Wiadomości

  • Hamilton przejął Spółkę w Polsce

    Piątek, 22 marca 2019

    Grupa J.S. Hamilton poinformowała o podpisaniu umowy transakcji dotyczącej nabycia większościowego pakietu udziałów w polskim podmiocie UO - Technologia Sp. z o.o. z siedzibą w Słomczynie. Czytaj więcej »

  • Przywódcy 27 państw Unii Europejskiej zgodzili się na przesunięcie daty wyjścia Wielkiej Brytanii ze wspólnoty. Porozumienie wypracowane na szczycie zakłada dwa scenariusze. Jeśli w przyszłym tygodniu brytyjski parlament nie zaakceptuje umowy rozwodowej z UE, datą brexitu będzie 12 kwietnia. Jeśli deputowani w Londynie zaaprobują kontrowersyjną umowę, Wielka Brytania opuści... Czytaj więcej »

  • Operatorem spożywczym w Sky Tower oraz w Arkadach Wrocławskich pozostanie supermarket Piotr i Paweł. Właściciel sieci zapowiedział, że obydwie placówki znalazły się w docelowym modelu zarządzania siecią. Piotr i Paweł pozostanie w upmarketowych lokalizacjach, skupiając się na docelowej grupie klientów. Czytaj więcej »

  • Spółka DHL Express mianowała Alberto Nobisa nowym prezesem firmy w Europie, co oznacza jednocześnie jego powrót do Zarządu Globalnego DHL Express. Nobis był Globalnym Dyrektorem Finansowym DHL Express w latach 2009-2012, po czym w roku 2013 powrócił do swoich rodzinnych Włoch. Jako Prezes DHL Express Italy, Alberto Nobis pomógł zintensyfikować rozwój dywizji na rynku włoskim. Z... Czytaj więcej »

  • Zarząd Wawelu planuje wypłatę dywidendy z zysku osiągniętego w 2018 roku - poinformował w piśmie do akcjonariuszy Dariusz Orłowski, Prezes Zarządu Wawel SA. Czytaj więcej »

  • Podczas Walnego Zgromadzenia Przedstawicieli Członków Spółdzielni Mleczarskiej MLEKOVITA, które odbyło się 19 marca 2019 roku, Prezes Zarządu Dariusz Sapiński przedstawił sprawozdanie z działalności firmy wraz z wynikami roku 2018 – roku jubileuszu 90-lecia. Czytaj więcej »

  • Handel musi się liczyć z tym, że niewiele uszczknie z obiecanych społeczeństwu pieniędzy. Przyszłość rysuje się następująco: lepiej to już było. Czytaj więcej »

  • Audyt sklepów dyskontowych wykazał spore różnice w cenach regularnych 10 popularnych produktów marek narodowych i własnych. Gdyby nagle zniknęły z rynku te drugie, to np. żel pod prysznic zdrożałby aż o 165%, czekolada – o 107%, a sok jabłkowy – o 68%. Najmniejsze wahania dotyczyłyby cukru – 10%, a także mleka – 16%. Oszacowano też, że ewentualne ograniczania mogłyby... Czytaj więcej »

  • Carlsberg Polska realizuje cele strategii zrównoważonego rozwoju pn. Together Towards ZERO. Redukcja zużycia energii cieplnej, i CO2, zmniejszenie liczby wypadków, promocja odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu to niektóre dane za rok 2018. Wysiłki i efekty działań Carlsberg Polska w tym obszarze były doceniane w 2018 przez grona eksperckie, czego dowodem jest m.in. znalezienie się w... Czytaj więcej »

  • W 2018 roku Carlsberg Polska osiągnął dobre wyniki sprzedaży, w tym wzrost wolumenu i wartości sprzedaży, zamykając rok udziałami wolumenowymi ok. 20 proc. i wartościowymi ok. 19 proc. Czytaj więcej »

  • Podczas głosowania w Sejmie, podjęto decyzję o zdjęciu z porządku obrad rządowego projektu ustawy o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz ustawy – Ordynacja podatkowa. Krajowa Unia Producentów Soków uważa, że Sejm podjął dziś pierwszy krok w dobrą stronę. Czytaj więcej »

