Komentarz Branżowy

  • LOTTE Wedel podsumowuje 2022 rok

    Wtorek, 24 stycznia 2023

    „Rok 2022 upłynął branży czekoladowej pod znakiem wyzwań wynikających z inflacji i wojny w Ukrainie. Historycznie wzrosły ceny kluczowych surowców – kakao, mleka, cukru, nośników energii. Z kolei wojna w Ukrainie to ryzyko zaburzenia łańcucha dostaw czy brak dostępności wybranych surowców. Wynikająca z obu czynników nieprzewidywalność dalszego rozwoju sytuacji przekłada... Czytaj więcej »

  • ETi International: 2022 był rokiem pełnym wyzwań

    Poniedziałek, 23 stycznia 2023

    „2022 był rokiem pełnym wyzwań. Inflacja wpłynęła na ceny surowców, kosztów produkcyjnych i transport. Zmusiło to producentów do podniesienia cen. Pojawił się problem dostępności i ciągłości dostaw. Jednak polski rynek słodyczy urósł dzięki produktom markowym, private label i nowościom. Rośniemy, wprowadzamy nowości i rozszerzamy współpracę z partnerami realizując... Czytaj więcej »

  • Upfield Polska podsumował miniony rok

    Piątek, 20 stycznia 2023

    „2022 był rokiem ciekawym w segmencie roślinnych produktów zastępujących nabiał. Zaczął się od podwyżek wymuszonych inflacją, brakiem surowców, wyższymi kosztami, na co naturalną reakcją było skupienie się na wdrożeniu cennika, ograniczeniu promocji i marketingu” - wskazuje Marcin Tarka, Dyrektor ds. Sprzedaży, Upfield Polska. Czytaj więcej »

  • „2022 był kolejnym rokiem poważnych wyzwań. Branża notuje dalsze spadki wolumenu sprzedaży piwa i wartościowy wzrost, będący wynikiem wyższych cen. Ma to związek z bezprecedensową inflacją, wyższych kosztów pracy, surowców, energii a także podatków, bo po raz kolejny akcyza wzrosła o 10%. W 2022 r. branża odnotowała poważne braki w dostępności niektórych surowców i... Czytaj więcej »

  • Herbapol-Lublin podsumował miniony rok

    Środa, 18 stycznia 2023

    „W 2022 roku globalna gospodarka musiała zmierzyć się z wyjątkowymi wyzwaniami” – wskazuje Evangelos Evangelou, Prezes Zarządu, Herbapol-Lublin. „Na konsekwencje kilkuletniej pandemii nałożyły się dalekosiężne skutki wojny w Ukrainie. Ograniczona dostępność surowców i brak płynności w łańcuchu dostaw były dla całej branży przemysłu spożywczego bardzo dotkliwe” Czytaj więcej »

  • Quest Food podsumował 2022 rok

    Wtorek, 17 stycznia 2023

    „Mijający rok był wymagający. Ciężki zarówno dla gospodarki, jak i dla nas – ludzi. Odnotowaliśmy znacznie wyższą dynamikę zmian niż w poprzednich latach. Robiliśmy co w naszej mocy, by nie zawieść naszych dotychczasowych klientów, pozyskując przy tym nowych i śmiało możemy powiedzieć, że się udało!” – przyznaje Dominik Pazgrat, Prezes Zarządu, Quest Food. Czytaj więcej »

  • CEDC International podsumował miniony rok

    Poniedziałek, 16 stycznia 2023

    „Rok 2022 był pełen wyzwań dla całej branży FMCG, a w szczególności dla napojów alkoholowych ze względu na rosnącą akcyzę i bezprecedensowy wzrost kosztów wytworzenia. Jednocześnie był to rok dużej nadziei dla branży – z powodzeniem testowane są nowe koncepty i smaki jak: Soplica Zimowa, Żubrówka Rześki Rokitnik czy Rajska Cytryna” – przyznaje Kamil Gębski,... Czytaj więcej »

  • „Hochland Polska w 2022 roku był dobrze zorganizowany i nawet w trudnych czasach był w stanie zapewnić praktycznie nieprzerwaną dostępność oferty dla rynku i sklepów” - wskazuje Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager, Hochland Polska. „Nie da się jednak ukryć, że branża mleczarska dobitnie odczuwa skutki postępującej inflacji, która ma wpływ na to, jak ludzie... Czytaj więcej »

  • „Po pandemii rok 2022 przyniósł gospodarce, a więc i branży winiarskiej, kolejne wyzwania w postaci konfliktu w Ukrainie oraz skokowej inflacji. Wojna przełożyła się na problemy z dostępnością butelek, wzrost cen surowców opartych na pszenicy i kukurydzy oraz wzrost cen energii” – wskazuje Jakub Nowak, Prezes Zarządu JNT Group. Czytaj więcej »

