Opakowania

  • Wraz ze zbliżającym się wprowadzeniem systemu kaucyjnego rośnie znaczenie dyskusji o opakowaniach, recyklingu i nawykach konsumenckich. Odpowiedzią na te wyzwania będzie ogólnopolska konferencja naukowa ‘Przyszłość i Wyzwania Rynku Opakowań’, która odbędzie się 15 października 2025 r. w Warszawie z udziałem Polskiego Związku Przetwórstwa Tworzyw Sztucznych. Czytaj więcej »

  • Od 1 października zacznie działać system kaucyjny, którego sprawne funkcjonowanie zależy od odpowiednio zorganizowanej logistyki zwrotnej. Do końca września firma Silny&Salamon dostarczy pierwsze plomby zabezpieczające dostosowane do wymagań Kaucja.pl – Krajowy System Kaucyjny S.A. Czytaj więcej »

  • Od 1 października 2025 r. w całym kraju ruszy system kaucyjny na opakowania plastikowe, metalowe i szklane wielokrotnego użytku. To krok ku gospodarce obiegu zamkniętego, ale też duże wyzwanie dla branży handlowej, która obawia się skali zwrotów i tempa zmian logistycznych. Czytaj więcej »

  • Wprowadzanie systemu kaucyjnego w Polsce to nie tylko kwestia infrastruktury, lecz wyzwanie organizacyjne, szczególnie dla placówek o ograniczonej przestrzeni i zasobach. Małe sklepy, często jako jedyne punkty lokalnego kontaktu z konsumentem, muszą być objęte elastycznym podejściem – zarówno technologicznym, jak i operacyjnym. To one powinny zapewniać łatwo dostępne zwroty,... Czytaj więcej »

  • Kaucja.pl i Omecon tworzą system kaucyjny w Polsce

    Poniedziałek, 25 sierpnia 2025

    Od 1 października 2025 r. w Polsce ruszy system kaucyjny obejmujący butelki plastikowe, szklane i puszki. Jego cyfrowym fundamentem będzie platforma &UP®, wdrażana przez Kaucja.pl we współpracy z firmą Omecon. Czytaj więcej »

  • Unijne przepisy zobowiązują firmy z branży HoReCa do ograniczenia w perspektywie 2030 roku jednorazowych opakowań z tworzyw sztucznych i zastąpienia choć części z nich opakowaniami wielorazowymi. Choć wielu Europejczyków pozytywnie odnosi się do oferowania opakowań wielorazowych przez lokale gastronomiczne, zaangażowanie użytkowników w zwrot pojemników może się okazać wyzwaniem. Czytaj więcej »

  • Niepozorna wkładka ukryta pod mięsem, rybą czy owocami to dziś znacznie więcej niż element opakowania. To technologia, która chroni żywność, wydłuża jej świeżość, a w nowoczesnym wydaniu – jest przyjazna dla środowiska. Choć przez lata kojarzona była z kontrowersjami, dziś staje się symbolem zmiany w myśleniu o pakowaniu jedzenia. Czytaj więcej »

  • Temat dotyczy nowoczesnych tworzyw sztucznych, które, odpowiednio zagospodarowane i poddane recyklingowi, coraz częściej wygrywają pod względem śladu środowiskowego z innymi materiałami. Czy nowe regulacje i technologie uczynią z tworzyw kluczowy surowiec gospodarki obiegu zamkniętego? Czytaj więcej »

  • Firma GIBAR wprowadziła nowy wygląd kartonu Śliwki Luksusowej 2,5 kg. Czytaj więcej »

  • VARTA stawia na opakowania bez plastiku

    Poniedziałek, 23 czerwca 2025

    Producent baterii, akumulatorków, latarek i powerbanków VARTA Consumer Batteries już od kilku lat systematycznie zmienia opakowania swoich produktów na wersje niezawierające plastiku. Czytaj więcej »

  • Rok 2024 przyniósł kolejny, imponujący rezultat współpracy ALDI z IFCO. Sieć po raz kolejny otrzymała prestiżowy certyfikat potwierdzający wkład w gospodarkę o obiegu zamkniętym, a co najważniejsze - osiągnęła jeszcze lepsze wyniki środowiskowe niż w 2023 roku. Redukcja emisji CO₂ większa o 10% a oszczędności wody ponad 5 razy większe - a to tylko niektóre osiągnięcia... Czytaj więcej »

