Wiadomości

  • Firma Mintel ogłosiła trzy kluczowe trendy, które wpłyną na globalny rynek żywności, napojów i gastronomii, w tym analizy, spostrzeżenia i rekomendacje uwzględniające zachowania konsumentów w perspektywie 12 miesięcy („teraz”), 18 i więcej miesięcy („wkrótce”) oraz 5 i więcej lat („w przyszłości”): Czytaj więcej »

  • Pandemia COVID-19 oraz grypa ptaków były dwoma mocnymi ciosami skierowanymi w stronę producentów oraz hodowców drobiu. Nowy rok to niestety nowe problemy sektora. Oprócz grypy ptaków i pandemii koronawirusa branża musi zmagać się z najwyższymi od sześciu lat cenami pasz. Dodatkowo niskie marże uzyskiwane przez hodowców oraz zakłady przetwórcze powodują, że wiele firm... Czytaj więcej »

  • W ostatnim tygodniu stycznia, kiedy większość sklepów w centrach handlowych była zamknięta, liczba klientów w porównaniu do roku ubiegłego spadła o połowę. Ponowne otwarcie sklepów w galeriach poprawiło frekwencję do 70–80 proc., ale na powrót do wyników sprzed pandemii trzeba jeszcze poczekać. Jak ocenia Krzysztof Sajnóg z warszawskiego Centrum Handlowego Blue City,... Czytaj więcej »

  • Styczniowy ruch w sklepach na dużym minusie

    Poniedziałek, 15 lutego 2021

    W styczniu tego roku w porównaniu do ub.r. ruch w wielkopowierzchniowych sklepach spożywczych spadł o 36%. Z kolei liczba unikalnych klientów zmniejszyła się o 23%. Wizyt najbardziej ubyło i to o blisko połowę w sieciach convenience. Podobnie było w supermarketach i hipermarketach, tj. spadki sięgały ok. 41% i 40%. Najmniej straciły dyskonty i sieci cash & carry – niemal 32% i... Czytaj więcej »

  • Coca-Cola przeprowadzi test pierwszego w historii prototypu butelki wykonanej z papieru. To kolejny krok w realizacji globalnej wizji The Coca-Cola Company „Świat bez Odpadów”. Polega ona na zobowiązaniu, że do 2030 roku wszystkie jej opakowania będą zbierane, poddawane recyklingowi i ponownie wykorzystywane. Czytaj więcej »

  • Sfinks ze zgodą wierzycieli na układ

    Piątek, 12 lutego 2021

    Sfinks Polska, spółka zarządzająca m.in. sieciami Sphinx, Piwiarnia Warki czy Chłopskie Jadło, otrzymała zgodę wierzycieli na zawarcie układu zaproponowanego w ramach Uproszczonego Postępowania Restrukturyzacyjnego. To jeden ze sposobów, za pomocą którego gastronomiczna spółka chce ustabilizować trudną sytuację finansową wynikającą w dużej mierze z pandemii i... Czytaj więcej »

  • W połowie stycznia 2021 roku rozpoczęła się budowa najnowocześniejszego magazynu Żabki, zlokalizowanego k. Radzymina pod Warszawą i potrwa do 2022 roku. Centrum będzie wyposażone w innowacyjne rozwiązania automatyczne, które nie tylko przyspieszą obsługę logistyczną sklepów i podniosą jakość obsługi dla franczyzobiorców, ale będą także przyjazne środowisku. W ramach... Czytaj więcej »

  • Grupa Muszkieterów w 2020 roku wypracowała obroty na poziomie blisko 7,8 miliarda złotych. Nie licząc stacji paliw, Muszkieterowie wypracowali obroty wyższe o 223 miliony złotych w stosunku do poprzedniego roku, ze wzrostem na sklepach porównywalnych o prawie 3,5 proc. Grupa ma ambitne plany rozwoju na 2021 rok względem zarządzanych sieci – Intermarché i Bricomarché. Wyznaczone... Czytaj więcej »

  • W związku z dynamicznym rozwojem Żabki od początku bieżącego roku wprowadzone zostały zmiany organizacyjne, których efektem jest zmodyfikowana struktura zarządzania – czytamy w oświadczeniu spółki. Czytaj więcej »

  • Jak wynika z badania OOH Cafe ARC Rynek i Opinia, udział stacji paliw i sklepów spożywczych w kawiarnianym torcie istotnie urósł w trakcie lockdownu. Z kolei udział kawiarni i lodziarni spadł niemal o połowę w stosunku do czasu sprzed COVID-19, zaś barów i restauracji. Czytaj więcej »