  • „Rok 2022 był niezwykle wymagający dla całej branży FMCG. Gdy ustały ograniczenia gospodarcze związane z pandemią, w Ukrainie wybuchła wojna. W jej obliczu na producentach żywności, w tym również na SM Mlekpol, jako liderze rynku mleczarskiego, spoczęła szczególna odpowiedzialność za zapewnienie polskim konsumentom bezpieczeństwa żywnościowego” – wskazuje Edmund... Czytaj więcej »

  • „Rok 2022 był dla Mlekovity, firmy o długoletniej tradycji i ugruntowanej pozycji nie tylko na rynku polskim, ale również zagranicznym, rokiem wyjątkowym, bo jubileuszowym: obchodziliśmy w nim 30-lecie marki. Mlekovita w roku jubileuszu 30-lecia brandu była największą grupą mleczarską nie tylko w Polsce, ale w całej Europie Środkowo-Wschodniej” – mówi Dariusz Sapiński,... Czytaj więcej »

  • „Miniony rok postawił przed nami szczególnie wiele wyzwań. Wybuch wojny w Ukrainie przyniósł dalekosiężne konsekwencje dla sytuacji gospodarczej nie tylko w naszym regionie, ale i w ujęciu globalnym. Wszyscy borykamy się z szalejącą inflacją. Koszty produkcji osiągnęły niezwykle wysoki poziom i są ogromnym wyzwaniem dla producentów” – ocenia Maciej Częścik, Wiceprezes... Czytaj więcej »

  • „W mojej ocenie miniony rok był czasem bez precedensu – z mocno poturbowaną gospodarką po pandemii COVID-19 i dodatkowo nadwyrężoną przez wojnę w Ukrainie. Niestabilna sytuacja geopolityczna przyczyniła się do wzrostów cen na rynku surowców oraz podwyżek energii elektrycznej, gazu i innych paliw. Koszty wytwórcze stały się więc największym hamulcem rozwoju większości... Czytaj więcej »

  • „Za nami 30 lat działalności. Ostatni rok zakończyliśmy rekordową sprzedażą, przekraczając po raz pierwszy poziom 300 mln złotych. Wynik ten jest o tyle spektakularny, gdyż oznacza, że jesteśmy największym dostawcą bakalii na rynku detalicznym w Polsce” - wskazuje Leszek Wąsowicz, Prezes Zarządu HELIO. Czytaj więcej »

  • „Rok 2022 był dla Lantmannen pracowity i owocny. Zrealizowaliśmy z wyprzedzeniem kolejny etap inwestycji w piekarni w Nowej Soli uruchamiając nową linię produkcyjną. Pozwoliło to w pełni zaspokoić oczekiwania polskich i zagranicznych klientów Grupy Lantmannen Unibake. Odnotowaliśmy znaczący wzrost wolumenów produkcyjnych i sprzedażowych, po okresie stagnacji w gastronomii... Czytaj więcej »

  • „2022 był kolejnym trudnym rokiem dla branży piwowarskiej. Kolejna podwyżka podatku akcyzowego o 10%, wojna w Ukrainie i jej konsekwencje, szybko rosnąca inflacja oraz zakłócenia w łańcuchu dostaw postawiły nas przed niezwykle trudnymi wyzwaniami. Musieliśmy także stawić czoła nastrojom konsumenckim, które były gorsze niż w najtrudniejszych chwilach COVID-19” – przyznaje... Czytaj więcej »

  • „Rok 2022 okazał się niezwykle intensywny i pełen wyzwań. Szybko rosnąca inflacja spowodowała, że konsumenci zaczęli uważniej robić zakupy, np. chętniej wybierają produkty o mniejszych gramaturach. Dla naszej branży, miniony rok to także ogromna niestabilność rynku – nie tylko trudny do przewidzenia wzrost cen, ale także zachwiany ciąg dostaw komponentów niezbędnych do... Czytaj więcej »

  • „2022 rok był dla naszej firmy bardzo intensywny. Zmieniliśmy nazwę marki i wygląd opakowań. Wprowadziliśmy na rynek nowość: Parówki Dobre. To propozycja Doliny Dobra, którą wprowadziła zamieszanie na rynku, ze względu na połączenie aspektów, które do tej pory się wykluczały: czystej etykiety, zrównoważonej produkcji oraz przystępnej ceny” – zaznacza Artur... Czytaj więcej »

