Opakowania

  • JBB Bałdyga przechodzi obecnie pierwszy od kilku lat rebranding marki. Działania te obejmują subtelne zmiany w logo oraz opakowaniach, jednak jak podkreślają przedstawiciele firmy, jest to ewolucja, a nie radykalna rewolucja. Proces ten potrwa do wiosny 2025 roku. Proces rebrandingu jest realizowany we współpracy z agencją kreatywną Dragon Rouge. Czytaj więcej »

  • Tetra Pak, światowy lider w dziedzinie przetwarzania i pakowania żywności, wprowadził szeroką gamę funkcjonalnych opakowań Tetra Prisma® Aseptic Edge. Tym samym powiększa ofertę opakowań dostosowanych do kategorii produktów on-the-go. To odpowiedź na rosnący trend konsumpcji, w ramach którego coraz więcej osób sięga po produkty, które można spożywać poza domem. Czytaj więcej »

  • Opakowanie – czego oczekuje świadomy konsument?

    Poniedziałek, 12 sierpnia 2024

    Świat pędzi do przodu, a wraz z nim oczekiwania konsumentów. Dotyczą one nie tylko produktów i ich jakości, ale także opakowań, w których są umieszczone. Rosnąca konkurencja w każdym segmencie sprzedaży sprawia, że klienta należy odpowiednio zachęcić, aby wybrał produkt konkretnej marki – to znaczy spełnić jego postulaty. A te bardzo często dotyczą opakowań. Jakie... Czytaj więcej »

  • Rok 2025 będzie dla polskich konsumentów przełomowy. Jak wynika z badań przeprowadzanych w ostatnim czasie, przeważająca większość z nas z niecierpliwością oczekuje systemu kaucyjnego, który wprowadzi kaucję na sprzedawane opakowania napojowe. W dużym skrócie, przy zakupie napoju w oznaczonej specjalnym logo butelce plastikowej, szklanej czy puszce zostanie pobrana kaucja,... Czytaj więcej »

  • Polska branża opakowaniowa staje przed wieloma wyzwaniami, od rosnących kosztów surowców i energii po nowe wymogi prawne dotyczące zrównoważonego rozwoju. Z badania przeprowadzonego przez Keralla Research na zlecenie Bibby Financial Services wynika, że firmy muszą nie tylko zmagać się z rosnącymi cenami i konkurencją, ale także szukać nowych źródeł przychodów i dostosowywać... Czytaj więcej »

  • Temat opakowań z tworzyw sztucznych i efektywności recyklingu stał się jednym z najważniejszych w dyskusjach środowiskowych. W ostatnim czasie bardzo dużo mówi się i pisze o zakrętkach „na uwięzi”, które są konsekwencją implementacji Dyrektywy Single-Use-Plastics z dnia 5 czerwca 2019 roku. Jednym z wielu elementów Dyrektywy SUP są tak zwane zakrętki „na uwięzi”. Choć... Czytaj więcej »

  • Konsumenci w Polsce coraz bardziej zwracają uwagę na ekologiczne opakowania, szczególnie w przypadku produktów spożywczych – wynika z reprezentatywnego badania EKObarometr, przeprowadzonego przez pracownię SW RESEARCH we współpracy z Grupą Akomex. Najnowsze ekobadania pokazują, że dla 27% osób kupujących owoce i warzywa, ekologiczne opakowanie jest kluczowym czynnikiem zakupowym.... Czytaj więcej »

  • DS Smith, globalny dostawca zrównoważonych rozwiązań opakowaniowych, we współpracy z największymi i najbardziej popularnymi markami z branży FMCG, osiągnął kamień milowy w zakresie zrównoważonego rozwoju. Na 16 miesięcy przed zadeklarowanym terminem grupa zastąpiła ponad miliard sztuk problematycznych tworzyw sztucznych[1]. Czytaj więcej »

  • Innowacyjne opakowanie Round Wrap

    Wtorek, 16 kwietnia 2024

    Carlsberg Polska testuje na polskim rynku innowację opakowaniową – karton z zaokrąglonymi narożami. Nowe rozwiązanie pozwoli zaoszczędzić do 224* ton CO2 rocznie, zwiększa obszar komunikacji marketingowej z konsumentami i zapobiega nieestetycznym zagnieceniom naroży. Czytaj więcej »

  • Czy Polacy przekonają się do kupowania ryżu i makaronu na wagę do własnego pojemnika? Jak wynika z raportu Unpacking the question of packaging-free* przygotowanego przez FM Logistic, w wielu krajach taka forma zakupów zyskuje na popularności. Dzięki wsparciu ze strony operatorów logistycznych, którzy dostosowują się do specyficznych wymagań tego segmentu, to rozwiązanie staje się... Czytaj więcej »

