Z rynku FMCG

  • W czasie pandemii wielu ludzi zweryfikowało swoje plany na życie i karierę. Cezary Nowak – mistrz sztuki barmańskiej z Krakowa – myślał o rozstaniu ze sceną koktajlową i szukaniu pracy poza gastronomią. Został w branży, bo zawziął się na wygraną w konkursie World Class. Niedawno zwyciężył w polskiej edycji barmańskich zmagań. We wrześniu wyjedzie na międzynarodowe... Czytaj więcej »

  • Logo Grupy Chorten widnieje na koszulkach piłkarzy Jagiellonii Białystok, którzy właśnie rozpoczynają sezon 2024/2025, a w poprzednim zdobyli tytuł Mistrza Polski. Zawodnicy nazwę polskich sklepów spożywczych będą prezentować na strojach podczas meczów rozgrywanych w PKO BP Ekstraklasie i zmagań w Pucharze Polski. Czytaj więcej »

  • Frigo Logistics, wiodący w Polsce operator logistyczny dla produktów głęboko mrożonych, w ramach współpracy z firmą FRoSTA rozpoczął testy nowego ciągnika siodłowego – Volvo FH. To już kolejny pojazd elektryczny sprawdzany w bieżących operacjach obu firmy. Czytaj więcej »

  • Ponad 8,6 milionów klientów z całej Polski wzięło udział w konkursie „Poleć z Biedronką do Paryża”, w którym do wygrania było 1000 dwuosobowych wyjazdów do stolicy Francji. Zwycięzcy z dużych i tych mniejszych miejscowości mogą już powoli szykować się do wyjazdu, gdzie oprócz zwiedzania Paryża będę mieli wyjątkową okazję do wsparcia polskich parasportowców. Aby... Czytaj więcej »

  • Liczy się pomysł, kreatywność i dobra zabawa. Ruszył ogólnopolski konkurs marki Mionetto Prosecco. O nagrody można walczyć całe wakacje. Konkurs „Smakuj i odkrywaj Mionetto Prosecco” to jeden z elementów obchodów Światowego Dnia Prosecco, który już 13 sierpnia! Ich gospodarzem, jak co roku, będzie firma Henkell Freixenet Polska, lider kategorii „prosecco” w Polsce. Czytaj więcej »

  • Hochland wybiera agencję LUCKYYOU

    Wtorek, 16 lipca 2024

    Firma Hochland, która w tym roku świętuje jubileusz 30-lecia na polskim rynku, rozstrzygnęła przetarg na obsługę strategiczno-kreatywną na portalu LinkedIn. Do współpracy wybrała agencję marketingową LUCKYYOU. Czytaj więcej »

  • Dobrzyniewo Duże to miejscowość, w której otwiera się nowoczesny market o powierzchni 500 m kw. Kolejna placówka pod logo Grupy Chorten ma pełną ofertę ogólnospożywczą i dogodną lokalizację dla okolicznych mieszkańców. Czytaj więcej »

  • Problemy ze wzrokiem określa się już mianem epidemii. Krajowa Rzemieślnicza Izba Optyczna podaje, że 90% populacji sięga po okulary do czytania. Jak chronić oczy w erze smartfonów? Dowiedz się dlaczego borówki są dobre dla oczu i dlaczego ich filiżankę warto postawić obok klawiatury. Czytaj więcej »

  • Wielki finał konkursu „Mięsne Specjały Polskiej Kuchni - Instytut Kulinarny Transgourmet” za nami! Najlepsi okazali się Dawid Stąpór i Wiktoria Banaś z Restauracji Żółty Słoń w Kielcach. Jury doceniło kunszt i kreatywność kucharzy, którzy przygotowali roladkę cielęcą z farszem krewetkowym. Organizatorem wydarzenia jest Ogólnopolskie Stowarzyszenie Szefów Kuchni i... Czytaj więcej »

  • Czas na polskie superowoce!

    Czwartek, 11 lipca 2024

    Polska borówka dostępna jest dziś w 25 krajach. W pełnię owocowania wchodzą plantacje malin i jeżyn. Trwają także zbiory na największych na świecie areałach porzeczki i aronii. Według Kantar Polska od 2020 roku średni roczny wzrost liczby konsumentów wyżej wymienionych gatunków wynosi 5,8 mln osób. Czytaj więcej »

  • Upały potrafią dać się we znaki, dlatego tak ważne jest odpowiednie nawodnienie organizmu. Pozostaje pytanie: co pić latem, aby nie tylko nawodnić organizm, ale także móc delektować się smakiem? Woda z dodatkiem lodu to oczywiście podstawa, ale nie każdemu taka „bezsmakowa” wersja odpowiada. Istnieje kilka sposobów, aby uczynić letnie płyny smakowitymi i orzeźwiającymi.... Czytaj więcej »

