Wiadomości

  • Wg najnowszego, grudniowego badania omnibusowego przeprowadzonego przez ASM – Centrum Badań i Analiz Rynku na reprezentatywnej próbie Polaków, Kowalscy zamierzają średnio wydać na organizację Świąt Bożego Narodzenia 742 zł, zaś na prezenty 362 zł. Czytaj więcej »

  • Z raportu firmy Deloitte “Zakupy Świąteczne 2018” jasno wynika, że Polakom żyje się coraz lepiej. Optymizm naszych rodaków odzwierciedlają badania – aż 34% ankietowanych ocenia pozytywnie sytuację gospodarczą w naszym kraju. Jakie prezenty są najbardziej pożądane jako upominek pod choinkę? Czytaj więcej »

  • W tegorocznym wydaniu raportu "Beer Statistics" przeczytamy o kolejnych, udanych dwunastu miesiącach dla europejskiego browarnictwa. W 2017 roku produkcja piwa w krajach Europy osiągnęła najwyższy poziom od ostatnich ośmiu lat – przeszło 412 mln hektolitrów. Polska ze stabilną produkcją na poziomie 40,3 mln hektolitrów zajmuje 3 miejsce w europejskiej czołówce – wyprzedzają... Czytaj więcej »

  • Zjednoczone Emiraty Arabskie to jeden z rynków znajdujących się w centrum zainteresowania działań polskiego rządu jako odbiorców polskich produktów. Na razie działa na nim około stu firm z Polski. Według ambasadora naszego kraju w Abu Zabi jest tam miejsce na większą liczbę polskich przedsiębiorców i produktów „made in Poland”, szczególnie tych luksusowych. Czytaj więcej »

  • Rada Nadzorcza RUCH S.A. w restrukturyzacji zdecydowała o wzmocnieniu Zarządu Spółki menedżerami z wieloletnim doświadczeniem w obszarach logistyki, dystrybucji i sprzedaży. To efekt przyjętego planu restrukturyzacji Spółki, która wchodzi w kolejny etap działań naprawczych. Czytaj więcej »

  • Jak wynika z danych CMR i PIH, w listopadzie 2018 r. całkowita wartość sprzedaży w sklepach małoformatowych do 300 m2 była o 4,1% wyższa niż rok wcześniej i o 9,2% niższa niż w październiku 2018 r. Liczba transakcji w listopadzie br. była aż o 13% niższa niż miesiąc wcześniej i o około 2% niższa niż w listopadzie 2017 r. Czytaj więcej »

  • Wieprzowina i drób to wciąż dominujące gatunki mięsa na polskim rynku. Ich spożycie jest stabilne. Eksperci zaznaczają, że dwucyfrowo wzrasta rynek wołowiny, ale to wciąż niszowy produkt. Konsumenci zaczynają natomiast szukać wyrobów tradycyjnych, ekologicznych czy prozdrowotnych. Czytaj więcej »

  • W ramach kampanii „Najlepsze jest blisko” Südzucker Polska S.A. zorganizował w swoich zakładach produkcyjnych Dni Otwartych Drzwi. Cukrownie zlokalizowane w Strzelinie, Świdnicy, Polskiej Cerekwi, Ropczycach oraz Strzyżowie odwiedziło blisko 1 000 osób, ale chętnych było zdecydowanie więcej. Osoby, którym udało się z bliska obejrzeć proces produkcji cukru, od transportu... Czytaj więcej »

  • Złoto, srebro i brąz dla Polaków to bilans właśnie zakończonego Kulinarnego Pucharu Świata w Luksemburgu. Polscy reprezentanci, wspierani przez Transgourmet i Selgros Cash&Carry stanęli do rywalizacji w trzech kategoriach, mierząc się z przedstawicielami 75 narodowości. Czytaj więcej »

  • Średnie wydatki polskiej rodziny na tegoroczne obchody Bożego Narodzenia wzrosną wobec ubiegłorocznych o niemal 140 zł. Jeszcze wyższe będą w przypadku tych gospodarstw domowych, które zasilane są świadczeniem Rodzina 500 plus. O ile żywność Polacy zakupią głównie w dyskontach oraz hiper- i supermarketach, to po prezenty udadzą się raczej do sklepów internetowych. Zarówno... Czytaj więcej »

