Wiadomości

  • W kwietniu ceny w sklepach wzrosły rdr. średnio o 5,6%, czyli najmniej od początku roku. Tak wynika z raportu pt. „Indeks Cen w Sklepach Detalicznych”. W marcu ogólna podwyżka rdr. wyniosła 6,7%, w lutym – 5,8%, a w styczniu – 5,9%. Ponownie liderem drożyzny są produkty tłuszczowe z masłem na czele. Mocno poszły w górę także ceny owoców, słodyczy i deserów, używek oraz... Czytaj więcej »

  • Grupa Eurocash w pierwszym kwartale 2025 r. wypracowała 6,9 mld zł przychodów, co oznacza 7,6% spadku w porównaniu do analogicznego okresu 2024 r. Zysk EBITDA wyniósł 121 mln zł, przy zachowaniu rentowności EBITDA na poziomie 1,8%, natomiast strata netto była o 0,2% mniejsza niż w analogicznym okresie ubiegłego roku i wyniosła 87 mln zł. Czytaj więcej »

  • W I kw. 2025 r. stwierdzono 9,3 tys. przestępstw kradzieży w sklepach. To o 1,7% więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Tak wynika z danych Komendy Głównej Policji. W pierwszych trzech miesiącach br. odnotowano łącznie 57,2 tys. wykroczeń kradzieży w sklepach wielkopowierzchniowych i małopowierzchniowych, czyli o 23,5% mniej niż rok wcześniej. Czytaj więcej »

  • Nałęczów Zdrój, producent Cisowianki i Cisowianki Perlage, uzyskał kluczowe rozstrzygnięcie, potwierdzające możliwość wyłącznego użycia słownego znaku towarowego „perlage”. Chodzi o prawomocny wyrok Naczelnego Sądu Administracyjnego z 6 maja 2025 r. w kontekście rozpoczętej w 2014 roku, a więc prawie 11 lat temu, procedury. Teraz sprawa wróci do Urzędu Patentowego RP. Czytaj więcej »

  • Bolt ogłasza powołanie Łukasza Turczyńskiego na stanowisko Senior General Managera Bolt Food w Polsce, który od lutego roku objął zarządzanie zespołem. Nowy manager będzie odpowiadał za rozwój długofalowej strategii biznesowej oraz dalszą ekspansję usługi dostaw jedzenia nad Wisłą. Czytaj więcej »

  • Według najnowszej analizy rynkowej, ostatnio dynamika wzrostu cen w sklepach spadła. Jednak mogło być to efektem, wyjątkowo nasilonej w tym roku, aktywności promocyjnej sieci handlowych przed Wielkanocą. W kwietniu br. codzienne zakupy zdrożały średnio o 5,6% rdr. Dla porównania, w marcu poszły w górę o 6,7% rdr. Natomiast, tak samo jak poprzednio, na 17 kategorii aż 16 było na... Czytaj więcej »

  • 49,1% Polaków przyznaje, że ich obecna sytuacja finansowa jest dobra. 27,3% jest przeciwnego zdania. Z kolei 20,5% rodaków twierdzi, że nie postrzega jej ani pozytywnie, ani negatywnie. Dobrze oceniają ją przede wszystkim osoby w wieku 18-24 lat, zarabiające ponad 9 tys. zł miesięcznie, a także mieszkańcy średnich i dużych miast. Czytaj więcej »

  • Grupa Żabka utrzymała silny trend wzrostu sprzedaży w pierwszym kwartale 2025 roku, który wynikał z dalszego rozwoju sieci sklepów (na koniec marca br. liczyła ona już 11 460 placówek), zwiększenia sprzedaży porównywalnej (LFL) o 6,0%, oraz wzrostu sprzedaży w kanałach cyfrowych i rozwoju działalności w Rumunii. Czytaj więcej »

  • W ramach swojej platformy inwestycji odpowiedzialnych – Sustainable Futures – Mondelēz International zainwestował w estońską firmę eAgronom, która tworzy cyfrowe narzędzia pomagające rolnikom w przejściu na bardziej zrównoważone praktyki. To partnerstwo przyniesie wymierne korzyści rolnikom w całej Europie, w tym w Polsce i umożliwi eAgronom rozpowszechnienie rolnictwa... Czytaj więcej »

