Kategorie produktów

Moda na Cappuccino

Środa, 22 października 2008 HURT & DETAL Nr 10 (32) / 2008
Wraca moda na cappuccino. To dobra wiadomość nie tylko dla miłośników tego napoju, ale także dla Mokate. To właśnie ta firma od dłuższego czasu nie szczędzi nakładów i mnoży działania promujące zalety cappuccino. Mokate czuje się bowiem za nie odpowiedzialne na polskim rynku - jako absolutny lider tej kategorii, a także jako producent, który za sprawą pani prezes Teresy Mokrysz - już w 1992 roku podjął się wprowadzania cappuccino na polskie stoły. Ze skutkiem.

O rosnącej ponownie popularności cappuccino świadczy nie tylko jego częsta obecność w mediach. Według danych za okres od maja 2007 roku do kwietnia 2008 roku, sprzedaż cappuccino „instant" (według wartości) wzrosła o blisko 11% wobec okresu: maj 2006 - kwiecień 2007. Odpowiedni wskaźnik dla sprzedaży liczonej w kilogramach wyniósł 2,8%. Po kilku latach trudnych dla cappuccino, kiedy to kawowe miksy dominowały w decyzjach zakupowych konsumentów nastawionych na nowości - mamy znów dynamikę.

 

 

Znajduje to odbicie w statystyce prowadzonej  dla rynku kawy w „ujęciu strukturalnym" (MEMRB). W marcu i kwietniu 2008 roku cappuccino już z lekka przekroczyło 5% udziału w tzw. „kawach ogółem". W tym samym czasie osiągnęło 10,5% udziału w kawach instant (traktowanych jako „100"). Dlaczego podajemy to wszystko bez wskazania producentów i mówimy o kategorii ogółem? Odpowiedź jest prosta - na  naszym rynku Mokate Cappuccino może poszczycić się udziałem około 80%. To udział zbliżający się do najwyższego wskaźnika, zanotowanego przed dwoma laty. A wcześniej, w poprzednich szesnastu latach, dominacja Mokate była równie wyraźna. Stąd wzięło się słuszne określenie - „lider absolutny". 

 

Ojczyzną cappuccino są Włochy. Mokate i jego ludziom zawsze było blisko do Włoch; do Rzymu, Wenecji, do całej pięknej Toskanii. Firma stara się, by Mokate Cappuccino nie ustępowało najlepszym włoskim wzorcom. Firma przypomniała o tym podczas wielkiej kampanii promocyjnej, która ruszyła we  wrześniu. Jest to największa kampania w historii firmy, skupioną na jednej, wybranej kategorii produktu.

 

Motywem przewodnim stał się znany przebój Drupiego. To artysta, od lat na całym świecie utożsamiany z tym, co najlepsze we włoskiej piosence. Teraz - śpiewa o Mokate. Jego głos towarzyszy reklamie emitowanej w największych krajowych stacjach telewizyjnych, także w kanałach tematycznych. Piosenkę o Mokate usłyszeć można również w radiu, w najbardziej popularnych ogólnopolskich stacjach.  Kampania jest oczywiście mocno wspierana w punktach sprzedaży, m.in. poprzez specjalne ekspozycje cappuccino i materiały POS.

 

Ważnym elementem kampanii jest zwrócenie się ku młodemu i nowoczesnemu konsumentowi. To grupa, która coraz bardziej docenia cappuccino. Mokate będzie do tego segmentu konsumentów docierać po raz pierwszy - również poprzez  reklamę rozpowszechnianą za pomocą internetu.

 

Nasilenie kampanii i urok piosenki Drupiego dobrze rokują dla cappuccino. Firma jest przekonana, że jesień należeć będzie do Mokate Cappuccino - w  przestrzeni medialnej oraz społecznej, a ciąg dalszy - z pewnością nastąpi.

 

Mokate nie zapomina przy tym o innych atutach cappuccino. Trochę paradoksalnie opierają się one na tym, co różni nas, Polaków, od miłośników tego napoju we Włoszech. Mieszkaniec Italii sięga po cappuccino na ogół rano i zwykle rozstaje się z nim po godzinie 11-tej. Polski amator cappuccino, potrafi się nim delektować - cały dzień, traktując je jako wyznacznik relaksu, atrybut życia towarzyskiego i elegancji. I to jest nasza przewaga.

 

Mokate pamięta także, iż to kobiety stanowią prawie 60% populacji konsumentów, a także, iż to one w blisko 80% decydują, jakie cappuccino wybrać. Mają od lat utrwalone preferencje smaków i właśnie te smaki przeważają w ofercie Mokate: waniliowe, czekoladowe, śmietankowe (wśród kilkunastu innych, stale przez Mokate oferowanych). Firma ma nadzieję, że panie w najbliższym już czasie, przygotowując swoje ulubione cappuccino, z przyjemnością zanucą wraz z Drupim - prawdziwie włoski refren o polskim Mokate.

 

tagi: Mokate , Drupi , teresa Mokrysz ,