Shop Doctor

  • Wyraźnie widać, że firmy globalne, obecne również na naszym rynku, coraz bardziej świadomie budują relację z konsumentem dbając m.in. o przyjazną dla klientów aranżację przestrzeni handlowo-usługowej. Nie zmienia to jednak faktu, że w Polsce świadomość rynku jest ciągle w tym zakresie relatywnie niska (porównując np. do krajów zachodnich) i większość firm nie zdaje... Czytaj więcej »

  • Skuteczne wsparcie sprzedaży

    Poniedziałek, 14 lipca 2014

    Standy, wobblery czy lightboxy ułatwiają komunikację z klientem, wspierają sprzedaż i uatrakcyjniają wygląd placówki detalicznej. Co sądzą o nich właściciele sklepów? Czytaj więcej »

  • Euronet Polska poszerza usługi o kolejne udogodnienie, tym razem stworzone z myślą o przedsiębiorcach. Klienci Euronet mogą dokonywać wpłat gotówki nie tylko na swoje konto, ale także na 7 zdefiniowanych kont. Nowa usługa kierowana jest zarówno do klientów indywidualnych, jak i firm. Można z niej korzystać we wszystkich wpłatomatach Euronet. Czytaj więcej »

  • Witajcie w ciężkich czasach

    Czwartek, 12 czerwca 2014

    Zmiana nawyków żywieniowych Polaków doprowadza sprzedawców pieczywa do rozpaczy. Istnieje jednak skuteczne remedium na ten niekorzystny trend rynkowy. Jakie? Przemyślany wybór systemu ekspozycyjnego. Czytaj więcej »

  • Wygrać z brudem!

    Czwartek, 12 czerwca 2014

    Konkurencja na rynku nie śpi, sklepy są coraz lepiej zatowarowane, kuszą ekspozycją, atrakcyjnymi towarami, udogodnieniami technologicznymi, czy zatem w jeszcze jakiś sposób mogą się wyróżnić w oczach klienta? Zdecydowanie tak! Czystością. Czytaj więcej »

  • Komentarz dotyczący ewolucji roli hipermarketów w Polsce. Autorką jest Katarzyna Anders, Marketing Manager PMT Marketing System (Upright Group), jednej z największych firm zajmujących się marketingiem także w sieciach spożywczych. Czytaj więcej »

  • Z badań ,,Barometr ING: Realizujemy czy snujemy”* przeprowadzonych przez TNS Polska na zlecenie ING Banku Śląskiego wynika, że aż 64% respondentów woli działać niż narzekać na swoją sytuację. To pokazuje, że Polacy są przedsiębiorczy i dążą do realizacji swoich planów. Główną przeszkodą Polaków na drodze do wdrożenia swoich zamierzeń jest niekorzystna sytuacja... Czytaj więcej »

  • Five o’clock, białe rękawiczki, porcelana, ciasteczka, Anna Maria - VII księżna Bedford i brytyjska elita – oto symbole popołudniowej herbatki w Anglii. Dzięki popularyzacji tego rytuału w XIX wieku, odnotowano wzrost spożycia tego napoju aż o 40 tys. proc.! Ahmad Tea London - producent herbaty w klasie premium - przedstawia historię kultury picia herbaty, którą zapoczątkowano... Czytaj więcej »

  • Bezpieczny monitoring regulowany prawnie

    Wtorek, 29 kwietnia 2014

    Od pewnego czasu nie słabnie dyskusja na temat monitoringu wizyjnego. Wszystko za sprawą projektu ustawy, która ma zabezpieczyć interesy zarówno osób monitorowanych, jak i monitorujących. Czytaj więcej »

  • GRUPA AMBRA dynamicznie reaguje na zmieniające się trendy i inauguruje swój pierwszy sezon letni. Cydr to dziś jedyna kategoria alkoholi lekkich z tak dużym potencjałem wzrostu. Czytaj więcej »

  • Kurczak standardowy, zagrodowy z dostępem do wolnego wybiegu, a może ekologiczny, chowany w przydomowych kurnikach? Jakie rodzaje najpopularniejszego mięsa drobiowego w Polsce wybiera konsument? Czy wie dlaczego za kilogram kurczaka może zapłacić nawet 45 zł!? Aby dokonać świadomego wyboru, konieczna jest znajomość rynku drobiowego. Tym bardziej, że spożycie tego typu mięsa stale... Czytaj więcej »

