Przeanalizowaliśmy taką sytuację w ramach zabawy intelektualnej – i tylko tak należy ją traktować. Czytaj więcej »
Przeanalizowaliśmy taką sytuację w ramach zabawy intelektualnej – i tylko tak należy ją traktować. Czytaj więcej »
eBay Inc. (Nasdaq: EBAY) świętuje 30-lecie działalności. Od platformy aukcyjnej z 1995 roku firma rozwinęła się w globalny marketplace, który dziś łączy miliony kupujących i sprzedających w 190 krajach, kształtując przez dekady rozwój handlu elektronicznego. Czytaj więcej »
Do 2030 roku rynek logistyki dla branży retail ma wzrosnąć ponad dwukrotnie, a jego rozwój napędzą e-commerce, innowacje technologiczne i rosnące oczekiwania konsumentów. Standardem staną się automatyzacja, sztuczna inteligencja, krótkie łańcuchy dostaw i pełna transparentność. CEVA Logistics już dziś rozwija rozwiązania, które przygotowują firmę i jej partnerów na... Czytaj więcej »
Filiżanka kawy to efekt złożonego procesu, którego koszty w ostatniej dekadzie znacząco wzrosły – o ok. 25% dla konsumentów i ponad 60% dla producentów. Co sprawia, że ceny ‘małej czarnej’ szybują i jak rynek może utrzymać konkurencyjność? Czytaj więcej »
Bakalie to dziś nie tylko popularna przekąska, lecz także istotny składnik wielu produktów spożywczych. Konsumenci coraz częściej oczekują smaku połączonego z wartościami odżywczymi, wygodą i transparentnym pochodzeniem. To stawia przed dostawcami nowe wyzwania, a handel potrzebuje partnerów gwarantujących jakość, elastyczność i stabilność. Czytaj więcej »
Ponad 15 milionów młodych Polaków podchodzi z rezerwą do niezweryfikowanych opinii online. Badania TrustMate pokazują, że najbardziej sceptyczni są Milenialsi (52%), a tuż za nimi Pokolenie Z (46%). W świecie cyfrowej dezinformacji ostrożność staje się ich świadomą strategią. Czytaj więcej »
Psy od lat zajmują wyjątkowe miejsce w naszych domach – w Polsce żyje ich 8,5 mln, a w Europie aż 90 mln[1]. Coraz częściej traktujemy je jak pełnoprawnych członków rodziny, co znajduje odzwierciedlenie w rosnącej świadomości właścicieli w zakresie opieki i żywienia. Czytaj więcej »
W pierwszym półroczu br. jednostkowy zysk ze sprzedaży Sfinksa wzrósł rok do roku o 40% i wyniósł 1,4 mln zł. Spółka odnotowała przy tym zysk na działalności operacyjnej w wysokości 0,6 mln zł wobec 4,6 mln zł rok wcześniej, zaś wynik netto uplasował się na poziomie -4,6 mln PLN po pierwszych sześciu miesiącach 2025 r. wobec -0,6 mln zł rok wcześniej. Czytaj więcej »
Ponad połowa Polaków popiera obecność psów w galeriach handlowych – wynika z badania Posnanii i firmy Inquiry. Czworonogi stają się ważnym elementem stylu życia klientów, co stawia przed właścicielami galerii nowe wyzwania w zakresie obsługi i doświadczenia klienta. Czytaj więcej »
Mimo trudnego otoczenia makroekonomicznego, polski rynek magazynowy utrzymuje dobrą kondycję. W pierwszej połowie 2025 roku renegocjacje i odnowienia umów objęły rekordowe 1,6 mln m², a transakcje inwestycyjne sięgnęły blisko 700 mln euro – wynika z raportu firmy doradczej JLL. Czytaj więcej »
Według ZPPHiU infrastruktura w wielu centrach handlowych nie spełnia oczekiwań klientów. Najwięcej problemów dotyczy parkingów i toalet, których koszty ponoszą najemcy, choć to one w dużej mierze decydują o atrakcyjności obiektów. Czytaj więcej »
