Kategorie produktów

Zimowe porządki

Piątek, 21 listopada 2008 HURT & DETAL Nr 11 (33) / 2008
Okres przedświąteczny to czas „wielkich zimowych porządków”, które obejmują nie tylko codzienne czynności mające na celu utrzymanie czystości w domach,ale także dokładniejsze i bardziej precyzyjne sprzątanie. Dla sprzedawców oznacza to wzmożone zainteresowanie klientów produktami kategorii chemii gospodarczej.

W miesiącach przedświątecznych porządków kategoria płynów do czyszczenia odnotowała wzrost wartościowy o 19% w 2006 roku oraz o 17% w 2007 roku. W głównej mierze przyczyniła się do tego wyniku sprzedaż produktów markowych.

 


„Marka Ajax odnotowuje znaczne wzrosty sprzedaży produktów czystości domowej zarówno przed świętami Wielkiej Nocy jak i Bożego Narodzenia. Wiedząc, że w tym czasie nasi konsumenci częściej kupują tego typu produkty, staramy się zaproponować im atrakcyjne promocje. Największym zainteresowaniem klientów cieszą się nasze płyny uniwersalne Ajax, płyny do mycia szyb Ajax oraz linia produktów specjalistycznych – Ajax Professional, w której skład wchodzą: spray usuwający kamień i tłuste osady, spray skuteczne odtłuszczanie, płyn uniwersalny usuwający nawet oporny brud oraz płyn do czyszczenia szkła i stali nierdzewnej (Inox)” – mówi Agata Orłowska, Junior Product Manager, Środki Czystości Ajax, Colgate-Palmolive Poland.

 

„Okres przedświąteczny, to absolutnie kluczowy okres w sprzedaży dla środków czystości na polskim rynku. Przed świętami, polskie gospodarstwa domowe sprzątają bardzo intensywnie. Środki czystości są to grupa produktów, w które konsumenci zaopatrują się nieco wcześniej, ponieważ polskie gospodynie nie czekają na ostatnią chwilę. Wzmożone zainteresowanie produktami z kategorii środków czystości rozpoczyna się już w pod koniec września i trwa do końca roku. Można również zauważyć, że przed świętami konsumenci wydają dużo więcej na środki czystości niż w trakcie roku. Coraz częściej też sięgają po środki specjalistyczne i nieco droższe” – mówi Przemysław Papis, Kierownik Zespołu ds. Aktywacji Kategorii Środków Czystości w firmie Unilever.
„Dla Domestosa i dla Cifa z oferty Unilevera okres przedświąteczny oznacza oczywiście wzmożoną sprzedaż. Bardzo dobrze sprzedają się zestawy produktów, do których dołączone są tzw. gratisy (ściereczki, rękawice, papier toaletowy) oraz zestawy kostek toaletowych z dodatkową kostką gratis, jak również produkty specjalistyczne takie jak Domestos do kamienia - specjalistyczne mleczko CIF do stali nierdzewnej oraz Domestos Grot buster – uniwersalny świetny do trudno dostępnych miejsc np. fug lub miejsc, w które zwykle się nie zagląda” – dodaje Przemysław Papis.

 

„Okres Świąt Bożego Narodzenia jest obok Świąt Wielkiej Nocy oraz czasu powrotu do szkoły, czasem najwyższej sprzedaży produktów detergentowych” - mówi Małgorzata Polanowska, brand manager marek Clin i Bref (Henkel).
„Oczywiście wielkość wzrostu sprzedaży zależy od kategorii produktów. Przykładem szczególnie silnie rosnącej kategorii są płyny do mycia okien, gdzie liderem jest Clin. Marka ta w ubiegłym roku w miesiącach listopad – grudzień, odnotowała ponad 5% wzrost udziałów rynkowych pod względem wartości sprzedaży.” – mówi Małgorzata Polanowska. W tym roku oferta marki została poszerzona o specjalny, świąteczny wariant zapachowy - Clin Orange.


Kategorią odnotowującą również wysokie wzrosty sprzedaży w okresie przedświątecznym, jest rynek środków do czyszczenia toalet. W roku 2007 w okresie listopad-grudzień odnotował on 9% wzrost wartości w porównaniu do poprzednich miesięcy. Podobnie zwiększa się sprzedaż zawieszek do toalet.
„W naszej ofercie konsumenci znajdą szeroki wybór zawieszek Bref zarówno w kostkach jak i w płynie czy żelu. Pomocne w sprzątaniu okażą się także nasze produkty do czyszczenia toalet, Bref Power Gel, a także uniwersalne środki czyszczące Bref 2w1, które służą do utrzymania higienicznej czystości nie tylko toalety, ale także glazury i terakoty, wanny czy umywalki” - mówi Małgorzata Polanowska.

 

W specjalnej ofercie pojawiają się też inne produkty.

