Handel

  • 52% klientów centrów handlowych odwiedza je w wyniku zainteresowania zakupem produktu wyszukanego w internecie, podobnie 52% udaje się do galerii w celu sprawdzenia produktu wyszukanego w internecie. - wynika z badania Omnisense[1] zrealizowane na zlecenie Związku Polskich Pracodawców Handlu i Usług (ZPPHiU) i Polskiego Stowarzyszenia Najemców Powierzchni Handlowych (PSNPH). Czytaj więcej »

  • Black Friday nie traci na popularności

    Wtorek, 19 listopada 2024

    64,2% Polaków zamierza zrobić jakieś zakupy w ramach najbliższego Black Friday. W ub.r. tak deklarowało 63,2% ankietowanych. Teraz 18,9% rodaków nie chce skorzystać z okazji. Czytaj więcej »

  • Świadomość zmiany klimatu i dbałość o naturę rosną wraz z wiekiem, a startupy mogą pomóc w zwiększaniu dostępności przyjaznych dla środowiska produktów i usług - to wnioski z badań Ipsos oraz Startup Academy, przeprowadzonych na zlecenie ING Banku Śląskiego. Autorzy wykazali również, że zachowania proekologiczne są równie popularne w dużych miastach, jak i w małych... Czytaj więcej »

  • Organizacja MSC opublikowała ranking sieci zaangażowanych w promocję zrównoważonych połowów. Czytaj więcej »

  • Zdaniem aktora wprowadzanie do sklepów dekoracji świątecznych w listopadzie ma dwie strony medalu. Menedżerowie widząc zainteresowanie konsumentów takim asortymentem, dostosowują się bowiem do ich potrzeb, umożliwiają zapoznanie się z ofertą i zaplanowanie zakupów. Z kolei witryny sklepowe przez kilka tygodni zapełnione mikołajami, choinkami i bombkami mogą też powodować... Czytaj więcej »

  • Super Sklep jest programem edukacyjnym skierowanym przede wszystkim do detalistów, ale także sieci handlowych, branży retail, oraz wszystkich zainteresowanych handlem. Odcinki dostępne są na kanale YouTube SpożywczaTV i dostarczają informacji na temat zarządzania placówką oraz jej przestrzenią, aby osiągnąć sukces sprzedażowy. Czytaj więcej »

  • Nowe badanie opublikowane przez Federal Express Corporation, największą na świecie firmę zajmującą się transportem ekspresowym, przewiduje, że w okresie od października do grudnia 2024 roku firmy kurierskie w Polsce dostarczą łącznie 456 milionów przesyłek. To oznacza wzrost o 14,2% w porównaniu z poprzednim rokiem, znacznie przewyższając średnią europejską, która wynosi 9%. Czytaj więcej »

  • Europejscy rolnicy sprzeciwiają się umowie między UE a krajami Mercosur w obecnie wynegocjowanym kształcie. Obawiają się, że unijny rynek zostanie zalany przez tanią żywność z Ameryki Południowej, ponieważ tamtejsi rolnicy w przypadku większości produktów nie muszą przestrzegać zasad zrównoważonego rozwoju. Czytaj więcej »

  • Grupa InPost odnotowała znaczący wzrost wolumenów, sprzedaży i rentowności, a także kontynuuje ekspansję sieci maszyn Paczkomat® – na koniec kwartału osiągnęła poziom 43 812 urządzeń, po wzroście o 33% r/r. W III kwartale Grupa obsłużyła 262 mln przesyłek, czyli o 25% więcej r/r, natomiast przychody zanotowały skok o 23% r/r, osiągając 2,54 mld zł. Czytaj więcej »

  • Badanie ekspozycji pokazało, które sklepy mają najbardziej zróżnicowaną półkę piwną. Czytaj więcej »

  • Komfort rozpoczyna „Black Sales Weeks” – pięciotygodniową akcję pełną gorących promocji, której kulminacyjnym momentem będą Black Friday i Cyber Monday. Już od 5 listopada klienci mogą liczyć na wyjątkowe rabaty na produkty z różnych kategorii, dostosowane do ich unikalnych potrzeb. Oferta będzie dostępna zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i na stronie komfort.pl. Czytaj więcej »

  • Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług (ZPPHiU) wskazuje, że zielone załączniki do umów najmu i tzw. zielone umowy w centrach handlowych mogą i powinny być negocjowane. Czytaj więcej »

  • Komentarz Przemysława Jaskóły, członka zarządu Fusion Labs, wiceprezesa Stowarzyszenia Vaping Association Polska. Czytaj więcej »

  • Wartość rynku roślinnego w Polsce przekroczyła już wartość 1 mld zł. Roślinne zamienniki nabiału stanowią ponad połowę tej kategorii, a silną pozycję w sprzedaży mają alternatywy dla mleka – wynika z raportu Polskiego Związku Producentów Żywności Roślinnej. Polski rynek z rocznymi wydatkami rzędu 4,23 euro na osobę wciąż jednak odbiega od kwot wydawanych na... Czytaj więcej »

  • W tym roku znicze w sklepach ogólnie zdrożały o 9,2% rdr. Największy wzrost widać w sieciach cash&carry oraz supermarketach. Dalej są placówki convenience. Odwrotnie jest w dyskontach i hipermarketach, gdzie tego typu asortyment potaniał. Ponadto widać, że na rynku w ujęciu rocznym ubyło 9% promocji. Ograniczyły je supermarkety, sieci convenience i cash&carry. Za to okazji dodały... Czytaj więcej »

  • Zaangażowanie rynku w przygotowaniach do systemu kaucyjnego nie spowalnia. Kolejne sieci sklepów inwestują w technologie do automatycznej zbiórki, natomiast producenci opakowań dostosowują ich wygląd. Eksperci komentują. Czytaj więcej »

  • Analiza cen z ponad 10,2 tys. sklepów wykazała, że w tym roku znicze są średnio droższe o 9,2% niż rok temu. Wzrosty widać w sieciach cash&carry, supermarketach i placówkach convenience – odpowiednio o 41,2%, 27,2% i 2,2%. Z kolei w dyskontach tego typu produkty potaniały rdr. o 12,5%, a w hipermarketach – aż o 56,9%. Do tego widać, że liczba promocji na rynku ogólnie zmalała... Czytaj więcej »

  • Panattoni buduje dla Auchan

    Środa, 30 października 2024

    Panattoni wybuduje w formule BTS (built-tu-suit) w pełni zrobotyzowane centrum dystrybucyjne dla Auchan Polska. Z obiektu zlokalizowanego w Wilczej Górze pod Warszawą będą obsługiwani klienci zmodernizowanej platformy internetowej Auchan. Czytaj więcej »

  • Zaangażowanie rynku w przygotowaniach do systemu kaucyjnego nie spowalniają. Kolejne sieci sklepów inwestują w technologie do automatycznej zbiórki, natomiast producenci opakowań dostosowują ich wygląd. Eksperci komentują. Czytaj więcej »

  • Zdecydowana większość Polaków (85%) planuje w tym roku odwiedzić groby swoich najbliższych z okazji dnia Wszystkich Świętych. Ponad połowa zamierza z tej okazji wydać na przygotowania tyle samo, co w roku ubiegłym. Po raz kolejny okolice cmentarzy będą kojarzyć się z korkami, bo w większości dotrzemy tam autami (68%). Na temat tegorocznych planów Polaków związanych z tym... Czytaj więcej »

  • Nowe przepisy dotyczące ESG oraz opłaty za opakowania na wynos wprowadzają zmiany, z którymi restauratorzy muszą się zmierzyć. Część z nich postrzega to jako wyzwanie, inni czekają na ruch konkurencji, a niewielu widzi w tym okazję do wyróżnienia się na rynku. Jednocześnie, 61 proc. Polaków deklaruje gotowość do zapłacenia więcej za towar w ekologicznym opakowaniu[1] –... Czytaj więcej »

  • Kradzieże w sklepach detalicznych to problem, który szczególnie dotyka branżę mody obejmującą odzież, akcesoria i obuwie. Według badań opublikowanych w raporcie Retail Security Survey , produkty z kategorii odzieżowej są jednymi z najczęściej kradzionych towarów w sklepach na całym świecie. W samych Stanach Zjednoczonych, straty wynikające z kradzieży wynoszą ponad 120... Czytaj więcej »

