Technologia

  • Pandemia mocno wpłynęła na kulturę pracy i rozwój umiejętności pracowników. Wszyscy obserwujemy szybki i globalny skok popularności narzędzi cyfrowych, które umożliwiły nam pracę podczas izolacji. Komunikacja online i zarządzanie pracą przez platformy internetowe to nowa codzienność. Eksperci widzą wiele możliwych konsekwencji tej zmiany – zarówno dobrych, jak i złych.... Czytaj więcej »

  • W Polsce konsumenci wciąż zdecydowanie preferują stacjonarne zakupy, szczególnie spożywcze, środków codziennego użytku czy farmaceutyczne. Z kanałów offline w ciągu najbliższych tygodni, wg danych Deloitte, zamierza skorzystać przeszło 80, a nawet 90 proc. z nich. Tymczasem sklepy, urzędy czy powierzchnie rekreacyjne zmagają się z reżimem sanitarnym i ogromnym znaczeniem... Czytaj więcej »

  • Prawie 2/3 Polaków pracujących zdalnie w pandemii odczuwa negatywne skutki home office. Są to przede wszystkim stres, problemy ze zdrowym odżywianiem oraz spadek efektywności – wynika z badania MultiSport Index 2020. Znacznie rzadziej z negatywnymi konsekwencjami pracy zdalnej zmagają się pracownicy, którzy mimo pandemii i ograniczeń pozostają aktywni fizycznie – już 4 na 10... Czytaj więcej »

  • Firmy IT obroniły się w czasie pandemii

    Poniedziałek, 04 stycznia 2021

    Sektor IT nie ucierpiał w wyniku pandemii koronawirusa tak jak inne obszary gospodarki. Firmy z branży notują wzrosty przychodów, podpisują nowe kontrakty, a zapotrzebowanie na pracowników jest w tej chwili niemalże rekordowe. IT w dalszym ciągu wyznacza też trendy, jeżeli chodzi o wysoki poziom wynagrodzeń i możliwości rozwoju zawodowego pracowników. Sektor ten zawdzięcza... Czytaj więcej »

  • Pandemia koronawirusa zmieniła nastawienie Polaków do prowadzenia i uruchamiania działalności gospodarczej. Mniej atrakcyjne stały się niepewne, freelancerskie formy pracy bez etatu oraz franczyza, a bardziej pożądany jest tradycyjny model biznesu oraz działalność w segmencie e-commerce – wynika z Amway Global Entrepreneurship Report 2019–2020. Mimo to 46 proc. Polaków prowadzi... Czytaj więcej »

  • Latarnia morska na wyspie Mull na Hebrydach była pierwszym miejscem w Wielkiej Brytanii, do którego paczkę dostarczył bezzałogowy dron. Zdaniem ekspertów technologia ta w Polsce raczej się nie przyjmie z uwagi na to, że większość społeczeństwa zamieszkuje budynki wielorodzinne. Drony mogą być jednak dobrym rozwiązaniem w przypadku dostaw do trudno dostępnych lokalizacji.... Czytaj więcej »

  • Pandemia zachwiała rynkiem internetu rzeczy. Zamiast prognozowanego jeszcze w listopadzie 2019 roku wzrostu na poziomie 15 proc. wydatki w tym segmencie notują w 2020 roku tylko nieco ponad 8-proc. wzrost. Analitycy przewidują jednak, że w 2021 roku nastąpi odbicie, a ogromną szansą dla rynku jest rozwój sieci 5G. – Pozwoli ona w zupełnie nowej skali zarządzać infrastrukturą... Czytaj więcej »

  • Opinie na temat tempa rejestrowania zwrotów towarów w e-sklepach są podzielone. Ponad 51% Polaków ocenia je dobrze, a przeszło 45% – negatywnie. Więcej niż połowa uważa, że powinno to trwać od 1 do 3 dni roboczych. Prawie 42% podaje 24 godz. Do tego blisko 70% nie zadowala czas oczekiwania na przelew po oddaniu towaru. Z kolei niespełna 50% badanych stwierdza, że do 24 godzin po... Czytaj więcej »

  • Lockdown i pandemia przyspieszyły wdrażanie wirtualnej rzeczywistości w wielu branżach – w tym także w segmencie edukacji i szkoleń. Technavio szacuje, że w ciągu najbliższych czterech lat rynek w tym segmencie będzie rozwijać się z 60-proc. dynamiką. Na polskim rynku potencjał szkoleń w VR rozwija już Orange – do końca tego roku przeszkoli w ten sposób niemal 200 swoich... Czytaj więcej »