  • Firmy wprowadzające na rynek produkty w opakowaniach będą z tego tytułu wnosić opłaty na rzecz państwa, nie mając realnego wpływu na gospodarowanie odpadami, które z tych opakowań powstaną – tak w skrócie branża określa propozycję resortu klimatu i środowiska dotyczącą systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta. Zdaniem przedstawicieli producentów i organizacji... Czytaj więcej »

  • Stella Artois w nowym opakowaniu

    Czwartek, 10 kwietnia 2025

    Rynek piwa w Polsce dynamicznie się zmienia, a premiumizacja staje się kluczowym trendem. Konsumenci coraz częściej wybierają produkty wyższej jakości i są skłonni zapłacić za nie więcej. Czytaj więcej »

  • Zrównoważone zmiany Krüger

    Czwartek, 10 kwietnia 2025

    Kisiele Krüger Yummy! zmieniają format saszetki na mniejszy. Dzięki tej zmianie Firma Krüger Polska realizuje strategię zrównoważonego rozwoju, ponieważ zużywa mniej folii do zapakowania kisielu, a co za tym idzie – redukuje wpływ opakowań na środowisko. Czytaj więcej »

  • Czy jednorazowe opakowania cukru znikną z hoteli i kawiarni? To pytanie wraca w kontekście zmian w przepisach unijnych, zwłaszcza tych dotyczących ograniczania plastiku. Warto jednak wiedzieć, że papierowe saszetki z cukrem – takie jak oferowane przez markę Diamant – nie są objęte zakazami i nadal z powodzeniem mogą być stosowane w gastronomii, hotelarstwie czy handlu. To... Czytaj więcej »

  • DS Smith, jako pierwsza firma w branży zajmującej się papierem, opakowaniami i recyklingiem, uruchamia usługę DS Smith Recycling Evaluation Service (RES). Rozwiązanie zostało zaprojektowane z myślą o spełnieniu wymogów regulacyjnych oraz dostosowaniu do nawyków zakupowych i popytu konsumentów. Czytaj więcej »

  • Rok 2024 był przełomowy dla sieci Biedronka w zakresie zamykania obiegu opakowań z tektury. Dzięki skutecznym działaniom na tym polu oraz współpracy z partnerami biznesowymi, sieć odnotowała 15% mniejszą emisję CO2 oraz 30% redukcję zużycia wody w procesie produkcji opakowań. Czytaj więcej »

  • DS Smith wprowadza nowe opakowanie

    Wtorek, 18 lutego 2025

    DS Smith ogłasza premierę TailorTemp®, najnowszego przełomowego rozwiązania do transportu produktów farmaceutycznych w kontrolowanej temperaturze. Produkt został po raz pierwszy zaprezentowany pod koniec stycznia 2025 roku na targach PharmaPack Europe w Paryżu. Czytaj więcej »

  • 40 proc. opakowań zawierających tworzywa sztuczne w Polsce, plastik można by wyeliminować, usuwając go całkowicie lub zastępując go zrównoważonymi alternatywami, np. tekturą czy opakowaniami biodegradowalnymi - wynika z raportu DS Smith „Material Change Index”. W Polsce tylko 22 proc. firm spożywczych planuje w nadchodzącym roku zmiany w opakowaniach. Czytaj więcej »

  • Puszka napojowa obchodzi 90. urodziny

    Środa, 22 stycznia 2025

    W styczniu swoje 90. urodziny obchodzi puszka napojowa, która do dziś pozostaje jednym z najbardziej popularnych opakowań. Dla Fundacji na rzecz Odzysku Opakowań Aluminiowych RECAL ten rok jest szczególnie ważny z jeszcze jednego powodu – 30-lecia działalności tej organizacji. Czytaj więcej »

  • JBB Bałdyga przechodzi obecnie pierwszy od kilku lat rebranding marki. Działania te obejmują subtelne zmiany w logo oraz opakowaniach, jednak jak podkreślają przedstawiciele firmy, jest to ewolucja, a nie radykalna rewolucja. Proces ten potrwa do wiosny 2025 roku. Proces rebrandingu jest realizowany we współpracy z agencją kreatywną Dragon Rouge. Czytaj więcej »

  • Tetra Pak, światowy lider w dziedzinie przetwarzania i pakowania żywności, wprowadził szeroką gamę funkcjonalnych opakowań Tetra Prisma® Aseptic Edge. Tym samym powiększa ofertę opakowań dostosowanych do kategorii produktów on-the-go. To odpowiedź na rosnący trend konsumpcji, w ramach którego coraz więcej osób sięga po produkty, które można spożywać poza domem. Czytaj więcej »

  • Opakowanie – czego oczekuje świadomy konsument?