Ponad 73% Polaków uważa system kaucyjny za najlepszy sposób na odzyskiwanie opakowań po napojach – wynika z badania „Postawy Polaków wobec systemu kaucyjnego”. To ważny sygnał przed startem nowych przepisów, które od 1 października zmienią codzienne zakupy w Polsce. Czytaj więcej »
Trendy sprzyjają branży winiarskiej. Coraz większe znaczenie ma bowiem „powściągliwość” w konsumpcji alkoholu. A to wpisane jest w DNA wina. Czytaj więcej »
Cykl wzrostu, ekspansja parków handlowych, fala modernizacji i aktualizacji oferty centrów, ożywienie miejskich destynacji i powrót dużych inwestycji – eksperci JLL przedstawiają perspektywy dotyczące najbliższej przyszłości dla rynku nieruchomości handlowych Czytaj więcej »
Grupa Kapitałowa Specjał, rozszerzyła swoją obecność w centrum logistycznym MLP Poznań, wynajmując dodatkowe 6,4 tys. mkw. powierzchni przeznaczonej pod magazynowanie, w tym chłodnie i mroźnie. Jednocześnie przedłużyła dotychczasową umowę najmu, obejmującą ponad 15 tys. mkw. przestrzeni magazynowej oraz ponad 760 mkw. biurowej. Tym samym całkowita powierzchnia wykorzystywana... Czytaj więcej »
Tylko od stycznia do lipca 2025 roku Grupa Mex Polska otworzyła pięć nowych lokali z sześciu, realizując tym samym ponad 80 proc. rocznego planu ekspansji. Czytaj więcej »
Panattoni, najaktywniejszy deweloper nieruchomości przemysłowych na świecie, kontynuuje wieloletnią współpracę z ID Logistics. Operator logistyczny przedłużył umowę najmu 15 500 m kw. powierzchni magazynowej w Panattoni Park Sosnowiec II. W sumie deweloper dostarczył ID Logistics już ponad 250 000 m kw. w różnych regionach Polski. Czytaj więcej »
W Polsce obowiązuje już zakaz sprzedaży osobom poniżej 18. roku życia wszystkich e-papierosów elektronicznych (w tym bez nikotyny), pojemników zapasowych i woreczków nikotynowych. Znowelizowana ustawa ma uniemożliwić również handel nimi przez internet, a także ich reklamowanie - czytamy w serwisie Prawo.pl Czytaj więcej »
Wprowadzenie systemu kaucyjnego w Polsce od października 2025 roku to jedno z największych wyzwań, z jakimi w najbliższym czasie zmierzy się handel detaliczny. Dla detalistów oznacza konieczność reorganizacji przestrzeni sklepowej, dostosowania systemów sprzedażowych i wdrożenia zupełnie nowych procedur obsługi klienta. Kluczowe pytanie brzmi: jak przygotować sklep, by zmiany nie... Czytaj więcej »
Panattoni po raz kolejny potwierdza swoją innowacyjność – deweloper uzyskał certyfikat WELL na poziomie Gold dla przestrzeni biurowej projektu BTS zrealizowanego w Gliwicach dla globalnej firmy motoryzacyjnej. Czytaj więcej »
Polacy coraz chętniej szukają sprytnych sposobów na ograniczenie wydatków. Jak pokazuje najnowsze badanie Too Good To Go, trzech na czterech Polaków podejmuje działania, by oszczędzać na żywności, a 57% odczuwa satysfakcję lub dumę, gdy uda im się kupić produkty z krótkim terminem przydatności w korzystnej cenie. To sygnał, że społeczne podejście do ratowania jedzenia przed... Czytaj więcej »
Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. Czytaj więcej »
Polska gospodarka mocno odbiła w 2024 roku. Realny PKB wzrósł w tym roku o 2,9%, co oznacza znaczny wzrost w porównaniu z zaledwie 0,2% w 2023 roku. Czytaj więcej »
