Handel

  • Sfinks Polska, właściciel sieci SPHINX, Chłopskie Jadło, The Burgers czy Piwiarnia, rozpoczyna ofensywę w celu zachęcenia osób prowadzących własne restauracje do przejścia na koncept SPHINX. Doświadczenia restauracyjnej grupy pokazują, że takie przekształcenie pozwala na zwiększenie obrotów lokalu nawet o 185%. Sfinks zaplanował też na ten rok rozwój sieci poprzez otwieranie... Czytaj więcej »

  • Tak, jak i w innych obszarach, tak i w handlu generacja Z robi całkowitą rewolucję w podejściu do robienia zakupów. Centra handlowe obserwują zmiany generacyjne w swojej klienteli – są rodziny z dziećmi, licealiści, seniorzy, ale brakuje studentów, czy szerzej – młodych dorosłych. Manufaktura w Łodzi postanowiła sprawdzić, czy nowoczesne centrum handlowo-rozrywkowe może... Czytaj więcej »

  • Niemal każdy producent, praktycznie w każdej branży, musi się mierzyć z ogromną konkurencją. Niezależnie od tego czy produkuje produkty spożywcze, odzież, obuwie albo towary luksusowe musi sprostać nie tylko presji cenowej stawianej przez sieci handlowe[1]. Dużym wyzwaniem z perspektywy producenta jest samo podjęcie współpracy z marketami[2]. Co zatem należy zrobić, aby nasze... Czytaj więcej »

  • Ubezpieczenia w centrach handlowych

    Środa, 05 czerwca 2024

    Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług (ZPPHiU) podnosi kwestie ubezpieczenia w centrach handlowych. Ubezpieczenie ma fundamentalne znaczenie w przypadku pożaru czy zniszczenia, które uniemożliwiałoby handel najemcom lub wpłynęłoby na utratę ich majątku. Ubezpieczenie majątkowe może i powinno obejmować swoim zakresem obiekt, czyli nieruchomość jako całość. Zawiera je... Czytaj więcej »

  • MediaMarkt po raz kolejny zdobył tytuł Gwiazda Jakości Obsługi, tym razem w ramach XVII edycji Polskiego Programu Jakości Obsługi. Nagroda została przyznana w wyniku badania konsumentów, którzy wysoko ocenili poziom usług, doradztwa i obsługi w sklepach MediaMarkt w minionym roku. Czytaj więcej »

  • BNP Paribas Real Estate Poland przygotował raport „Rynek nowoczesnego handlu w Polsce”, w którym poddaje analizie rynek handlowy za I kwartał 2024 roku. Nadal najpopularniejszym oddawanym i budowanym formatem są parki handlowe, które cieszą się dużym zainteresowaniem inwestorów. Na polskim rynku handlowym pojawiają się kolejne debiuty, a także rozwiązania wykorzystujące... Czytaj więcej »

  • Panattoni rozpoczyna spekulacyjnie budowę nowego obiektu w województwie łódzkim. Projekt o docelowej powierzchni blisko 30 000 m kw. zlokalizowany jest w strategicznym punkcie centralnej Polski, zapewniając doskonałe warunki dla operacji logistycznych oraz dystrybucyjnych na skalę krajową i międzynarodową. Czytaj więcej »

  • Franczyza kontra dyskonty

    Środa, 15 maja 2024

    Wszystko wskazuje na to, że zrzeszony w sieciach franczyzowych handel tradycyjny poradzi sobie także z dyskontami. Jak będzie z hipermarketami… A jak to uczyni? Czytaj więcej »

  • Współczesny klient lubi mieć wybór i chętnie z niego korzysta. I nie chodzi tylko o różnorodność towarów. Jak pokazuje raport „Łańcuch dostaw omnichannel. Tworzenie harmonijnych doświadczeń klienta”, opracowany przez FM Logistic, jako konsumenci chcemy wybierać też w którym kanale sprzedaży będziemy realizować poszczególne etapy procesu zakupowego. Ostatecznie więc... Czytaj więcej »

  • Wraz z rozwojem sektora handlu detalicznego w Polsce, coraz większą wagę przywiązuje się do skutecznych strategii zarządzania asortymentem oraz utrzymania wysokiej jakości produktów. W tym kontekście niezwykle istotną rolę odgrywają urządzenia chłodnicze i mroźnicze, które nie tylko zapewniają odpowiednie warunki przechowywania, ale także mają istotny wpływ na prezentację i... Czytaj więcej »

