Tylko od stycznia do lipca 2025 roku Grupa Mex Polska otworzyła pięć nowych lokali z sześciu, realizując tym samym ponad 80 proc. rocznego planu ekspansji. Czytaj więcej »
Tylko od stycznia do lipca 2025 roku Grupa Mex Polska otworzyła pięć nowych lokali z sześciu, realizując tym samym ponad 80 proc. rocznego planu ekspansji. Czytaj więcej »
Panattoni, najaktywniejszy deweloper nieruchomości przemysłowych na świecie, kontynuuje wieloletnią współpracę z ID Logistics. Operator logistyczny przedłużył umowę najmu 15 500 m kw. powierzchni magazynowej w Panattoni Park Sosnowiec II. W sumie deweloper dostarczył ID Logistics już ponad 250 000 m kw. w różnych regionach Polski. Czytaj więcej »
W Polsce obowiązuje już zakaz sprzedaży osobom poniżej 18. roku życia wszystkich e-papierosów elektronicznych (w tym bez nikotyny), pojemników zapasowych i woreczków nikotynowych. Znowelizowana ustawa ma uniemożliwić również handel nimi przez internet, a także ich reklamowanie - czytamy w serwisie Prawo.pl Czytaj więcej »
Wprowadzenie systemu kaucyjnego w Polsce od października 2025 roku to jedno z największych wyzwań, z jakimi w najbliższym czasie zmierzy się handel detaliczny. Dla detalistów oznacza konieczność reorganizacji przestrzeni sklepowej, dostosowania systemów sprzedażowych i wdrożenia zupełnie nowych procedur obsługi klienta. Kluczowe pytanie brzmi: jak przygotować sklep, by zmiany nie... Czytaj więcej »
Panattoni po raz kolejny potwierdza swoją innowacyjność – deweloper uzyskał certyfikat WELL na poziomie Gold dla przestrzeni biurowej projektu BTS zrealizowanego w Gliwicach dla globalnej firmy motoryzacyjnej. Czytaj więcej »
Polacy coraz chętniej szukają sprytnych sposobów na ograniczenie wydatków. Jak pokazuje najnowsze badanie Too Good To Go, trzech na czterech Polaków podejmuje działania, by oszczędzać na żywności, a 57% odczuwa satysfakcję lub dumę, gdy uda im się kupić produkty z krótkim terminem przydatności w korzystnej cenie. To sygnał, że społeczne podejście do ratowania jedzenia przed... Czytaj więcej »
Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. Czytaj więcej »
Polska gospodarka mocno odbiła w 2024 roku. Realny PKB wzrósł w tym roku o 2,9%, co oznacza znaczny wzrost w porównaniu z zaledwie 0,2% w 2023 roku. Czytaj więcej »
Co trzeci klient oczekuje ekspresowej dostawy pod drzwi – najlepiej w ciągu kilku godzin lub przynajmniej tego samego dnia. Tymczasem aż połowa polskich retailerów twierdzi, że taki model zarezerwowany jest tylko dla wybranych branż. Dlaczego tak wielu handlowców nie wierzy w ekspresowe dostawy – i czy słusznie? Czytaj więcej »
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Czytaj więcej »
Dynamiczny rozwój e-commerce wpływa na spadek ruchu w galeriach i centrach handlowych. Jednak klasyczne placówki wciąż mają duży potencjał. Trzeba tylko umiejętnie łączyć online i offline. Takie rozwiązania jak drive-to-store pozwalają poprawić efektywność, przy jednoczesnym obniżeniu kosztów pozyskania klienta. E-sklepy nie są w stanie zastąpić ww. obiektów w 100%. Czytaj więcej »
Czym jest produkt impulsowy? To wygodny towar typu convenience, który kupuje się pod wpływem chwili – bez wcześniejszego planowania ani poważnego rozważania. Zakup ten jest często stymulowany promocją w punkcie sprzedaży lub ekspozycją produktu na widoku klienta. Czytaj więcej »
DHL eCommerce opublikował Raport Trendów E-Commerce 2025 (E-Commerce Trends Report 2025), oparty na opiniach 24 000 klientów z 24 kluczowych rynków na całym świecie, w tym z Polski. Tegoroczne badanie składa się z ośmiu rozdziałów, przedstawiających sześć typów konsumentów oraz cztery ich pokolenia podkreślając, jak zmieniające się oczekiwania klientów kształtują... Czytaj więcej »