  • Polacy krytykują lockdown w gastronomii

    Czwartek, 11 lutego 2021

    Z najnowszego sondażu opinii społecznej wynika, że blisko 70% Polaków źle ocenia ponowne przedłużenie obostrzeń w gastronomii. Do tego niecałe 76% stwierdza, że nie należy bezwzględnie karać właścicieli lokali, które są otwierane mimo zakazu. Za lockdownem w tej branży częściej opowiadają się mężczyźni niż kobiety. Z kolei za stanowczym egzekwowaniem przepisów wobec... Czytaj więcej »

  • Od 1 stycznia 2021 obowiązuje podatek od napojów słodzonych i spoczywa na producentach/importerach. Jak podaje CMR, pełna opłata nie dotyczy kategorii napojowych z zawartością soków owocowo-warzywnych min. 20% w składzie (zwolnione z opłaty stałej m.in. dla soków, nektarów, wybranych napojów niegazowanych). Pod opłatę nie podlegają również napoje z dominującą zawartością... Czytaj więcej »

  • Opłata od „małpek” przyczyniła się do wzrostu cen detalicznych wódek o pojemnościach 100 i 200 mililitrów w handlu tradycyjnym. Od początku stycznia 2021 wyraźnie widoczny był stopniowy wzrost cen „małpek”. Do początku lutego wzrosty sięgnęły nawet 26% dla najpopularniejszych wódek czystych i 22% dla kolorowych. Województwa podkarpackie i lubelskie wyróżniły się... Czytaj więcej »

  • #MediaBezWyboru

    Środa, 10 lutego 2021

    „Media bez wyboru” to hasło dzisiejszego protestu niezależnych mediów. Powodem jest plan wprowadzenia podatku od wpływów z reklam emitowanych w telewizji, radiu, prasie oraz na portalach internetowych. Czytaj więcej »

  • Wspólne granie z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy stało się coroczną tradycją dla firmy Tarczyński. W tym roku marka po raz drugi z rzędu była sponsorem głównym Wrocławskiego Finału WOŚP. Oprócz tego firma wystawiła na licytację swojego Food Trucka MeatLovers, który obsłuży imprezę szczęśliwego zwycięzcy wyjątkowymi hot-dogami Tarczyński Naturalnie, a także... Czytaj więcej »

  • Subindeks Barometru EFL dla sektora handlowego na I kwartał br. wyniósł 50,7 pkt. Choć spadł o 2,1 pkt. w porównaniu do pomiaru z ostatniego kwartału ubiegłego roku, to jego wartość jest najwyższa wśród wszystkich 6 badanych sektorów i jako jedyna przekracza próg ograniczonego rozwoju. Eksperci EFL zwracają uwagę, że choć handel wydaje się być najbardziej odpornym sektorem... Czytaj więcej »

  • W 2026 roku wartość brutto polskiego rynku handlu e-commerce osiągnie poziom 162 mld zł. Oznacza to średnioroczny wzrost o 12% - wynika z analizy przeprowadzonej przez PwC. Najszybciej będzie rosła sprzedaż produktów spożywczych oraz z kategorii zdrowie i uroda. Już w 2020 r. kanał online miał 14% udziału w wartości sprzedaży detalicznej w Polsce, na co wpływ miała m.in.... Czytaj więcej »

  • Co trzeci Polak kładzie na kanapkę ser wyprodukowany w zakładach Grupy MLEKOVITA, która oferuje najszerszy asortyment serów na rynku, m.in. sery twarde typu holenderskiego, szwajcarskiego oraz angielskiego, sery pleśniowe, topione, wędzone, sery miękkie solankowe, sery mozzarella i mascarpone oraz twarogi i twarożki. Czytaj więcej »

  • Dzięki zaangażowaniu klientów i franczyzobiorców Żabki na konto Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy trafią 3 000 000 zł. Niemal jedna trzecia tej kwoty została zebrana dzięki użytkownikom żappki, którzy chętnie wymieniali na cegiełki charytatywne punkty lojalnościowe zbierane w czasie zakupów, czyli tzw. żappsy. Klienci, franczyzobiorcy, pracownicy sklepów i firmy mogli... Czytaj więcej »

  • Grupa Kapitałowa Specjał zaprasza polskich przedsiębiorców do projektu „PARTNERSTWO DLA HANDLU”. Celem projektu jest przede wszystkim wzajemny dynamiczny rozwój na zasadzie synergii. Czytaj więcej »

  • Zachowanie najwyższego rygoru sanitarnego w centrach handlowych i dbałość o zdrowie wszystkich odwiedzających to priorytety w działaniach NEPI Rockcastle. Niemal od początku epidemii koronawirusa, właściciel 12 centrów handlowych w Polsce - we współpracy z zarządcami swoich obiektów - stale optymalizuje wdrożone procedury, by zapewnić bezpieczeństwo klientom, pracownikom i... Czytaj więcej »