  • Letnie biesiady już na stałe wpisały się w sposób spędzania czasu na świeżym powietrzu. Posiłki w plenerze smakują najlepiej, a oferta grillowa i piknikowa jest niezmiennie bogata. Na jakie produkty warto postawić w tym sezonie? Czytaj więcej »

  • Grupa InPost, lider rozwiązań logistycznych dla branży e-commerce w Europie, zanotowała bardzo udany początek roku. W pierwszym kwartale nastąpił znaczący wzrost w zakresie sprzedaży, rentowności i generowania wolnych przepływów pieniężnych. Grupa zanotowała kolejny kwartał wzrostu powyżej rynku we wszystkich kluczowych krajach, w który jest obecna. Czytaj więcej »

  • Osiągnięcie ponad dwa razy wyższego zysku netto rr w Q1 2024 roku szacuje notowana na GPW spółka holdingowa Mex Polska (0,60 mln zł vs 0,30 mln zł z Q1’ 23). Skonsolidowany zysk operacyjny (EBIT) ma wynieść 1,02 mln zł w porównaniu do 0,70 mln zł w analogicznym okresie roku ubiegłego (+45,3 proc. rr). Spodziewane skonsolidowane przychody netto ze sprzedaży mają przekroczyć... Czytaj więcej »

  • Spiżarnia, jedna z największych polskich firm zajmująca się dystrybucją produktów spożywczych oraz artykułów chemiczno-kosmetycznych do sklepów za granicą, otworzyła nowy oddział w Gdyni, dołączając do swoich struktur, jedną z trójmiejskich firm specjalizującą się w handlu zagranicznym. Czytaj więcej »

  • W I kw. br. ruch w restauracjach typu fast food zwiększył się o 4,7% rdr. Przy tym pizzerie rok do roku odnotowały o ponad połowę mniejszy wzrost niż lokale oferujące kanapki i dania z kurczaka. Jednocześnie liczba klientów wszystkich badanych placówek była o 4,2% większa niż rok wcześniej. I w tym zakresie pizzerie znowu mniej zyskały od tzw. kurczako-burgerowni. W pierwszych... Czytaj więcej »

  • Kiełbasa bezmięsna, burger roślinny, parówka wegetariańska, stek vege – do takich nazw produktów wielu konsumentów zdążyło się przyzwyczaić i coraz chętniej po nie sięga. Pojawiają się jednak pomysły, by zakazać nazewnictwa charakterystycznego dla produktów mięsnych. Również w Polsce pojawiła się propozycja w tym zakresie ze strony poprzedniego składu resortu... Czytaj więcej »

  • Polacy, którzy wybierają się na grilla w czasie majówki, wskazują, jaką część ich wydatków pochłonie alkohol. Łącznie blisko połowa z nich podaje 30-50% kosztów. Patrząc szczegółowo na wyniki, widać, że prawie jedna trzecia zapowiada 30-40%, a ponad jedna piąta – 40-50%. Do tego jedna dziesiąta zakłada 20-30% i jedna dziesiąta mówi o 50-60%. Nie brakuje też... Czytaj więcej »

  • Jak pokazują dane, klienci doceniają benefity, jakie zapewniają im programy lojalnościowe. To narzędzie marketingowe to też korzyść dla przedsiębiorców, którzy zyskują sposób na zaangażowanie swoich klientów. Proponując im dedykowane benefity przy zakupach, mogą zatrzymać klienta na dłużej, także młodego pokolenia, uchodzącego za niezbyt lojalnego. Najnowszy raport z... Czytaj więcej »

  • Franczyza - Twarda czy miękka?

