Polacy ostro ruszają po świąteczne zakupy spożywcze. Tydzień przed Bożym Narodzeniem wybiera się po nie 33,8% rodaków, czyli więcej osób niż rok temu. Do tego 28,2% zamierza je zrobić dosłownie kilka dni przed świętami. Czytaj więcej »
Polacy ostro ruszają po świąteczne zakupy spożywcze. Tydzień przed Bożym Narodzeniem wybiera się po nie 33,8% rodaków, czyli więcej osób niż rok temu. Do tego 28,2% zamierza je zrobić dosłownie kilka dni przed świętami. Czytaj więcej »
Z najnowszego raportu rynkowego wynika, że co drugi ankietowany zamierza bardziej oszczędzać na świątecznych wydatkach niż rok temu. Z kolei przeciwne stanowisko zajmuje blisko czterech na dziesięciu respondentów. Czytaj więcej »
Obecnie najwięcej Polaków przygotowuje świąteczne prezenty dla 4-5 osób – 28,2%. Konsumenci przeważnie część upominków kupią online, a resztę – offline – 45,8%. Czytaj więcej »
Od stycznia 2025 roku funkcję prezesa obejmie Paweł Ziębaczewski, związany z firmą od 18 lat. Dotychczasowy prezes, Janusz Ciepliński, po ponad dwóch dekadach zarządzania, przechodzi do rady nadzorczej, gdzie dołączy do właściciela firmy, Piotra Marczaka. W zarządzie znalazł się również Robert Zdanowski, obecny dyrektor finansowy, z blisko 17-letnim stażem w firmie. Czytaj więcej »
13% Polaków przeznaczy średnio na organizację tegorocznych świąt 200-300 zł w przeliczeniu na jedną osobę. Kwota ta obejmuje wydatki na żywność, dekoracje, prezenty, spotkania czy wyjazdy. Czytaj więcej »
Tylko nieco ponad 11 proc. Polaków chce zaciągnąć pożyczkę lub wziąć kredyt na tegoroczne święta. Czytaj więcej »
Co powiesz, by w nadchodzącym roku pracować na oprogramowaniu handlowym, z którego funkcjonalności będziesz korzystać na 100 proc.? Czytaj więcej »
Po raz kolejny najwięcej osób ruszy na bożonarodzeniowe zakupy spożywcze tydzień przed świętami. Tylko tym razem będzie to dotyczyło 33,8% konsumentów, czyli jeszcze szerszego grona niż rok temu. Czytaj więcej »
Według najnowszego raportu, 51,2% aktywnych konsumentów zamierza przed najbliższymi świętami udać się na zakupy do galerii i centrów handlowych. W zeszłym roku 48,7% osób odpowiedzialnych za zakupy w swoich domach było przynajmniej raz w tym okresie w tego typu obiektach. Czytaj więcej »
Grupa Ferrero dołączyła do grona firm tworzących Program Partnerstwa Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Zaangażowanie w zrównoważony rozwój planety i lokalnych społeczności to element DNA marki, która na wiele lat przed popularyzacją terminu ESG rozpoczęła raportowanie swoich działań w tych obszarach. Czytaj więcej »
Na upominki dla bliskich Polacy najczęściej przeznaczają kilkaset złotych. Jak wynika z najnowszego badania VeloBanku, co trzecia osoba kupi prezenty za 100-300 zł, a 29% zwiększy swój budżet na ten cel do 600 zł. Polacy chętnie korzystają z rabatów i promocji, częściej też zamiast stacjonarnie wybierają się na zakupy online. Czytaj więcej »
Włodzimierz Wlaźlak, prezes zarządu Lidl Polska, podsumowuje mijający rok oraz osiągnięcia w zakresie inwestycji, innowacji i wsparcia dla lokalnych producentów, a także zdradza plany na przyszłość. W 2025 roku sieć planuje znaczące inwestycje o wartości około 2 miliardów złotych, które obejmą rozwój nowych sklepów, centrów dystrybucyjnych oraz wdrożenie rozwiązań... Czytaj więcej »