  • Wbrew wcześniejszym ostrzeżeniom Warsaw Enterprise Institute, rząd przyjął projekt nowelizacji VAT, który zakłada podniesienie VAT z 5% na 23% dla napojów owocowych o zawartości naturalnego soku min. 20%. Teraz projekt zmian matrycy VAT trafił pod obrady Sejmu i od posłów zależy czy szkodliwe dla sadowników, producentów i konsumentów przepisy wejdą w życie. Czytaj więcej »

  • Dino Polska S.A., polska sieć marketów spożywczych, będąca jedną z najszybciej rosnących sieci na rynku handlu detalicznego artykułami spożywczymi w Polsce, odnotowała w 2018 roku dynamiczny wzrost przychodów ze sprzedaży (+30,8%r/r do 5,8 mld zł), w tym bardzo dobry poziom sprzedaży w istniejącej sieci sklepów (LfL, +11,6% r/r). Grupa notuje także dalszy wzrost rentowności.... Czytaj więcej »

  • Sieć Żabka, odpowiadając na potrzeby dzisiejszych konsumentów, rozwija linię dań gotowych pod marką własną Szamamm. Jako firma odpowiedzialna społecznie, dba przy tym o skład swoich produktów. Chcąc ograniczyć negatywny wpływ przemysłu spożywczego na środowisko naturalne, niemal wszystkie dania obiadowe marki Szamamm nie zawierają oleju palmowego oraz środków konserwujących. Czytaj więcej »

  • Obawy co do obniżenia poziomu konsumpcji przez wprowadzenie zakazu handlu w niedziele nie sprawdziły się. Polacy nauczyli się robić zakupy w innych terminach i miejscach. Czytaj więcej »

  • Ponad połowa słodyczy sprzedawanych w Polsce to produkty o wadze do 50 gramów – wynika z danych Nielsena. Jedzenie mniejszych porcji to dobra metoda kontrolowania konsumowanych kalorii, dlatego producenci coraz częściej w ten sposób ułatwiają świadome zarządzanie codziennym bilansem kalorycznym bez wyrzeczeń. To o tyle istotne, że konsumenci zwracają na ten aspekt coraz większą... Czytaj więcej »

  • ZMB Capital, do której należy marka wody mineralnej Ustronianka, otrzymała zgodę Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów na przejęcie kontroli nad spółką Hoop Polska - informuje UOKiK na Twitterze. Czytaj więcej »

  • Wytwórcza Spółdzielnia Pracy „Społem” informuje, iż z dniem 11 marca 2019 roku wycofała z produkcji Majonezu Kieleckiego lekkiego jaja z chowu klatkowego oraz wszelkie komponenty i składniki pochodzące z tej klasy jaj. Stosowna informacja znalazła się również na nowej etykiecie w/w produktu. Jest to kolejny krok w kierunku wprowadzenia nowych rozwiązań produkcyjnych, mających... Czytaj więcej »

  • Polski rząd pozostawia sadowników i rolników bez odpowiedzi o cele i uzasadnienie planowanej podwyżki VAT na napoje owocowe z wysoką zawartością soku. W trakcie wczorajszego posiedzenia Sejmu, wnioskodawca rządowego projektu nowelizacji, reprezentowany przez Ministerstwo Finansów, po raz kolejny nie potrafił racjonalnie uzasadnić celu planowanej podwyżki VAT na napoje owocowe na... Czytaj więcej »

  • W 2018 r. odnotowano rekordowy poziom przychodów uzyskanych z eksportu towarów rolno-spożywczych. Osiągnięte wyniki potwierdzają, że sektor rolno-spożywczy jest kluczowym segmentem polskiej gospodarki i pozostaje ważnym ogniwem w międzynarodowym łańcuchu dostaw - czytamy na stronie Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa (KOWR). Czytaj więcej »