    Poniedziałek, 12 sierpnia 2024

    Świat pędzi do przodu, a wraz z nim oczekiwania konsumentów. Dotyczą one nie tylko produktów i ich jakości, ale także opakowań, w których są umieszczone. Rosnąca konkurencja w każdym segmencie sprzedaży sprawia, że klienta należy odpowiednio zachęcić, aby wybrał produkt konkretnej marki – to znaczy spełnić jego postulaty. A te bardzo często dotyczą opakowań. Jakie... Czytaj więcej »

  • Rok 2025 będzie dla polskich konsumentów przełomowy. Jak wynika z badań przeprowadzanych w ostatnim czasie, przeważająca większość z nas z niecierpliwością oczekuje systemu kaucyjnego, który wprowadzi kaucję na sprzedawane opakowania napojowe. W dużym skrócie, przy zakupie napoju w oznaczonej specjalnym logo butelce plastikowej, szklanej czy puszce zostanie pobrana kaucja,... Czytaj więcej »

  • Polska branża opakowaniowa staje przed wieloma wyzwaniami, od rosnących kosztów surowców i energii po nowe wymogi prawne dotyczące zrównoważonego rozwoju. Z badania przeprowadzonego przez Keralla Research na zlecenie Bibby Financial Services wynika, że firmy muszą nie tylko zmagać się z rosnącymi cenami i konkurencją, ale także szukać nowych źródeł przychodów i dostosowywać... Czytaj więcej »

  • Temat opakowań z tworzyw sztucznych i efektywności recyklingu stał się jednym z najważniejszych w dyskusjach środowiskowych. W ostatnim czasie bardzo dużo mówi się i pisze o zakrętkach „na uwięzi”, które są konsekwencją implementacji Dyrektywy Single-Use-Plastics z dnia 5 czerwca 2019 roku. Jednym z wielu elementów Dyrektywy SUP są tak zwane zakrętki „na uwięzi”. Choć... Czytaj więcej »

  • Konsumenci w Polsce coraz bardziej zwracają uwagę na ekologiczne opakowania, szczególnie w przypadku produktów spożywczych – wynika z reprezentatywnego badania EKObarometr, przeprowadzonego przez pracownię SW RESEARCH we współpracy z Grupą Akomex. Najnowsze ekobadania pokazują, że dla 27% osób kupujących owoce i warzywa, ekologiczne opakowanie jest kluczowym czynnikiem zakupowym.... Czytaj więcej »

  • DS Smith, globalny dostawca zrównoważonych rozwiązań opakowaniowych, we współpracy z największymi i najbardziej popularnymi markami z branży FMCG, osiągnął kamień milowy w zakresie zrównoważonego rozwoju. Na 16 miesięcy przed zadeklarowanym terminem grupa zastąpiła ponad miliard sztuk problematycznych tworzyw sztucznych[1]. Czytaj więcej »

  • Innowacyjne opakowanie Round Wrap

    Wtorek, 16 kwietnia 2024

    Carlsberg Polska testuje na polskim rynku innowację opakowaniową – karton z zaokrąglonymi narożami. Nowe rozwiązanie pozwoli zaoszczędzić do 224* ton CO2 rocznie, zwiększa obszar komunikacji marketingowej z konsumentami i zapobiega nieestetycznym zagnieceniom naroży. Czytaj więcej »

  • Czy Polacy przekonają się do kupowania ryżu i makaronu na wagę do własnego pojemnika? Jak wynika z raportu Unpacking the question of packaging-free* przygotowanego przez FM Logistic, w wielu krajach taka forma zakupów zyskuje na popularności. Dzięki wsparciu ze strony operatorów logistycznych, którzy dostosowują się do specyficznych wymagań tego segmentu, to rozwiązanie staje się... Czytaj więcej »

więcej artykułów