Zwierzęta domowe to dziś pełnoprawni członkowie rodzin, co ma niebagatelny wpływ na ofertę producentów żywności dla czworonogów. Rynek karm nie tylko rośnie, ale też mocno rozwija się w segmencie premium. Czytaj więcej »
Zwierzęta domowe to dziś pełnoprawni członkowie rodzin, co ma niebagatelny wpływ na ofertę producentów żywności dla czworonogów. Rynek karm nie tylko rośnie, ale też mocno rozwija się w segmencie premium. Czytaj więcej »
Polska znajduje się wśród liderów produkcji serów w całej Europie. Mimo kryzysu, ich produkcja odnotowuje rekordowe wyniki. Na sklepowych półkach znajdziemy wiele rodzajów i odmian serów oraz szeroką ofertę producentów1. Które są najpopularniejsze? Czytaj więcej »
Lody to nie tylko najsmaczniejszy sposób, żeby ochłodzić się w upalny dzień, ale też doskonały pomysł na deser czy słodką przekąskę. Sprawdzamy, które pozycje najczęściej znajdują się na paragonach konsumentów. Czytaj więcej »
Kanapki, parówki, omlet, owsianka czy jajecznica? Pomysłów na pierwszy posiłek jest wiele, zarówno na wersje wytrawne, jak i na słodko. A najczęściej towarzyszy przy nim niezastąpiona, pobudzająca kawa. Jak rzeczywiście wygląda śniadanie Polaków? Czytaj więcej »
Małe, poręczne, do dzielenia się, dodające energii, zastępujące posiłek czy mające pozytywny wpływ na organizm – świat przekąsek oferuje wiele wariantów i możliwości. Zarówno słodkie, jak i słone warianty wciąż zyskują na znaczeniu. Czytaj więcej »
Wiele osób wybiera się do sklepu w celu zakupu produktów z wcześniej przygotowanej listy. Jednak część decyzji dokonywana jest pod wpływem impulsu. Stąd też wzięła się nazwa kategorii. Co zalicza się do segmentu produktów impulsowych? W jaki sposób zachęcają one konsumenta do zakupu? Czytaj więcej »
Alkohole to jedna z najbardziej dochodowych kategorii FMCG. Trunki smakowe, z procentami lub bez, zajmują coraz więcej miejsca na sklepowych półkach. I segment ten mocno się rozwija. Jak wygląda wartość i wolumen sprzedaży poszczególnych trunków? Sprawdzamy najnowsze dane i komentarze rynkowe. Czytaj więcej »
Mimo sporych wzrostów cen produktów, tłuszcze roślinne to wciąż niezbędna kategoria spożywcza w koszyku zakupowym każdego konsumenta. Dzięki licznym właściwościom prozdrowotnym zalecane są w codziennej diecie. Niezwykle istotne jest także ich prawidłowe wykorzystanie. Nie każdy olej nadaje się do smażenia. Czytaj więcej »
Smaki południa Europy już dawno zagrzały sobie stałe miejsce w polskich domach. Niektórzy producenci specjalizują się w produktach rodem z państw basenu morza Śródziemnego, a inni rozszerzają portfolia o tamtejsze przysmaki. Czytaj więcej »
Dbałość o jakość żywności jaką spożywamy jest jedną z nadrzędnych wartości we współczesnym świecie. Zdrowie i właściwe odżywianie zyskały na znaczeniu szczególnie w czasach pandemii, ale tematy te pozostają nadal aktualne. Czytaj więcej »
Sezon lodowy dla niektórych konsumentów już się rozpoczął – inni mają go cały rok, ale są i tacy którzy czekają na wyższe temperatury. Sklepowe zamrażarki zapełniają się nowymi propozycjami i klasykami gatunku. A opcji jest wiele: na patyku, w kubku, w opakowaniu familijnym czy w formie rolady. Smakowo też jest w czym wybierać. Mamy lody ze śmietanką, sorbetowe, w... Czytaj więcej »
Rynek słodyczy i przekąsek stale rośnie, nawet mimo licznych perturbacji takich jak inflacja czy m.in. wzrost kosztów surowców. Większość konsumentów nie wyobraża sobie dnia bez słodkiej przekąski. Słodycze kupujemy głównie dla przyjemności, a także, aby poprawić sobie nastrój, często też z myślą o innych – w formie podarunku. Czytaj więcej »
