Advertisement

Wiadomości

  • Polskie Centrum Badań i Certyfikacji S.A. nagrodziło przedsiębiorstwa zaangażowane w rozwój systemów zarządzania. Wśród laureatów znalazła się MLEKOVITA, która otrzymała statuetkę za promowanie międzynarodowych standardów zarządzania. Uroczyste wręczenie statuetek i dyplomów odbyło się podczas XXIII Polskiego Dnia Jakości połączonego z jubileuszem 60-lecia PCBC S.A. Czytaj więcej »

  • Niewiele ponad pół roku pozostało do opodatkowania akcyzą płynu do papierosów elektronicznych i wyrobów nowatorskich. Nowe regulacje obejmą również liquidy, które nie zawierają nikotyny. Branża podkreśla, że nie ma unijnej dyrektywy, która nakazywałaby taki ruch. I dodaje, że ustalone stawki są stanowczo za wysokie. W efekcie ceny mogą być o 150% wyższe od obecnych. Z... Czytaj więcej »

  • Należąca do Grupy Japan Tobacco spółka JTI zainwestowała dotąd na polskim rynku przeszło 800 mln dolarów, głównie w rozwój swoich fabryk zlokalizowanych niedaleko Łodzi. Kolejną inwestycję uruchomi w Warszawie. W nowym centrum usług biznesowych, które będzie świadczyć usługi m.in. z zakresu finansów, marketingu i sprzedaży na skalę globalną, zamierza w trzy lata... Czytaj więcej »

  • Przychody Grupy Eurocash w trzecim kwartale 2019 r. wyniosły 6,67 mld zł, czyli o 7% więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Motorem wzrostu był zarówno znaczący wzrost organiczny w segmencie hurtowym, jak i dalszy wzrost sprzedaży segmentu detalicznego. EBITDA (tj. zysk operacyjny powiększony o amortyzację) sięgnęła 219 mln zł, z czego około 90 mln zł wynika z... Czytaj więcej »

  • Żywe karpie nie będą już dostępne w halach Selgros Cash&Carry w Polsce. Przy podjęciu tej decyzji kluczowe były opinie klientów, troska Selgros o dobrostan zwierząt oraz współpraca z Fundacją Alberta Schweitzera. Bez obaw, nie zabraknie ryby na polskich stołach, przedświąteczna oferta Selgros będzie obfitować w elementy świeżego karpia. Czytaj więcej »

  • Grupa Eurocash otrzymała ocenę AA w ratingu MSCI ESG, który ocenia działalność firm na całym świecie pod kątem ochrony środowiska naturalnego, społecznej odpowiedzialności biznesu oraz ładu korporacyjnego. Polska firma została oceniona wyżej niż tacy światowi gracze z branży handlowej jak WalMart, Sysco, Ahold, 7/11 czy Wallgreens. Czytaj więcej »

  • Po trzech kwartałach 2019 r. przychody ze sprzedaży polskiej sieci marketów spożywczych Dino Polska S.A. wyniosły 5,5 mld zł, przy wzroście sprzedaży w istniejących sklepach (LfL) o 11,4%. W okresie od stycznia do końca września 2019 r. spółka przeznaczyła na inwestycje 629 mln zł, co stanowi wzrost o 33% w stosunku do analogicznego okresu 2018 r. W tym czasie sieć powiększyła... Czytaj więcej »

  • – Przejęcia na rynku spożywczym w ostatnim roku, a nawet i w dłuższym okresie, znacznie spowolniły w stosunku do tego, co miało miejsce wcześniej – mówi Jan Kolański, prezes Grupy Colian. Jak ocenia, na rynku nie zostało już zbyt wielu graczy do przejęcia, ale proces konsolidacji wciąż może jeszcze dotknąć mocno rozdrobniony w tej chwili przemysł mięsny. Czytaj więcej »

  • Zakończyła się XXII edycja Targów Biznes -Żywność- Medycyna-Auto Flota Rzeszów 2019 r. Było to rekordowe wydarzenie. Targi odwiedziło 20 tysięcy zwiedzających, na których czekało 300 wystawców z całej Polski i z zagranicy. Wydarzenie zorganizowała GK Specjał oraz sieci franczyzowe: Nasz Sklep, Livio i Rabat Detal. Czytaj więcej »