  • 12 miesięcy branży FMCG

    Wtorek, 11 grudnia 2018

    Rok 2018 to czas wielu zmian w branży FMCG. Jak kształtował się handel? Jak zmieniały się firmy i produkty? Czy rynek odpowiedział na najważniejsze wymogi konsumenta? Prezentujemy opinie producentów, przedstawicieli branży i ekspertów rynkowych. Czytaj więcej »

  • Czy ten rok będzie przełomowy?

    Wtorek, 11 grudnia 2018

    Zbliża się koniec roku i może warto podjąć próbę podsumowania mijających dwunastu miesięcy. Tym bardziej, że był to z wielu względów okres szczególny... Czytaj więcej »

  • O bieżącej sytuacji w polskim handlu detalicznym i hurtowym, a także perspektywach rozwoju – rozmawiamy z Krzysztofem Tokarzem, Prezesem Grupy Kapitałowej Specjał. Czytaj więcej »

  • O podstawowej misji firmy – „Czujesz się dobrze, czynisz dobrze”, w którą wpisują się wszystkie projekty realizowane przez Wawel, jak m.in. „Dobre Składniki”, program „Serce Rośnie”, fundacja „Wawel z Rodziną” czy projekt „Wolność Wyboru” – rozmawiamy z Tadeuszem Czarnieckim, Dyrektorem Marketingu w firmie Wawel. Czytaj więcej »

  • Trzy pytania do...

    Wtorek, 11 grudnia 2018

    Trzy pytania do Radosława Maziarza, Dyrektora Handlowego Excellence S.A. kieruje Monika Górka. Czytaj więcej »

  • O polskim handlu detalicznym, zmianach w konceptach sklepowych oraz najnowocześniejszych rozwiązaniach rynkowych rozmawiamy z Bogdanem Łukasikiem, Przewodniczącym Rady Nadzorczej w Modern-Expo Group. Czytaj więcej »

  • Navigator Polska został wybrany wyłącznym dystrybutorem słodyczy firmy Pladis. Pladis została powołana przez Yldiz Holding posiadający 300-letnią tradycję celem połączenia wszystkich swoich najbardziej znanych marek, takich jak: Ülker, McVitie’s i Godiva. Czytaj więcej »

  • Polska Izba Handlu wysłała do Prezesa Rady Ministrów pismo z prośbą o przyspieszenie prac nad projektem ustawy, która ma wdrożyć system śledzenia ruchu i pochodzenia wyrobów tytoniowych (Track & Trace). Zgodnie z dyrektywą UE ten skomplikowany pod względem technicznym i logistycznym system musi zacząć działać od 20 maja 2019 roku. Czytaj więcej »

  • Polski eksport wciąż jest mocno uzależniony od rynków unijnych. Do tej pory produkty „made in Poland” wygrywały ceną, teraz same muszą stawić czoła tańszej żywności np. z Ukrainy. Zdaniem Andrzeja Gantnera z Polskiej Federacji Producentów Żywności producenci powinni poszukać nowych rynków zbytu i wyspecjalizować się w segmencie premium. Czytaj więcej »

  • Praliny „Czekoladowe Sympatie” z Fabryki Cukierków „Pszczółka” zostały wyróżnione nagrodą „100% polski produkt”. Inicjatywa ma pomóc w dobrym wyborze konsumentom, którzy stawiają na gospodarczy patriotyzm. Nagrodzone firmy będą mogły używać logotypu „100% polski produkt”. Czytaj więcej »

  • Browar Jastrzębie S.A., Spółka działająca w branży piwowarskiej, przedłuża termin kampanii equity crowdfunding prowadzonej poprzez platformę finansowania udziałowego Beesfund do końca grudnia 2018 r. Browar pozyskał z niej jak dotąd ponad 1,38 mln zł od blisko 1.800 akcjonariuszy i nadal zamierza zadebiutować na rynku NewConnect. Czytaj więcej »