  • Upfield, światowy lider w produkcji żywności roślinnej, zaprezentował pierwsze na świecie, wolne od plastiku i nadające się do recyklingu opakowania swoich roślinnych tłuszczów do smarowania, smażenia i pieczenia. Czytaj więcej »

  • 18 grudnia br. przedstawiciele państw członkowskich zajmą się projektem Packaging and Packaging Waste Regulation – przepisów, które mają m.in. pomóc ograniczyć ilość odpadów opakowaniowych i jeszcze bardziej przybliżyć kraje członkowskie do wdrożenia gospodarki obiegu zamkniętego. Branża recyklerów, papierników oraz producentów opakowań z papieru i tektury apeluje do... Czytaj więcej »

  • Odpady opakowaniowe stanowią potężny problem dla środowiska, a ich ilość rośnie wraz ze wzrostem konsumpcji oraz popularności internetowego handlu. Na walkę z problematycznym plastikiem i odpadami opakowaniowymi z tworzyw sztucznych nakierowanych jest jednak coraz więcej inicjatyw na forum UE i ONZ, w tym m.in. unijna dyrektywa w sprawie opakowań i odpadów opakowaniowych (PPWR),... Czytaj więcej »

  • Europosłowie z Komisji Ochrony Środowiska Naturalnego, Zdrowia Publicznego i Bezpieczeństwa Żywności (ENVI) zaaprobowali projekt nowych przepisów opakowaniowych – Packaging and Packaging Waste Regulation (PPWR), których celem jest ograniczenie problemu rosnącej ilości odpadów opakowaniowych w UE. Narzędziem będzie m.in. rozwijanie gospodarki obiegu zamkniętego poprzez recykling... Czytaj więcej »

  • Firma Tetra Pak, jeden ze światowych liderów w zakresie przetwarzania i pakowania żywności, realizuje kampanię: „Daj mu drugą szansę”. Jej idea ma na celu edukację młodego pokolenia w zakresie prawidłowego sortowania opakowań kartonowych po żywności płynnej, umożliwiającego ich recykling i ponowne wykorzystanie surowców. Czytaj więcej »

  • Carrefour, dążąc do bycia liderem w zakresie ograniczenia zużycia plastiku na polskim rynku, wprowadza kolejne innowacje w tym zakresie w swojej marce własnej. W tym roku sieć wprowadziła do sprzedaży nowe butelki wody o pojemności 5 litrów, w których zintegrowano uchwyt butelki z etykietą oraz dodatkowo zmniejszono jej wagę. Efektem było zaoszczędzenie na każdej butelce blisko... Czytaj więcej »

  • Mimo rosnącej świadomości odpady opakowaniowe wciąż stanowią potężny problem dla środowiska, a ich ilość rośnie wraz ze wzrostem konsumpcji oraz popularności internetowego handlu. Według danych UKE w 2022 roku do rąk polskich konsumentów codziennie trafiało ponad 2,5 mln paczek. – Z jednej strony zużycie opakowań rośnie, z drugiej coraz wyraźniej kształtuje się trend... Czytaj więcej »

  • Przekąski mięsne z linii Sokoliki są dostępne w opakowaniach w nowej szacie graficznej. Znana i lubiana postać Sokolika pojawia się na nich w różnych formach aktywności fizycznej, co ma stanowić dla najmłodszych dodatkową zachętę do codziennego ruchu. Firma Sokołów, producent linii Sokoliki, nie tylko propaguje zbilansowaną, pełnowartościową dietę dzieci i młodzieży, ale... Czytaj więcej »

  • Od teraz klienci Biedronki decydując się na wybór soków Riviva w litrowych opakowaniach, będą jednocześnie mogli w łatwiejszy sposób zadbać o środowisko. Popularna sieć sklepów wprowadziła właśnie nowe, przytwierdzone na stałe do opakowań zakrętki opracowane przez firmę Tetra Pak, jednego z liderów przetwórstwa i pakowania żywności Co stoi za tą zmianą i co oznacza ona... Czytaj więcej »

  • Nie oceniaj książki po okładce, a alkoholu po opakowaniu. Oczywista prawda, a jednak to właśnie opakowanie może nie tylko wskazywać na markę, ale też wywoływać w kliencie odpowiednie emocje. Opakowania są więc ważne, choć nie każdy wie, że producenci nie mają pełnej dowolności w ich stosowaniu. Czytaj więcej »