  • Od początku lipca do końca września 2019 r. zasoby nowoczesnej powierzchni magazynowej w Polsce zwiększyły się o blisko 1 mln mkw., w efekcie czego całkowita podaż przekroczyła 18 mln mkw. Wśród najważniejszych wydarzeń na rynku eksperci Colliers International wyróżnili: Czytaj więcej »

  • Odbiór przesyłki, wypłata gotówki, a nawet wymiana butli gazowej – to wszystko można teraz załatwić przy okazji zakupów. Czytaj więcej »

  • W eksporcie drobiu Polska może już za kilka lat stać się światowym liderem – uważa prezes Związku Polskie Mięso. W innych segmentach nie jest już tak dobrze. Mimo że sprzedaż zagraniczna branży mięsnej w ostatnich latach wciąż rośnie, to jest to coraz trudniejsze do osiągnięcia. Problemem jest m.in. spadek cen wołowiny i ograniczenie eksportu do Turcji oraz ASF, który... Czytaj więcej »

  • Europejski rynek handlowy przeżywa okres dojrzałości. W związku z tym musi dostosować swoją ofertę do zmieniających się potrzeb konsumentów. Obiekty, które tego nie zrobią, nie będą w stanie konkurować z najnowocześniejszymi centrami handlowymi, których w Europie wciąż przybywa. Jak wyglądają galerie handlowe najnowszej generacji? Jak na ich tle wypada Polska? Czytaj więcej »

  • Glovo, jedna z najszybciej rozwijających się aplikacji mobilnych dostarczających produkty na życzenie, uruchomi w Warszawie swoje drugie europejskie centrum technologiczne. W 2019 roku Glovo wkroczyło do Polski i przejęło platformę Pizza Portal za 35 mln euro. To dopiero początek realizacji planów związanych z dalszą ekspansją polskiego rynku. Czytaj więcej »

  • Subindeks „Barometru EFL” dla mikrofirm w IV kwartale br. wyniósł tylko 46,7 pkt. i był niższy o 3,1 pkt. w porównaniu do poprzedniego kwartału. Jest to już trzeci w tym roku (na cztery pomiary) wynik tej grupy przedsiębiorstw poniżej progu OR[1], który oznacza niekorzystne warunki do rozwoju działalności. Odczyt poniżej 50 pkt., po raz pierwszy od początku realizacji badania,... Czytaj więcej »

  • Samolot w okazjonalnym malowaniu „Śliwka Nałęczowska” wzbił się w przestworza. To efekt kolejnego etapu współpracy między Polskimi Liniami Lotniczymi LOT i spółką Colian w tym roku. „Śliwkowy” Embraer 195 narodowego przewoźnika SP-LNC zadebiutował w nowym malowaniu podczas rejsu do Genewy. Czytaj więcej »

  • Grupa Żywiec planuje przenieść swoje warszawskie biuro do centrum miasta. Wybór padł na Wolę, czyli dzielnicę z najbogatszą historią warszawskiego browarnictwa. Jesienią 2020 roku firma wprowadzi się do Browarów Warszawskich. Czytaj więcej »

  • Spółki z Grupy Piotr i Paweł wdrożyły już większość zaplanowanych działań sanacyjnych przewidzianych w złożonych w grudniu 2018 r. planach restrukturyzacyjnych. Grupa Piotr i Paweł sp. z o.o. zakończyła również planowaną reinkorporację wszystkich wytypowanych spółek partnerów detalicznych. Koncentrowano się na odbudowanie zaufania dostawców, co skutkowało wydłużeniem... Czytaj więcej »

  • W Polsce wszystkie fabryki Nestlé są w pełni „zero waste”. W całej Europie jest to aż 80% zakładów produkcyjnych firmy. Nestlé zakłada, że już w 2020 roku osiągnie cel „zero waste” we wszystkich swoich lokalizacjach. Czytaj więcej »

  • Grupa Japan Tobacco International ogłosiła utworzenie centrum usług biznesowych w Warszawie. W ciągu trzech lat spółka planuje zatrudnić ponad 850 osób, a całkowite zatrudnienie przekroczy 3000 osób. Czytaj więcej »

  • Sery Hochland wygrywają w Good Cheese 2019!