  • DSV już czwarty rok z rzędu odbiera nagrodę w prestiżowym badaniu Operator Logistyczny Roku. W trakcie siedemnastej Gali Logistyki, Transportu i Produkcji DSV Road zostało uhonorowane tytułem Lidera Logistyki w kategorii Usługi najwyższej jakości za odpowiednią cenę. Czytaj więcej »

  • Decyzję rządu o ograniczeniu handlu w niedzielę uznaje za dobrą dla siebie aż 71% kasjerów, którzy wzięli udział w III już edycji badania platformy TakeTask. To samo wykazała poprzednia analiza. Po raz drugi ubyło przeciwników wśród osób bezdzietnych, a przybyło ich w gronie rodziców. Zatarła się między nimi różnica. W dużych miastach wzrósł odsetek pracowników,... Czytaj więcej »

  • Żywiec Zdrój mocno stawia na ekologię

    Poniedziałek, 10 grudnia 2018

    Każdego roku Europejczycy wytwarzają 25 mln ton odpadów z tworzyw sztucznych, z których do recyklingu trafia niespełna 30 proc. Na poziomie legislacyjnym podejmuje się coraz więcej działań, które mają podnieść ten wskaźnik. W proekologiczną politykę coraz aktywniej włącza się też prywatny biznes. Marka Żywiec Zdrój już w 2020 roku zbierze i podda recyklingowi taką samą... Czytaj więcej »

  • We wrocławskim Centrum Badań, Rozwoju i Jakości firmy Mondelēz International tworzone są nowe produkty kultowych marek słodyczy lubianych na całym świecie – to tutaj powstają m.in. receptury czekolad Milka czy ciastek Oreo. W kilkanaście miesięcy po otwarciu wrocławskiego ośrodka globalny potentat zdecydował o jego rozbudowie. Za 5 mln dol. stworzona zostanie nowa przestrzeń... Czytaj więcej »

  • MLEKOVITA to największy eksporter produktów mleczarskich w Europie Środkowo-Wschodniej. Za swoją działalność na arenie międzynarodowej została uhonorowana nagrodą specjalną w konkursie „Polska Firma – Międzynarodowy Czempion”. Czytaj więcej »

  • Tegoroczna Gala Logistyki, Transportu i Produkcji była okazją żeby po raz siedemnasty przyznać nagrody i wyróżnienia badania Operator Logistyczny Roku, prowadzonego przez Wydawnictwo Eurologistics oraz Data Group Consulting. Jest to niezależne badanie sprawdzające satysfakcję klientów korzystających z usług firm logistycznych. Program jest realizowany od 2002 roku. Czytaj więcej »

  • DSV Solutions, operator specjalizujący się w zaawansowanych rozwiązaniach logistyki magazynowej, wynajął 6 700 mkw. powierzchni w Panattoni Park Poznań VI. W poszukiwaniu nowej lokalizacji i negocjacjach warunków kontraktu DSV Solutions doradzali eksperci JLL. Czytaj więcej »

  • Z danych Europejskiego Związku Wegetarian wynika, że w krajach Unii Europejskiej jest coraz więcej wegetarian i wegan. Liderem pozostają Niemcy, gdzie na diecie bezmięsnej jest już co dziesiąta osoba. Także w Polsce ekologiczne i wysokojakościowe produkty roślinne cieszą się coraz większą popularnością. Z badań Instytutu Homo Homini przeprowadzonych na zlecenie firmy LightBox... Czytaj więcej »

  • Na świąteczne prezenty wydamy w tym roku średnio 594 zł, przy czym najwięcej, bo szacunkowo 236 zł, przeznaczymy na upominki dla dzieci – wynika z internetowego badania Kantar TNS* przeprowadzonego na zlecenie eBay. Dużo osób prezentów będzie szukać w internecie (76% badanych planuje kupić tyle samo lub więcej prezentów przez urządzenia takie jak komputer czy laptop niż rok... Czytaj więcej »