  • Przyciągnąć konsumenta w 3 sekundy

    Wtorek, 15 kwietnia 2014

    Trzy sekundy – tylko tyle czasu mają producenci słodyczy i wyrobów cukierniczych na przekonanie konsumentów do sięgnięcia właśnie po ich produkt. Na co klienci sklepów zwracają największą uwagę i jak odpowiadają na to producenci? Czytaj więcej »

  • Polacy wciąż piją bardzo mało kawy, trzykrotnie mniej od Niemców i prawie pięciokrotnie mniej od Skandynawów, którzy są rekordzistami pod względem ilości spożywanej kawy. Rośnie za to popularność kaw ziarnistych i tych z sektora premium. To efekt szerokiej oferty domowych ekspresów ciśnieniowych. Polacy rozsmakowali się także w kawie brazylijskiej, której promocji sprzyja... Czytaj więcej »

  • Z badań wynika, że dwie trzecie Polaków nie czyta etykiet na kupowanych przez siebie produktach spożywczych, a jeśli nawet zdarzy im się na nie spojrzeć, to nie potrafią ich zinterpretować. Bywa również, że producenci świadomie wprowadzają konsumentów w błąd, a istotne informacje są napisane małym drukiem. Specjaliści do spraw żywienia podkreślają, że etykiety powinny... Czytaj więcej »

  • Raport o rynku franczyzy w Polsce

    Środa, 02 kwietnia 2014

    W 2014 roku zadebiutuje na rynku tysięczna marka franczyzowa - wynika z „Raportu o rynku franczyzy” wykonanego przez firmę doradczą PROFIT system. Najwięcej nowych systemów powstaje w gastronomii i branży odzieżowej, ale tam też jest najwięcej porażek. Najliczniejsza pod względem liczby franczyzobiorców pozostaje branża spożywcza, ale to placówek doradztwa prawnego i... Czytaj więcej »

  • Wprowadzenie na rynek kamer IP poszerzyło wachlarz możliwości nadzoru wizyjnego. Poprawie uległy nie tylko jakość obrazu czy wydajność urządzeń, ale przede wszystkim łatwość tworzenia efektywnej infrastruktury. Czytaj więcej »

  • Naturalne dekorowanie

    Środa, 26 lutego 2014

    Ozdabiając ciasto czy tort coraz częściej decydujemy się na taką dekorację, która nie tylko zachwyci swoją oryginalnością, ale będzie również zdrowa i ekologiczna. Sztuczne barwniki i kilogramy cukru odchodzą do lamusa. Nastał czas naturalnych dekoracji. Czytaj więcej »

  • Firmy z branży FMCG od lat z sukcesem budują lojalność konsumentów prowadząc dla nich szereg programów wspierających sprzedaż. Kupujący chętnie angażują się w prowadzone akcje, co przynosi obopólne korzyści zarówno uczestnikom jak i organizatorom. Jednak by relacje z finalnym nabywcą funkcjonowały poprawnie, producenci, a także pośrednicy muszą również zdobyć zaufanie... Czytaj więcej »

  • Posłowie Platformy Obywatelskiej planują nowelizację ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. W skutek zmian, segregacja odpadów byłaby obowiązkowa dla wszystkich. W takiej sytuacji, brak selektywnej zbiórki, oznaczałby nie wyższą opłatę, tak jak dotychczas, ale nałożenie wysokiej kary administracyjnej. Polska Grupa Recyklingu PROEKO, uważa pomysł posłów Platformy... Czytaj więcej »

  • Silna konkurencja na półce, zarówno jakościowa, jak i cenowa - to czynniki, które zmuszają producentów środków do prania do ustawicznej walki o polskiego konsumenta oraz organizowania takich akcji, które pozwolą na utrzymanie stałej bazy powracających klientów. W przypadku produktów hipoalergicznych ma to tym większe znaczenie, że rodzice to jedna z najbardziej lojalnych grup... Czytaj więcej »

