Wiadomości

  • Wskaźnik NHT (Nastroje Handlu Tradycyjnego) za luty 2021 roku wyniósł 33,0 pkt. i był wyższy od styczniowego aż o 13,1 pkt., nadal jednak pozostając po stronie negatywnej (poniżej 50 pkt.) – wynika z cyklicznego badania „Nastroje Handlu Tradycyjnego” zrealizowanego przez Comp Platformę Usług, operatora systemu M/platform. Czytaj więcej »

  • Analiza ponad 16 tys. gazetek promocyjnych wykazała, że w ub.r. sieci handlowe wydały o 19,5% mniej takich publikacji niż w 2019 roku. Do tego skróciły liczbę ich stron o ok. 20% i o tyle samo zmniejszyły powierzchnię. W przypadku wszystkich parametrów największe spadki, przekraczające 80%, miały sklepy dziecięce. Dla porównania można wskazać, że cięcia w sieciach RTV-AGD i... Czytaj więcej »

  • Wartość polskiego e-commerce sięga 100 mld zł, co odpowiada za ok. 10 proc. handlu detalicznego. Pandemia okazała się znaczącym katalizatorem wzrostu. Od marca do końca 2020 roku powstało ok. 11 tys. nowych e-sklepów. W zależności od rozwoju pandemii w Polsce w tym roku wzrost handlu internetowego może wynieść od 10 proc., przy pełnej dostępności galerii handlowych, do nawet... Czytaj więcej »

  • Spółka Maczfit włączona do Grupy Żabka

    Poniedziałek, 08 marca 2021

    Żabka Polska sp. zo.o. oraz właściciele marki Maczfit, lidera rynku cateringu dietetycznego w Polsce, poinformowali o podpisaniu umowy, której następstwem będzie włączenie Spółki w strukturę tworzącej się Grupy Żabka. Jest to kolejny krok w poszerzaniu oferty modern convenience Żabki, będący konsekwencją realizowania przyjętej strategii. Żabka zostanie większościowym... Czytaj więcej »

  • Rezygnacja członka Zarządu Krynica Vitamin

    Poniedziałek, 08 marca 2021

    Rafał Załubka złożył rezygnację z pełnienia funkcji członka Zarządu Krynica Vitamin S.A. – poinformowała spółka w komunikacie. Czytaj więcej »

  • Szacunkowy przychód w segmencie żywności i napojów osiągnął w 2020 r. wysokość 236,529 mln USD. Równocześnie w latach 2020-2024 prognozowany jest roczny wzrost przychodów spółek branży spożywczej o ponad 10 proc. W perspektywie 2024 roku powinno przełożyć się na wielkość rynku odpowiadającą 354,758 mln USD. Pomimo tak dobrych prognoz, raport przygotowany przez doradców... Czytaj więcej »

  • Marka HELIO należąca do polskiego potentata z branży bakaliowej została uznana za wyróżniający się na rodzimym rynku brand w plebiscycie przygotowywanym przez Gazetę Finansową uzyskując tytuł „Najcenniejszej Polskiej Marki”. Czytaj więcej »

  • Sytuacja zawodowa kobiet w biznesie sukcesywnie się poprawia. Po części przyczyniają się do tego same firmy i pracodawcy, którzy wprowadzają politykę równości płci i różnorodności zespołów. W Biedronce kobiety stanowią ogółem ponad 83 proc. wszystkich pracowników, zajmując przy tym prawie 74 proc. stanowisk kierowniczych. – Biedronka jest kobietą, ale potrzebujemy... Czytaj więcej »

  • Pomimo ostrej dekoniunktury gospodarczej wywołanej w 2020 roku pandemią COVID-19 Henkel osiągnął bardzo dobre wyniki we wszystkich sektorach biznesowych. Czytaj więcej »

  • Dnia 15 marca 2021 roku nastąpi zmiana na stanowisku Prezesa Zarządu ALDI w Polsce. Oktawian Torchała, dotychczasowy CEO, został powołany do struktur centrali spółki ALDI w Essen. Od 15 marca tego roku pełniącym obowiązki Prezesa Zarządu ALDI w Polsce będzie Wojciech Łubieński, dotychczasowy Wiceprezes Zarządu ALDI w Polsce. Czytaj więcej »