Ile pieniędzy średnio zamierzają wydać w tym roku Polacy na celebrację Wigilii i Bożego Narodzenia (m.in. na żywność, dekoracje, prezenty, spotkania czy wyjazdy), w przeliczeniu na jedną osobę? Respondenci mieli do wyboru 13 odpowiedzi. Czytaj więcej »
W listopadzie codzienne zakupy w sklepach zdrożały rdr. o 5,5%, czyli tylko nieco bardziej niż w październiku, gdy wzrost wyniósł 5,4% rdr. Na 17 obserwowanych kategorii tym razem wszystkie były na plusie, a poprzednio jedna znalazła się na minusie. Czytaj więcej »
Abris Capital Partners podpisał przedwstępną umowę sprzedaży swojej spółki portfelowej Pehart, wiodącego rumuńskiego producenta artykułów higieny osobistej, czołowemu funduszowi private equity w krajach bałtyckich - INVL Baltic Sea Growth. Czytaj więcej »
Polacy coraz częściej z wyprzedzeniem kupują prezenty świąteczne. Kierują się przy tym ich funkcjonalnością, ale przede wszystkim ceną. Wielu z nich z tego właśnie powodu wybiera do zakupów okres Black Friday i towarzyszących mu przecen. Na liście najchętniej kupowanych prezentów wysoką pozycję zajmują książki, wśród zabawek dominują za to klocki. Czytaj więcej »
Ostatnie dane o sprzedaży detalicznej nie napawają optymizmem. Mimo że pensja minimalna znacznie poszła w górę, to Polacy ograniczają wydatki na zakup dóbr trwałych, a nawet artykułów pierwszej potrzeby. Spadki sprzedaży notują kategorie m.in. żywności i napojów. Czytaj więcej »
Procedowane zmiany w ustawie o podatku akcyzowym zakładają, że od lipca 2025 roku urządzenia do waporyzacji mają zostać objęte akcyzą w wysokości 40 zł za sztukę, wskutek czego ich cena detaliczna wzrośnie do ok. 80 zł. W kolejnych latach przewidziane są też drastyczne podwyżki opodatkowania na e-liquidy. Czytaj więcej »
Produkcja żywności wciąż opiera się na energochłonnych procesach i paliwach kopalnych, co stawia przed producentami nowe wyzwania[1]. Rośnie presja na optymalizację zasobów, takich jak surowce do produkcji, energia czy woda, a także proces produkcji opakowań, co jednocześnie wiąże się z rosnącymi kosztami operacyjnymi, obejmującymi ceny surowców, opłaty za emisję CO2 czy... Czytaj więcej »
Największe niepokoje na rynku wzbudzają czynniki geopolityczne, w tym wszelkie zapowiedzi Donalda Trumpa. Choć zostanie zaprzysiężony na prezydenta USA dopiero w styczniu, już wpływa na ceny w naszych w sklepach. Czytaj więcej »
Ceny kostki masła mogą wkrótce przekroczyć 10 zł. Nic nie wskazuje też na to, żeby w sklepach miało być taniej, choćby przez drożejącą energię oraz sytuację na rynkach światowych. Czytaj więcej »
Od 6 grudnia 2024 r. sieć Żabka w stolicy liczy już 1000 sklepów. Jubileuszowy punkt mieści się w wyjątkowym miejscu: warszawskim Centrum LIM, w budynku Warsaw Presidential Hotel, tuż obok Dworca Centralnego oraz Pałacu Kultury i Nauki. Flagowa placówka w samym centrum miasta została zaprojektowana z myślą o wygodzie i komforcie mieszkańców Warszawy, którym Żabka towarzyszy... Czytaj więcej »
Polska Izba Handlu oraz Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji wyrażają poparcie dla kluczowej poprawki przyjętej przez Senat RP do ustawy o zmianie ustawy o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi oraz niektórych innych ustaw i zawartej w uchwale Senatu (druk 886) rozpatrywanej obecnie przez Sejm. Czytaj więcej »
Ostatni kwartał br. zaczął się ponadprzeciętnym wzrostem cen w sklepach. Codzienne zakupy zdrożały rdr. o 5,4%, czyli bardziej niż w poprzednich miesiącach. Jednak autorzy raportu nie spodziewają się znaczących podwyżek na koniec roku. Czytaj więcej »