  • UE jest bliska uzgodnienia nowego kształtu dyrektywy PPWD, której celem jest ograniczenie ilości odpadów opakowaniowych. Ich ilość gwałtownie wzrosła wraz z pandemią i coraz większą popularnością internetowego handlu. Dlatego nowe przepisy mają m.in. nałożyć na sprzedawców internetowych obostrzenia dotyczące pakowania produktów w źle dopasowane, za duże pudełka i... Czytaj więcej »

  • Nałęczowianka wprowadziła na rynek nowe butelki o pojemności 1l. Wyróżnia je to, że są w całości wykonane z recyklingowego PETu, czyli rPETu. Dodatkowo nadają się do recyklingu, a po przetworzeniu mogą z nich powstać kolejne butelki. Pojawienie się produktu na półkach zbiegło się ze Światowym Dniem Wody, co podkreśla znaczenie zrównoważonego rozwoju w działalności marki. Czytaj więcej »

  • Z myślą o konsumentach marka Podravka nieustannie szuka rozwiązań, aby zapewnić im pełną przyjemność i wygodę podczas gotowania. Dlatego od teraz, dobrze znany Ajvar Podravka dostępny jest także w nowym opakowaniu w postaci wygodnej butelki squeeze. Jest to pierwsze tego rodzaju rozwiązanie dla Ajvaru dostępne na rynku i niesie ze sobą wiele korzyści. Czytaj więcej »

  • Grupa Maspex Wadowice, jeden z największych producentów żywności w Europie Środkowo-Wschodniej, kontynuuje bliskie partnerstwo z firmą SIG, stając się pierwszą firmą oferującą przytwierdzoną zakrętkę domeTwist do kartonowych opakowań combidome. Jest to ważny krok na mapie zrównoważonego rozwoju firmy Maspex, jako lidera innowacyjnych rozwiązań m.in. w linii soków pod... Czytaj więcej »

  • 61% Polaków jest gotowych płacić więcej za produkty opakowane w bardziej ekologiczne materiały. Jednocześnie 38% ankietowanych deklaruje, że zdarzyło im się kiedykolwiek wybrać dany produkt wśród wielu innych tylko dlatego, że jego opakowanie zostało wykonane z mniej szkodliwych dla środowiska materiałów – to dane płynące z najnowszego badania EKObarometr, przeprowadzonego... Czytaj więcej »

  • W województwie lubelskim ma szansę powstać unikalna w skali europejskiej fabryka firmy EcoPet, wytwarzająca ekologiczne opakowania do żywności. Projekt architektoniczny zakłada całkowitą integrację dwupoziomowego budynku z otoczeniem poprzez m.in. pokryty zielenią dach. Innowacyjna fabryka EcoPet w Nałęczowie czeka jednak na dokończenie procedur administracyjnych dotyczących... Czytaj więcej »

  • 8 na 10 Polaków deklaruje, że opakowania szklane najlepiej chronią żywność i nadają się do powtórnego recyklingu. Tylu samo Europejczyków wierzy, że opakowania szklane są materiałem przyszłości, ze względu na ich pro-środowiskowe właściwości, a także starania hut szkła do osiągnięcia neutralności klimatycznej. W młodzieżowym slangu opakowania szklane są po prostu slay. Czytaj więcej »

  • Marka Ariel wprowadziła ergonomiczne kartonowe opakowania na kapsułki. Nowe pudełko ECOCLIC® posiada certyfikat FSC i składa się w ponad 70% z włókien pochodzących z odzysku, jednocześnie w pełni nadając się do recyklingu. To odpowiedź marki Ariel na potrzebę ograniczania plastiku. Czytaj więcej »

  • Jeśli wszyscy użytkownicy kapsułek do prania Ariel wybraliby nowe opakowania ECOCLIC® moglibyśmy oszczędzić w Europie łącznie do 6500 ton plastiku rocznie. Nowe pudełko ECOCLIC® jest łatwiejsze w użyciu dla wszystkich, dzięki nowemu wzornictwu, technologii NaviLens i innowacyjnym oznaczeniom dotykowym. Nowe kapsułki Ariel PODS+® EXTRA CLEAN POWER zapewniają wyjątkową... Czytaj więcej »

  • Łupiny kakaowe, które mogą w przyszłości posłużyć do pakowania czekolady, słoma, wodorosty i stokrotki, których włókna – ze względu na specyficzne właściwości – mogą zwiększać wydajność papieru – to przykłady nieszablonowych surowców, które w przyszłości mogą zastąpić tworzywa sztuczne i spowodować, że branża opakowaniowa stanie się jeszcze bardziej eko. W... Czytaj więcej »

więcej artykułów