    Poniedziałek, 04 listopada 2019

    Sery Hochland otrzymały medale w plebiscycie Good Cheese. W konkursie sery poddane są ocenie profesjonalistów - szefów kuchni znanych stołecznych restauracji. Medale otrzymują najlepsi. Złoty medal w konkursie, w kategorii ser „ready to go” marka Hochland otrzymała za Hochland Kanapkowy mini. Srebrnymi medalami zostały nagrodzone produkty: Mini Almette, Valbon Camembert, Hochland... Czytaj więcej »

  • Grupa ID Logistics, jeden z europejskich liderów logistyki kontraktowej, podsumowuje III kwartał i pierwsze 9 miesięcy 2019 roku. Czytaj więcej »

  • Postępowania dotyczą przejęcia przez Kaufland Polska Markety części mienia spółek Snowfinch, Zodiac oraz Tesco. W wyniku koncentracji Kaufland ma nabyć prawa do trzech powierzchni handlowych aktualnie użytkowanych przez Tesco Polska. Są to sklepy w Lublinie przy ul. Orkana 4 , Wrocławiu przy ul. Długiej 37/47 i Warszawie przy ul. gen. Augusta Emila Fieldorfa „Nila” 41. Czytaj więcej »

  • Rosnące wymagania konsumentów, a także coraz większa odpowiedzialność społeczna przedsiębiorstw powodują, że kolejne firmy decydują się na rezygnację z używania jaj pochodzących z chowu klatkowego, także w produktach marek własnych. Ten globalny trend jest już bardzo widoczny w wielu obszarach biznesu w Polsce. Aldi wyznacza dobre trendy i jako jeden z pierwszych w Polsce... Czytaj więcej »

  • Minister przedsiębiorczości i technologii Jadwiga Emilewicz zapowiedziała możliwość wprowadzenia podatku od sklepów wielkopowierzchniowych w formule tzw. congestion tax. Danina ma być obliczana m.in. od trudności, jakie sklep wielkopowierzchniowy tworzy w tkance miejskiej. Chodzi np. o zwiększone korki w okolicach centrum handlowego. Tego typu przesłanki naliczania podatku będą... Czytaj więcej »

  • Produkty Žemaitijos pienas wyróżnione medalami

    Poniedziałek, 28 października 2019

    W konkursie sera „Good Cheese” zorganizowanym w Mrągowie w dniach 24-25 października 2019 r. przez Bikotech & Polski Kongres Serowarski, Ser Džiugas Gourme dojrzewający 36 miesięcy zdobył Złoty Medal w najbardziej prestiżowej w tym konkursie kategorii – „Ser twardy na deskę”. Czytaj więcej »

  • Z audytu branży wynika, że sklepy intensywnie pracują nad wdrożeniem przepisów ustawy o przeciwdziałaniu marnowaniu żywności. Jednocześnie sieci handlowe informują, że od lat przekazują tony niesprzedanych produktów zewnętrznym organizacjom. I dodają, że wbrew pozorom sporym wyzwaniem bywa szukanie takich odbiorców. Z kolei według ekspertów, handel ma też problem z... Czytaj więcej »

  • Nowe inwestycje i miejsca pracy w firmie Agram w Lublinie

    Poniedziałek, 28 października 2019

    Marka Agram, lubelski producent mrożonych warzyw, owoców oraz dań gotowych, od października 2017 roku jest częścią międzynarodowej firmy Crop’s NV. Po dwóch latach belgijscy właściciele zapowiadają nowe inwestycje, zwiększenie zatrudnienia w zakładzie w Lublinie oraz rozwój firmy w oparciu o współpracę z rolnikami z Lubelszczyzny. Czytaj więcej »

  • Celem konkursu Mleczne Laury jest nagrodzenie technologów, menadżerów oraz naukowców zajmujących się w swej codziennej pracy przetwórstwem mleka. Jacek Wyrzykiewicz, PR & Marketing Services Manager w Hochland Polska - został uhonorowany prestiżową nagrodą Mleczny Laur 2019, w kategorii menadżer mleczarstwa. Wyróżnienie zarezerwowane jest dla osób, które szczególnie zasłużyły... Czytaj więcej »

  • Już niedługo, w dniach 20-21 listopada, w Centrum EXPO XXI w Warszawie, odbędą się jubileuszowe 10. Międzynarodowe Targi Wyposażenia Sklepów RetailShow. Wraz z targami rosło wiele firm, impreza ta również od lat realnie rozwija branżę handlową w Polsce. Na przestrzeni dekady targi RetailShow zmieniały się, by stać się wiodącym wydarzeniem sektora retail nie tylko w Polsce,... Czytaj więcej »