Działająca od marca 2024 r. hala Selgros w Lubinie osiąga doskonałe wyniki i cieszy się rosnącym zainteresowaniem zarówno klientów indywidualnych, jak i przedstawicieli gastronomii oraz przedsiębiorców. Selgros stanowi jednak tylko część prężnie rozwijającego się centrum handlowego przy ul. Jana Pawła II w Lubinie, który wkrótce zostanie rozbudowane. Na... Czytaj więcej »
W obecności Wicewojewody Śląskiego Michała Kopańskiego, reprezentantów miasta Katowice oraz przedstawicieli DANONE oficjalnie otwarto Centrum Planistyczne DANONE w Katowicach, co oznacza utworzenie ok. 250 nowych miejsc pracy*. Czytaj więcej »
Polska firma Koral, specjalizująca się w przetwórstwie łososia, jeszcze w tym roku ma trafić do indyjskiej grupy Captain Fresh. To wydarzenie wieńczy proces sprzedaży aktywów Grupy Graal, zapoczątkowany niedawnym przejęciem części zakładów przetwórstwa rybnego Graal przez firmę Lisner. Czytaj więcej »
Polacy ruszyli na świąteczne zakupy. Liczne akcje promocyjne sklepów sprzyjają zwiększaniu wydatków, ale też uśpieniu czujności konsumentów, co może skutkować utratą pieniędzy. UOKIK przestrzega także przed zbyt beztroskim korzystaniem z odroczonych płatności, które może prowadzić do nadmiernego zadłużenia. O tym przypomina nowa kampania urzędu. Czytaj więcej »
25 listopada 2024 r., podczas Gali Logistyki, Transportu i Produkcji 2024, GLS Poland otrzymał prestiżową nagrodę „Lidera Logistyki” w kategorii „Obsługa Rynku e-commerce w Polsce i za granicą”. To wyjątkowe wyróżnienie potwierdza pozycję GLS Poland jako jednego z czołowych dostawców rozwiązań logistycznych dla branży e-commerce. Będąc częścią silnej międzynarodowej... Czytaj więcej »
Polska pozostaje największym producentem wyrobów tytoniowych w UE, a tak duża skala działalności tego sektora oznacza także istotne źródło dochodów dla budżetu państwa. Jednak rozwój tej branży, głównie z powodu zmian w polityce akcyzowej, stoi dziś pod znakiem zapytania. - wynika z najnowszego raportu opracowanego przez zespół ekonomistów Centrum Analiz... Czytaj więcej »
Rozmowa z Robertem Sasem, Dyrektorem Zarządzającym Mondelēz...
Marka E.Wedel udowadnia, że mimo trudnego otoczenia...
Marcin Jakubczak, National Sales Manager, Mattoni 1873...
Rozmowa z Kamilem Gębskim, Dyrektorem Marketingu Spirits w...
Aleksandra Bilska-Domańska, Brand Manager w firmie Unilever...
W kwietniu ceny w sklepach wzrosły rdr. średnio o 5,6%, czyli...
Grupa Eurocash w pierwszym kwartale 2025 r. wypracowała 6,9...
W I kw. 2025 r. stwierdzono 9,3 tys. przestępstw kradzieży w...
FoodWell (Delecta) i Mieszko (Zozole) łączą siły...
Na najbliższe miesiące planowane są kolejne otwarcia....
Internauci zdecydują, kto zagra przed legendami futbolu...
Wiosna i lato to doskonały czas, by zostawić smartfony w...
Ser topiony w plastrach 130 g o smaku BURGERA! SERTOP...
To bezalkoholowa odsłona najpopularniejszego piwa miodowego w...
Klasyczny camembert od Valbon to kwintesencja smaku i stylu...
To odpowiedź na rosnące oczekiwania konsumentów, dotyczące...
To najnowsza propozycja firmy Zott, która łączy pełny smak...
Grand Caramel Popcorn to tegoroczna supernowość w linii...
Pieczenie na medal...
Smak grilla zaczyna się od mięsa...
W social media i sprzedaż produktów w dyskontach Dino...
Globalna kampania „Dwa to więcej niż jeden” („Two is...
Rozpoczynają wiosenną promocję, której celem jest...