  • Henkel odnotował skonsolidowane przychody ze sprzedaży na poziomie około 5,2 mld euro w pierwszym kwartale 2025 roku, w porównaniu do około 5,3 mld euro w analogicznym okresie w ubiegłym roku. Sprzedaż w ujęciu organicznym spadła o 1 procent w stosunku do analogicznego kwartału ubiegłego roku, głównie w wyniku trudnej sytuacji geopolitycznej i makroekonomicznej. Czytaj więcej »

  • Przedsiębiorcy żyją w stanie niepewności

    Poniedziałek, 12 maja 2025

    W I kwartale br. liczba wniosków dotyczących założenia jednoosobowej działalności gospodarczej spadła o ponad 2% w porównaniu z analogicznym okresem ub.r. Znawcy tematu zwracają uwagę na rosnące wydatki przedsiębiorców i wychodzenie gospodarki z okresu spowolnienia. Czytaj więcej »

  • W I kwartale br. sieci handlowe wypuściły na rynek o 16,6% więcej gazetek z promocjami niż rok wcześniej. Dla porównania, w analogicznym okresie ub.r. opublikowały ich o 8,1% mniej niż na początku 2023 roku. Ostatnio największy skok rdr. zanotowały sieci cash&carry – o 36% rdr. Czytaj więcej »

  • Mondelez Polska, lider w branży przekąsek, ogłasza dwa nowe awanse wewnątrz swoich struktur. Od lutego 2025 roku nowym kierownikiem fabryki w Jarosławiu został Adam Kopera, a od kwietnia br. fabryką w Tomaszowie Mazowieckim zarządza Jarosław Klimkiewicz. Czytaj więcej »

  • Podczas szkolenia uzyskasz wiedzę „z pierwszej ręki” od byłych Ambasadorów RP, ekspertów KIG oraz przedstawicieli biznesu. Poznasz kwestie dotyczące spedycji, logistyki, spraw celnych, legalizacji dokumentów oraz roli misji gospodarczych, organizacji bilateralnych i sądu arbitrażowego. Dowiesz się, na czym polega specyfika negocjacji i prowadzenia działalności biznesowej. Czytaj więcej »

  • Z badania SW Research, przeprowadzonego na zlecenie Job Impulse wynika, że 71 proc. osób po 60. roku życia chce pracować. Główną motywacją jest potrzeba dodatkowego dochodu oraz chęć utrzymania sprawności fizycznej i umysłowej, a kontynuowaniu dalszej aktywności zawodowej najbardziej sprzyjałyby elastyczne formy zatrudnienia. Czytaj więcej »

  • Z analizy ekspozycji półkowej przeprowadzonej przez firmę eLeader wynika, że niemal wszystkie badane sieci handlowe w ciągu roku zwiększyły asortyment trunków w wersji 0,0%. Największy wzrost r/r (157 proc.) odnotowało Dino, liderem jeśli chodzi o liczbę unikalnych trunków bez procentów, pozostaje Auchan. Czytaj więcej »

  • W podwarszawskim Emilianowie, w parku biznesowym CTPark Warsaw Emilianów, powstaje trzecie centrum dystrybucyjne ALDI. Magazyn o powierzchni 43 000 m² zostanie oddany do użytku w pierwszym kwartale 2026 roku i znacząco usprawni dostawy do sklepów w centralnej i północno-wschodniej Polsce. W związku z uruchomieniem centrum, ALDI planuje stworzenie prawie 150 nowych miejsc pracy. Czytaj więcej »

  • Zaległe zadłużenie kredytowe i pozakredytowe producentów piwa wyniosło na koniec pierwszego kwartału tego roku blisko 38 mln zł – wynika z danych zgromadzonych w Rejestrze Dłużników BIG InfoMonitor i bazy BIK. W rok problemy z terminowym regulowaniem płatności wzrosły wśród producentów piwa o prawie 6 mln zł (18,6 proc.), przybyło też niesolidnych płatników. Czytaj więcej »

  • W I kwartale 2025 r. liczba wniosków dotyczących zamknięcia jednoosobowej działalności gospodarczej spadła o niespełna 2% w porównaniu z analogicznym okresem ub.r. Jednak znawcy tematu przekonują, że w ostatnich kilkunastu miesiącach warunki do prowadzenia biznesu nie uległy istotnym zmianom. Jednocześnie zwracają uwagę na rosnące koszty, zmiany regulacyjne i niepewność... Czytaj więcej »

  • Colian wspólnie z Gubor Schokoladen otwiera nowy rozdział w historii europejskiego rynku słodyczy. Dwie cenione firmy rodzinne łączą siły, by razem realizować strategię zrównoważonego wzrostu oraz budować przewagi konkurencyjne na rynkach międzynarodowych. Fuzja tak znaczących graczy oznacza wzajemne wykorzystanie potencjałów i synergii m.in. w obszarach zakupów, produkcji,... Czytaj więcej »