  • „Rok 2022 był kolejnym, trudnym okresem, z którym przyszło się zmierzyć nam i też całemu rynkowi. O ile udało się złapać lekki oddech po trudnym pandemicznym roku 2021, który już był czasem niezwykle trudnym, nieprzewidywalnym, zaskakującym i daleko odbiegającym od przyjętych planów, tak 2022 r. i rozpoczęta w lutym inwazja Rosji na Ukrainę zaskoczyła i przeraziła... Czytaj więcej »

  • 2021 to rok z jednej strony dobry, z drugiej trudny. Przeszliśmy kolejne 12 miesięcy pandemii bez strat ludzkich i ciężkich przebiegów chorób. Nasze aktywne działania w obszarze zapewnienia bezpieczeństwa dla pracowników i partnerów biznesowych odniosły sukces. Czytaj więcej »

  • Ostatni rok był trudny i nieprzewidywalny dla całej branży FMCG. Problemy logistyczno-transportowe były powodem opóźnień w dostawach, czego efektem był brak realizacji zamówień i piętrzące się problemy. Warto wspomnieć również o galopującej inflacji i podwyżkach cen. Wzrost kosztów surowców wpłynął bardzo mocno na politykę cenową we wszystkich segmentach rynku. Nasza... Czytaj więcej »

  • W 2021 r. MLEKOVITA, inwestując i zwiększając eksport, wciąż dynamicznie się rozwija i umacnia na pozycji lidera branży w Europie Środkowo-Wschodniej. Czytaj więcej »

  • Branża spożywcza w 2021 r. mierzyła się przede wszystkim ze skutkami pandemii oraz wzrostem cen surowców, mediów i paliw. Były również pozytywne aspekty, w tym m.in. ożywienie gospodarcze, które zaowocowało rozwojem eksportu oraz zmieniające się trendy w konsumpcji mięsa i jego alternatyw. Czytaj więcej »

  • Pomimo pandemii Spółdzielnia funkcjonowała na pełnych obrotach w zakresie przetwórstwa mleka, jak również realizując plany inwestycyjne. Nasze produkty, za sprawą wysokiej jakości i doskonałego smaku, doceniane są przez konsumentów na całym świecie. Czytaj więcej »

  • Przemysław Gierak, Prezes, Denver Food

    Sobota, 18 grudnia 2021

    Rok 2021 był przełomowy w historii Denver Food. Jako firma zaistnieliśmy w dużym handlu sieciowym wchodząc do Auchan i Carrefoura ze swoimi autorskimi pasztetami roślinnymi. Produktami, które dały początek marce Denver Food, jako produkty wegańskie i bezglutenowe. Pomimo nadal panującej pandemii – jako producent bezglutenowy – sprzedaż rosła do rekordowych wyników, które na... Czytaj więcej »

  • Rok 2021 przyniósł wiele trudności i wyzwań. W szczególności dotyczyło to sieci lodziarnio-kawiarni, które już drugi rok działały w ograniczonym zakresie. Do tego doszły również podwyżki cen podstawowych surowców, problemy z łańcuchami dostaw i rosnące koszty produkcji. To wszystko sprawiło, że miniony rok był bardzo trudny. Czytaj więcej »

  • Rok 2021 był dla branży trudny, trzeci z kolei ze spadkami sprzedaży wolumenowej. Walczymy nadal ze skutkami pandemii, mierzymy się też z ogromnym, często dwucyfrowym wzrostem cen opakowań, surowców, energii elektrycznej i cieplnej oraz kosztów pracy. To przełożyło się już na wzrost średniej ceny piwa o kilkanaście procent w ostatnich 3 latach. Czytaj więcej »

  • Ten rok zdecydowanie upływa pod znakiem szeroko pojętych konsekwencji wynikających z pandemii koronawirusa, która w znaczny sposób oddziałuje na kolejne sfery naszego życia i w krótkim czasie mocno zachwiała światową ekonomią i łańcuchem dostaw. Czytaj więcej »

  • Rok 2021 ponownie potwierdził znaczenie elastyczności w podejściu do biznesu. Kwestionowanie status quo i wykorzystywanie pojawiających się szans, przy jednoczesnej kontynuacji bieżącej działalności w obliczu wszystkich wyzwań to kierunek, zgodnie z którym poruszamy się w aktualnej rzeczywistości. A niepokojów i trudności nie brakuje – obawa o zdrowie zatrudnionych, trudności... Czytaj więcej »

  • Rok 2021 przyniósł wiele zmian, głównie ekonomicznych. Szalejąca inflacja, wzrost kosztów wytworzenia produktu przekładają się na ceny nie tylko produktów pierwszej potrzeby. Tym samym jako producenci zostaliśmy postawieni przed wyborem: ograniczyć koszty dotarcia do rynku (mniejsze inwestycje w promocje dla konsumenta, redukcje zatrudnienia, itp.), czy wprowadzić niezbędne... Czytaj więcej »

więcej artykułów