i próbować nowych smaków? A może marzysz o wyprawie wzdłuż słynnego, amerykańskiego Wschodniego Wybrzeża? Wyrusz z KFC w trasę po USA. Poczuj klimat Stanów w gronie swojej paczki przyjaciół, świetnej jazzowej muzyki i pysznego jedzenia. „American Soul” to prawdziwy smak amerykańskiej kuchni. Już od 8 marca we wszystkich restauracjach KFC w Polsce będzie... Czytaj więcej »

  • Zdaniem Polaków największe zalety kupowania w marketplace’ach to oszczędność czasu i konkurencyjne ceny produktów – wynika z raportu Santander Consumer Banku „Polaków Portfel Własny: marketplace przyszłością e-commerce”. Te odpowiedzi wskazało kolejno 44 i 37 proc. ankietowanych kupujących w marketplace’ach. Nie jesteśmy jednak obojętni na wady takich platform. Prawie... Czytaj więcej »

  • O konsolidacji najmniejszych graczy na rynku alkoholi mówi Łukasz Borkowski, akcjonariusz Mazurskiej Manufaktury, producenta kraftowych alkoholi mocnych i piwa oraz prezes zarządu Kujawianka Inter, głównej hurtowni piwa, wody, napojów i wina w województwie kujawsko-pomorskim. Czytaj więcej »

  • Komentarz ekspercki Krzysztofa Wyrzykowskiego, Senior Associate w Dziale Powierzchni Handlowych w Colliers Czytaj więcej »

  • Tajemnice kodu celnego HS

    Poniedziałek, 27 lutego 2023

    Czas odgrywa kluczową rolę w organizacji łańcuchów dostaw branży beverage. Dla terminowości szczególnie ważne jest szybkie i sprawne załatwienie formalności celnych, a tu konieczny jest wybór odpowiedniego dla przesyłek kodu HS. Hillebrand Gori, operator logistyczny dla branży beverage, zebrał najważniejsze informacje - co trzeba wiedzieć o kodach HS i jak je poprawnie stosować. Czytaj więcej »

  • Zawirowania na rynku i przerwane łańcuchy dostaw spędzają sen z powiek menadżerom odpowiedzialnym za zaopatrzenie. Wg analizy przeprowadzonej przez Gartnera, w ciągu najbliższych 3 lat nawet 95 proc. firm nadal nie będzie w stanie zapewnić pełnej odporności swojej organizacji przed wahaniami popytu i problemami z łańcuchami dostaw. Dzieje się tak mimo nakładów na technologie... Czytaj więcej »

  • Zespół analityczny Maczfit, jeden z wiodących cateringów dietetycznych w Polsce, przeprowadził badanie ankietowe na temat wpływu inflacji na nawyki Polaków w zakresie zakupów spożywczych. W toku badań sprawdzono, jak dokładnie zmieniają się zwyczaje dotyczące wydatków na żywność wśród mieszkańców polskich miast w związku ze znacznym spadkiem wartości pieniądza.... Czytaj więcej »

  • Nowe przepisy wynikające z dyrektywy 2019/2161* (zwanej „dyrektywą Omnibus”) wprowadziły rewolucję w sposobie informowania m.in. o obniżkach cen. Jak zatem w aktualnej rzeczywistości prawnej prawidłowo informować konsumentów o promocji, wyprzedaży albo „wietrzeniu magazynów”? Czytaj więcej »

  • TOP 30 sieci franczyzowych

    Czwartek, 16 lutego 2023

    Pod koniec ubiegłego roku działające na polskim rynku ogólnospożywcze sieci franczyzowe zrzeszały już około 50 tysięcy placówek handlowych. Które z nich są najpopularniejsze? Czytaj więcej »

  • Loss Prevention Strategy, czyli strategia przeciwdziałania stratom to obszar, w który branża handlowa inwestować będzie nie mniej chętnie niż w rozwiązania z zakresu e-commerce i sprzedaży online. Jak wynika z najnowszej analizy Pulse of Retail, przygotowanej przez firmę Mercaux, 83% przedstawicieli branży handlowej z całego świata zwiększy swoje nakłady na narzędzia... Czytaj więcej »

  • Prawie trzy czwarte z nas kupuje w marketplace’ach – tak wynika z najnowszego badania Santander Consumer Banku „Polaków Portfel Własny: marketplace przyszłością e-commerce”. Najchętniej korzystamy z rodzimego Allegro (89 proc.). Przy wyborze platformy 51 proc. ankietowanych kieruje się atrakcyjnymi cenami. Czytaj więcej »

  • Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług (ZPPHiU) zwraca uwagę, że indeksacja czynszów w centrach handlowych ma dwa główne cele: zwiększenie wartości obiektu oraz zabezpieczenie kredytów właścicieli nieruchomości. Oznacza to wprost, że właściciele galerii całkowicie przerzucają swoje ryzyka biznesowe na najemców – którzy nie tylko utrzymują centrum handlowe i... Czytaj więcej »

  • Zmiany w stawkach akcyzy tradycyjnie wchodzą w życie wraz z nowym rokiem. Ale 2023 rok dla firm z branży alkoholowej oznacza wiele więcej zmian prawnych. Niektóre zresztą będą istotne także dla przedsiębiorców z innych branż. Czytaj więcej »

  • Tylko w minionym roku, należąca do EPP i Echo Investment, Galeria Młociny podpisała umowy z ponad 20 konceptami modowymi, gastronomicznymi i usługowymi, które zajęły łącznie 6000 mkw. Zaaranżowano również na nowo Halę Hutnik, wzbogacając i rozwijając w ten sposób społeczno-rozrywkową ofertę warszawskiego centrum. Z myślą o stałym angażowaniu klientów Galerii Młociny... Czytaj więcej »

więcej artykułów