  • Modern Expo, wiodący w Europie dostawca wyposażenia dla handlu detalicznego, w ramach podpisanego w dniu 4 marca listu intencyjnego, dostarczy Allegro kilka tysięcy automatów paczkowych, które łącznie stworzą unikalną sieć odbioru dla mieszkańców Polski. Czytaj więcej »

  • Pandemia nie zatrzymała rozwoju sieci Biedronka, która otworzy w tym roku około 100 sklepów i zamierza postawić większy akcent na cyfryzację, m.in. uruchamiając nową aplikację mobilną. Mimo pandemii i zmiany nawyków konsumenckich sieć handlowa odnotowała w zeszłym roku wzrost sprzedaży i zysków – poinformowała grupa Jeronimo Martins. Czytaj więcej »

  • Średnia wartość wizyt klientów w lutym, centrach handlowych była niższa o 21 proc. w stosunku do wyników zanotowanych w roku poprzednim. Odwiedzalność centrów handlowych, w dni handlowe, w ostatnim tygodniu lutego utrzymywała się na bardzo wyrównanym poziomie i była o około 20 proc. niższa w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym - poinformowała w komunikacie... Czytaj więcej »

  • W ub.r. izby administracji skarbowej wszczęły o 25% mniej kontroli podatkowych w porównaniu z 2019 rokiem. Spadki odnotowano we wszystkich województwach. Natomiast najwięcej takich działań rozpoczęła IAS w Warszawie, a najmniej – IAS w Opolu. Ostatnio nieprawidłowości zostały stwierdzone w przeszło 13 tys. przypadków. W minionym roku ustalenia kontroli przekroczyły 3,89 mld... Czytaj więcej »

  • Blisko połowa Polaków wybiera się w tym roku na wyjazd urlopowy. Głównie są to osoby w wieku 18-35 lat, z wyższym wykształceniem i zarabiające 6-7 tys. zł, z miast liczących 200-499 tys. ludności. Ponad jedna trzecia rodaków planujących tego typu aktywność zamierza udać się za granicę. Prawie dwa razy tyle chce zostać w Polsce. Zagraniczne wojaże najczęściej zapowiadają... Czytaj więcej »

  • Sprzedaż alkoholu online wciąż nie jest jednoznacznie uregulowana, ponieważ ustawa o wychowaniu w trzeźwości, która definiuje ten obszar, pochodzi jeszcze z lat 80. Unormowanie tej kwestii może być szansą na przetrwanie pandemii COVID-19 dla regionalnych producentów wyrobów alkoholowych i spożywczych. Czytaj więcej »

  • 2020 rok upłynął pod znakiem pandemii i wszystko wskazuje na to, że w perspektywie najbliższych miesięcy nadal będzie ona stanowić kluczowe ogniwo wywierające wpływ na życie społeczno-gospodarcze. Nie jest to jeszcze perspektywa kryzysowa, tym bardziej że handel spożywczy jest mniej narażony na pandemiczne restrykcje czy obostrzenia, ale wymaga od detalistów wysokiej... Czytaj więcej »

  • W ub.r. do sądów w całej Polsce wpłynęło prawie 31% mniej wniosków o ogłoszenie upadłości firm w porównaniu z wcześniejszym rokiem. Zdaniem znawców tematu, do tego spadku przyczyniły się miliardy złotych z tarcz antykryzysowych. Dzięki temu wsparciu, a także własnym środkom wiele przedsiębiorstw uniknęło bankructwa. Ponadto działalność sądów była mocno ograniczona.... Czytaj więcej »

  • Polacy są coraz bardziej świadomymi konsumentami w zakresie produktów przyjaznych środowisku naturalnemu. To dowód na to, jak ważne jest wdrażanie przez producentów żywności innowacyjnych rozwiązań na rzecz zrównoważonego rolnictwa i produkcji żywności. Świadoma powagi zagadnienia jest Grupa MLEKOVITA. Kierując się przekonaniem, że ochrona środowiska naturalnego jest... Czytaj więcej »

  • Od dziś polscy klienci mogą kupować na Amazon.pl i wybierać spośród ponad 100 milionów produktów, korzystając codziennie z niskich cen i szybkiej, niezawodnej dostawy. Klienci mogą również cieszyć się darmową dostawą dla zamówień powyżej 100 PLN, sprzedawanych i wysyłanych przez Amazon - czytamy w komunikacie spółki. Czytaj więcej »