Co trzeci klient oczekuje ekspresowej dostawy pod drzwi – najlepiej w ciągu kilku godzin lub przynajmniej tego samego dnia. Tymczasem aż połowa polskich retailerów twierdzi, że taki model zarezerwowany jest tylko dla wybranych branż. Dlaczego tak wielu handlowców nie wierzy w ekspresowe dostawy – i czy słusznie? Czytaj więcej »
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Czytaj więcej »
Dynamiczny rozwój e-commerce wpływa na spadek ruchu w galeriach i centrach handlowych. Jednak klasyczne placówki wciąż mają duży potencjał. Trzeba tylko umiejętnie łączyć online i offline. Takie rozwiązania jak drive-to-store pozwalają poprawić efektywność, przy jednoczesnym obniżeniu kosztów pozyskania klienta. E-sklepy nie są w stanie zastąpić ww. obiektów w 100%. Czytaj więcej »
Czym jest produkt impulsowy? To wygodny towar typu convenience, który kupuje się pod wpływem chwili – bez wcześniejszego planowania ani poważnego rozważania. Zakup ten jest często stymulowany promocją w punkcie sprzedaży lub ekspozycją produktu na widoku klienta. Czytaj więcej »
DHL eCommerce opublikował Raport Trendów E-Commerce 2025 (E-Commerce Trends Report 2025), oparty na opiniach 24 000 klientów z 24 kluczowych rynków na całym świecie, w tym z Polski. Tegoroczne badanie składa się z ośmiu rozdziałów, przedstawiających sześć typów konsumentów oraz cztery ich pokolenia podkreślając, jak zmieniające się oczekiwania klientów kształtują... Czytaj więcej »
Udział restauracji franczyzowych w sieci Sfinks Polska wzrósł na koniec I kwartału 2025 r. do 93,3% wobec 80% rok wcześniej. Lokale zarządzane przez gastronomiczną spółkę, wypracowały 50,31 mln zł przychodów gastronomicznych w I kwartale 2025 r, co oznacza wzrost o 6% r/r. Przychody skonsolidowane od stycznia do marca br. wyniosły zaś 12,78 mln zł wobec 21,05 przed rokiem i ich... Czytaj więcej »
komentuje Artur Kaleńczuk, Senior Key Account Manager w DPD Polska Czytaj więcej »
Grupa Coca-Cola HBC zobowiązała się osiągnąć zerową...
Rafał Rudzki, Dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju, oraz...
Trzy pytania do Pawła Majchrzaka, Dyrektora Operacyjnego i...
Magdalena Łukowicz – Brand Manager marki Luksja z firmy...
Daniel Stefański, Trade Marketing Manager, Zakłady Przemysłu...
Z początkiem września stanowisko Dyrektora ds. Sprzedaży...
Na trzy tygodnie przed startem systemu kaucyjnego wciąż...
W sierpniu ceny w sklepach rosły wolniej niż w poprzednich...
15 września obchodzony jest Dzień Majonezu Kieleckiego...
Carrefour uruchomił kolejną edycję inicjatyw wspierających...
Grupa Żabka poinformowała o zawarciu umowy kredytów...
Emisje odbywają się będą w każdą środę o godzinie 12:30....
Marka SERTOP po raz pierwszy została uhonorowana złotym...
Nowe płatki od Lubelli to więcej niż smak – to codzienna...
Syrop Marakuja & Brzoskwinia od Herbapolu to orzeźwiające...
Grupa Ferrero w Polsce ogłosiła premierę roślinnej wersji...
Kraft Heinz odpowiada na rosnące potrzeby konsumentów...
Grupa Eurocash rozwija portfolio marek własnych, wprowadzając...
Duet płynów do płukania i perfum Coccolino Perfume Elixir ...
Codzienność pełna wyzwań wymaga energii i koncentracji...
Przed uczniami i rodzicami ostatni tydzień przygotowań do...
Od 25 sierpnia rusza z ofertą dla miłośników gotowania i...
„Fresh & Fruity – galaretki nadziane latem”...