Udział restauracji franczyzowych w sieci Sfinks Polska wzrósł na koniec I kwartału 2025 r. do 93,3% wobec 80% rok wcześniej. Lokale zarządzane przez gastronomiczną spółkę, wypracowały 50,31 mln zł przychodów gastronomicznych w I kwartale 2025 r, co oznacza wzrost o 6% r/r. Przychody skonsolidowane od stycznia do marca br. wyniosły zaś 12,78 mln zł wobec 21,05 przed rokiem i ich... Czytaj więcej »
komentuje Artur Kaleńczuk, Senior Key Account Manager w DPD Polska Czytaj więcej »
Retail media wyrastają na jedno z najskuteczniejszych narzędzi wpływu na konsumenta w fizycznym punkcie sprzedaży. Z najnowszego badania IPSOS dla in-Store Media wynika, że co 2. Polak zmienia markę kupowanego produktu pod wpływem informacji dostępnej w sklepie – takich jak plakaty, ekrany czy ekspozycje promocyjne[1]. W dobie inflacji i zakupowej przezorności, komunikacja na... Czytaj więcej »
Z najnowszego rynkowego raportu wiadomo, jak zmieniły się zachowania zakupowe konsumentów w ostatnim roku. Widać, że najwięcej Polaków zaczęło bardziej skupiać się na szukaniu zniżek i promocji – 37,5%. Niemniej mieszkańcy innych krajów Europy stali się pod tym względem jeszcze bardziej aktywni. Z kolei 32,8% rodaków częściej robi teraz zakupy online. Czytaj więcej »
Zakaz sprzedaży napojów energetyzujących osobom niepełnoletnim wpłynął nie tylko na producentów, ale także odbił się na funkcjonowaniu sieci sklepów. W pierwszej połowie 2024 roku we wszystkich sieciach można było zaobserwować przestoje w dystrybucji numerycznej energetyków, ale każda miała w swojej ofercie najpopularniejsze marki. Czytaj więcej »
Jak pokazuje najnowsze badanie zrealizowane na zlecenie globalnej platformy e-commerce AliExpress, zakupy w Internecie stały się codziennością we wszystkich grupach wiekowych. Wygoda, przyzwyczajenie i łatwy dostęp sprawiają, że wiek przestaje mieć znaczenie w świecie cyfrowych zakupów. Co więcej, już ponad 57% kupujących online najczęściej wybiera duże serwisy zakupowe, takie... Czytaj więcej »
Pierwszy rekord sezonu! Aż 2/3 Polaków zamierza kupować polskie owoce i warzywa częściej niż dotychczas (65%). Na pierwszym miejscu znalazły się truskawki – częstsze ich zakupy zadeklarowało 9,7 mln Polaków (30%)1. To efekt rosnącego zainteresowania jakością tego, co kupujemy i spożywamy. Zjawisko to obserwowane jest od ubiegłorocznych protestów rolniczych, które zwróciły... Czytaj więcej »
Panattoni, najaktywniejszy deweloper nieruchomości przemysłowych na świecie, rozpoczyna jedną z największych inwestycji na rynku – strategiczny projekt dla swojego wieloletniego partnera – marki Media Expert. W Łodzi powstanie kompleks dwóch hal o łącznej powierzchni ponad 207 000 m kw. w formule BTO (built-to-own). W centrum dystrybucyjnym pracę znajdzie ok. 300 osób, a... Czytaj więcej »
W dobie cyfrowego szumu i coraz szybszych decyzji zakupowych coraz większe znaczenie zyskują znane i rozpoznawalne produkty. W jaki sposób sprawić, by konsument łatwo dokonał wyboru w kategoriach z ogromną ofertą na półce? Z pomocą przychodzą kampanie marketingowe. Czytaj więcej »
Nietrafione decyzje operacyjne, brak kontroli i niewystarczająca transparentność w procesie dostaw – właśnie tu wielu przedsiębiorców traci najwięcej. Badanie Stuart ujawnia, że z niechcianymi kosztami liczonymi w dziesiątkach tysięcy złotych rocznie mierzy się co czwarty polski handlowiec. To jednak nie tylko uderzenie w budżet, ale i w lojalność klientów, która bywa... Czytaj więcej »