    Wtorek, 23 kwietnia 2024

    Koncepcje franczyzowe w handlu detalicznym FMCG są niezwykle zróżnicowane. Warto jednak pamiętać i o tym, że w miarę upływu lat koncepcje te ewoluują. Czytaj więcej »

  • Jak odpowiedzieć na preferencje klientów w obszarze płatności? Czytaj więcej »

  • Zgodnie z zapowiedziami Ministerstwa Zdrowia, z dystrybucji niebawem zniknie najsilniej trendująca kategoria EIN, czyli tzw. jednorazówki (e-papierosy jednorazowe). Rynek FMCG musi przygotować się na zmiany w zachowaniach konsumentów. Razem z firmą Fusion Labs przedstawiamy alternatywne produkty do vapingu, które wkrótce zastąpią e-papierosy jednorazowe na półkach sklepowych. Czytaj więcej »

  • Obiektyw na handel - Bazylea

    Wtorek, 16 kwietnia 2024

    Bazylea, to miejsce ekscytujących kontrastów. Choć należy do Szwajcarii, to zlokalizowane jest na styku dwóch innych państw – Francji i Niemiec. Można zatem w ciągu kilkudziesięciu minut przemieszczać się powszechnymi tu tramwajami po trzech krajach. Bazylea jest po Zurychu i Genewie trzecim co do wielkości miastem Szwajcarii, dlatego warto przyjechać tu na zakupy. Należy jednak... Czytaj więcej »

  • Panattoni wybudowało kolejną inwestycję w Małopolsce. City Logistics Kraków Airport II jest zlokalizowany w sąsiedztwie międzynarodowego portu lotniczego Kraków-Balice, gdzie powstaje nowy terminal cargo. Obiekt sprawdzi się do obsługi e-commerce czy logistyki ostatniej mili. Czytaj więcej »

  • Właściciel sklepu ODIDO w miejscowości Grodzisko Górne w województwie podkarpackim opowiada o tym, jak przebiega współpraca z siecią ODIDO oraz jakie rezultaty widzi po dołączeniu do marki. Czytaj więcej »

  • Lidl Polska rozwija swoją ofertę we współpracy z polskimi dostawcami, którym daje szerokie możliwości rozwoju również na rynkach zagranicznych. W 2023 roku wartość eksportu polskich produktów, dzięki sieci sprzedaży Lidl Polska, wyniosła ponad 6,45 mld zł. Ponadto, w ciągu ostatnich 6 lat sieć wyeksportowała za granicę krajowe produkty o wartości ponad 25 mld zł, co... Czytaj więcej »

  • Blisko połowa respondentów badania SimplicityDX przyznaje, że w ciągu ostatnich trzech miesięcy dokonała impulsywnego zakupu w sieci. Wskaźnik ten okazał się jeszcze wyższy, gdy wzięto pod uwagę zakupy realizowane za pośrednictwem mediów społecznościowych. Emocje okazały się złym doradcą - blisko 6 na 10 osób żałuje tej decyzji. Nie oznacza to, że internauci są skazani... Czytaj więcej »

  • Krajowy sektor handlowy ma odnotować aż 75 proc. wzrost w 2024 r. – wynika z najnowszej edycji corocznego badania Adyen Retail Report. To wynik o ponad 17 proc. wyższy niż wyniosła europejska średnia. Szybsze i większe wzrosty blokuje jednak brak odpowiednich danych o klientach – mimo że 65 proc. konsumentów oczekuje większej personalizacji, tylko 1 na 3 handlowców zna swoich... Czytaj więcej »

  • Mex Polska – notowana na GPW spółka holdingowa działająca na rynku gastronomicznym – wypracowała w 2023 r. 95,4 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży, co stanowi wzrost o 16,6% w porównaniu do 2022 r. To historycznie najwyższy wynik przychodów w prawie 25-letniej historii Spółki. W samym IV kwartale 2023 r. skonsolidowane przychody ze sprzedaży wyniosły 22 mln zł.... Czytaj więcej »

  • Lidl Polska zabiera głos w sprawie niskich cen! Prezes Lidl Polska, Włodzimierz Wlaźlak, w najnowszym podcaście „Dobry temat” opowiada o tym, co wpływa na kształtowanie cen przez sieci handlowe i jak łączyć niskie ceny ze społeczną odpowiedzialnością biznesu. Podcast prowadzi Karol Okrasa. Czytaj więcej »

  • Eurocash chwali się operacyjną sprawnością swojego supermarketu e-grocery, który niemal 100 proc. zamówień realizuje w komplecie i w terminie wskazanym przez klienta. Jak wskazuje Szymon Mitoraj, członek zarządu Grupy odpowiedzialny za cyfryzację, Frisco może osiągać tak dobre wyniki dzięki doświadczeniu i niezależności od sieci offline. Atutem marki są też technologie. –... Czytaj więcej »

więcej artykułów