  • Signify (poprzednio Philips Lighting, Euronext: LIGHT), światowy lider branży oświetleniowej, dostarcza innowacyjne rozwiązania dla branży horti pozwalające na efektywniejszą całoroczną uprawę owoców i warzyw. Pierwsza instalacja opraw Philips LED w szklarni pomidora malinowego Tomimaru Muchoo w Gospodarstwie VegaPOL-Budyta okazała się dużym sukcesem i zachęciła ogrodnika do... Czytaj więcej »

  • Firma DS Smith wprowadza wirusoodporne opakowania

    Poniedziałek, 07 grudnia 2020

    W miarę dostosowywania się do nowej normalności, w której opakowanie odgrywa coraz większą rolę, na pierwszy plan wysuwają się obawy związane z bezpieczeństwem. Sześciu na dziesięciu konsumentów twierdzi, że po dotknięciu zapakowanych artykułów spożywczych i artykułów gospodarstwa domowego dokładnie myje ręce. Czytaj więcej »

  • Nowoczesne rozwiązania technologiczne dla tradycyjnych sklepów za rogiem są dostępne na naszym rynku już od kilkunastu miesięcy i pozawalają małym sklepom konkurować z dużymi sieciami w walce o klienta. Pomimo nieustannej ekspansji dużych sieci, małe sklepy w Polsce wciąż stanowią siłę polskiego handlu, reprezentując niemal połowę rynku detalicznego. Czytaj więcej »

  • Pandemia sprawiła, że podczas zakupów przykładamy większą wagę do własnego bezpieczeństwa i zachowywania dystansu. Choć w rekordowym tempie rośnie rynek e-commerce, Polacy wciąż kupują także w sklepach stacjonarnych, które w dobie koronawirusa zaczęły zbroić się w nowe technologie. Sieci handlowe wprowadzają rozwiązania, które pomagają zachować dystans i zwiększają... Czytaj więcej »

  • Firma OKI Europe uruchomiła The Design Hub, przyjazne dla użytkownika oprogramowanie kreatywne, oparte na technologii Shoppa, służące do tworzenia komunikacji wizualnej i materiałów marketingowych we własnym zakresie, na żądanie. The Design Hub umożliwia firmom tworzenie, drukowanie i umieszczanie profesjonalnych oznakowań w ciągu kilku minut, oferując szybką i niedrogą... Czytaj więcej »

  • Mastercard z nową ofertą „Płać w ratach”

    Poniedziałek, 30 listopada 2020

    Mastercard poinformował, że do końca tego roku udostępni konsumentom usługę pod nazwą „Płać w ratach”. Dzięki niej, płacąc kartą Mastercard za zakupy o wartości powyżej 400 zł, konsumenci będą mogli w prosty sposób podzielić płatność na raty. Z opcji tej będą mogli skorzystać bezpośrednio przy sklepowej kasie lub w sklepie online, za pomocą zaledwie kilku... Czytaj więcej »

  • Jantar Virtual Retail Forum już 8 grudnia

    Poniedziałek, 30 listopada 2020

    Jantar Sp. z o.o. wraz z Partnerami NCR, Zebra Technologies oraz KZRSS „Społem” zaprasza na Jantar Virtual Retail Forum. Spotkanie odbędzie się w formie ONLINE – 8 grudnia, w godz. 10.00-12.00. Czytaj więcej »

  • Dzięki robotom funkcjonującym w ramach zintegrowanego inteligentnego roju szereg najbardziej powtarzalnych i uciążliwych czynności może zostać w pełni zautomatyzowany. Po zintegrowaniu maszyn z wewnętrznym systemem automatyki przemysłowej roboty tego typu mogą w czasie rzeczywistym korygować swoje zadania oraz optymalizować trasy przejazdu, aby usprawnić funkcjonowanie... Czytaj więcej »

  • Sytuacja pandemiczna w Polsce i na świecie sprawia, że płatności zbliżeniowe i mobilne stają się coraz popularniejsze. Podążając za tym trendem firma PayTel, jako agent rozliczeniowy i operator terminali z największą dynamiką wzrostu liczby klientów w Polsce, przygotowała nowe rozwiązanie dla swoich klientów. To platforma wybierzterminal.pl, za której pośrednictwem... Czytaj więcej »

  • – firma OKI Europe oferuje klientom bezpłatny* pakiet Business Agility Pack o wartości około 2200 PLN* w ramach kampanii „Adapt Today”. Oferta jest kolejnym krokiem w nieustających wysiłkach firmy OKI Europe mających na celu pomoc firmom i organizacjom w dostosowaniu się do zmian wywołanych pandemią koronawirusa i reagowaniu na nie. Czytaj więcej »

  • Trwają prace nad stworzeniem pełnowartościowych posiłków w formie tabletek. Coraz więcej mówi się o drukowaniu żywności w 3D. Można też wyhodować mięso bogate w białko wyłącznie z komórek. Przyszłością jednak jest żywność wyprodukowana bez szkody dla środowiska naturalnego, ograniczenie zużycia wody i niemal całkowita rezygnacja z plastiku. Powstają więc opakowania,... Czytaj więcej »