  • Inspekcja Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych co roku przeprowadza kilkadziesiąt tysięcy czynności kontrolnych. W ubiegłym roku 16 proc. skontrolowanych artykułów rolno-spożywczych na etapie detalu miało parametry fizykochemiczne niezgodne z przepisami, a co czwarta partia była nieprawidłowo oznaczona. Do najczęściej kwestionowanych produktów należały oliwa z oliwek... Czytaj więcej »

  • Już blisko 80 proc. polskich konsumentów deklaruje kupowanie żywności ekologicznej – wynika z badania przeprowadzonego dla Polskiej Izby Żywności Ekologicznej przez Stowarzyszenie Delta Partner. Ten odsetek sukcesywnie rośnie, podobnie jak wartość rynku ekologicznej żywności, która według szacunków NIQ wynosi już ok. 2 mld zł, stanowiąc prawie 1 proc. wartości całego rynku... Czytaj więcej »

  • Od 1 lipca br. sieć Żabka ma nową ofertę dla osób, które zdecydują się poprowadzić swój biznes pod zielonym szyldem. Przedsiębiorcy, którzy otworzą sklep w sierpniu i wrześniu br., otrzymają, jako powitalne wsparcie, dodatkowe środki w wysokości do 14 000 zł, które mogą przeznaczyć na rozwój swojego biznesu. Dodatkowo sieć wszystkim nowym franczyzobiorcom gwarantuje w... Czytaj więcej »

  • Już 12 lipca odbędzie się wielki finał konkursu „Mięsne Specjały Polskiej Kuchni - Instytut Kulinarny Transgourmet”, w którym zmierzą się najlepsi Szefowie Kuchni wyłonieni przez jury. Swoje umiejętności zaprezentuje sześć dwuosobowych zespołów z różnych regionów Polski. Wydarzenie organizowane jest przez Ogólnopolskie Stowarzyszenie Szefów Kuchni i Cukierni oraz... Czytaj więcej »

  • „LATO MA SMAK! Od morza do Tatr” to akcja parasolowa marek Hochland i Almette, która potrwa od 8 lipca o 2 sierpnia. Składają się na nią zarówno działania sprzedażowe, w tym dedykowany dla sprzedaży detalicznej oraz gastronomii preselling w miejscowościach turystycznych, jak i skierowane do konsumenta – ogólnopolski konkurs, gadżety w ramach akcji buy&get czy event nad morzem. Czytaj więcej »

  • Wraz z końcem roku szkolnego organizatorzy i partnerzy programu edukacyjnego Orbit® „Dziel się Uśmiechem” oficjalnie podsumowali osiągnięcia kolejnej edycji. W ramach 11. odsłony uczniowie z całej Polski na specjalnych lekcjach poznawali zasady prawidłowej higieny jamy ustnej. W tym roku po raz pierwszy do programu dołączyli też zerówkowicze. W roku szkolnym 2023/2024 w... Czytaj więcej »

  • W pierwszy poniedziałek lipca odbył się finał Konkursu Fotograficznego „Moje 30 lat z Hochland w Polsce”, który już po raz 18. zorganizowany został dla Pracowników i Dostawców Mleka dla Hochland Polska. Zgodnie z regulaminem dokonano wyboru 12 najlepszych prac. Zostaną one opublikowane, po jednej na każdy kolejny miesiąc, w kalendarzu Hochland Polska 2025. Czytaj więcej »

  • Dokładnie 50 lat temu, w 1974 roku, zaprezentowano czarną, lekko oszronioną butelkę Cavy Freixenet Cordon Negro. Dziś to prawdziwa ikona w świecie wina i produkt międzynarodowy – rocznie Grupa Henkell Freixenet, właściciel marki, sprzedaje 25 milionów butelek Freixenet Cordon Negro na całym świecie! Freixenet to największy producent cavy w Hiszpanii i na świecie, zaś Grupa... Czytaj więcej »

  • Kolejna edycja Open'er Festival trwa w najlepsze. W tym roku wydarzenie jest wyjątkowe nie tylko pod względem muzycznym, ale także dzięki obecności kultowej marki MARTINI. Na terenie wydarzenia działa przyciągająca wzrok, czerwona i bardzo stylowa strefa RED ICON, która jest centrum niezapomnianych wrażeń, a także stylowych doświadczeń. Czytaj więcej »