 

„Nasza firma przygotowała tradycyjnie promocje obejmujące nowoczesny i tradycyjny kanał dystrybucji. Dlatego też w rytuale przedświątecznych porządków zaproponowaliśmy powiększone formaty naszych top produktów: marki Frosch Cytrynowy balsam do mycia naczyń, Frosch Lotion na bazie aloesu oraz Frosch Cytrynowe mleczko do szorowania o zawartości 750 ml. Jest to niewątpliwie bardzo dobre rozwiązanie dla naszych lojalnych i zwracających na ekologię konsumentów” – Robert Żak District Manager woj. śląskie, opolskie, Werner & Mertz Delta Polska Sp. z o.o.

 

Niebagatelne znaczenie w okresie Świąt Bożego Narodzenia ma odpowiedni nastrój panujący w domu. Dlatego w ofertach znacząca rolę odgrywają np. olejki aromatyzujące powietrze. Marka Frosch proponuje Frosch Oase o zapachu cynamonu, wanilii, lawendy, trawy cytrynowej oraz pomarańczy, jak i odświeżacze powietrza do łazienek i toalet podane w nowoczesnej formie jako perełki zapachowe w szklanych opakowaniach, które może służyć jako dekoracja.W okresie przedświątecznym jak zawsze konsumenci poszukują najlepszego produktu dla swoich potrzeb pod względem jakości, wydajności, rozsądnej ceny oraz coraz chętniej sięgają po droższe preparaty specjalistyczne, rezygnując z zakupu tzw. preparatów uniwersalnych.

 

„Werner & Mertz Delta Polska proponuje konsumentom wydajne , nowoczesne i ekologiczne produkty do czyszczenia i pielęgnacji kuchni, toalet i łazienek pod marką Dr Beckmann i  Frosch: Spray czy mleczko do czyszczenia płyt ceramicznych oraz urządzeń ze stali szlachetnej, odkamieniacz do urządzeń kuchennych, środek do czyszczenia pralek oraz środki czyszczące armatury” – mówi Robert Żak.
Firma ta mając na uwadze ostatnie badania rynkowe wprowadziła nowe preparaty do czyszczenia i pielęgnacji mebli na bazie wosków pszczelich pod marką Emsal: Mleczko, Lotion oraz płyn do czyszczenia drewna. Segment ten w ostatnim czasie notuje duży przyrost wartości sprzedaży.

 

Wzrost sprzedaży zauważa również firma Lakma Strefa w kategorii środków do mycia podłóg. Oferuje ona klientom serię produktów SIDOLUX do mycia drewna, paneli, glazury, terakoty i PCV wzbogaconych o system Clean&Perfect.
„Oprócz środków do podłóg i mebli bardzo dobrze w tym czasie sprzedają się także produkty do czyszczenia i pielęgnacji dywanów. Klienci chcąc zapewnić komfort w domu zarówno sobie jak i gościom wybierają produkty o dodatkowych właściwościach, dlatego też firma Lakma udoskonaliła produkty Dywanlux o właściwości antyalergiczne” – mówi Aldona Rogulka Specjalista ds. Marketingu Lakma Strefa Sp. z o.o.

 

„Ostatni kwartał roku to okres wzmożonej sprzedaży środków chemii gospodarczej, spowodowany zwiększonym zainteresowaniem klientów środkami służącymi do utrzymania czystości w domach i mieszkaniach. Zbliżające się Święta Bożego Narodzenia mają więc ogromny wpływ na zachowania zakupowe konsumentów” – mówi Jacek Chylak, Key Account Manager AVANTI POLSKA Sp. z o.o..

 

Zaznacza, że w ciągu ostatniego roku firma Avanti Polska Sp. z o.o. położyła bardzo duży nacisk na rozwój grupy asortymentowej – odświeżaczy powietrza, a sztandarowym produktem stał się ODŚWIEŻACZ POWIETRZA - BUKIET KWIATÓW, który jest niewątpliwie produktowym hitem tego roku. Dodatkowo w okresie przedświątecznego wzrostu sprzedaży odświeżacz – bukiet oferowany jest w dwóch nowych, świątecznych wersjach zapachowych, które swoim wzorem i kolorem mają kojarzyć się z ciepłą i rodzinną bożonarodzeniową atmosferą.
„Oprócz odświeżaczy powietrza, w okresie przedświątecznym wzrasta również sprzedaż pozostałego asortymentu naszej firmy, czyli środków do pielęgnacji mebli w postaci aerozoli i emulsji, płynów do pielęgnacji podłóg panelowych, drewnianych oraz PCV” – dodaje Jacek Chylak.

 

Środki czystości są z pewnością produktami, w które warto zaopatrzeć sklep prze miesiącem wzmożonych zakupów. Jak widać klienci sięgają po wiele środków po to, żeby przygotować swoje domy na okres świąt.

tagi: ziemowe sprzątanie , porządki , chemia gospodarcza ,