Aromat kawy o poranku to coś, co budzi do życia wiele osób i jest rytuałem każdego dnia. Herbata jest z kolei miłą towarzyszką śniadania. Polski konsument już od dawna docenia głębię smaku tych napojów i z uwagą dobiera wariant produktu, który ma kupić. Czytaj więcej »
Pierwsze promienie słońca i rosnąca temperatura zwiastują nadchodzący sezon grillowy. Zanim jednak klienci tłumnie wyruszą do sklepów po niezbędne produkty – detaliści muszą zatowarować półki w niezbędny asortyment. Oprócz tradycyjnego mięsa i wędlin, powinna zwiększyć się dostępność przypraw, marynat i sosów. Nie może też zabraknąć oferty dla rosnącej grupy... Czytaj więcej »
Psy i koty od dawna towarzyszą człowiekowi. Coraz częściej są traktowane jako pełnoprawni członkowie rodzin, zatem oczekiwania konsumentów co do jakości produktów dla zwierząt rosną z roku na rok. A zdobycie zaufania klientów może przełożyć się na znaczne zyski. Według danych Global Market Insights światowy rynek produktów dla zwierząt domowych wart jest 232 miliardy... Czytaj więcej »
Wyróżnić się ofertą uwzględniającą potrzeby nowoczesnego konsumenta, zadbać o ekologię i środowisko oraz dostarczyć produkty najwyższej jakości, o prostym składzie. Rynek mięsny to segment coraz bardziej innowacyjny, zaskakujący asortymentem i rozwojem z duchem czasu. Czytaj więcej »
Lody możemy jeść cały rok. A dostępność oferty zachęca do sięgania po nie zarówno latem jak i zimą. Jednak nadal początek wiosny jest zwiastunem początku sezonu lodowego. To najlepszy czas na prezentację nowości i „wielki start”! Czytaj więcej »
Znajomość trendów w branży spożywczej jest kluczowa, również dla właścicieli sklepów, bowiem mają one wpływ na zachowania konsumentów, a co za tym idzie ich koszyk zakupowy. Czytaj więcej »
Polacy coraz chętniej sięgają po trunki bez procentów. Ten niesłabnący od lat trend wciąż się rozwija i zatacza coraz szersze kręgi na kolejne kategorie. A wszystko zaczęło się od piwa 0,0%. Tempo wzrostu tej kategorii prawdopodobnie nie zwolni. Prawdziwie spektakularne wzrosty może przynieść także segment bezalkoholowego wina, wciąż niewielkiego, aczkolwiek błyskawicznie... Czytaj więcej »
Wielkanocny stół poza wyśmienitymi potrawami, to także wyborne alkohole, którymi delektujemy się wspólnie z rodziną. Wino, whisky czy dobra wódka – to również idealny pomysł na świąteczny podarunek. Czytaj więcej »
Świąteczny koszyk to szereg kategorii, które wiążą się z tradycją wielkanocną. Wśród wytrawnych smaków znajdziemy jaja, kiełbasy, żurek, majonez, chrzan czy warzywa w postaci sałatki jarzynowej. Nic więc dziwnego, że taka sezonowa oferta cieszy się większym zainteresowaniem, a producenci w okresie okołoświątecznym szykują dla swoich konsumentów wyjątkowe propozycje. Czytaj więcej »
Czekoladowe zajączki, okazjonalne praliny, mazurki z dużą ilością bakalii, kolorowe keksy, babki oblane lukrem, strucle z makiem, serniki na biszkopcie… Wielkanocne słodkości to nieodłączny element świątecznych zwyczajów. Sezonowe półki muszą zmieścić nie tylko gotowe słodycze i ciasta, ale też dodatki i produkty do pieczenia. Czytaj więcej »
Z racji wysokiej inflacji i rosnących cen ciężko przewidzieć jak będą wyglądały tegoroczne zakupy wielkanocne. Niezależnie od spodziewanej wartości i wolumenu sprzedaży w sklepach muszą znaleźć się typowo świąteczne kategorie, którym poświęcamy niniejszy raport. Czytaj więcej »