W dobie cyfrowego szumu i coraz szybszych decyzji zakupowych coraz większe znaczenie zyskują znane i rozpoznawalne produkty. W jaki sposób sprawić, by konsument łatwo dokonał wyboru w kategoriach z ogromną ofertą na półce? Z pomocą przychodzą kampanie marketingowe. Czytaj więcej »
Siódmego maja sejmowa Komisja Zdrowia zajmie się nowelizacją ustawy o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych, która w części reguluje rynek woreczków nikotynowych. Eksperci z Forum Prawo dla Rozwoju podkreślają pilną potrzebę objęcia tego rynku przepisami prawnymi. Czytaj więcej »
Panattoni, najaktywniejszy deweloper nieruchomości przemysłowych na świecie, pozyskał finansowanie od BNP Paribas. Kredyt w wysokości 40 mln euro przeznaczony jest na realizację Panattoni Park Sosnowiec IV. Inwestycja osiągnie w ramach dwóch hal blisko 63 000 m kw., z czego ponad połowę wynajęła wiodąca sieć handlowa. Czytaj więcej »
Polacy uwielbiają makarony, dlatego wybór w sklepach jest ogromny. Według danych spółki technologicznej eLeader w 2024 roku na półkach było ponad 1 200 pozycji produktowych. Za pomocą swojego narzędzia Shelf Recognition AI firma sprawdziła, jak wyglądała ekspozycja tej kategorii. Czytaj więcej »
Fulfillment, czyli kompleksowa usługa magazynowa, to jeden z filarów rozwoju nowoczesnego e-commerce. W dobie rosnących oczekiwań konsumentów, konieczności szybkiej dostawy i dynamicznych zmian rynkowych, coraz więcej firm decyduje się na outsourcing logistyki. To rozwiązanie, które nie tylko przyspiesza operacje, ale też pozwala skupić się na tym, co najważniejsze – sprzedaży... Czytaj więcej »
Panattoni, najaktywniejszy deweloper nieruchomości przemysłowych na świecie uzyskał kredyt od Alior Banku na rozbudowę swojej najnowszej inwestycji w województwie lubelskim. 14 mln euro zostanie przeznaczone na realizację obiektu typu BTS o powierzchni 11 190 m kw. dla jednego z wiodących operatorów logistycznych. Czytaj więcej »
Frigo Logistics, operator logistyczny dla produktów wymagających kontrolowanej temperatury, powiększa kolejne centrum dystrybucyjne. Magazyn-mroźnia w Radomsku zyska dodatkowe 4800 mkw. i po rozbudowie stanie się największym centrum dystrybucyjnym Frigo Logistics w Polsce. Czytaj więcej »
Roman Wasilewski, właściciel firmy Wódki Regionalne...
Agata Woźna-Sikorska, Commercial Director, Otmuchów Group...
Andrej Chovanec, Prezes Zarządu, Browar Pilsweizer...
Wywiad z Adamem Imielskim, Prezesem Kraft Heinz Polska....
Rozmowa z Jackiem Wyrzykiewiczem, PR & Marketing Services...
Stokrotka ogłosiła dołączenie do zespołu nowej dyrektor...
Maspex Romania SRL, spółka należąca do Grupy Maspex...
Wygodne dostawy w ciągu maksymalnie 30 minut, bogaty wybór...
Aż 78% Polaków jest zainteresowanych samozbiorami. Jaki z...
Już 1 października tego roku zwrócimy pierwsze opakowania za...
Podczas walnego zgromadzenia udziałowców zapadła decyzja o...
Wyobraź sobie poranek z filiżanką aromatycznej kawy… a...
Tym razem marka zaprasza do wspólnej muzycznej podróży z...
Spółdzielnia Mleczarska Mlekpol rozszerza ofertę jogurtów...
Nowe, ręcznie produkowane, Karmelki Miętowe Extra Strong 105...
Trójstronne etykiety dla całej linii serów topionych w...
Lubelska Chill i Żołądkowa Gorzka w nowych odsłonach...
Cymes Tłocznia wprowadza letnie nowości – trzy soczyste...
Czasem wystarczy godzina tygodniowo, by ktoś uwierzył, że...
Tysiące przejechanych kilometrów, dziesiątki godzin...
Pełnia smaku piwa nie wymaga alkoholu. ...
Ruszyła 5. edycja akcji konsumenckiej „Wilczki Rodowita”...
„30 lat razembycia”...