  • Lockdown i gwałtowny wzrost obciążenia sieci – spowodowany m.in. powszechną nauką i pracą zdalną – był stress testem dla operatorów i infrastruktury telekomunikacyjnej. W sieci Orange ruch wzrósł w szczytowym momencie o ponad połowę, a w sieci mobilnej o ¼. Jak pokazują dane operatora, w kryzysowych warunkach swoją przewagę pokazał światłowód, który pozwolił... Czytaj więcej »

  • Na polskim rynku funkcjonuje ponad 2 mln kart wirtualnych i na razie mają one blisko 5-proc. udział w rynku kart płatniczych. Dane NBP z II kwartału pokazują, że w dobie pandemii ich liczba zwiększyła się o 118 tys., czyli o 6,2 proc. Wpływają na to m.in. rosnąca popularność e-commerce oraz rekomendacja, by płatności realizować bezgotówkowo i bezdotykowo. – To kwestia kilku... Czytaj więcej »

  • Niezastąpiona w handlu – szorowarka Kärcher

    Poniedziałek, 16 listopada 2020

    Kärcher w ofercie posiada wiele urządzeń do mycia posadzek – szorowarek. Na przykład szorowarka Kärcher B 150 R. Jest to urządzenie dedykowane specjalnie dla handlu. W trwającej od lutego 2020 do końca roku ofercie, przy zakupie tego lub innych, wybranych modeli szorowarek Kärcher można otrzymać voucher w wysokości 4 000 zł na zakup produktów Kärcher linii Professional. Czytaj więcej »

  • 360 stopni czystości Kärcher

    Poniedziałek, 16 listopada 2020

    Na fachowców z różnych branż czeka tej jesieni wyjątkowa oferta. Kärcher oferuje wybrane urządzenia w atrakcyjnych cenach. Dodatkowo przy zakupie wybranych modeli klient otrzyma voucher w wysokości 500 lub 1 000 zł na dalsze zakupy sprzętu. Można go wykorzystać na zakup nie tylko profesjonalnych, ale też przeznaczonych do użytku domowego sprzętów Kärcher. Czytaj więcej »

  • Rozmowa z przedstawicielami Sagra Technology

    Poniedziałek, 16 listopada 2020

    O nowatorskim podejściu do handlu, procesach automatyzacji i bieżących trendach w retailu opowiadają specjaliści z Sagra Technology – Agata Pribulka-Czmyr, General Manager; Marcin Pleszko, Chief Product Officer oraz Krzysztof Stojek, Solution Architect. Czytaj więcej »

  • O narzędziach wspierających handel, cyfrowym postępie technologicznym oraz nowoczesnej komunikacji w branży FMCG i retailu opowiada Tomasz Kajdzik, Dyrektor Działu Systemów Mobilnych i Platformy Connector w Asseco Business Solutions. Czytaj więcej »

  • Najmniejsza na świecie, wysokowydajna drukarka kolorowa A4 zapewnia szybkość, jakość, niezawodność i szybki zwrot z inwestycji - wszystko to mieści się w jednym opakowaniu gotowym do pracy w branży detalicznej Czytaj więcej »

  • Tylko w tym roku w wyniku pandemii koronawirusa na całym świecie zostanie przetworzonych 59 zetabajtów danych. Rosnąca w lawinowym tempie ilość przesyłanych informacji wymusza błyskawiczną cyfryzację firm i administracji. Podstawą w tym procesie jest sztuczna inteligencja, która jednak wymaga stosowania odpowiedniej infrastruktury IT. Powszechnie stosowane dziś rozwiązania... Czytaj więcej »

  • Praca w fotelu, łóżku czy przy kuchennym blacie, jedzenie posiłków przy komputerze – to częste realia pracy zdalnej, które mogą mieć negatywny wpływ na zdrowie pracowników. Dodatkowo stały dostęp do lodówki powoduje, że częściej podjadamy, co w połączeniu z mniejszą ilością ruchu w ciągu dnia także może powodować problemy zdrowotne. Praca zdalna oznacza także... Czytaj więcej »

  • Polska wciąż ma do nadrobienia spore zaległości w obszarze cyfryzacji – zarówno po stronie firm, jak i administracji publicznej. Ta w ostatnich latach rozwija e-usługi, z których sztandarowa, czyli elektroniczny Profil Zaufany, tylko do września zanotowała przyrost aż o 3,4 mln użytkowników. Pandemia mocno przyspieszyła procesy cyfryzacji i wdrażania rozwiązań... Czytaj więcej »

więcej artykułów