  • Nowelizacja ustawy o wychowaniu w trzeźwości za nadrzędny cel stawia walkę z nadmiernym spożyciem alkoholu w Polsce, ale wprowadza przepisy, które są niejasne i mogą nie zrealizować głównego założenia. Branża spirytusowa zgłasza wątpliwości dotyczące proponowanych regulacji, w tym zmiany w definicji promocji alkoholu, zakazu promocji w wydzielonych strefach oraz organizacji... Czytaj więcej »

  • Główny indeks Barometru EFL na II kwartał br. wyniósł 50,6 pkt. i jest o 0,1 pkt. niższy niż kwartał wcześniej. 17% firm planuje wzrost inwestycji, a 16% ich spadek. 14% prognozuje wzrost sprzedaży, a 15% obawia się mniejszych przychodów. Zmiany w porównaniu do poprzedniego pomiaru są niewielkie, co wskazuje na stabilną sytuację w sektorze MŚP. Czytaj więcej »

  • Grupa Tarczyński wypracowała w 2024 roku 2,068 mld zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza wzrost rok do roku o 8,2 proc. Wartość zysku EBITDA ukształtowała się na poziomie 255,2 mln zł, czyli o 19,0 proc. więcej niż w 2023 roku. Zysk netto wyniósł 119,8 mln zł, co przełożyło się na 7,3 proc. wzrost w porównaniu z rokiem poprzedzającym. Wartość sprzedaży eksportowej... Czytaj więcej »

  • W 2024 roku Grupa E.Leclerc Polska kontynuowała strategiczne działania zmierzające do konsolidacji pozycji na rynku dzięki poprawie efektywności. Pomimo konkurencyjnego otoczenia rynkowego, charakteryzującego się intensywną wojną cenowo-promocyjną w segmencie dyskontowym, sklepy E.Leclerc wygenerowały obroty na poziomie 3,4 mld zł, tym samym wskaźnik LFL (like-for-like) na 36... Czytaj więcej »

  • Piętnastoosobowa reprezentacja wszystkich franczyzobiorców sieci Żabka zaczyna działanie z szerokimi planami rozwoju, skoncentrowanymi na dalszym doskonaleniu jakości obsługi klienta oraz efektywności funkcjonowania sklepów. Przewodniczącym Rady został Krzysztof Liegmann – franczyzobiorca Żabki prowadzący sklep w Warszawie od blisko 3 lat. Czytaj więcej »

  • W marcu 2025 r. wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 0,4% niższa niż przed rokiem, natomiast liczba transakcji spadła o niemal 6%. - wynika z danych Polskiej Izby Handlu i CMR. Czytaj więcej »

  • W tym roku Browar Okocim świętuje 180-lecie istnienia. Z tej okazji w zabytkowym Pałacu Goetzów – siedzibie założycieli Browaru – odbyła się uroczysta gala jubileuszowa z udziałem partnerów biznesowych: klientów, dostawców, przedstawicieli administracji rządowej i samorządowej, lokalnych instytucji, duchowieństwa, środowisk edukacyjnych, mediów, a także byłych i obecnych... Czytaj więcej »

  • Henkel nagradza za zrównoważony rozwój

    Poniedziałek, 28 kwietnia 2025

    Podczas kwietniowego European Circular Retail Congress Kiril Marinov, dyrektor zarządzający Henkel Consumer Brand, wręczył nagrody Henkel Sustainability Awards for Retail. Przyznawane są one dostawcom rozwiązań, producentom oraz detalistom, którzy działają na rynku z uwzględnieniem kompleksowego zrównoważonego rozwoju, czyli ochrony środowiska naturalnego, efektywności... Czytaj więcej »

  • Zakłady Przemysłu Cukierniczego Otmuchów podsumowuje wyniki finansowe za rok 2024. W analizowanym okresie Grupa wypracowała stabilne wyniki finansowe na poziomie 287,4 mln zł przychodów netto. Ebitda oraz zysk netto wyniosły odpowiednio 27,4 mln zł oraz 9,3 mln zł w 2024 r. Czytaj więcej »

  • Należąca do koncernu FoodWell marka Bakalland dołączyła do grona sponsorów piłkarskiej drużyny Motor Lublin i została jej oficjalnym partnerem. Czytaj więcej »

więcej artykułów