Aby czerpać z kuchni świata – nie trzeba nawet wychodzić z tej własnej– może poza spacerem po zakupy do pobliskiego sklepu. Smaki z całego globu można znaleźć w osiedlowej placówce – korzystając z propozycji producentów, którzy tworzą swoje produkty inspirując się potrawami z najróżniejszych zakątków świata. Przekonajmy się, które zagraniczne potrawy pokochali... Czytaj więcej »
Roślinna dieta jest stylem życia części polskich konsumentów. Nie jest to trend tak silny, jak u naszych zachodnich sąsiadów, ale producenci konsekwentnie rozbudowują swoje portfolia o produkty wege. Weganie, wegetarianie i fleksitarianie mają więc coraz większy wybór, także w niewielkich osiedlowych placówkach półki z tego typu asortymentem rozrastają się. Czytaj więcej »
Smacznie, zdrowo i pożywnie – tak z pewnością powinno wyglądać śniadanie idealne. I do tego dążą zarówno konsumenci w swoich wyborach, jak i producenci, którzy systematycznie rozwijają ofertę śniadaniowych specjałów. Różnorodność produktów na sklepowych półkach sprawia, że każdy – niezależnie od indywidualnych preferencji – może cieszyć się dokładnie takim... Czytaj więcej »
Zawsze jest dobry czas na słodycze. To kategoria, która niezmiennie uznaniem cieszy się przez cały rok. A producenci zaskakują co chwilę nowościami i innowacyjnymi pomysłami na słodką chwilę wytchnienia. Czytaj więcej »
Wielkanoc pełna jest tradycji i zwyczajów, które są chętnie kultywowane przez polskie rodziny. A wiele z nich dotyczy tego, co znajduje się na świątecznym stole. Producenci już zawczasu przygotowują specjalną sezonową ofertę, która idealnie zaspokaja wszelkie potrzeby konsumentów. Czytaj więcej »
Smaki rodem z dalekiej Azji są stałym elementem gastronomii w Europie. To już nie tylko pojedyncze knajpy na mapie całego kontynentu, ale stały element kultury kulinarnej obecny w każdym większym mieście. Czytaj więcej »
Kawa i herbata to idealny sposób na rozpoczęcie dnia. A jeśli dodamy do tego coś na słodko – poranek będzie perfekcyjny. Każda okazja na chwilę przyjemności jest dobra, ale nic tak nie usprawiedliwia dodatkowych kalorii jak Tłusty Czwartek, który chyba oficjalnie można nazwać dniem dyspensy od diety. Czytaj więcej »
Ireneusz Pałasz, Zastępca Dyrektora Sprzedaży w Modern Expo...
System Rekomendacji by Asseco to ogromna pomoc w prowadzeniu...
Rozmowa z Jackiem Wyrzykiewiczem, PR & Marketing Services...
Polska jest dla Lavazzy jednym z najciekawszych rynków na...
Wywiad z Małgorzatą Grycan, współwłaścicielką marki...
65 certyfikatów i 130 wyróżnień, a do tego kilkadziesiąt...
Papierosy pali już blisko co trzeci dorosły Polak, donosi...
Z ogromną radością informujemy, że już 18 maja br. w...
reklamaWnajbliższą środę 31 maja, w pasażu handlowym Plac Unii...
Wykorzystano innowację naukowców...
To już kolejne takie wyróżnienie w historii marki...
W plebiscycie bierze udział ponad 600 lokali serwujących...
Uczestnicy będą mogli poznać techniki BBQ, grillowania...
Perła Biała Pszeniczna i Perłał Amerykańskie Chmiele...
MAOAM Kracher Apple Alarm i MAOAM Bloxx...
Wegański Kotlet Mielony stworzony dla miłośników...
Cepa Divisa, pochodzące z hiszpańskiego rejonu Alta Rioja...
Orzeźwiająca nowość w ofercie w Łowicza...
Herbapol-Lublin startuje z nową kampanią...
Gwiazdorska obsada celebruje niezapomniany smak kawy Nespresso...
W poniedziałek, 29 maja Lidl Polska rusza z nową kampanią...
Sukces kampanii #EUChooseSafeFood w ostatnich dwóch latach...
To wyjątkowa okazja, aby dodać smaku ulubionym potrawom z...