  • Grupa spółek DANONE w 2023 r. ogłosiła strategię zrównoważonego rozwoju - ,,Drogę Pozytywnego Wpływu”. Zdefiniowano w niej cele organizacji do 2025 i 2030 r. – są to m.in. redukcja metanu, wzrost efektywności energetycznej, redukcja emisji CO2 czy dążenie do tego, aby 100% wprowadzanych na rynek opakowań nadawało się do recyklingu. Cele są krok po kroku realizowane – w... Czytaj więcej »

  • Lidl, jeden z największych detalistów na świecie, oraz WWF, jedna z najbardziej znanych i niezależnych organizacji zajmujących się ochroną środowiska, ogłaszają nawiązanie nowego pięcioletniego, strategicznego partnerstwa obejmującego 31 krajów. Długoterminowa współpraca z WWF skupi się na działaniach w łańcuchu wartości Lidla, mając na celu stawienie czoła globalnym... Czytaj więcej »

  • Dwie polskie marki wódki: Żubrówka i Soplica, zajęły wysokie miejsca w prestiżowym, niezależnym rankingu The Spirits Business "The biggest-selling vodka brands in 2023"[1]. Żubrówka uplasowała się na 3. miejscu, utrzymując swoją pozycję na podium, natomiast Soplica awansowała na 8. miejsce, zyskując dwa miejsca w porównaniu do roku poprzedniego. Obie marki należą do CEDC... Czytaj więcej »

  • Biedronka nie zwalnia tempa i w pierwszym tygodniu kalendarzowego lata otwiera 12 nowych i 9 zmodernizowanych sklepów. W nowo otwartych Biedronkach rozsianych po całej Polsce zakupy będzie można robić również w najbliższą niedzielę handlową 30 czerwca, w trakcie której ponad 3200 sklepów sieci będzie czynnych dłużej – co najmniej do godz. 22:30. Czytaj więcej »

  • Magnum i Żabka otwierają Polaków na doznawanie przyjemności, szukając optymistycznej strony naszej codzienności i zmieniając polskie przysłowia na pozytywnie brzmiące - bo przyjemność pomaga spojrzeć na świat w pozytywnym świetle. Czytaj więcej »

  • Konkurs Design by Śliwka Nałęczowska pobudza środowisko artystyczne do twórczych działań. Piąta, jubileuszowa edycja wydarzenia, promującego talenty w dziedzinie grafiki i designu, przyniosła niemal 2200 zgłoszeń. Jury wyłoniło 10 projektów, które reprezentowały wysoki poziom artystyczny i najlepiej oddawały hasło kampanii: „Śliwka Nałęczowska – inspiruje wszystkie... Czytaj więcej »

  • W tym roku odbędzie się wyjątkowa 15. edycja jedynej w Polsce trasy festiwalowej, czyli ŻYWIEC Męskie Granie 2024! A jak festiwal, to oczywiście muzyka i doskonali artyści, ale też świetne jedzenie z food-tracków i zimne napoje. Nie ma dobrych potraw bez produktów wysokiej jakości, dlatego marki Transgourmet i Selgros po raz kolejny zostały Partnerem gastronomicznym, który... Czytaj więcej »

  • Wraz z początkiem sezonu letniego rośnie sterta śmieci zalegających na polskich plażach, górskich szlakach i w lasach. To tzw. weekendowe śmieci, czyli opakowania po jedzeniu i napojach, jednorazowe naczynia, grille, mokre chusteczki, zużyte pieluchy, ale też niedopałki papierosów i kapsle. To nie tylko kwestia estetyki, ale także ekologii. Tym bardziej że gros odpadów stanowią... Czytaj więcej »

  • Po pierwszych sukcesach związanych z wprowadzeniem napojów owsianych na polski rynek pod koniec 2023 roku oraz dotychczas przeprowadzonych kampaniach świadomościowych, Oatly poszerza swoją ofertę. Od teraz firma oferuje swój napój owsiany w opakowaniach po 20 ml do samodzielnego porcjowania w 3. tys sklepach sieci Żabka oraz w wybranych sklepach sieci również w ekspresach do kawy. Czytaj więcej »

  • Już 9000 franczyzobiorców prowadzi swoje lokalne biznesy pod szyldem Żabki. Do sieci dołączył właśnie 9000. przedsiębiorca, który zarządza sklepem w Kosinie (woj. podkarpackie), liczącej mniej niż 4000 mieszkańców. Żabka skutecznie przyciąga swoim modelem biznesowym osoby zmotywowane i zaangażowane, oferując im lokal, szerokie wsparcie szkoleniowe, logistyczne i marketingowe.... Czytaj więcej »

więcej artykułów