  • NSA wydał ważny wyrok dla przedsiębiorców

    Poniedziałek, 08 lutego 2021

    W przestrzeni publicznej od już dłuższego czasu pojawiają się zapowiedzi wzmożonych kontroli podatkowych w firmach. I z tego też względu niezwykle istotny jest niedawny wyrok NSA. Fiskus kwestionował realność faktur pochodzących od podzleceniodawców, a przede wszystkim marginalizował inicjatywę dowodową przedsiębiorcy. Natomiast podatnik w toku tego typu postępowań musi mieć... Czytaj więcej »

  • Od 12 lutego rząd warunkowo poluzuje kolejne obostrzenia. Działalność będą mogły wznowić m.in. hotele, kina, teatry czy stoki. Wciąż jednak zamknięte pozostają m.in. restauracje i branża fitness. To zła wiadomość dla przedsiębiorców, którzy już od miesięcy nie czerpią przychodów z działalności. Coraz więcej branż przygotowuje się więc do pozwania Skarbu Państwa za... Czytaj więcej »

  • Czy Polska Wódka podbije Chiny?

    Czwartek, 04 lutego 2021

    Polska Wódka/Polish Vodka chronione oznaczenie geograficzne zostało objęte ochroną na dwóch ważnych rynkach azjatyckich: chińskim i wietnamskim. To wielki sukces naszego narodowego trunku. Stowarzyszenie Polska Wódka szacuje jednak, że na razie tylko około 5% wódki produkowanej w Polsce spełnia kryteria definicji Polska Wódka/Polish Vodka. Potrzebna jest szeroka akcja... Czytaj więcej »

  • Firma FM Logistic rozpoczyna budowę nowej platformy logistycznej i jednocześnie zwiększa liczbę zarządzanych obiektów w ramach logistyki kontraktowej w regionie Centralnej Europy. Nowa lokalizacja FM Logistic będzie znajdować się w Wiskitkach, pomiędzy Warszawą, a Łodzią, przy samym węźle komunikacyjnym łączącym autostradę A2 z drogą krajową 50. Obiekt został... Czytaj więcej »

  • Marta Wrochna-Łastowska, Dyrektorka Finansowa firmy Żabka Polska, decyzją Rady Nadzorczej została powołana do Zarządu i objęła funkcję Członkini Zarządu ds. Finansowych. Żabka udowadnia jak duże znaczenie w dalszym rozwoju firmy ma obszar kontroli i nawigacji finansowej spółki. Osiągnięcie identycznej reprezentacji kobiet i mężczyzn w zarządzie Żabka Polska stawia firmę... Czytaj więcej »

  • Spółka UPS opublikowała dane dotyczące skonsolidowanych przychodów za czwarty kwartał 2020 r., które wyniosły 24,9 mld USD i były o 21,0% wyższe w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego. Skonsolidowany średni wolumen dzienny zwiększył się o 10,6% w ujęciu rok do roku. Zysk operacyjny ukształtował się na poziomie 2,2 mld USD, co oznacza wzrost o 1,6% w porównaniu... Czytaj więcej »

  • Subindeks Barometru EFL dla sektora HoReCa na I kwartał br. wyniósł 47,7 pkt. Choć wzrósł o 5,1 pkt. w porównaniu do pomiaru z ostatniego kwartału ubiegłego roku, to pozostaje wskaźnikiem z najniższą wartością wśród wszystkich 6 badanych sektorów. Restauratorzy i hotelarze wciąż najdotkliwiej odczuwają wpływ pandemii COVID-19. Niemal wszyscy zapytani (99 proc.) uważają,... Czytaj więcej »

  • Druga fala pandemii COVID-19, która dotknęła w czwartym kwartale 2020 roku większość rynków działalności AmRest, pociągnęła za sobą ponowne wprowadzenie restrykcji dotyczących funkcjonowania restauracji i obsługi wyłącznie wybranych kanałów sprzedaży. Spowodowało to zmniejszenie się udziału otwartych lokali do około 92% na koniec grudnia, w porównaniu do 98% na koniec... Czytaj więcej »

  • Na przełomie roku 2020/2021 firma Specjał uruchomiła pierwszą instalację fotowoltaiczną o mocy 50 kWp w centrali firmy w Rzeszowie. W planach przewiduje znaczny rozwój inwestycji w „zieloną energię”. W 2021 r. w województwie lubelskim i pomorskim zostaną uruchomione kolejne 4 instalacje. Rozwój również dotyczy ekologicznej floty, w której od zeszłego roku funkcjonuje już... Czytaj więcej »

więcej artykułów