  • Wybieramy hurtownię mrożonek

    Środa, 22 stycznia 2014

    Mrożone owoce, warzywa, gotowe dania, ryby czy lody to produkty, które wśród konsumentów cieszą się wciąż rosnącą popularnością. Nie dziwi więc liczba dostępnych na rynku hurtowni mrożonek, odpowiadających za zaopatrzenie sklepów spożywczych w tego rodzaju produkty. Skąd jednak handlowcy mogą wiedzieć, czy wybrany dystrybutor posiada ofertę dopasowaną do ich potrzeb? Czytaj więcej »

  • 1 stycznia 2014 wchodzi w życie zmieniona ustawa o VAT. Nowe przepisy wymuszają na przedsiębiorcach aktualizacje użytkowanego oprogramowania. Sage, producent i dostawca rozwiązań, wskazuje sposób ograniczenia do minimum kosztu aktualizacji systemów. Czytaj więcej »

  • Producenci wódki liczą na wzrost sprzedaży w okresie zimowym nawet o kilkadziesiąt procent. Szykują także specjalne edycje oraz liczą, że wzrost akcyzy od początku nowego roku nie wpłynie znacząco na spadek sprzedaży. Z uwagi na uroczyste okazje w okresie świąteczno-noworocznym Polacy chętniej sięgają po wódki z segmentu premium. Czytaj więcej »

  • Dzięki zwolnieniu żywności przekazywanej potrzebującym z podatku VAT sklepy spożywcze i producenci żywności mogą brać większy udział w pomocy charytatywnej. Oznacza to także ograniczenie marnowania żywności. Potrzebne są jednak kolejne zmiany w prawie – m.in. w zakresie przepisów o zbiórkach publicznych. Czytaj więcej »

  • Rodzinny biznes – tak czy nie?

    Wtorek, 26 listopada 2013

    Pomysłów na biznes może być wiele, nie wszystkie jednak okazują się skuteczne. Dla przedsiębiorców chcących zminimalizować ryzyko, rozwiązaniem jest spróbowanie sił w rodzinnym interesie. Korzyści z tego mogą być większe, niż można przypuszczać. Czytaj więcej »

  • W ostatnich dwóch latach kategoria piw smakowych rozwija się w tempie dwucyfrowym. Jej udziały w rynku sięgają 11 proc. Coraz szybciej gusta Polaków zdobywają radlery, czyli niskoprocentowe piwa z dodatkiem lemoniady lub innego napoju bezalkoholowego. To najszybciej rosnąca kategoria nie tylko w Polsce, ale w całej Europie. Czytaj więcej »

  • Pośpiech i presja idealnych świąt powodują, że Polacy dają się nabrać na chwyty marketingowe i wydają więcej pieniędzy niż na co dzień – twierdzi Sylwia Michalska-Pyszny, psycholog biznesu z Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu. Jak podkreśla, jednak prezenty kupowane w ostatniej chwili zwykle są najmniej trafione. Dlatego Polacy najczęściej chcą otrzymać gotówkę. Czytaj więcej »

  • Dyskonty będą coraz mocniej wypierać z rynku małe osiedlowe sklepy, ale także hipermarkety. Konsolidacja następuje także wśród hurtowni. Te najmniejsze mają coraz większe problemy z utrzymaniem się. Duże szanse na rozwój ma za to sprzedaż internetowa. Czytaj więcej »

  • W Polsce rośnie sprzedaż produktów marek własnych. Towary sprzedawane z logo sieci detalicznej bądź tylko w jednej sieci cieszą się coraz większą popularnością. Główną przyczyną jest cena, jednak coraz większego znaczenia nabiera też czynnik jakościowy. Czytaj więcej »

  • Handel elektroniczny stanowi kilka procent ogółu sprzedaży detalicznej w Polsce i rozwija się najszybciej w Europie. W ciągu najbliższych lat dogonimy kraje zachodnioeuropejskie, gdzie odsetek ten wynosi kilkanaście proc. Coraz większa liczba kupujących w sieci przekonuje się także do płatności online – już przynajmniej połowa z nich płaci w ten sposób za zakupy. Szczególne... Czytaj więcej »

więcej artykułów