  • Sieć Żabka prowadzi dalszy dynamiczny rozwój swoich pięciu Centrów Logistycznych, chcąc stale podnosić efektywność łańcucha dostaw. Obecnie, największa sieć sklepów typu convenience, poszukuje ponad 50-ciu pracowników, w tym operatorów wózków widłowych oraz specjalistów obsługujących procesy magazynowe do Centrum w Szałszy k. Gliwic oraz w Będzieszynie pod Pruszczem... Czytaj więcej »

  • Produkt krajowy brutto wzrośnie – tymi słowami można podsumować ścieżkę projekcji Narodowego Banku Polskiego, która towarzyszyła publikacji „Raportu o inflacji”. W tym roku nasza gospodarka może liczyć na 4% wzrost PKB. O prognozach na kolejne lata i największych zagrożeniach dla polskiej gospodarki rozmawiamy z Jackiem Kotłowskim, zastępcą dyrektora Departamentu Analiz... Czytaj więcej »

  • Grupa Ferrero zaprezentowała 9. Raport Społecznej Odpowiedzialności. Dokument potwierdza pozycję spółki jako lidera rynku w dziedzinie dbałości o jakość produktów, wykorzystania surowców ze zrównoważonych źródeł oraz ochrony środowiska naturalnego. Producent jest także jednym z pionierów w oferowaniu konsumentom produktów w małych porcjach. Czytaj więcej »

  • W pierwszym kwartale tego roku do Grupy Chorten dołączyły nowe placówki handlowe i obecnie przekroczyła ona liczbę 1500 sklepów partnerskich. 2019 rok jest dla firmy szczególny, ponieważ obchodzi ona 10-lecie działalności i rozpoczyna dużą inwestycję we własną siedzibę z centrum logistycznym pod Białymstokiem, przy trasie krajowej nr 8. Czytaj więcej »

  • Hochland Polska na rynku HoReCa

    Wtorek, 12 marca 2019

    Rośnie znaczenie rynku gastronomicznego dla firmy Hochland Polska. Rozrasta się dział Food Service, powiększa się oferta produktów pod marką Hochland Professional, powstała strona internetowa www.hochlandprofessional.pl. Hochland Polska jest wartościowym liderem rynku serów w Polsce. W ofercie firmy znajdują się sery kremowe topione, twarogowe, żółte dojrzewające, pleśniowe i... Czytaj więcej »

  • Ustawa o ograniczeniu handlu w niedzielę, wciąż rozbudza duże emocje. Zwolennicy podkreślają jej wpływ na rodzinę i ograniczenie ekspansji zagranicznych koncernów, przeciwnicy zaś argumentują ustawę jako ograniczenie wolności jednostki. O tym, jak niedziela bez handlu wpłynęła na portfel i nawyki zakupowe przeciętnego Kowalskiego, wyjaśnia z Halina Kochalska, ekspertka... Czytaj więcej »

  • W maju może zabraknąć papierosów

    Poniedziałek, 11 marca 2019

    Od 20 maja z fabryk nie może wyjechać ani jedna paczka papierosów niebędąca pod elektronicznym nadzorem - czytamy na łamach Rzeczpospolitej. Czytaj więcej »

  • Zarząd Grupy Żywiec, po akceptacji rady nadzorczej, planuje zarekomendować walnemu zgromadzeniu wypłatę 30 zł dywidendy na akcję za rok 2018 - podała spółka w komunikacie. Czytaj więcej »

  • Pierwsze analizy wskazują, że zakaz handlu w niedzielę, niekoniecznie przyniósł spodziewane efekty - wynika ze słów Mateusza Morawieckiego. Czytaj więcej »

  • Z dniem 1 kwietnia 2019 Izabela Wanatowska, dotychczasowy dyrektor ds. rozwoju strategii handlowych, obejmie funkcję dyrektora sprzedaży w Coca-Cola HBC Polska. Zastąpi na tym stanowisku Laszlo Bekefi, który został mianowany na stanowisko dyrektora generalnego w Coca-Cola HBC Węgry. Czytaj więcej »