  • 1 marca 2021 r. ruszył nowy oddział Specjał w Wągrowcu. Oddział powstał w wyniku zainicjowanego przez prezesa Krzysztofa Tokarza programu „Partnerstwa dla Handlu”, którego celem jest przede wszystkim wzajemny dynamiczny rozwój na zasadzie synergii. Nowo powstały oddział powstał na bazie HURTOWNI KOLONKO Spółka Jawna w Wągrowcu, która cieszyła się bardzo dobrą opinią w... Czytaj więcej »

  • Global Cosmed podniósł prognozy wyników

    Poniedziałek, 01 marca 2021

    Global Cosmed poinformował o rewizji prognozy wyników finansowych na 2020 rok. Jak czytamy w komunikacie, przychody grupy mogą wynieść za zeszły rok 365 mln zł, a EBITDA 43 mln zł wobec wcześniej prognozowanych odpowiednio: 356 mln zł i 35 mln zł. Czytaj więcej »

  • Wpływ pandemii COVID-19 na koniunkturę wskazują generalnie na poprawę sytuacji – wynika z lutowej edycji dodatkowego badania GUS. Wzrost optymizmu zauważalny jest szczególnie w odniesieniu do sektorów, które objęte są mniejszymi obostrzeniami spowodowanymi pandemią. Czytaj więcej »

  • 2020 rok Nestlé S.A. zamyka na poziomie 3,6% wzrostu organicznego oraz 3,2% rzeczywistego wzrostu wewnętrznego. Czytaj więcej »

  • Grupa Żywiec podsumowuje rok pandemii

    Piątek, 26 lutego 2021

    Darmowy płyn do dezynfekcji dla mieszkańców, specjalny napój dla personelu medycznego oraz odebranie piwa o wartości 6 mln zł. z barów i gastronomii – Grupa Żywiec opublikowała raport „ZrównowaŻeni” podsumowujący działalność społeczną i środowiskową spółki w roku 2020. To pierwsze w tym roku sprawozdanie dotyczące kwestii ESG po roku pandemii wśród producentów... Czytaj więcej »

  • Specjał rozpoczął przekazywanie nagród klientom, którzy zrealizowali największe zakupy targowe podczas XXIII edycji Targów Biznes Żywność Medycyna Auto Flota w listopadzie ubiegłego roku. Pula nagród wyniosła aż 250 tys. złotych. Warunkiem otrzymania nagród było terminowe uregulowanie należności za złożone zamówienia. Czytaj więcej »

  • Grupa ID Logistics, jeden z europejskich liderów dedykowanej logistyki kontraktowej, zaczęła rok 2021 od realizacji nowych kontraktów z firmami z branży FMCG. ID Logistics rozpoczęło właśnie współpracę operacyjną z portugalskimi spółkami: Dan Cake, jednym z czołowych producentów na rynku piekarniczo-cukierniczym oraz z Internacional Vinhos, wiodącym producentem z branży... Czytaj więcej »

  • Zarząd Krynica Vitamin S.A. zawarł z Schweppes International Limited umowę ramową w zakresie produkcji napojów bezalkoholowych w puszkach i szklanych butelkach oraz ich pakowania i dostawy. W ocenie Spółki zawarcie umowy ramowej jest istotne przede wszystkim z uwagi na to, że umożliwia Krynicy Vitamin wejście w nowy segment działalności, tj. produkcję napojów rozlewanych w butelki... Czytaj więcej »

  • Skonsolidowane przychody ze sprzedaży ZPC Otmuchów w 2020 roku wzrosły do 232 mln zł z 213 mln zł w 2019 roku, a EBITDA grupy wyniosła 12,8 mln zł, podczas gdy rok wcześniej była ujemna i wynosiła 2,4 mln zł - podała spółka we wstępnych wynikach. Czytaj więcej »

  • W 2020 r. skonsolidowane przychody Spółki wzrosły o 5% do kwoty 3 753 mln. Firma zwiększyła skonsolidowany zysk operacyjny o 5,5% do poziomu 343 mln. Skonsolidowany zysk netto wyniósł 233 mln (2019 r.: 234 mln, -0,6,%). Czytaj więcej »

więcej artykułów