  • Efektywność łańcuchów dostaw dla beverage najczęściej postrzegana jest w kontekście optymalizacji kosztów. To sprowadza się do ograniczania kosztów transportu lub maksymalnego wykorzystania ładowności samochodów czy kontenerów. Jednak obserwowana w ostatnich latach niestabilność globalnych łańcuchów dostaw, zwłaszcza w transporcie morskim, pokazuje, że ograniczenie się... Czytaj więcej »

  • W ostatnich latach temat gotówki coraz częściej pojawia się w debacie publicznej, stając się źródłem licznych kontrowersji. Debatuje się na temat limitów oraz jej całkowitego wyeliminowania z obiegu. Pomysły te mogą wydawać się zaskakujące, bo Polacy nadal darzą fizyczny pieniądz dużym zaufaniem. Świadczą o tym nie tylko głosy sprzeciwu, ale także tegoroczne badania... Czytaj więcej »

  • Piwa rzemieślnicze już od jakiegoś czasu przestają być rynkową niszą z marginalnym udziałem w sprzedaży. Przestają być także domeną wyłącznie małych, specjalistycznych sklepów. Badanie ekspozycji półkowej wykonane przez firmę eLeader przy pomocy narzędzi wspieranych przez AI potwierdziło, że browary kraftowe są coraz mocniej widoczne również w popularnych sieciach... Czytaj więcej »

  • InPost umacnia pozycję w Wielkiej Brytanii

    Wtorek, 15 października 2024

    Grupa InPost, lider wśród platform dostaw dla e-commerce w Europie, nabyła pozostałe 70% udziałów Menzies Express i Newstrade za 60,4 milionów GBP. To przejęcie pozwala Grupie InPost w pełni kontrolować proces logistyczny w UK. InPost w ostatnim roku notuje w Wielkiej Brytanii bardzo silny wzrost, co przełożyło się na trzykrotne zwiększenie przychodów r/r. Kontrola nad Menzies... Czytaj więcej »

  • Rynek parków handlowych w Polsce stale rośnie

    Poniedziałek, 14 października 2024

    Rynek handlu w Polsce należy do największych i najdynamiczniej rozwijających się rynków w Europie Środkowo-Wschodniej. Do końca pierwszej połowy 2024 roku łączna powierzchnia nieruchomości handlowych wyniosła 17,3 mln mkw. z czego 17% przypadło parkom handlowym, a 9% tzw. centrom convenience. W okresie od 2018 roku – do końca czerwca 2024 roku te formaty stanowiły 59% nowej... Czytaj więcej »

  • Wendy's rekrutuje franczyzobiorców w Polsce

    Piątek, 11 października 2024

    Wendy's, kultowa międzynarodowa sieć restauracji szybkiej obsługi (QSR) z siedzibą w Stanach Zjednoczonych, ogłosiła niedawno plany ekspansji na kilka rynków europejskich, które obejmują także Polskę. Wcześniej Wendy's powróciło do Wielkiej Brytanii w 2021 roku, co jednocześnie stanowiło punkt wyjścia do dalszego rozwoju marki w Europie. Firma niedawno podpisała nowe umowy z... Czytaj więcej »

  • Poziom cyfryzacji w handlu rośnie, bo coraz więcej przedsiębiorstw zdaje sobie sprawę, że to właśnie nowoczesne technologie są kluczem do zwiększenia efektywności procesów sprzedażowych i podniesienia jakości obsługi klienta. Na czym właściwie polega cyfryzacja firm handlowych i jakie korzyści przynosi dla biznesu? Czytaj więcej »

  • Wszyscy uważają, że dla handlu tradycyjnego najgroźniejszym konkurentem są sieci dyskontowe. Czy jednak nie rośnie równie groźny przeciwnik, czyli franczyzowa Żabka? Czy sieci franczyzowe są gotowe na konkurowanie z tak zaawansowanym technologicznie retailerem? Jaka przyszłość czeka polskie sklepy franczyzowe? Czytaj więcej »

więcej artykułów